[NA] Skaczącą temperatura wody
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam
Taka sprawa mnie zaniepokoiła - a jestem troche zielony.
Przy korkach czy szybszej jezdzie strzałka we wskaźniku temp plynu potrafi znaleźć sie na 3/5 wskazówki po czym spada, zamiast grzecznie siedzieć na połowie - jak to zwykle mialem w innych samochodach. Od zimnego silnika do połowy nagrzewa sie ponizej minuty.
Plynu nie wylewa, rura do chlodnicy jest ciepla - termostat puszcza.
Więc zastanawia mnie, czy tak ma byc tutaj? Czy termostat powinienem wymienic?
Pacjent to NA 1.8 94r
Z góry dziękuję
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Taka sprawa mnie zaniepokoiła - a jestem troche zielony.
Przy korkach czy szybszej jezdzie strzałka we wskaźniku temp plynu potrafi znaleźć sie na 3/5 wskazówki po czym spada, zamiast grzecznie siedzieć na połowie - jak to zwykle mialem w innych samochodach. Od zimnego silnika do połowy nagrzewa sie ponizej minuty.
Plynu nie wylewa, rura do chlodnicy jest ciepla - termostat puszcza.
Więc zastanawia mnie, czy tak ma byc tutaj? Czy termostat powinienem wymienic?
Pacjent to NA 1.8 94r
Z góry dziękuję
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Termostat wymieniłem, problem dalej występuje.R.E.D. pisze:możesz spróbować wymienić termostat
u mnie przy dużym obciążeniu też się wychylała, a przy wymianie uszczelki zrobiłem sobie rerouta i od tego czasu się już żadne wychylenia nie zdarzyly (z tym, że czujnik tempertaury teraz jest bezpośrednio w głowicy)
Gdy wskazówka przekracza magiczną połowę, załącza się wiatraczek.
Przymierzam się do wymiany chłodnicy, chociaż nie wiem czy to pomoże
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
jesli bedziesz wymienial chlodnicy wez od automata - jest grubsza. Przynajmniej w 1.6 tak bylo
byc moze masz zrobiony mod wskaznika by byl bardziej liniowy. Wtedy wskazowka czasem sie porusza a nie stoi nieruchomo. Bo de facto temperatura silnika troche sie zmienia ale wskaznik miedzy 70 a 110 stopni pokazuje to samo dla samopoczucia uzytkownika.
Jednak nagrzewanie w minute oraz wyrazny wzrost przy jezdzie na autostradzie jest cokolwiek podejrzane... troche mi pachnie jak UPG
byc moze masz zrobiony mod wskaznika by byl bardziej liniowy. Wtedy wskazowka czasem sie porusza a nie stoi nieruchomo. Bo de facto temperatura silnika troche sie zmienia ale wskaznik miedzy 70 a 110 stopni pokazuje to samo dla samopoczucia uzytkownika.
Jednak nagrzewanie w minute oraz wyrazny wzrost przy jezdzie na autostradzie jest cokolwiek podejrzane... troche mi pachnie jak UPG
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
33cm będę brać. Co do UPG nie zauważyłem innych idących za nim rzeczy, po 700km plyn chłodniczy nie ubył, nie ma w nim żadnych osadów. Olej dobrze wygląda na bagnecie - jeszcze dziś sprawdzę pod korkiem, nie bucha dymem z wydechu. Jedyne co to ciutke nierówna praca silnika na biegu jałowym, ale to bardzo możliwe, że jestem troszke przewrażliwiony.Alex pisze:jesli bedziesz wymienial chlodnicy wez od automata - jest grubsza. Przynajmniej w 1.6 tak bylo
byc moze masz zrobiony mod wskaznika by byl bardziej liniowy. Wtedy wskazowka czasem sie porusza a nie stoi nieruchomo. Bo de facto temperatura silnika troche sie zmienia ale wskaznik miedzy 70 a 110 stopni pokazuje to samo dla samopoczucia uzytkownika.
