Alex pisze: ↑22 sie 2020, 12:53
tak trochę wygląda mi to na zbyt duże oczekiwania wzgledem ... (w miejsce kropek mozna wstawić Miatę, inne auto albo cos innego). Też to miałem, w koncu udało się odpuscic - polecam, lżej się żyje
Jest wiele aut lepszych od Miaty pod względem np.:
- komfortu
- osiągow
- jakości wykonania
itd itd...
ale wszystkie z nich albo nie są roadsterami albo są dużo droższe, a na pewno już nie mają społeczności takiej jak nasza
Pełna zgoda - ale ja naprawdę nie oczekuję zbyt wiele od mojej (w sumie kochanej) Miatki
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Wiem przecież jaka jest różnica ceny choćby w stosunku do M235i, którego ponoć zbyt często przywołuję (w moim przypadku ta różnica była jeszcze większa, bo BMW kupowałem nowe, a MX-5 - używane). Ale czy choć raz narzekałem na mniejszą moc czy moment wolnossącego silniczka Miaty od tychże parametrów doładowanego, z 2 dodatkowymi cylindrami i 50% pojemności skokowej więcej, legendarnego już silnika BMW?!! Nie - przyznacie, że nigdy. BMW musiałem sprzedać na skutek przykrych zawirowań życiowych, a teraz kupiłem - nadal tak uważam - najlepszy driver's car z półki cenowej, na którą obecnie mnie stać... (no, nie do końca - zapytajcie moją Żonę
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
). Nawiasem mówiąc - czy sądzicie, że M235i (czy w ogóle BMW) nie mają swoich narowów? To poszukajcie moich postów na amerykańskim forum F10 (jakie miałem wcześniej) i F22 - zapewnienia BMW o całkowitym zlikwidowaniu turbodziury dzięki zastosowaniu twinscroll można między bajki włożyć - jak się nie jest czujnym, to silnik zdycha zawsze wtedy gdy mocne przyśpieszenie jest niemal kwestią życia i śmierci.
Alex pisze: ↑22 sie 2020, 12:53
co nie zmienia faktu ze "dowcip" ktorego dopuscila sie ND kol. Wkręconego nie powinien wystąpić. Zwłaszcza nie powinien wystapić w Miacie
![Smutny :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Może jest z nią coś nie tak i serwis powinien się nią zająć?
Dokładnie - błędy elektroniki, które odebrały mi kontrolę nad autem, nie miały prawa się zdarzyć w żadnym aucie - bez względu na jego cenę. I nawet nie sądzę, że coś mam zepsute - po prostu ten układ jest źle zaprojektowany. Nikt z Was nie próbuje nawet interpretować kolejności i skutków poszczególnych błędów - ja mam na ten temat teorię... Nie chcę się rozpisywać, ale:
- DSC OFF nie wyłącza całkowicie DSC, czyli
już sama nazwa tego stanu systemu wprowadza w błąd. W innym wątku próbowałem doszukać się w nim owej "dwustopniowości", jaką ma większość aut (niekoniecznie) sportowych (zwłaszcza, że
nawet podręcznik użytkowniku uzywa również terminu "Kontrola trakcji" - nie tylko "stabilności"!!!) - ale wspólnie doszliśmy do wniosku, że w MX-5 jej nie ma (a jest nie tylko we wszystkich moich BMW i Golfie R, ale nawet w Toyocie Yaris mojej żony!) Innymi słowy:
false advertising w najczystszej postaci, droga Mazdo...
-
SCBS również nie został wyłączony wciśnięciem DSF OFF - a powinien. Śmiem twierdzić, że to właśnie jego zadziałanie w absolutnie nieprawidłowej chwili było głównym powodem mojej przygody.
- JFTR: nawet system LDWS pozostawał aktywny w trybie DSF OFF - no to już zaczyna być nawet zabawne...Ale nie tak zabawne jak - kończące ten seansu - wyświetlanie mi przed nosem ikony z filiżanką kawy, czy zaryglowanie drzwi gdy już dojechałem do domu, i chciałem wysiąść, haha...
W trybie DSC OFF nie ma prawa włączać się żaden inny opiekun - a tu ingerował nie tylko SCBS, ale nawet LDWS !!! Mazda - hello?!! Dasz nam jakiś upgrade oprogramowania tych elektronicznych przeszkadzajek? Ładnie proszę...
Piotr
PS. Na szczęście wykupiłem "wykluczenie szkody z AC" w swojej Polisie PZU
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
A przyda się, bo nawet bez wchodzenia pod auto (wizytę w ASO mam we wtorek) widzę do roboty:
- wymiana obu lewych felg
- prawdopodobnie wymiana, a może samo malowanie zderzaka przedniego (zahaczył samym rogiem)
- co najmniej regulacja, a jeżeli coś się pogięło - to również wymiana części w przednim zawieszeniu (kierownica już mi nie patrzy prosto
![Smutny :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
- auto ściąga w lewo, więc może nawet przekładnia kierownicza?)