ale jak to
Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?
Oto jest pytanie...
Moderator: Moderatorzy
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2114
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 653
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
@pistenbully możliwe, że jechałem nią zbyt ostrożnie i bardzo zachowawczo. Ale po pierwsze, nigdy wczesniej nie jechałem RWD (Maluch się chyba nie liczy), a po drugie auto miało już nowego właściciela i sprzedawca prosił, żeby go nie rozbić
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2114
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Mi tam się NDekiem bardzo dobrze kruzowało, tak w trybie daily na wielopasmówce i fajnie grzało bocznymi drogami. Ale jak raz czy drugi chciałem przesadzić w zakręcie to dziwiło mnie jaki to dzikus - może trochę wina opon w tym egzemplarzu. Reasumując nie jest to wóz wystrojony nachalnie nadsterownie - w typie bmw - ale jednak w niczym nie przypomina fwd.
-
- Posty: 653
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Myślę, że po zakupie takiego auta, trzeba odżałować trochę grosza i wybrać się na tor, żeby poznać jego możliwości.
Także pozostaje chyba sprawdzić soft top, ewentualnie Abartha i liczyć na to, że warunki gospodarczo- ekonomiczne pozwolą na zmianę auta za rok
Także pozostaje chyba sprawdzić soft top, ewentualnie Abartha i liczyć na to, że warunki gospodarczo- ekonomiczne pozwolą na zmianę auta za rok
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2114
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Myślę, że po zakupie takiego auta, koniecznie trzeba odżałować trochę grosza i wybrać się na tor, żeby poznać
Powodzenia i trzymam kciuki.
- Można zainstalować Android Auto, można też to olać i powiem Ci że w tym aucie liczy się coś innego"System" infotaiment to porażka, w RF kurewsko (!!!) wieje powyżej 120km/h, i powiem szczerze, że frajda z jazdy bez dachu jest taka sobie. Koniecznie muszę przetestować soft top!
Co mnie zaskoczyło na minus - silne drżenie gałki zmiany biegów, i na luzie i podczas jazdy.
- Mam Soft Topa i z otwartym dachem jeździ się super. Jechałem RFem i wg mnie to porażka. Wieje, szumi i nie ma tej "przestrzeni" dookoła. Dodatkowo otwierasz go i zamykasz w 2 sekundy, kiedy chcesz, w czasie jazdy również.
- Drżenie gałki w tym aucie to normalne, lewarek który trzymasz w dłoni, 20cm niżej jest już w skrzyni biegów, żadnych wodzików itp...
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Czyżby potwierdziła się teza, że "Miata is always the answer?"
No pewnie że tak
No pewnie że tak
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Fajnie, że w końcu się przejechałeś. Nie mam jednak pojęcia, jak mogłeś nie odczuć rwd. Ja to czułem włączając się do ruchu już wyjeżdżając spod salonu. Twoje odczucia mogą być usprawiedliwione, jeśli jechałeś bez szpery, ale to tylko automat/1.5 tak ma.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2114
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Spokojnie. RWD bez szpery czy z automatem prowadzą się tak samo.
-
- Posty: 653
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Teraz jeszcze tak rodzi się we mnie myśl... Czy warto dokładać do wersji ND2? Silnik jednak mocniejszy o 24KM, i kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach...
ND1 są już w zasięgu ręki... Ale chcę, aby to auto zostało ze mną na zawsze...
@Wojtek Wawa - nie wiem jak to możliwe, ale jakiejś porażającej różnicy nie czułem... Może to lekkie podniecenie, może trochę adrenalina... A może to Twoja wina? Pamiętam, że pisałeś, że prawie skasowałeś na jeździe testowej MX-5 dilerowi i jakoś mi to utkwiło w pamięci i jeździłem ostrożnie
@pudel RF ma chyba tylko jedną zaletę - jest piękny z zamkniętym dachem...
ND1 są już w zasięgu ręki... Ale chcę, aby to auto zostało ze mną na zawsze...
