[ND] Opony letnie cywilne
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ja mam przejechane przez 3 lata ok 44 tys. km - na zimę Yokohama a na lato S001
Zimowe są jak nowe, a S001 ma 5-6mm bieżnika.
Tak się jeździ jak prawdziwy emeryt
Zimowe są jak nowe, a S001 ma 5-6mm bieżnika.
Tak się jeździ jak prawdziwy emeryt
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Udalo sie w koncu zmierzyc, podaje masy opon, ktore dotad mialem w jednym miejscu:
Bridgestone Potenza S001 205/45R17 84W - 8.62 kg
Falken FK510 215/45 R17 - 9.3 kg
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 205/45R17 88Y XL - 8.35 kg
Udalo mi sie wiec zdjac po 1 kg z kazdego kola, bardzo mnie to cieszy.
Opona jest tak lepka, ze prawie zniszczylem nowa wage, bo podnoszac z niej AS5, waga sie przykleila, a potem spadla Dobrze, ze to 205, a nie jak poprzednie 215.
Bridgestone Potenza S001 205/45R17 84W - 8.62 kg
Falken FK510 215/45 R17 - 9.3 kg
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 205/45R17 88Y XL - 8.35 kg
Udalo mi sie wiec zdjac po 1 kg z kazdego kola, bardzo mnie to cieszy.
Opona jest tak lepka, ze prawie zniszczylem nowa wage, bo podnoszac z niej AS5, waga sie przykleila, a potem spadla Dobrze, ze to 205, a nie jak poprzednie 215.
Daj znać jak tylko je przetestujesz w warunkach bojowych. Ja wciąż jednak odwlekam decyzje o kupnie. Na razie kompletuje inne graty przed wizytą u MMRS Opuszczam Koza Team, ciekawe czy będę się cieszył czy płakał i błagał o ponowne dopisanie do członków
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Będzie jak ze mną po 7 latach na kozie: DLACZEGO DOPIERO TERAZ?!
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
to lekkie te GoodyearWojtek Wawa pisze: ↑19 lut 2021, 11:47Udalo sie w koncu zmierzyc, podaje masy opon, ktore dotad mialem w jednym miejscu:
Bridgestone Potenza S001 205/45R17 84W - 8.62 kg
Falken FK510 215/45 R17 - 9.3 kg
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 205/45R17 88Y XL - 8.35 kg
Udalo mi sie wiec zdjac po 1 kg z kazdego kola, bardzo mnie to cieszy.
Opona jest tak lepka, ze prawie zniszczylem nowa wage, bo podnoszac z niej AS5, waga sie przykleila, a potem spadla Dobrze, ze to 205, a nie jak poprzednie 215.
zważyłem poprzednie Kumho Ecsta 205/45R17 to 9kg
dudek_t pisze: ↑19 lut 2021 13:45
Daj znać jak tylko je przetestujesz w warunkach bojowych. Ja wciąż jednak odwlekam decyzje o kupnie. Na razie kompletuje inne graty przed wizytą u MMRS Opuszczam Koza Team, ciekawe czy będę się cieszył czy płakał i błagał o ponowne dopisanie do członków
Nie będziesz
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- AaaA
- Donator
- Posty: 624
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Dla wazacych opony:
Michelin Pilot Sport 4 205/45ZR17 88W XL 8.635 kg
Bridgestone Potenza S001 205/45R17 84W 8.61kg
Michelin Pilot Sport Cup 2 215/45ZR17 91Y XL 9.095 kg
Kormoran Snow 205/45 R17 88V XL 8.25kg
Wagi nowych, opony tymi rencoma zwazone
Michelin Pilot Sport 4 205/45ZR17 88W XL 8.635 kg
Bridgestone Potenza S001 205/45R17 84W 8.61kg
Michelin Pilot Sport Cup 2 215/45ZR17 91Y XL 9.095 kg
Kormoran Snow 205/45 R17 88V XL 8.25kg
Wagi nowych, opony tymi rencoma zwazone
Ostatnio zmieniony 24 lut 2021, 11:21 przez AaaA, łącznie zmieniany 1 raz.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
Dzięki za takie informacje
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
Miło, że jest wątek o oponach dla "niedzielnych kierowców" bo sam się do takich zaliczam:) Jako, że fabryczne Bridgestone udały się na emeryturę (choć dopiero po 75 tys - oczywiście część na zimowych) przeszukiwałem rynek i chciałem się zdecydować albo na Bridgestone Turenza albo Nokian Wetproof. Teraz wiem, że odrzucam Bridgestone i w zestawieniu zostanie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5.
