Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Na zdjęciu uszczelka pompy wody do nb. Nowa i oryginalna ale trochę wygięta w transporcie. Jak sądzicie, można zamontować czy kupić nową?
- Załączniki
-
- 20210421_120341.jpg (677.9 KiB) Przejrzano 1970 razy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
To jest dzisiejsza jakość MOMO niestety. Jeśli to Ci przeszkadza pozotaje albo wyciąć to nożykiem albo zgłosić reklamację na produkt, choć nie wiem czy coś takiego uznają.
Montowałbym
Podprostuj delikatnie, posmaruj ciekiutka warstwa reinzosil od strony pompy żeby przykleić uszczelkę delikatnie do pompy i zakładaj.mutra pisze:Na zdjęciu uszczelka pompy wody do nb. Nowa i oryginalna ale trochę wygięta w transporcie. Jak sądzicie, można zamontować czy kupić nową?
White NA BP'95
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dzięki, od strony bloku nie dawać silikonu?ubek pisze: ↑21 kwie 2021, 14:45Podprostuj delikatnie, posmaruj ciekiutka warstwa reinzosil od strony pompy żeby przykleić uszczelkę delikatnie do pompy i zakładaj.mutra pisze:Na zdjęciu uszczelka pompy wody do nb. Nowa i oryginalna ale trochę wygięta w transporcie. Jak sądzicie, można zamontować czy kupić nową?
- Scyzor
- Donator
- Posty: 927
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Wygląda to raczej jak utwardzona żywica - często się ją stosuje np. do wypełniania ubytków w drewnie.Lil_Turtle pisze: ↑21 kwie 2021, 12:13Odebrałem właśnie auto z przełożoną nową kierownicą Momo i zastanawiam się, czy to co widać na zdjęciu na łączeniu metalu i drewna to jest folia, którą jest na gorąco naciągnięta na kierownicę? Wygląda jakby tak było, ale boję się ruszyć tego, żeby nie zepsuć Ktoś coś wie na ten temat?
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
czy ktos probowal uzyc smoka olejowego z NC 1.8 do silnika 2.0 badz 2.5. Wiem ze nie pasuje rozstaw srub i ze mozna to probowac rozwiercac. Jest tez nieco mniejszy otwor wlotowy. Ale pytanie jest konkretne: czy ktos to zrobil i jezdzil? Zastosowanie to 2.0 uzytkowane zgodnie z przeznaczeniem czyli czesta odcinka w okolicach 7200
a moze jakis inny smok typu LF/L3 z Mazdy 3/6 ? te jest szansa kupic w uzywce za niewielki pinondz
a moze jakis inny smok typu LF/L3 z Mazdy 3/6 ? te jest szansa kupic w uzywce za niewielki pinondz
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- meewosh
- Posty: 1142
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Czy ktoś się spotkał z "harczeniem" głośników w NC? Takie nagle dzisiaj wsiadam, odpalam a tu harczy. Bose. Nc1. Lało i było zimno w nocy. W aucie sucho.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- meewosh
- Posty: 1142
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Może jak "odkożę" Co tu pokazywać. Zwykły szary NCek bez wodotrysków nie gnijący na zewnątrz. Z resztą bolączek mam nadzieję, że sobie poradzę.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 24 cze 2015, 7:00
- Model: NA
- Wersja: 1.6 96r.
- Lokalizacja: Kozienice/Lublin
szklanki, wyjecie i oczyszczenie załatwiło sprawę , teraz cyka jak zegareczekGeralt pisze: ↑19 kwie 2021, 7:46Udało Ci się ustalić co jest powodem tego dźwięku? U mnie po tygodniowym braku jazdy mam podobne objawy. Po rozgrzaniu silnika problem znikaKoyo pisze: ↑30 gru 2020, 12:13Cześć,
Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem MX5 NA, 1.6 90km, narazie za wiele nią nie jeździłem ze względu na pogodę, jestem w trakcie kompletowania pakietu startowego , rozrząd uszczelniacze płyny i inne pierdoły. Auto staram się przepalać w garażu co jakiś czas, ostatnio zwróciłem uwagę na dziwny stukot dobiegający z silnika (nie jestem pewien czy był on wcześniej), poniżej filmik z pracy silnika. Czy to normalne ? Na panewkę mi to nie wygląda, możliwe że przez brak jazdy w ostatnim czasie popychacze(szklanki) się zastały i jak dostanie ciśnienia to ucichnie ?
https://youtu.be/5niruVOUMX0
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
teraz kazdy kto kupi NC za przyzwoita cena moze uważać się za bohatera
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Możliwe zalanie głośnika niskotonowego w drzwiach. U mnie regularnie zalewało po deszczu. Trzeba ściągnąć boczek, wygrzebać głośnik i wysuszyć. Jak chcesz mieć pewność który głośnik, włącz na radiu najbardziej bassową muzykę jaką znasz, podkręć bass i słuchaj który hałasuje.
