Swap 2.0 na poliftowy 2.0, a może na 2.5?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
No nie ma bata, żeby 2,0 w wolnossaku szedł tak samo na niskich obrotach jak 2,5. Pojemności nie oszukasz. Zobacz wykres powyżej, masz porównanie 2,5 i 2,0 po remapie na jednym wykresie). Jest potężna różnica w momencie obrotowym przy 2tys rpm. Jak nie kręcisz wyżej niż te 5tys obr to olej wałki. Wrzuć 2,5, zrób strojenie (tego nie podałeś w kosztach na początku- wyjdzie prawie 2tys za licencję Ecuteka i usługę strojenia przez Fiva) i wystarczy. Jak chcesz trochę więcej mocy to zakładaj od razu kolektor od Fiva (ewentualnie jakiś wydech), żeby dwa razy nie płacić za strojenie.
Jak masz zdrowe 2,0 to za sam silnik możesz wziąć ze 4 tys, bo ciężko ten silnik dostać na rynku używek.
Jak masz zdrowe 2,0 to za sam silnik możesz wziąć ze 4 tys, bo ciężko ten silnik dostać na rynku używek.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Jeśli walki muszą coś odjąć z dołu by dodać na górze to rzeczywiście to nie mój kierunek.
Tak więc będzie 2.5 + kolektor + wydech + strojenie. 2.0 oczywiście dostanie pomiar kompresji itp więc ocenimy ile jest on wart... Wielkie dzięki za pomoc
Tak więc będzie 2.5 + kolektor + wydech + strojenie. 2.0 oczywiście dostanie pomiar kompresji itp więc ocenimy ile jest on wart... Wielkie dzięki za pomoc

- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jeśli faktycznie prawie nigdy nie zapuszczasz się w zakresy obrotów powyżej 5,5 tys to 2.5 na seryjnych wałkach będzie wyrywał jak dziki i ciągnął równo do 6 tys. Odetkanie wydechu przy 2.5 także dodaje odczuwalnego niuta. Będziesz bardzo zadowolony z takiego setupu

Z waszego doświadczenia to ile ta wałki muszą spłaszczyć wykres momentu? Czy jadąc takim samym setupem z wałkami i bez będę czuć wyraźną różnicę do 5,5k obrotów na rzecz setupa bez wałków? Nikt jeszcze nie wstawił porównania takich setupów na hamowni?Fiveopac pisze: ↑08 maja 2020, 8:25Jeśli faktycznie prawie nigdy nie zapuszczasz się w zakresy obrotów powyżej 5,5 tys to 2.5 na seryjnych wałkach będzie wyrywał jak dziki i ciągnął równo do 6 tys. Odetkanie wydechu przy 2.5 także dodaje odczuwalnego niuta. Będziesz bardzo zadowolony z takiego setupu![]()

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
A mnie ciekawi czy w 2.5 jest jakaś budżetowa opcja wałków, najlepiej od jakiegoś popularnego silnika (2.3?). W 2.5 głównym ograniczeniem jest zdaje się wałek ssący, dlatego dobrze jest przełożyć ww. z 2.0
W teorii walek ssący o nieco większym wzniosie i czasach otwarcia może zabrać nieco dołu. M. in. z tego powodu zwlekalem ze 3 lata z instalacją wałków 115km w swojej NA 90km. Praktyka jednak tego nie potwierdziła, moim zdaniem cały zakres obrotów się poprawił. Wiem, to trochę inna generacja silników
ale może i tu ta reguła by miała zastosowanie? W koncu zasada działania silnika 4 suwowego o zapłonie iskrowym jest ciągle ta sama.
Takie np 180KM z 2.5 powinno jeździć już całkiem przyjemnie
W teorii walek ssący o nieco większym wzniosie i czasach otwarcia może zabrać nieco dołu. M. in. z tego powodu zwlekalem ze 3 lata z instalacją wałków 115km w swojej NA 90km. Praktyka jednak tego nie potwierdziła, moim zdaniem cały zakres obrotów się poprawił. Wiem, to trochę inna generacja silników