Ale mam pytanie czy ktoś może coś dodać o Nokian Wetproof? We wszystkich samochodach mamy ich opony zimowe i sobie bardzo cenimy a tą znalazłem w porównaniu podobnego rozmiaru (bo 205/45 r17 ogólnie nie są za popularne) i tam wygrała. Dodatkowo XL i cena w chwili obecnej 392zł wypada bardzo korzystnie do Goodyeara za 488 zł.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian ... #331531983
Ale mam pytanie czy ktoś może coś dodać o Nokian Wetproof? We wszystkich samochodach mamy ich opony zimowe i sobie bardzo cenimy a tą znalazłem w porównaniu podobnego rozmiaru (bo 205/45 r17 ogólnie nie są za popularne) i tam wygrała. Dodatkowo XL i cena w chwili obecnej 392zł wypada bardzo korzystnie do Goodyeara za 488 zł.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian ... #331531983
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ja moge napisac o skapiec.pl i Goodyearach - wybralem najtanszy sklep (logistyka opon), co jest pewna loteria
1. czekamy do miesiaca na dostawe
2. nie wiemy czy opony beda swieze, czy dwuletnie
3. obowiazek odbioru, reklamowac mozna pozniej
4. numer listu przewozowego dostajemy, jak sie skontaktujemy z ich bok
5. faktury nie da sie latwo dostac (kiedys bylo latwiej, teraz gdzies trzeba sie zarejestrowac), ja akurat nie potrzebowalem, bo ND to nie jest samochod sluzbowy
6. wysylka zwykle jest z Niemiec, albo innego kraju, a siedziba firmy w Wiedniu
7. ceny zmieniaja sie nawet kilka razy dziennie, raz kosztuja 440 zl, raz 385 zl - ale oczywiscie jak juz placimy, to tyle co przy kliknieciu "kup teraz".
Ale zaplacilem za kazda z opon mniej niz 390 zl i mialem je u siebie niecale 3 tygodnie po... wyprodukowaniu w fabryce.
Kupowalem tam okolo 5 razy w ostatnie 8 lat i zawsze bylem zadowolony. Ale jest 7 wad, ktore opisalem.
1. czekamy do miesiaca na dostawe
2. nie wiemy czy opony beda swieze, czy dwuletnie
3. obowiazek odbioru, reklamowac mozna pozniej
4. numer listu przewozowego dostajemy, jak sie skontaktujemy z ich bok
5. faktury nie da sie latwo dostac (kiedys bylo latwiej, teraz gdzies trzeba sie zarejestrowac), ja akurat nie potrzebowalem, bo ND to nie jest samochod sluzbowy
6. wysylka zwykle jest z Niemiec, albo innego kraju, a siedziba firmy w Wiedniu
7. ceny zmieniaja sie nawet kilka razy dziennie, raz kosztuja 440 zl, raz 385 zl - ale oczywiscie jak juz placimy, to tyle co przy kliknieciu "kup teraz".
Ale zaplacilem za kazda z opon mniej niz 390 zl i mialem je u siebie niecale 3 tygodnie po... wyprodukowaniu w fabryce.