Jednak nagrzewanie w minute oraz wyrazny wzrost przy jezdzie na autostradzie jest cokolwiek podejrzane... troche mi pachnie jak UPG
Takie grzanie wystepuje w takich momentach -
1. Na postoju, bieg jałowy, słońce grzeje,
2. Ruszanie, stawanie, znów ruszanie
3. Stała prędkość rzędu 120 - ok 4k obr. 5b
Trochę zastanawia mnie to, że wiatrak załącza się dopiero jak temperatura wody przekroczy magiczną połowę na wskazówce, wtedy po chwili wraca ona do pionu (jakos 20/30 sekund). Możliwe całkiem, że czujnik jest bardziej "czuły"
Zaczynam panikować odrobinę bo za 2 tygodnie chciałbym Madzią zrobić troche kilometrów (tak z 2 tysiące pęknie co najmniej) i chciałbym to zrobić w miarę sprawnie przed wyjazdem.
zacznij od wykręcenia czaujnika, który uruchamia wentylator bo może być zarośnięty kamieniem
szybkie grzanie jest normalne - mi zimą po przejechaniu kilometra już leci ciepłe powietrze
zanim wymienisz chłodnicę, to moze przepłukaj obecną, ale ze względu na wiek odradzam płukanki
jak wymieniałeś płyn (albo wyjmiesz chłodnicę do płukania), to możesz jeszcze stanąć pod ostrą górkę żeby się dokładnie układ odpowietrzył
szybkie grzanie jest normalne - mi zimą po przejechaniu kilometra już leci ciepłe powietrze
zanim wymienisz chłodnicę, to moze przepłukaj obecną, ale ze względu na wiek odradzam płukanki
jak wymieniałeś płyn (albo wyjmiesz chłodnicę do płukania), to możesz jeszcze stanąć pod ostrą górkę żeby się dokładnie układ odpowietrzył
Przy pierwszym serwisie płukana była chłodnica.R.E.D. pisze:zacznij od wykręcenia czaujnika, który uruchamia wentylator bo może być zarośnięty kamieniem
szybkie grzanie jest normalne - mi zimą po przejechaniu kilometra już leci ciepłe powietrze
zanim wymienisz chłodnicę, to moze przepłukaj obecną, ale ze względu na wiek odradzam płukanki
Czujnik ogarnę
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
w mojej NA1.6 na postoju tez temp rosla, zalaczal sie wiatrak i utrzymywala sie. okolice 95-100 stopni
jezdzac po miescie moze sie troche wahac ale bez przesady. przy 120kmh nie powinno dziac sie nic niepokojacego.
w NA przynajmniej 1.6 kwestia jest taka ze termostat i czujnik zalaczania wentylatora jest z przodu silnika natomiast pomiar z tylu gdzie jest zawsze gorecej.
Wiatrak moim zdaniem moglby zalaczac sie wczesniej ale bez rzezby (inny czujnik, wtyczka) nie da sie tego zrobic. Najprosciej jest zrobic reczny wylacznik wiatraka z kabiny. Wystarczy 1 kabelek zwierany do masy, podlacza sie go np. w gniezdzie diagnostycznym. Mialem tak zrobione na tor
zobacz tutaj
https://www.miata.net/garage/CoolingSystemProblems.html
jezdzac po miescie moze sie troche wahac ale bez przesady. przy 120kmh nie powinno dziac sie nic niepokojacego.
w NA przynajmniej 1.6 kwestia jest taka ze termostat i czujnik zalaczania wentylatora jest z przodu silnika natomiast pomiar z tylu gdzie jest zawsze gorecej.
Wiatrak moim zdaniem moglby zalaczac sie wczesniej ale bez rzezby (inny czujnik, wtyczka) nie da sie tego zrobic. Najprosciej jest zrobic reczny wylacznik wiatraka z kabiny. Wystarczy 1 kabelek zwierany do masy, podlacza sie go np. w gniezdzie diagnostycznym. Mialem tak zrobione na tor
zobacz tutaj
https://www.miata.net/garage/CoolingSystemProblems.html
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Przeczytałem na razie jedynie troubleshooting, ale powrócę do tego artykułu jeszcze dzisiaj.
Na chwile obecną w takim razie w planie mam:
1. Sprawdzić czujnik, wyczyścić go.
2. Sprawdzić wszystkie węże.
3. Wymienić chłodnicę.
Dzięki za info, jak to zrobię, dam znać czy dalej jest ten problem
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Na chwile obecną w takim razie w planie mam:
1. Sprawdzić czujnik, wyczyścić go.
2. Sprawdzić wszystkie węże.
3. Wymienić chłodnicę.
Dzięki za info, jak to zrobię, dam znać czy dalej jest ten problem
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Może warto pochylic się nad coolant reroute przy okazji zabawy z układem chłodzenia?
