Dzięki. A gdzie zamawiałeś te z nierdzewki?pirul pisze: ↑23 kwie 2020, 11:10Dokładnie. Nawierć możliwie wysoko, a najlepiej w górnej pokrywie żeby się przelało dopiero jak juz naprawdę będzie potrzeba.
Swoją drogą trochę słabo, że nie ma żadnego okienka czy wężyka na zewnątrz, przez który byłoby widać stan płynu. No ale to typowy przykład, jak ja to lubię nazywać, chińskiej inżynierii straganowej.
Wszystkie śruby i nakrętki pod maską są metryczne więc wystarczy je wykręcić, skatalogować/pomierzyć i zamówić sobie gdziekolwiek. Na ASO bym się nie upierał, bo te elementy są robione najniższym możliwym kosztem (wiele z nich ma wspólne numery z fordem, a widziałem niejeden rysunek techniczny forda z wymaganym "spekiem", zresztą nie bez powodu w 99% kilkuletnich aut te śruby są już pordzewiałe), przy czym utrzymanie łańcucha dostaw powoduje takie, a nie inne ceny. Osobiście wszystko, co nie pełni funkcji wytrzymałościowej (napinacze, mocowanie ważnych, wibrujących elementów itd.) i było mocno skorodowane wymieniłem na nierdzewkę w korespondującej długości. Czyli np. mocowania różnych bracketów na silniku, nadkoli, błotników, nawet koło pasowe pompy wody. Wszystko pozostałe odesłałem do wytrawienia w kwasie i ocynkowania na nowo.Grabol pisze: ↑23 kwie 2020, 10:38Przepraszam, że się wtrącam w ciekawą dyskusję o bidonie ale może pirul poratujesz, bo chyba wymieniłeś wszystkie śrubki w swojej miacie Chciałem powymieniać te widoczne pod maską, jak się zabrać za ich szukanie? Jest w jakiejś serwisówce ich spis? czy każdą mierzyć? Chyba, że uderzyć do ASO z tekstem: dajcie wszystkie śrubki, jakie są w mxie ?
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ja robiąc porządki wymieniłem każdą jaką mogłem na nierdzewną, w większości używałem M6x16 gdzie 16 to długość i myślę że wygląda bardzo dobrze. Polecam kupić śruby w jakiejś większej paczce, ja kupowałem w bricomanie 4 sztuki za około 2,70 więc kompletnie nie opłacalneGrabol pisze: ↑23 kwie 2020, 10:38Przepraszam, że się wtrącam w ciekawą dyskusję o bidonie ale może pirul poratujesz, bo chyba wymieniłeś wszystkie śrubki w swojej miacie Chciałem powymieniać te widoczne pod maską, jak się zabrać za ich szukanie? Jest w jakiejś serwisówce ich spis? czy każdą mierzyć? Chyba, że uderzyć do ASO z tekstem: dajcie wszystkie śrubki, jakie są w mxie ?
- Załączniki
-
- 20200423_132441.jpg (7.71 MiB) Przejrzano 2305 razy
-
- 20200423_132450.jpg (8.36 MiB) Przejrzano 2305 razy
-
- 20200423_132501.jpg (8.33 MiB) Przejrzano 2305 razy
-
- 20200423_132512.jpg (8.78 MiB) Przejrzano 2305 razy
Ale korek wlewu oleju do poprawy, znaczek nie w ta stronę co napisy na pokrywie zaworówskhjpz pisze: ↑23 kwie 2020, 12:32Ja robiąc porządki wymieniłem każdą jaką mogłem na nierdzewną, w większości używałem M6x16 gdzie 16 to długość i myślę że wygląda bardzo dobrze. Polecam kupić śruby w jakiejś większej paczce, ja kupowałem w bricomanie 4 sztuki za około 2,70 więc kompletnie nie opłacalneGrabol pisze: ↑23 kwie 2020, 10:38Przepraszam, że się wtrącam w ciekawą dyskusję o bidonie ale może pirul poratujesz, bo chyba wymieniłeś wszystkie śrubki w swojej miacie Chciałem powymieniać te widoczne pod maską, jak się zabrać za ich szukanie? Jest w jakiejś serwisówce ich spis? czy każdą mierzyć? Chyba, że uderzyć do ASO z tekstem: dajcie wszystkie śrubki, jakie są w mxie ?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wszystkiego pod maską czy wszystkiego na aucie? Wysłałem z tuzin paczek z poszczególnymi elementami podczas odbudowy więc wyszło drożej niż jeśli wysłałbym wszystko razem. Gdzieś około 200pln pewnie za śrubki i pierdoły spod maski. Nie będę tutaj śmiecił zdjęciami ze swojego wątku, jak masz ochotę to zapraszam do lektury.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Hej, w temacie B6 , takie coś jest na allegro
https://allegro.pl/oferta/bilstein-amor ... e=facebook
https://allegro.pl/oferta/1x-amortyzato ... e=facebook
Jak myślicie, dobre ceny, czy idzie gdzieś wyrwać taniej?
https://allegro.pl/oferta/bilstein-amor ... e=facebook
https://allegro.pl/oferta/1x-amortyzato ... e=facebook
Jak myślicie, dobre ceny, czy idzie gdzieś wyrwać taniej?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Pewnie nie świecą Ci przyciski tylko sam wyświetlacz. Masz radio od NBFL (albo innej mazdy) i po montażu w NB trzeba jakiś kabelek w kostce dołożyć czy coś takiego. Przerabiałem to z 10 lat temu i już nie pamiętam dokładnie. Przyciski powinny normalnie świecić. Na pewno gdzieś na forum było wyjaśnione co i jak.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Tu masz schematy wyjść każdego radia w starych mx5.
http://mazda-speed.com/faq/audio/
Porównaj pinout swojego poprzedniego radia z tym modelem, który masz, pewnie wystarczy zamienić któreś piny w wiązce, ew. zrobić jakiś mostek i podświetlenie powróci.
http://mazda-speed.com/faq/audio/
Porównaj pinout swojego poprzedniego radia z tym modelem, który masz, pewnie wystarczy zamienić któreś piny w wiązce, ew. zrobić jakiś mostek i podświetlenie powróci.
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Czy w NC, oprócz kompresora i chemii do uszczelnienia opony powinien być, bądź bywał PODNOŚNIK?
Jesli tak to jak wyglądał zestaw? We wnece bagażnika po prawej stronie jest jakby miejsce na niego
Jesli tak to jak wyglądał zestaw? We wnece bagażnika po prawej stronie jest jakby miejsce na niego
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Możesz robić fotkę zestawu i tej wnęki? Bo w mojej jakby brakowało od góry jakiegoś przykreconego elementu i nie bardzo udaje mi się podnośnik tam zaczepic
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Leeo
- Donator
- Posty: 1150
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
Hej!
NB wymiana lamp tylnych na NBFL. Nie działa po wymianie wsteczny i przeciwmgielny. Są jakieś różnice w kostkach? Ktoś może miał taki problem?
NB wymiana lamp tylnych na NBFL. Nie działa po wymianie wsteczny i przeciwmgielny. Są jakieś różnice w kostkach? Ktoś może miał taki problem?
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Nie możesz wymienić samych lamp, a całą wiązkę z żarówkami zostawić w oryginale? W swojej NB miałem lampy z NBFL i wsteczny działał, ale nie pamiętam jak to było podłączone i czy kostki były takie same.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Leeo
- Donator
- Posty: 1150
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
Nie da się, inne gniazdo żarówki kierunkowskazu. Musiałem wiązkę z nblf. Kostka wchodzi bez problemu, dzialaja wsteczny, stop, kierunki. Nie działa tylko przeciwmgielne i wsteczny.
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Zobacz może jak idą piny w kostkach. Może faktycznie są w innych miejscach. Możesz też przełożyć oprawki kierunkowskazów z NBFL do swojej starej wiązki. Robota na 10min.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 749
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Czy ktoś kombinował z podkładkami pod sondę? Żeby nie łapała tego co wylatuje ? Działa to ?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Miałem taką tulejke w Subaru bo jego ecu ma bardzo ostre kryteria sprawnego kata i często wyrzuca błąd. Działało.Konioczynka pisze:Czy ktoś kombinował z podkładkami pod sondę? Żeby nie łapała tego co wylatuje ? Działa to ?
Z tego co widziałem na allegrosz (bo też się tematem trochę interesuje) są obecne rozne tulejki, tzn z mniejszymi bądź większymi otworami co owocuje różna ilością spalin focierajacych do sondy. Są nawet wersje regulowane. Ma to szanse działać.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Stoję przed wyborem akumulatora i opon:
- YUASA YBX3057 czy Varta Blue Dynamic B34?
- Uniroyal Sport 3 czy Uniroyal Sport 5?
Ktoś coś poleca z tych towarów? A może są lepsze części w podobnych cenach do przedliftowego NA?
- YUASA YBX3057 czy Varta Blue Dynamic B34?
- Uniroyal Sport 3 czy Uniroyal Sport 5?
Ktoś coś poleca z tych towarów? A może są lepsze części w podobnych cenach do przedliftowego NA?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Czy ktoś wie jak nazywa się ta osłona (kod/numer) ewentualnie gdzie je kupić?
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Jak podasz mi VIN samochodu to mogę spróbować poszukać w katalogu Mazdy
A bardzo proszęZbychersky pisze: ↑29 kwie 2020, 12:42Jak podasz mi VIN samochodu to mogę spróbować poszukać w katalogu Mazdy
JMZNA18P200102815
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202