Kupowalem tam okolo 5 razy w ostatnie 8 lat i zawsze bylem zadowolony. Ale jest 7 wad, ktore opisalem.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1404
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
No i co w końcu wysłali? Jaki DOT?Wojtek Wawa pisze:Ja moge napisac o skapiec.pl i Goodyearach - wybralem najtanszy sklep (logistyka opon), co jest pewna loteria
1. czekamy do miesiaca na dostawe
2. nie wiemy czy opony beda swieze, czy dwuletnie
3. obowiazek odbioru, reklamowac mozna pozniej
4. numer listu przewozowego dostajemy, jak sie skontaktujemy z ich bok
5. faktury nie da sie latwo dostac (kiedys bylo latwiej, teraz gdzies trzeba sie zarejestrowac), ja akurat nie potrzebowalem, bo ND to nie jest samochod sluzbowy
6. wysylka zwykle jest z Niemiec, albo innego kraju, a siedziba firmy w Wiedniu
7. ceny zmieniaja sie nawet kilka razy dziennie, raz kosztuja 440 zl, raz 385 zl - ale oczywiscie jak juz placimy, to tyle co przy kliknieciu "kup teraz".
Ale zaplacilem za kazda z opon mniej niz 390 zl i mialem je u siebie niecale 3 tygodnie po... wyprodukowaniu w fabryce.
Kupowalem tam okolo 5 razy w ostatnie 8 lat i zawsze bylem zadowolony. Ale jest 7 wad, ktore opisalem.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Trzeci tydzień 2021, pisałem już o tym. Tu wrzucam dodatkowo zdjęcie:
Zużywam jednak zbyt wiele opon, by nie skusić się na tanią alternatywę.
Tylko czytałem w opiniach, że nie zawsze tak jest, stąd te moje przestrogi powyżej. Nie mam pojęcia, czy inni też dostaną tak świeże opony.
Zużywam jednak zbyt wiele opon, by nie skusić się na tanią alternatywę.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1404
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
No to bardzo dobra cena jak za taką oponę z tego roku.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- mike_d
- Donator
- Posty: 1186
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Pozwolę sobie pociągnąć wątek w kierunku rozmiarowym.
Poprzednie dwa sezony przejechałem na S001 załozonych na bbs-y z trochę mniejszym ET i pół cala szersze niż fabryczne felgi17" (7.5').
Wygląda to (dla mnie) tak sobie - nie jestem fanem naciągu (ale też mocno nie płakałem bo BARDZO mi te felgi leżą .
Jako że auto służy mi jako daily driver, częściej niż bym tego chciał muszę parkować w miejscach gdzie krawężniki tylko czekają na swoją porcję rantu (problem którego nie mam na zimowym zestawie w standardowym rozmiarze opony i koła).
Na kolejny sezon chciałbym kupić opony o szerokości 215 mm - AaaA, dodałeś takie do zestawienia wagi, czy jeździły one u Ciebie właśnie w ND? Pytam bo waham się czy profil wybrać 40 czy 45 - kalkulatory twierdzą że koło obute w 215/45 będzie miało o 9mm większą średnicę niż aktualny letni zestaw - z kolei średnica 215/40 będzie o 13 mm mniejsza.
Jakby nie patrzeć, mniejsza różnica względem aktualnego zestawu jest przy większym kole; wydaje mi się że ten centymetr nie spowoduje nagle problemów z obcieraniem przy maksymalnym skręcie (auto nie jest i nie będzie zglebiane - mam dożywotnie członkowstwo w koza teamie ) ale byłbym zobowiązany za rozwianie wątpliwości
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Leć w 215/45R17 jeśli naciąg Ci przeszkadza. To jest bardzo tani rozmiar (20% taniej niż 205/45R17), ja na standardowych kołach 17 nigdy nic nie przytarłem. Mam nadzieję, że inne ET tych przepięknych BBSów tego nie zmienia.
BTW te koła to moje ostatnie niezrealizowane marzenie motoryzacyjne...
BTW te koła to moje ostatnie niezrealizowane marzenie motoryzacyjne...