Takie np 180KM z 2.5 powinno jeździć już całkiem przyjemnie

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
A skąd takie wałki wytrząsnąć i jaki tego koszt?
Produkty zza wielkiej wody znam, raczej chodzi mi o coś krajowego. Świątek? Cat cams?
Produkty zza wielkiej wody znam, raczej chodzi mi o coś krajowego. Świątek? Cat cams?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
moze juz przestancie dramatyzowac z tym 1.8 w NC. Owszem ledwie 126KM na papierze plus dodatkowa masa wzgledem NB wyglada slabo. Ale w rzeczywistosci auta jada podobnie.
http://www.zeperfs.com/en/duel211-1478.htm
Owszem trwalosc moglaby byc lepsza ale to inna sprawa.
http://www.zeperfs.com/en/duel211-1478.htm
Owszem trwalosc moglaby byc lepsza ale to inna sprawa.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Chyba na papierze
Wielokrotnie jechałem za 1.8 NB i w 2.0 NC czułem się jakby właściwie auta miały takie same osiągi, bo musiałem mocno cisnąć, żeby nadążyć. Myślę że NC 1.8 nie dałbym rady. Zresztą, to samo mówiły klasy MC.

- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Witam. Jest ktoś godny polecenia na śląsku lub w okolicach do przeprowadzenia swapu z 1.8 na 2.5? Coraz bardziej mnie kusi bo autko zacne tylko ten silnik zupełnie nie pasuje do niego.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex

Strojenie RomDrop by Alex

Mam rownoczesnie NC 2.0 i NCFL 1.8 i oczywiscie, roznica jest ale japa sie cieszy rowniez w 1.8. Nie ma co dramatyzowac.nie przesadzałbym, jeździłem 1.8 NC i uważam to za przyjemne auto do daily.
Moze zaczne psioczyc na 1.8 po swapie 2.0 na 2.5 ale na razie jednak nie

-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Miałem 1.8 ncfl przed swapem. Naprawdę dramat dla osoby która nie przepada za jazda z pedałem gazu w podłodze. Na 3-ce auto już słabo przyspieszało nawet powyżej 4 tys. Wiesz, że elastyczność silnika jest znikoma, wyprzedzanie na 4 czy 5 biegu niewykonalne, a jakakolwiek próba wyścigu spod świateł skazana na przegraną. Dodajmy brak szpery. Czy tym powinien charakteryzować się roadster?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dzięki Tomai


-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Niby odległości tu nie duże, ale z Katowic do pepega do Radziszowa 80-90 km i od godziny dob półtorej jazdy w 1 stronę. Sam mogę go polecić natomiast te wycieczki mocno komplikują sprawę...no i kwestia dostępności terminówFiveopac pisze: ↑12 maja 2020, 20:29Dzięki Tomaiale w tej okolicy zdecydowanie i mocno polecam Pepega z TopDownMotors
https://www.facebook.com/TopDownMotors/
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Myślę że to wszystko kwestia punktu odniesienia, potrzeb i rozumienia pojęcia roadstera. Jeździłem dotąd całkiem zdrowym NA 1.6 i NC 1.8 jeździ mi się dużo lepiej. NB 1.8 jechalem raz i elastyczność mnie nie zachwyciła ani trochę. Spod świateł się nie ścigam, bardziej już bawi mnie ściganie z mocniejszymi furami na torze (szkoda że mimo starań za bardzo mi to nie wychodzi). A Mx5 to dla mnie od zawsze proste auto w którym najważniejsza jest harmonia i balans wszystkich elementow, więc moc nie może być zbyt duża bo to psuloby zabawę. Ale jeśli ktoś uważa inaczej to przecież nie ma problemu 
Tak więc będę bronił NC 1.8. Do samego końca, mojego lub jej