Ogólnie wilgoć się przedostaje przez uszczelkę szyb bocznych - ona nigdy nie pasuje idealnie - szczególnie przy prowadnicy między szybą główną, a tą małą trójkątną. Tam się dostaje woda i zalewa regularnie głośniki.
- Alex
- Donator
- Posty: 4680
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Co zrobić gdy osłony termiczny wydechu są w agonalnym stanie jak na fotce? Nie chciałbym ich usuwać.
Budżetowe porady mile widziane!
przy użyciu Tapatalka
Budżetowe porady mile widziane!
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- meewosh
- Posty: 1142
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Problem w tym, że jakby harczaly po obu stronach. Dzisiaj piękna pogoda to po testuje.BOMI21 pisze:
Możliwe zalanie głośnika niskotonowego w drzwiach. U mnie regularnie zalewało po deszczu. Trzeba ściągnąć boczek, wygrzebać głośnik i wysuszyć. Jak chcesz mieć pewność który głośnik, włącz na radiu najbardziej bassową muzykę jaką znasz, podkręć bass i słuchaj który hałasuje.
Ogólnie wilgoć się przedostaje przez uszczelkę szyb bocznych - ona nigdy nie pasuje idealnie - szczególnie przy prowadnicy między szybą główną, a tą małą trójkątną. Tam się dostaje woda i zalewa regularnie głośniki.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- ZetoBot
- Donator
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
- Model: NA
- Wersja: Classic Red
- Lokalizacja: Radomsko
Cześć, w moim NA posiadam oryginalny winylowy dach z miękką szybą i chciał bym jakoś go zabezpieczyć żeby się nie zniszczył.
Na pewno wiecie jak powinno się go zabezpieczyć porządnie i dlatego wolę się zapytać. Kilka osób które nie znają się na MX-5 już mi polecało różne specyfiki ale jakoś nie ufam ich poradom ponieważ polecali mi różne dziwne rzeczy.
Na pewno wiecie jak powinno się go zabezpieczyć porządnie i dlatego wolę się zapytać. Kilka osób które nie znają się na MX-5 już mi polecało różne specyfiki ale jakoś nie ufam ich poradom ponieważ polecali mi różne dziwne rzeczy.
Też tego używam i jest całkiem spoko
- ZetoBot
- Donator
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
- Model: NA
- Wersja: Classic Red
- Lokalizacja: Radomsko
To najpierw muszę spróbować tego. Kilka osób z którymi rozmawiałem jak widziały moje auto to polecały mi dziwne środki. Ktoś mi polecił żeby zabezpieczył dach środkiem do plastików a inny że środkiem do opon
Z tego co patrzyłem na opakowaniu tego środka jest coś o zabezpieczeniu plastików . W sumie jeden pies.ZetoBot pisze:To najpierw muszę spróbować tego. Kilka osób z którymi rozmawiałem jak widziały moje auto to polecały mi dziwne środki. Ktoś mi polecił żeby zabezpieczył dach środkiem do plastików a inny że środkiem do opon
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Tak naprawdę wszystko co blokuje UV się nada. Nawet krem z filtrem. Ale środki pokroju 303 mają odpowiednie dodatki, dzięki którym tworzywo nie sztywnieje, odbija wodę itd. Czernidła czy inne patenty do opon i plastików potrafią być trochę syfiaste, lepkie, oleiste, zwłaszcza te w postaci czarnych mazideł. Tutaj masz środek, który tworzy dobrą barierę dla UV, jest czysty, łatwo się nanosi i rozprowadza, nie zostawia plam, nie farbuje lakieru, nie zniszczy Ci tylnej szyby, nie jest tłusty, nie łapie kurzu itd.