Przy takiej zmianie rozmiaru na standardowych felgach jeździ się tak samo czy są jakieś różnice w stosunku do standardowych 205/45R17 (nigdy nie obczaiłem do końca tematu zmiany rozmiaru opon stąd pytam)?Wojtek Wawa pisze: ↑26 lut 2021, 18:02Leć w 215/45R17 jeśli naciąg Ci przeszkadza. To jest bardzo tani rozmiar (20% taniej niż 205/45R17), ja na standardowych kołach 17 nigdy nic nie przytarłem. Mam nadzieję, że inne ET tych przepięknych BBSów tego nie zmienia.
BTW te koła to moje ostatnie niezrealizowane marzenie motoryzacyjne...
- AaaA
- Donator
- Posty: 624
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
215/45 e17 cup2 na 7 cali et45 cali (OEM) I et37 (alleggerita) odrobine obcieraly o plastiki wewnatrz nadkoli ta sama opona na 8 calach et45 nie obciera. Auto z prokitem na mazdowskich bilsteinach. Nie wiem czy kazda opona 215/45 r17 bedzie ocierac bo cup2 jest dosc "duza" -ma szeroki pas bieznika jak to SS ale warto o tym pamietac.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- mike_d
- Donator
- Posty: 1186
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Oo, nawet nie sprawdzałem cen (przy moich przebiegach to mogą być ostatnie opony które do ND kupię) ale to tym lepiejWojtek Wawa pisze: ↑26 lut 2021, 18:02Leć w 215/45R17 jeśli naciąg Ci przeszkadza. To jest bardzo tani rozmiar (20% taniej niż 205/45R17), ja na standardowych kołach 17 nigdy nic nie przytarłem. Mam nadzieję, że inne ET tych przepięknych BBSów tego nie zmienia.
BTW te koła to moje ostatnie niezrealizowane marzenie motoryzacyjne...
Polecam realizację marzeń, takie czasy że nie ma co czekać
Dzieki, prokit to zdaje się -20 mm - więc tym bardziej powinno być dobrzeAaaA pisze: ↑27 lut 2021, 2:31215/45 e17 cup2 na 7 cali et45 cali (OEM) I et37 (alleggerita) odrobine obcieraly o plastiki wewnatrz nadkoli ta sama opona na 8 calach et45 nie obciera. Auto z prokitem na mazdowskich bilsteinach. Nie wiem czy kazda opona 215/45 r17 bedzie ocierac bo cup2 jest dosc "duza" -ma szeroki pas bieznika jak to SS ale warto o tym pamietac.
- AaaA
- Donator
- Posty: 624
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Na dobrej oponie kazde warunki dobre:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Zarty, zartami, ale chetnie bym przeczytal wiecej, jak sie semislick sprawowal na sniegu! Zdjecie megakozackie!
A wracajac do watku glownego. Pora na pierwsze wrazenia z Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 205/45R17 88Y XL
- ciesze sie, ze nie wzialem wersji z indeksem predkosci V bez XL - bo juz i tak jest bardzo komfortowo, a precyzja prowadzenia jest gorsza niz pamietam z s001, czyli zapewne mieksza scianka wersji V by mnie rozczarowala kompletnie, a komfort wiekszy w mx5 nie jest potrzebny
- opony sa ciche i
- bardzo przyczepne - nawet przy 8 st C, na wyjsciu na trzypasmowke pod katem prostym, na 2 biegu i bucie na gazie zaraz przed wierzcholkiem zakretu nawet troche nie zarzucily. Ciasne ronda i zawracanie w miejscu nadal daja frajde, ale jak ktos nie chce, to raczej nie zerwie przyczepnosci. A jak juz sie zagrzeja (albo bedzie wiecej niz 10 C) to zgaduje ze beda przyklejone. Ruszenie spod swiatel na pelnym ogniu tez odbywa sie w absolutnej ciszy, predzej sprzeglo padnie.
- ogolnie ciesze sie na powrot do 205 z 215 - wprawdzie utraty przyczepnosci nie zauwazylem, ale precyzja prowadzenia przy seryjnych felgach wzrosla, i sila rzeczy wzrosna osiagi i spadnie spalanie. Cos jakby zrzucic 5% wagi (choc akurat w moim wypadku to az 10% wporowananiu do FK510).
Nie wyobrazam teraz sobie kupowania Michelin Pilot Sport 4 do mx5, skoro z wielu zrodel wiemy, ze sa jeszcze mieksze i bardziej komfortowe, za to sporo drozsze i mniej trwale. Jakbym mial brac cos Michelina to Sport Cup 2 - najbardziej cywilna opone sportowa. Wielokrotnie polecane Continetale Premium Contact 6 musza byc idealnym kompromisem, niestety sa drogie, ale jak ktos szuka sportowych wrazen to AS5 moga go rozczarowac brakiem blyskawicznej reakcji na milimetrowe ruchy kierownica. Ale juz przy pierwszej jezdzie ND mnie rozczarowalo, ze to nie ten poziom sterow co chocby w Alfie 155 - i znalazlem w sieci i na naszym forum nie raz narzekania na uklad kierowniczy ND. Musze kiedys przejechac sie egzemplarzem na betonowo twardych slickach i zweryfikowac, czy to kwestia opony, czy moze trzeba do tego przebudowy zawieszenia na poliuretany.
Pora tez wyprostowac glupote, ktora napisalem wczesniej - noszac te opony do wulkanizatora zauwazylem, ze przeciez zdrapalem nakleiki, stad to przyklejenie do wagi Smiac mi sie chce z mojej glupoty, ale akurat trafilem malutkim sladem kleju na wage z drugiej strony, i stad wrazenie, jakby lepily jak wyscigowe slicki. Kto byl na wyscigu F1 w czasach, jak kibicom pozwalano sie bawic takimi rzeczami, ten wie o co chodzi. Ja nie bylem, ale znam kogos, kto byl i opowiedzial mi pare rzeczy.
A wracajac do watku glownego. Pora na pierwsze wrazenia z Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 205/45R17 88Y XL
- ciesze sie, ze nie wzialem wersji z indeksem predkosci V bez XL - bo juz i tak jest bardzo komfortowo, a precyzja prowadzenia jest gorsza niz pamietam z s001, czyli zapewne mieksza scianka wersji V by mnie rozczarowala kompletnie, a komfort wiekszy w mx5 nie jest potrzebny
- opony sa ciche i
- bardzo przyczepne - nawet przy 8 st C, na wyjsciu na trzypasmowke pod katem prostym, na 2 biegu i bucie na gazie zaraz przed wierzcholkiem zakretu nawet troche nie zarzucily. Ciasne ronda i zawracanie w miejscu nadal daja frajde, ale jak ktos nie chce, to raczej nie zerwie przyczepnosci. A jak juz sie zagrzeja (albo bedzie wiecej niz 10 C) to zgaduje ze beda przyklejone. Ruszenie spod swiatel na pelnym ogniu tez odbywa sie w absolutnej ciszy, predzej sprzeglo padnie.
- ogolnie ciesze sie na powrot do 205 z 215 - wprawdzie utraty przyczepnosci nie zauwazylem, ale precyzja prowadzenia przy seryjnych felgach wzrosla, i sila rzeczy wzrosna osiagi i spadnie spalanie. Cos jakby zrzucic 5% wagi (choc akurat w moim wypadku to az 10% wporowananiu do FK510).
Nie wyobrazam teraz sobie kupowania Michelin Pilot Sport 4 do mx5, skoro z wielu zrodel wiemy, ze sa jeszcze mieksze i bardziej komfortowe, za to sporo drozsze i mniej trwale. Jakbym mial brac cos Michelina to Sport Cup 2 - najbardziej cywilna opone sportowa. Wielokrotnie polecane Continetale Premium Contact 6 musza byc idealnym kompromisem, niestety sa drogie, ale jak ktos szuka sportowych wrazen to AS5 moga go rozczarowac brakiem blyskawicznej reakcji na milimetrowe ruchy kierownica. Ale juz przy pierwszej jezdzie ND mnie rozczarowalo, ze to nie ten poziom sterow co chocby w Alfie 155 - i znalazlem w sieci i na naszym forum nie raz narzekania na uklad kierowniczy ND. Musze kiedys przejechac sie egzemplarzem na betonowo twardych slickach i zweryfikowac, czy to kwestia opony, czy moze trzeba do tego przebudowy zawieszenia na poliuretany.