Tak więc będę bronił NC 1.8. Do samego końca, mojego lub jej

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
dokładnie, co kto lubi, bez przesady
roadster co do zasady to nie jest tytan mocy, tylko pod winkle i tu pokazuje pazur, niezależnie od wersji
pod starty ze świateł to i 2.0 dostanie bęcki od dobrego tdi , także tego (mam nadzieję że 2.5 nie
)
porównywanie silnika bez vvt to imho bez sensu, równie dobrze można napisać że lepiej wziąć R6 z4 z 3.0, bo mx to nie jedzie i brzmi jak pierdziawka
już to kiedyś pisałem, że 1.8 ma niższy próg wejścia w NC (finansowy), a jeździ się też fajnie, ja nie narzekam ale finalnie można zrobić konwersję jak komuś mało
roadster co do zasady to nie jest tytan mocy, tylko pod winkle i tu pokazuje pazur, niezależnie od wersji
pod starty ze świateł to i 2.0 dostanie bęcki od dobrego tdi , także tego (mam nadzieję że 2.5 nie

porównywanie silnika bez vvt to imho bez sensu, równie dobrze można napisać że lepiej wziąć R6 z4 z 3.0, bo mx to nie jedzie i brzmi jak pierdziawka

już to kiedyś pisałem, że 1.8 ma niższy próg wejścia w NC (finansowy), a jeździ się też fajnie, ja nie narzekam ale finalnie można zrobić konwersję jak komuś mało

Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą

-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ja jednak posiadawszy 1.8 ncfl, nikomu nie polecalbym zakupu, jeśli nie planuje swapa w przyszłości. Oczywiście jazda top down jest fajna niezależnie od pojemności silnika, ale z 1.8 to auto nie jedzie. Jakiekolwiek wzniesienie terenu i frajdy z zakrętów też nie będzie. Może jest to ciut bardziej responsywne od fabii 1.4 16v , ale już bez ciśnięcia w podłogę 1.2 TSI 85 km nie objedzie 
Poza tym dlaczego 1.8 jest aż tak wykastrowane? Vvt w silniku MZR szału co prawda nie robi, ale po co aż tak było spieprzyć 1.8?

Poza tym dlaczego 1.8 jest aż tak wykastrowane? Vvt w silniku MZR szału co prawda nie robi, ale po co aż tak było spieprzyć 1.8?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
moim zdaniem 8.5s do 100 dla seryjnego 1.8 w NC to nie jest az taka tragedia. A jezdzi mi sie lepiej niz 1.4TSI w golfie bo przynajmniej turbodziury nie ma. Ja to czuje nawet przy bardzo spokojnej jezdzie w miescie.
moim zdaniem 1.8 w NC zostalo celowo wykastrowane podobnie jak 1.6 w NAfl w chwili gdy wprowadzili 1.8. Taka jak widac mazdowska tradycja.
zostawiajac natomiast juz dosc jalowa
dyskusje o 1.8 mialbym pytania, zapewne glownie do Fiveopaca, odnosnie swapa na 2.5:
- jakie sa budzetowe rozwiazania by odmulic 2.5? Silniki 2.5 z Mazdy maja wg. wiki 170-175KM, a 2.3 ok 164KM. Wersje fordowskie sa zwykle nieco slabsze. Natomiast z tego co widac po wykresach zwykle seryjne 2.5 daje w MX5 ok 165KM i juz po strojeniu. Jest to jakby ciutke przymało, zeby tak choc w okolicach 175-180KM wyszlo byloby fajniej
- czy przypadkiem zmulenie seryjnego 2.5 nie jest powodowane glownie przez walek ssacy? Czy istnieje jakis latwo dostepny seryjny walek lepszy pod tym wzgledem, oprocz tego z 2.0 z MX5?
- zakladam ze instalujac silnik minimum co mozna zrobic to seryjny kolektor wydechowy pozbawiony katalizatora. Cos jeszcze?
- czy chcac z jakis powodow robic swapa na raty mozna jezdzic na nieznodyfikowanym ECU z 1.8? Wiadomo ze silnik costam straci bo nie beda dzialaly zmienne fazy ani motylki w dolocie (zakladajac ze zostawiamy, choc w 1.8 ich nie ma zdaje sie). Jakies ograniczenia takiego uzytkowania typu nie wolno upalac?
moim zdaniem 1.8 w NC zostalo celowo wykastrowane podobnie jak 1.6 w NAfl w chwili gdy wprowadzili 1.8. Taka jak widac mazdowska tradycja.
zostawiajac natomiast juz dosc jalowa