Chłodnice od razu daj grubego "chińczyka" - przynajmniej będzie wydajnie
Chłodnice od razu daj grubego "chińczyka" - przynajmniej będzie wydajnie
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nie przesadzajmy z tym reroute. To też ma swoje wady, niektórzy twierdzą że jest to zamiana jednych problemów ba inne
Sprawny układ chłodzenia jest wystarczający przy seryjnym aucie nawet do katowania na torze
przy użyciu Tapatalka
Sprawny układ chłodzenia jest wystarczający przy seryjnym aucie nawet do katowania na torze
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Jaki może się pojawic problem przy reroute, zakładając że nic nie cieknie?
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
choby taki ze w ori ukladzie przegrzewasz 4 cylinder. po reroute przegrzewasz 1. Latwa wymiane termostatu zamieniasz na mega upierdliwa. Wiec zamienil stryjek.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
a niby dlaczemu pierwszy skoro masz tam pompę?
z termostatem się zgodzę, ale u mnie inna opcja nie wchodziła w grę
w sumie jeszcze można zrobić termostat po drodze na wężu - widziałem gdzieś takie gotowe ładne obudowy
Chłodnica wymieniona na grubszą - 26mm, zrobiony test na obecność CO2 w ukladzie chlodzenia - wszystko cacy. Temperatura nadal potrafi latać - tak do 3/4, ale wydaje mi się, że to już po prostu taka przypadłość czujnika, bo nie mam więcej pomysłów
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
A czujnik zalaczający wentylator masz sprawny? W NA wentylator zalacza się moim zdaniem nieco za późno
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Tak, wentylator załącza się, jak wskazówka przekroczy połowę. Dobija wtedy ona różnie, do 3/5 raz nawet 3/4 wskazówki zobaczyłem, po czym wraca powoli do połowy.Alex pisze:A czujnik zalaczający wentylator masz sprawny? W NA wentylator zalacza się moim zdaniem nieco za późno
przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Jakiej firmy masz termostat? Ja kojarzę słabe doświadczenia z Gatesem, natomiast lepiej sprawdził mi się Vernet i Stahlter.
I zajrzyj do wskaźnika, może masz zrobiony mod linearyzujacy
przy użyciu Tapatalka
I zajrzyj do wskaźnika, może masz zrobiony mod linearyzujacy
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Termostat wstawiony pare dni temu Verneta.Alex pisze:Jakiej firmy masz termostat? Ja kojarzę słabe doświadczenia z Gatesem, natomiast lepiej sprawdził mi się Vernet i Stahlter.
I zajrzyj do wskaźnika, może masz zrobiony mod linearyzujacy
przy użyciu Tapatalka
Możliwe, tylko po czym poznać, że taki mod został zrobiony?
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zegar temperatury będzie nosił ślady rzeźby typu przecięte ścieżki, wstawione dodatkowe elementy itd
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Cześć,
Niestety mam podobny problem z wzrastająca temp. w nbfl 1.8. Sprawdzałem olej silnikowy jest na odpowiednim poziomie płyn chłodniczy również a chłodnica została wymieniona zimą. Czujnik wskazuje wzrost temp. przy zbiegu dwóch/trzech okoliczności podczas wysokich temperatur zewnętrznych około 35 st C. korków i jazdy na wyższych obrotach. Mam dwa pytania czy takie dolegliwości są normalne jeśli nie, gdzie powinienem szukać przyczyny oraz jak zakończył się temat w wersji NA.
Pozdrawiam
Marcin
Niestety mam podobny problem z wzrastająca temp. w nbfl 1.8. Sprawdzałem olej silnikowy jest na odpowiednim poziomie płyn chłodniczy również a chłodnica została wymieniona zimą. Czujnik wskazuje wzrost temp. przy zbiegu dwóch/trzech okoliczności podczas wysokich temperatur zewnętrznych około 35 st C. korków i jazdy na wyższych obrotach. Mam dwa pytania czy takie dolegliwości są normalne jeśli nie, gdzie powinienem szukać przyczyny oraz jak zakończył się temat w wersji NA.
Pozdrawiam
Marcin