chebum pisze: ↑24 kwie 2021, 8:56Chciałem dodać, że Mazda wypada dosyć drogo w porównaniu do innych marek. Są 4 głównych przyczyny:Hookie pisze:Największe wydatki związane z MX-5 to mody i pozbywanie się rudej, o ile egzemplarz nie był zadbany.
1. Spalanie. 2.0 pali dużo. Wyraźnie więcej niż, np mocniejszy i cięższy Megane. Silnik, oczywiście jest sprawny i sonda lambda też (sprawdzona). Niestety, taka uroda tego silnika. Miałem kiedyś CX-7 z 2.3. Ten palił 16l w trasie i 22 w mieście. MX-5 oczywiście pali mniej niż CX7, ale 15l w mieście robi się bez problemu.
2. Słaba dostępność zamienników i części używanych. Drogie części w ASO.
Do marek typu BMW i Renault jest mnóstwo części używanych na OLX. Zderzak, błotnik, reflektor - co chcesz. Do NC nie ma prawie nic.
Z zamiennikami też jest trudno. Szukałem tuleję wahacza. W Intercars nie ma, w innych hurtowniach też. Znalazła się jedną ostatnia sztuka na allegro.
Oryginalne części są drogie. Pianka oparcia fotela - 1500, cały fotel 18000, wiązka żeby cały czas świeciły światła mijania - 750.
3. Konstrukcja, utrudniająca serwisowanie. N.p. wymiana żarówki wymaga zdejmowania kół. Wymiana tulei wymaga robienia geometrii. W Citroen wymieniam żarówkę bez jakikolwiek narzędzi w 5 minut.
4. Ceny ASO są na poziomie marek premium. Przegląd okresowy - 1600 z ich olejem. 950 zł sama robocizna. Analogiczny serwis w Renault albo Citroen - 500 za roboczyznę.
5. Bardzo niska jakość wykończenia kabiny. Oglądałem kilka NC z przebiegami 100-150 tys. W każdym był zniszczony fotel kierowcy. W jednym już nawet nie było tekstury na skórze.
Plastyki rysują się błyskawicznie. Prawie każdy z porysowanym schowkiem przed pasażerem. Niektóre mają porysowaną poduszkę kierownicy i słupki. Nawet Citroen i Renault wyglądają w środku lepiej z takimi przebiegami, nie mówiąc o markach premium.
Przywrócić wnętrze Mazdy do porządnego stanu sporo kosztuje z powodu pkt 2 i 4.
Ad. 1 mam bardzo ciężką nogę, jeżdżę daily 2,5 po jednym z trzech najbardziej zakorkowanych miast w Polsce i obecnie przy zmianie opon na letnie spalanie przy zdecydowanie nieekonomicznej jeździe nie idzie powyżej 12l/100km
Ad. 2 Nie spotkałem się z tym, Mazda wiele części z NC montowała też w innych modelach, stąd spokojnie mogłem znaleźć potrzebną część.
Ad. 3 Do wymiany żarówek świateł mijania wystarczy skręcić mocno koła i odgiąć nadkola, wymiana postojowek to 10 minut roboty jeżeli masz normalnej wielkości dłonie. Pozostałe serwisy jak wymiana oleju, hamulców odbywa się jak w każdym innym aucie
Ad. 4 tu ciężko mi się wypowiedzieć bo nie rozumiem sensu jeżdżenia z kilkunastoletnim autem do ASO, tym bardziej jeżeli olej można wymienić samemu (wystarczy wynająć podnośnik w warsztacie)
W temacie porównywaliśmy koszty utrzymania NC z poprzednimi.generacjami więc obstawiam że ceny serwisu w ASO będą takie same jak w poprzednich
Ad. 5 owszem nie jest najwyższa, ale w kolejnym komentarzu porównałeś kierownice z CX-7 do tej z MXa, one są dokładnie takie same. Nie wiem co mógłby wpłynąć na to że w CXie osłona poduszki powietrznej jest w porządku a plastik w MXie jest porysowany...
Już dawno zauważyłem że Mazda dała NCka w wersji Basic, którego nie wielkimi kosztami możemy wizualnie doprowadzić do wersji komfortowej - elektryczne lusterko fotochromatyczne, Kierownica z czarnymi dekoracji i z tempomatem, interwał w wycieraczkach, podgrzewane fotele i dużo więcej przeróbek wizualnych.