Panowie, taki problem: musiałem zrzucić skrzynię w swoim daily z powodu cieknącego uszczelnienia. Wszystko wymienione, sprzęgło wymienione, skrzynia założona spowrotem ale teraz mam wyciek płynu z układu sprzęgła.
W moim daily (swift sport) wysprzęglik i łożysko wyciskowe są zintegrowane i umiejscowione w skrzyni. Do wysprzęglika płyn trafia sztywnym przewodem wyprowadzonym na zewnątrz skrzyni i kończącym się w ten sposób:
do tego mocuje się złączkę przewodu (dokładnie taką https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Vaux ... 3280145561) który prowadzi do zbiorniczka z płynem.
Wyciek z tego co ustaliłem jest na łączeniu tej złączki z częścią która wychodzi ze skrzyni. Na części ze zdjęcia nie ma żadnego o-ringu, w złączce jest element gumowy ale wygląda jakby uszczelniał tylko górną część elementu który wychodzi ze skrzyni.
Pytanie do Was: czy tu powinien być jakiś oring? .
niestety EPC nie dostarcza odpowiedzi.
Problem z wyciekiem ze sprzęgła [daily]
Zerknijcie i powiedzcie co myślicie
Moderator: Moderatorzy
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2114
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Cóż za przykra sytuacja. SS mimo "romantycznej" nazwy budzi we mnie wyłącznie Sympatyczne Skojarzenia. Niestety, nie potrafię odpowiedzieć na postawione pytanie. Odpowiedzi nie znalazłem też na szybko w szukajce na https://www.sssoc.co.uk/ za to mile zaskoczyła mnie kultura wypowiedzi tamże.mutra pisze: ↑08 kwie 2020, 14:23Panowie, taki problem: musiałem zrzucić skrzynię w swoim daily z powodu cieknącego uszczelnienia. Wszystko wymienione, sprzęgło wymienione, skrzynia założona spowrotem ale teraz mam wyciek płynu z układu sprzęgła.
W moim daily (swift sport) wysprzęglik i łożysko wyciskowe są zintegrowane i umiejscowione w skrzyni. Do wysprzęglika płyn trafia sztywnym przewodem wyprowadzonym na zewnątrz skrzyni i kończącym się w ten sposób:
do tego mocuje się złączkę przewodu (dokładnie taką https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Vaux ... 3280145561) który prowadzi do zbiorniczka z płynem.
Wyciek z tego co ustaliłem jest na łączeniu tej złączki z częścią która wychodzi ze skrzyni. Na części ze zdjęcia nie ma żadnego o-ringu, w złączce jest element gumowy ale wygląda jakby uszczelniał tylko górną część elementu który wychodzi ze skrzyni.
Pytanie do Was: czy tu powinien być jakiś oring? .
niestety EPC nie dostarcza odpowiedzi.
Trzymam kciuki, powodzenia.
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
niestety forum Swifta (szczególnie brytyjskie) nie porusza specjalnie tematów technicznych Zadałem pytanie na forum opla, bo to części GM. po założeniu o ringu 4.4x2 póki co nie cieknie ale wolałbym być pewien co do wymiarów, bo nie uśmiecha mi się zdejmować skrzynię trzeci razpistenbully pisze: ↑08 kwie 2020, 14:40Cóż za przykra sytuacja. SS mimo "romantycznej" nazwy budzi we mnie wyłącznie Sympatyczne Skojarzenia. Niestety, nie potrafię odpowiedzieć na postawione pytanie. Odpowiedzi nie znalazłem też na szybko w szukajce na https://www.sssoc.co.uk/ za to mile zaskoczyła mnie kultura wypowiedzi tamże.mutra pisze: ↑08 kwie 2020, 14:23Panowie, taki problem: musiałem zrzucić skrzynię w swoim daily z powodu cieknącego uszczelnienia. Wszystko wymienione, sprzęgło wymienione, skrzynia założona spowrotem ale teraz mam wyciek płynu z układu sprzęgła.
W moim daily (swift sport) wysprzęglik i łożysko wyciskowe są zintegrowane i umiejscowione w skrzyni. Do wysprzęglika płyn trafia sztywnym przewodem wyprowadzonym na zewnątrz skrzyni i kończącym się w ten sposób:
do tego mocuje się złączkę przewodu (dokładnie taką https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Vaux ... 3280145561) który prowadzi do zbiorniczka z płynem.
Wyciek z tego co ustaliłem jest na łączeniu tej złączki z częścią która wychodzi ze skrzyni. Na części ze zdjęcia nie ma żadnego o-ringu, w złączce jest element gumowy ale wygląda jakby uszczelniał tylko górną część elementu który wychodzi ze skrzyni.
Pytanie do Was: czy tu powinien być jakiś oring? .
niestety EPC nie dostarcza odpowiedzi.
Trzymam kciuki, powodzenia.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Często te złączki są jednorazowe (we wszystkich układach, w beemkach na przykład szczególnie upierdliwe we wspomaganiu ukł. kierowniczego). Wymieniłeś na nową czy pakujesz tą, która była?
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Założyłem tą co była. nie wygląda na jednorazówkę w instrukcji do opla nie piszą nic żeby ją wymienić, ale kto wie. Na jednym ze schematów epc dla opla jest wyszczególniona uszczelka - jutro spróbuję zerknąć do środka czy przypadkiem nie została w środku w tej złączce.
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Przeczucie miałeś dobre: złączka nie była jednorazowa ale w środku złąćzki była gumowa uszczelka która robi za uszczelnienie (a nie o-ring jak myślałem). Przy demontażu została w środku złączki i nie wchodziła na miejsce. Wystarczyło ją wydłubać i założyć równo.
Żeby nie było za różowo to auto i tak nie jeździ bo po krótkiej trasie biegi przestały wchodzić na włączonym silniku . Zakładam zapowietrzenie sprzęgła. Póki co próbowałem odpowietrzyć normalnie i podciśnieniowo. Po podłączeniu odpowietrznika zacisku do odpowietrznika sprzęgła wchodzi jedynka, dwójka i wsteczny ale dalej nie wysprzęgla tak jak powinien Ot takie rewelacje z nowoczesnymi autami