@Wojtek Wawa - nie wiem jak to możliwe, ale jakiejś porażającej różnicy nie czułem... Może to lekkie podniecenie, może trochę adrenalina... A może to Twoja wina? Pamiętam, że pisałeś, że prawie skasowałeś na jeździe testowej MX-5 dilerowi i jakoś mi to utkwiło w pamięci i jeździłem ostrożnie
@pudel RF ma chyba tylko jedną zaletę - jest piękny z zamkniętym dachem...
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Ma też drugą - nie ma problemu z konserwacją dachu i nie musisz uważać na myjni.
Oczywiście swoje wady też ma.
BTW, przypominam, że obowiązkowym modem do RF jest smarttop.
-
- Posty: 653
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Pytanie jeszcze jak z trwałością tego skomplikowanego mechanizmu. Egzemplarz którym jechałem miał 601km przebiegu, a podczas zamykania dachu usłyszałem jakieś podejrzane dźwięki
P.S 1 Czy wg was kierownica w ND nie jest zbyt cienka i taka twarda/mało mięsista?
P.S 2 taki pro tip dla osób, które chcą odbyć jazdę testowa w salonie - teraz jest dobry czas, bo sprzedawca nie może jechać z tobą, więc dostajesz auto i jedziesz sam
P.S 1 Czy wg was kierownica w ND nie jest zbyt cienka i taka twarda/mało mięsista?
P.S 2 taki pro tip dla osób, które chcą odbyć jazdę testowa w salonie - teraz jest dobry czas, bo sprzedawca nie może jechać z tobą, więc dostajesz auto i jedziesz sam
W Sosnowcu od zawsze mozesz poprosic o użyczenie i pojeździć tyle na ile się dogadasz w salonie.
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ma nisko światła, więc główne robią za przeciwmgłowe. Jechałem przez mgłę i mi nie brakowało ich.
-
- Posty: 653
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
No i właśnie dlatego mnie to zaciekawiło... Bo w żadnym ND'ku nie widać tych świateł w przednim zderzaku... A to dziwi o tyle, że halogeny z przodu jednak pomagają nocą w jeździe po krętych górskich drogach.
No i Fiat 124 Spider takowe światła ma w standardzie od wersji Lusso
No i Fiat 124 Spider takowe światła ma w standardzie od wersji Lusso
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Oficjalnie - nie ma. Te "zderzakowe" z przodu to dzienne i wyłączają się przy włączeniu świateł mijania. Nie testowałem czy przypadkiem nie włączają się z powrotem przy włączeniu tylnych przeciwmgłowych, ale chyba nie.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Przecież większość wyprodukowanych ND ma światła skrętne lub matrycowe, więc na krętych drogach nie ma problemu.stpman pisze: ↑14 maja 2020, 5:21No i właśnie dlatego mnie to zaciekawiło... Bo w żadnym ND'ku nie widać tych świateł w przednim zderzaku... A to dziwi o tyle, że halogeny z przodu jednak pomagają nocą w jeździe po krętych górskich drogach.
No i Fiat 124 Spider takowe światła ma w standardzie od wersji Lusso
BTW akurat ja nie mam, taki rocznik był pechowy:)
-
- Posty: 653
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Trochę dziwne, że takich świateł nie przewidziano...
Cóż jakoś sobie chyba można bez nich poradzić
Sytuacja wygląda tak, że jak tylko za rok na wiosnę będzie praca, zdrowie i kasa na koncie w odpowiedniej ilości to kupuje MX-5 ND
Cóż jakoś sobie chyba można bez nich poradzić
Sytuacja wygląda tak, że jak tylko za rok na wiosnę będzie praca, zdrowie i kasa na koncie w odpowiedniej ilości to kupuje MX-5 ND
-
- Posty: 653
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Kurcze od kilku dni prześladują mnie Abarthy (124 Spider oczywiście) Oczywiście wynika to z tego, że ludzie obudzili ciekawe fury ze snu zimowego.
124 Spider wygląda jakoś tak bardziej dojrzale i poważniej niż MX-5 która kojarzy mi trochę z zabawkowym autkiem na sterowanie
Tyle tylko, że za 5-10-15 lat zapewne części do Mazdy będą dostępne, a na pytanie o graty do 124 Spider sprzedawcy będą się pukać w czoło...
Co o tym sądzicie?
124 Spider wygląda jakoś tak bardziej dojrzale i poważniej niż MX-5 która kojarzy mi trochę z zabawkowym autkiem na sterowanie
Tyle tylko, że za 5-10-15 lat zapewne części do Mazdy będą dostępne, a na pytanie o graty do 124 Spider sprzedawcy będą się pukać w czoło...
Co o tym sądzicie?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2114
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Od dziesięciu stron stosujemy delikatną perswazję, a Ty nic.
No to sluchaj: idź w końcu kup tego roadstera!
- mike_d
- Donator
- Posty: 1186
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Fiatowskie 1.4 Turbo jest w tylu autach że silników na swapy nie zabraknie, skrzynia z NC... Z blacharką ew. może być problem - ale patrząc pod tym kątem to już lepiej Fabię kupić
Bierz to co Ci się podoba najbardziej - sam mocno chorowałem na Fiatę (imo ładniejsza niż ND) i wyleczyła mnie dopiero cena.
Bierz to co Ci się podoba najbardziej - sam mocno chorowałem na Fiatę (imo ładniejsza niż ND) i wyleczyła mnie dopiero cena.
-
- Posty: 653
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Z tym silnikiem 1.4 Turbo to bądź ostrożny
Na potęgę Fiat stosował 1.4 T-Jet 120KM, ten silnik wsadzali wszędzie gdzie się zmieścił
W Fiacie 124 Spider jest 1.4 MultiAir 140KM, który montowany był sporadycznie...
Zaś w Abarth 124 Spider jest także 1.4 MultiAir 170KM, który dość powszechnie montowany był tylko w AR Giulietta.
Z Abarth/Fiat mam jeszcze taki problem, że jakby nie patrzeć to taka trochę "podróbka" Mazdy będąca wynikiem szalonego i przypadkowego mariażu oraz inżynierii emblematowej.
Na potęgę Fiat stosował 1.4 T-Jet 120KM, ten silnik wsadzali wszędzie gdzie się zmieścił
W Fiacie 124 Spider jest 1.4 MultiAir 140KM, który montowany był sporadycznie...
Zaś w Abarth 124 Spider jest także 1.4 MultiAir 170KM, który dość powszechnie montowany był tylko w AR Giulietta.
Z Abarth/Fiat mam jeszcze taki problem, że jakby nie patrzeć to taka trochę "podróbka" Mazdy będąca wynikiem szalonego i przypadkowego mariażu oraz inżynierii emblematowej.
- wojteczekm16
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Poznań
Sorry, ale jak dla mnie ten temat to istna petarda - 10 stron, licząc od 25 grudnia 2019 r. o tym co ktoś powinien kupić "za rok na wiosnę" jak już "nazbiera kasę"... Jeżeli mogę podpowiedzieć z pragmatycznego punktu widzenia: daj sobie spokój i wróć do tematu za, powiedzmy, 11 miesięcy albo jak już nazbierasz te pieniądze, które są potrzebne, żeby poważnie pójść do sprzedawcy i kupić auto.
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
A moim zdaniem właśnie dobrze że tak wcześnie robi taki rekonesans. Ma mnóstwo czasu na spokojne zastanowienie się, zbadanie tematuwojteczekm16 pisze: ↑17 maja 2020, 21:21Sorry, ale jak dla mnie ten temat to istna petarda - 10 stron, licząc od 25 grudnia 2019 r. o tym co ktoś powinien kupić "za rok na wiosnę" jak już "nazbiera kasę"... Jeżeli mogę podpowiedzieć z pragmatycznego punktu widzenia: daj sobie spokój i wróć do tematu za, powiedzmy, 11 miesięcy albo jak już nazbierasz te pieniądze, które są potrzebne, żeby poważnie pójść do sprzedawcy i kupić auto.
I w dodatku może kiedyś komuś zapali się podobna lampka - co wybrać - i będzie można lynkować.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2114
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Na cziluniu...
Pamiętajcie Panie i Panowie, powaga zabija powoli...
Pamiętajcie Panie i Panowie, powaga zabija powoli...