Pora tez wyprostowac glupote, ktora napisalem wczesniej - noszac te opony do wulkanizatora zauwazylem, ze przeciez zdrapalem nakleiki, stad to przyklejenie do wagi Smiac mi sie chce z mojej glupoty, ale akurat trafilem malutkim sladem kleju na wage z drugiej strony, i stad wrazenie, jakby lepily jak wyscigowe slicki. Kto byl na wyscigu F1 w czasach, jak kibicom pozwalano sie bawic takimi rzeczami, ten wie o co chodzi. Ja nie bylem, ale znam kogos, kto byl i opowiedzial mi pare rzeczy.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2659
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
To tak całkiem na poważnie nikomu nie polecam jeździć na RSR po śniegu. Przyczepność jest bliska zeru.
Nie zmienia to faktu, że u nas jest niemała grupa osób która traktuje te opony jako całoroczne i tak nawet w ostatni weekend wpadając na oblodzone odcinki nasz tester opanował sytuację. Aczkolwiek każdorazowo miał sygnał ostrzegawczy z auta jadącego z przodu
Za to nawet przy zero stopni ale na suchym asfalcie RSR robił lepszą robotę niż zimówka czy wielosezonowa opona
Na mokrym jak było co najmniej kilka stopni w sumie też.
W ramach ciekawostki powiem, że na tym samym ośnieżonym placu ja na wielosezonie się zakopałem a Łukasz na RSR się wyślizgał
Nie zmienia to faktu, że u nas jest niemała grupa osób która traktuje te opony jako całoroczne i tak nawet w ostatni weekend wpadając na oblodzone odcinki nasz tester opanował sytuację. Aczkolwiek każdorazowo miał sygnał ostrzegawczy z auta jadącego z przodu
Za to nawet przy zero stopni ale na suchym asfalcie RSR robił lepszą robotę niż zimówka czy wielosezonowa opona
Na mokrym jak było co najmniej kilka stopni w sumie też.
W ramach ciekawostki powiem, że na tym samym ośnieżonym placu ja na wielosezonie się zakopałem a Łukasz na RSR się wyślizgał
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Uzytkownik dudek_t odkryl nowosc - prawdopodobnie najlepsze opony cywilne do ND (i NC). Pojawily sie dopiero co i wklepaly Michelin Pilot 4 S. Czyli oponom, ktore nawet nie sa dostepne w rozmiarze 17 cali (zaczynaja sie od 19). Czytajac testy ufam ich rezultatom, bo jak lubie Good Year AS5, tak jedna rzecz mi w nich od poczatku przeszkadza - nie daja tak sportowego czucia, jak s001. I taka opinia sie w nich pojawia (i o fk510, o ktorych tez pisalem to samo).
A tu pojawiaja sie nowe Bridgestony Potenza Sport:
https://www.tyrereviews.com/Tyre/Bridge ... -Sport.htm
Macie tam od razu 2 testy.
Wady - mniej bieznika (GY AS5 8 mm, Potenza Sport 6.7 mm), (bardzo) wysoka cena (ale z czasem pojawi sie na pewno w tanich sklepach).
A tu pojawiaja sie nowe Bridgestony Potenza Sport:
https://www.tyrereviews.com/Tyre/Bridge ... -Sport.htm
Macie tam od razu 2 testy.
Wady - mniej bieznika (GY AS5 8 mm, Potenza Sport 6.7 mm), (bardzo) wysoka cena (ale z czasem pojawi sie na pewno w tanich sklepach).
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
WOW, cywilna opona drogowa wklepala semislickom? Padal deszcz?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 sie 2020, 20:32
- Model: ND
- Wersja: ND2 30th 2430/3000
- Lokalizacja: Wrocław
Są na rynku następcy S001 nazywają się Potenza Sport.