- jakie sa budzetowe rozwiazania by odmulic 2.5? Silniki 2.5 z Mazdy maja wg. wiki 170-175KM, a 2.3 ok 164KM. Wersje fordowskie sa zwykle nieco slabsze. Natomiast z tego co widac po wykresach zwykle seryjne 2.5 daje w MX5 ok 165KM i juz po strojeniu. Jest to jakby ciutke przymało, zeby tak choc w okolicach 175-180KM wyszlo byloby fajniej
- czy przypadkiem zmulenie seryjnego 2.5 nie jest powodowane glownie przez walek ssacy? Czy istnieje jakis latwo dostepny seryjny walek lepszy pod tym wzgledem, oprocz tego z 2.0 z MX5?
- zakladam ze instalujac silnik minimum co mozna zrobic to seryjny kolektor wydechowy pozbawiony katalizatora. Cos jeszcze?
- czy chcac z jakis powodow robic swapa na raty mozna jezdzic na nieznodyfikowanym ECU z 1.8? Wiadomo ze silnik costam straci bo nie beda dzialaly zmienne fazy ani motylki w dolocie (zakladajac ze zostawiamy, choc w 1.8 ich nie ma zdaje sie). Jakies ograniczenia takiego uzytkowania typu nie wolno upalac?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
NC 1,8 ma 9,5s/100, a to już niewiele lepiej niż NB 1,6
Ale nie oceniam samego silnika i tego jak sobie w rzeczywistości radzi, bo 1,8 nigdy nie jechałem.

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
zeperfs twierdzi ze w praktyce 8.5, zreszta mielismy ostatnio okazje sprawdzic ze swiatel moja byla NA 1.6 i NBfl 1.8 i mimo tragicznie spoznionego startu bylem pierwszy. Tak wiem, to niczego nie dowodzi 

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
nie mogla byc gorsza niz moja bo to ja zostalem na starcie i to z silnkiem zduszonym do niskich obrotow

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
w takim razie ja bym sprawdził kompresję w tym 1.8 albo zredukował iloć worków z cementem w bagazniku

-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
ECU z 2.0, który obsługuje vvt to koszt 300-400 pln plus przeprogramowanie immobilizera. Przy ogólnych kosztach zabawy, chyba nie ma sensu na tym oszczędzać i tracić tam, gdzie 2.5 właśnie jest najlepszy.. Niski i średni zakres obrotów. Strojenie jest konieczne i wykup licencji ecutek, przypisanej do ECU. Jeśli później będziesz chciał wymienić ECU żeby mieć vvt, to będziesz musiał odesłać do UK swój stary ECU, żeby przepisali ci licencję na inny ECUczy chcac z jakis powodow robic swapa na raty mozna jezdzic na nieznodyfikowanym ECU z 1.8? Wiadomo ze silnik costam straci bo nie beda dzialaly zmienne fazy ani motylki w dolocie (zakladajac ze zostawiamy, choc w 1.8 ich nie ma zdaje sie). Jakies ograniczenia takiego uzytkowania typu nie wolno upalac?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
potwierdzam, z tego co zasięgałem języka to jeszcze dobrze mieć wtryski od 2,5 / 2,0
gdzieś na forum chyba nawet było takowe kompedium (albo zagramaniczne) , także na początek:
kolektor (była z ZG)
wtryski
komp 2.0 + ecutec
przypuszczam że cobalt i jakiś sportowy filtr też nie zaszkodzi
wałki to nie wiem, jest to jakaś opcja upgrade (czy to się dodatkowo stroi?)
zostawiłbym to na dalszy etap, z tego co czytałem trochę kultura pracy traci, a samo 2.5 już chyba nie jest najwyższa
nie wiem co tzn budżetowa opcja, bo imho przekładka silnika do takich nie należy
co do 1,8 to wiecie, jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki, także tego
gdzieś na forum chyba nawet było takowe kompedium (albo zagramaniczne) , także na początek:
kolektor (była z ZG)
wtryski
komp 2.0 + ecutec
przypuszczam że cobalt i jakiś sportowy filtr też nie zaszkodzi
wałki to nie wiem, jest to jakaś opcja upgrade (czy to się dodatkowo stroi?)
zostawiłbym to na dalszy etap, z tego co czytałem trochę kultura pracy traci, a samo 2.5 już chyba nie jest najwyższa
nie wiem co tzn budżetowa opcja, bo imho przekładka silnika do takich nie należy

co do 1,8 to wiecie, jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki, także tego

Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