Będzie Pan zadowolony. Dach warto sobie regularnie czyścić miękką szczotką z detergentem i zabieg powtarzać, zwłaszcza jak mydelniczka często stoi pod chmurą.
Będzie Pan zadowolony. Dach warto sobie regularnie czyścić miękką szczotką z detergentem i zabieg powtarzać, zwłaszcza jak mydelniczka często stoi pod chmurą.
Cześć
Zaświeciła się kontrola silnika - na szybkiej diagnostyce na komputerze wyszedł alarm "Zbyt bogata mieszanka". Diagnosta stwierdził że mogłem na stacji paliw zaciągnąć z dna zbiornika jakiś syf i pompa albo sonda mogła dać taki alarm. Faktycznie tankowałem nie na "swojej" stacji bo miałem prawie pusty bak. Alarm diagnosta skasował ale po kilku dniach pojawił się ponownie. Co może być przyczyną ? Zauważyłem wcześniej że w sumie sporo pali, ale jeździłem tylko po mieście na krótkich trasach - nie wiem czy to ważne. Jakieś pomysły ?
Zaświeciła się kontrola silnika - na szybkiej diagnostyce na komputerze wyszedł alarm "Zbyt bogata mieszanka". Diagnosta stwierdził że mogłem na stacji paliw zaciągnąć z dna zbiornika jakiś syf i pompa albo sonda mogła dać taki alarm. Faktycznie tankowałem nie na "swojej" stacji bo miałem prawie pusty bak. Alarm diagnosta skasował ale po kilku dniach pojawił się ponownie. Co może być przyczyną ? Zauważyłem wcześniej że w sumie sporo pali, ale jeździłem tylko po mieście na krótkich trasach - nie wiem czy to ważne. Jakieś pomysły ?
- monkahead
- Donator
- Posty: 1415
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Pytanko przed wymianą płynów w NC.
- czy wszystkie podkładki aluminiowe i miedziane pod korki wlewowe i spustowe mają średnicę 18mm? Dyfer, skrzynia, miska? Z numerów części OEM wychodzi że tak: 99562-1800 & 99564-1800
- jaki rozmiar kluczy pod w/w korki?
- w instrukcji wymiany oleju w dyfrze jest jasno napisane aby lać pod korek (czyli klasycznie do przelania)
- natomiast w instrukcji wymiany oleju w skrzyni 6B jest napisane aby dolać olej blisko brzegu korka wlewowego. Nie można wlać do przelania tak jak w większości skrzyń mechanicznych oraz w/w dyfrze?
- czy wszystkie podkładki aluminiowe i miedziane pod korki wlewowe i spustowe mają średnicę 18mm? Dyfer, skrzynia, miska? Z numerów części OEM wychodzi że tak: 99562-1800 & 99564-1800
- jaki rozmiar kluczy pod w/w korki?
- w instrukcji wymiany oleju w dyfrze jest jasno napisane aby lać pod korek (czyli klasycznie do przelania)
- natomiast w instrukcji wymiany oleju w skrzyni 6B jest napisane aby dolać olej blisko brzegu korka wlewowego. Nie można wlać do przelania tak jak w większości skrzyń mechanicznych oraz w/w dyfrze?
- Załączniki
-
- NC_skrzynia_6B.jpg (45.5 KiB) Przejrzano 2231 razy
-
- NC_dyfer.jpg (13.84 KiB) Przejrzano 2231 razy
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Niedawno wymieniałem, klucze 23 i 24. Dyfer i skrzynia 6 , wlewałem do momentu przelania.monkahead pisze: ↑10 maja 2021, 18:49Pytanko przed wymianą płynów w NC.
- czy wszystkie podkładki aluminiowe i miedziane pod korki wlewowe i spustowe mają średnicę 18mm? Dyfer, skrzynia, miska? Z numerów części OEM wychodzi że tak: 99562-1800 & 99564-1800
- jaki rozmiar kluczy pod w/w korki?
- w instrukcji wymiany oleju w dyfrze jest jasno napisane aby lać pod korek (czyli klasycznie do przelania)
- natomiast w instrukcji wymiany oleju w skrzyni 6B jest napisane aby dolać olej blisko brzegu korka wlewowego. Nie można wlać do przelania tak jak w większości skrzyń mechanicznych oraz w/w dyfrze?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy