Hej,
Chce zmienić sprężyny w NB na -35 mm.
Czy są jakieś przeciwwskazania przy mx5 NB żebym zrobił to samodzielnie na placu ? Czy mogę po takiej wymianie wsiąść i jeździć czy powinienem udać się na geometrię itd itp ?
Proszę o wyrozumiałość, chce się trochę usamodzielnić jeśli chodzi o auto
Wymiana sprężyn
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jak tylko bezpiecznie postawisz auto w powietrzu np na kobyłkach to śmiało działaj. Przeszkodą mogą być zapieczone śruby i dociekliwi sąsiedzi
Ale masz ściągacz do sprężyn?
Ale masz ściągacz do sprężyn?
Tył bezproblemowo poszedł ale nie potrafię wyciagnac amortyzatora z przodu. Co muszę odkręcić żeby tarcza i wahacze opadły na dol ? Koncowki drążków ? Czy może jest na to jakiś „knif”?
Wystarczy górny sworzeń odkręcić?
Wystarczy górny sworzeń odkręcić?
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Górny wahacz odkręcasz i całość się odchyla "do ciebie".
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Ano bo trzeba go odkręcić od wózka - dwie Śruby w głębi, sworznia nie trzeba ruszać.
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Podepne się do pytania, gdyż robiłem to daaawno. Tył już wymieniłem.A jeśli chodzi o przód właśnie...żeby odkręcić górny wahacz...tam jest długa śruba... Trzeba luzować przedni zderzak żeby ją wyjąć?
Czy wystarczy odkręcić osłonę pod silnikiem?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Dało radę bez odkręcania górnego wahacza od wózka.Odkręciłem sworzeń, wziąłem "breszkę" i dałem radę (oczywiście ostrożnie) na tyle odgiąć wahacz na dół, żeby wyciągnąć amortyzator.
Druga strona zajęła mi 30 min
Druga strona zajęła mi 30 min
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Najprościej i najszybciej jest odkręcić te długa srube, u mnie w NB trochę mocowanie staba przeszkadzało no i osłona silnika ale da się. W NC są dwie krótsze Śruby ale procedura ta sama.
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Ja robilem wedlug opisu od kolegi Oskara pozwole sobie zostawic dla potomnych
Najmniej udało mi się wymienić amortyzatory odkręcając 5 śrub! (3x pod maską, 1x dolne mocowanie amorka, 1x łącznik stabilizatora)
Krok po kroku:
1. Zluzować nakrętki koła po czym podnieść przód i postawić na czymś pewniejszym niż lewarek (ja używam od lat drewnianych klocków)
2. Zdjąć koło
3. Odkręcić/odciąć łącznik stabilizatora (wcześniej kupić nowe bo i tak jak mówiliście nie uda się odkręcić i trzeba będzie ciąć )
4. Ściągnąć mocno sprężyny ściągaczem (warto kupić albo zrzucić się ze znajomym, tania rzecz a przyda się nie raz)
5. Odkręcić trzy śruby trzymające amortyzator (te pod maską)
6. Odkręcić amortyzator od dolnego wahacza (nawet po odkręceniu może ciasno siedzieć więc trzeba się z nim trochę poszarpać by wyjąć go z łoża)
7. Teraz przyda się druga osoba, położyć jakaś szmatę czy coś na tarczy by jej nie ubrudzić czy uszkodzić i porządnie masą ciała docisnąć ją w dół by odgiąć wahacze i uwolnić amortyzator (dzięki temu nie musimy ich odkręcać, spokojnie nic się tarczy nie stanie)
8. Teraz bez większego problemu można najpierw zdjąć gumy i sprężynę z amortyzatora a potem amortyzator (na zdjęcie wszystkiego na raz jest trochę za ciasno)
9. Złożyć całość na nowych elementach w odwrotnej kolejności.
Najmniej udało mi się wymienić amortyzatory odkręcając 5 śrub! (3x pod maską, 1x dolne mocowanie amorka, 1x łącznik stabilizatora)
Krok po kroku:
1. Zluzować nakrętki koła po czym podnieść przód i postawić na czymś pewniejszym niż lewarek (ja używam od lat drewnianych klocków)
2. Zdjąć koło
3. Odkręcić/odciąć łącznik stabilizatora (wcześniej kupić nowe bo i tak jak mówiliście nie uda się odkręcić i trzeba będzie ciąć )
4. Ściągnąć mocno sprężyny ściągaczem (warto kupić albo zrzucić się ze znajomym, tania rzecz a przyda się nie raz)
5. Odkręcić trzy śruby trzymające amortyzator (te pod maską)
6. Odkręcić amortyzator od dolnego wahacza (nawet po odkręceniu może ciasno siedzieć więc trzeba się z nim trochę poszarpać by wyjąć go z łoża)
7. Teraz przyda się druga osoba, położyć jakaś szmatę czy coś na tarczy by jej nie ubrudzić czy uszkodzić i porządnie masą ciała docisnąć ją w dół by odgiąć wahacze i uwolnić amortyzator (dzięki temu nie musimy ich odkręcać, spokojnie nic się tarczy nie stanie)
8. Teraz bez większego problemu można najpierw zdjąć gumy i sprężynę z amortyzatora a potem amortyzator (na zdjęcie wszystkiego na raz jest trochę za ciasno)
9. Złożyć całość na nowych elementach w odwrotnej kolejności.
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Tak robiłem za pierwszym razem i długo zeszło, zakładanie ściągaczy na aucie nie jest najbezpieczniejsze no i można sobie zdeptać osłonę tarczy
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Zgadzam się z kolegą, najlepiej jednak odkręcić górny wahacz i wyjąć całość, następnie zamontować sobie w imadło i wymieniać. Ja mam wymienione...3... jeszcze jedna...
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm