Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 101
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

17 lut 2020, 17:25

do NA żaden inny kolektor ssący nie pasuje z seryjnych dostępnych, jest inny rozstaw kanałów w NA i NB/NBFL. Wg mnie nakład jest niewspółmierny do osiągów przy tej platformie.
Wałki 3k, kółka 1k, dolot 0,5k, kolektor porządny 2k, wydech minimum 1k jak sam będziesz spawał, komp jakiś używany i strojenie to kolejne min 2,5k i będziesz miał 150KM nie ingerując w obróbkę głowicy i doprężenie bloku tłokami. Jakby nie liczyć 10 musisz wydać :D
ITB to kolejne minimum 1000pln nie twoje :)
Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 101
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

03 mar 2020, 9:25

Czy jest ktoś w Polsce kto ogarnia "z głową" porting głowicy do BP z potwierdzeniem rezultatów przed/po na Flow Benchu? Nie chodzi mi o Pana Kazia albo innego magika który porozwierca kanały bez pojęcia, tylko osobę, która zna się na przepływach, promieniach, kątach itd :)
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

03 mar 2020, 13:24

Podpinam się pod pytanie ;)
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

03 mar 2020, 17:14

Topmar tego nie ogarnie?
marcin89241
Posty: 1
Rejestracja: 26 sie 2018, 2:11
Model: NB

03 mar 2020, 18:10

Szybkie pytanie.
Czy wymiana wałków rozrządu w NB 1.6 na wałki z NA 115km coś daje czy mit?
Jakiś czas temu mi sie obiło o uszy, że ww modyfikacja coś daje.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

04 mar 2020, 13:09

chyba chodziło o wymiane walkow w NA 1.6 90 KM na walki z NA 1.6 115 km...
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

08 mar 2020, 9:22

Ok to teraz tak - jaki jest sens robić ITB, zmieniać walki i robić program w silniku 1.8 VVT? Gra warta świeczki? Okolice 180-190KM na wale wystarczą w zupełności, obróbka głowicy również może być grana

Ktoś robił? Ma wykresy/dupohamownie? Jakieś koszta tego zabiegu tak π*oko?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

08 mar 2020, 9:26

Lepszy stosunek mocy do ceny da Ci turbo.
Wolnossące konie nigdy nie były opłacalne.

Jeśli jednak się upierasz to okolice 190 są w zasięgu ;)
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

08 mar 2020, 9:47

Wiem wiem :) pytanie dotyczy wolnossącego BP a nie turbo. Wolę charakter silnika N/A i darcie mordy ITB przy wysokich obrotach. Opcja modowania 1.6 115 N/A jest bardzo nieopłacalna, a SWAP K20 to duuza rzeźba i okropnie duże jednorazowe koszta.

Ktoś na forum modził 1.8 VVT w wolnossaku, abym mógł sobie poczytać o tym procesie i problemach?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

08 mar 2020, 9:59

Zawołałem Ci tutaj Bronka - może wpadnie i się podzieli.
Obrazek
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

08 mar 2020, 11:06

Dzięki Arvi ;)
Generalnie to temat przerabiany wielokrotnie np. przez Ślubę czy Pepega.
Ja przetarłem trochę szlak jeśli chodzi o adaptery drukowane na drukarce 3d.
Jak coś to proces poniekąd opisałem na fb. Migrena srebrna wyścigówka.
Moim zdaniem jak chcesz zlecać wszystkie działania to koszt porównywalny do turbienia, ale jeśli masz trochę czasu i smykałki to jest przyzwoicie.
Osiągnąłem ok 190 koni robiąc:
wałki cat cams 274 stopnie ( teraz brałbym ostrzejsze z potencjałem na 200 HP)
głowica bez zmiennych faz obniżona o 1 mm ( teraz zjechałbym więcej i dał doprężające tłoki)
ITB
regulowane koła rozrządu
kolektor 4-2-1 sportowy kat 100 cpsi

Do tego dochodzi kosztowny komp i strojenie.

Pozdrówka.
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

08 mar 2020, 11:09

A może jeszcze lepiej - kto ciekaw niech śledzi Migrenę na FB - fajne foty, ciekawe patenty i kultowy już podnośnik :)
https://www.facebook.com/Migrena-srebrn ... 815512682/
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

08 mar 2020, 11:10

Czyli dobrze rozumiem, że głowica z VVT jest gorsza niż ta bez VVT? Szczerze mówiąc myślałem żeby wykorzystać zmienne fazy i potencjał jaki w nich drzemie (zdaniem miatowców z USA). Dzięki za cynk, już się zabieram za lekturę :)
Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 101
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

08 mar 2020, 14:11

Głowica VVT nie jest zła, natomiast dochodzi problem wysterowania zmiennej fazy.
Broonek pisze:
08 mar 2020, 11:06
Osiągnąłem ok 190 koni robiąc:
wałki cat cams 274 stopnie ( teraz brałbym ostrzejsze z potencjałem na 200 HP)
głowica bez zmiennych faz obniżona o 1 mm ( teraz zjechałbym więcej i dał doprężające tłoki)
ITB
regulowane koła rozrządu
kolektor 4-2-1 sportowy kat 100 cpsi
Oj, będę cię niebawem atakował bo buduje właśnie bliźniaczy motor do swojej NA :D
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

08 mar 2020, 16:36

A jaki to problem? No ok inne wałki są i na pewno komp musi ogarniać VVT ale wydaje mi się że to nie powinno być żadnym problemem
Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 101
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

08 mar 2020, 18:01

Przy kompie standalone żaden, ale przy strojeniu na DET3 np już jest bo tego nie ogarniesz bez dodatkowego sterownika.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

08 mar 2020, 22:06

W jaki sposób jest sterowany VVT w tym silniku z NBFL? Det3 z tego co kojarzę dawał sobie radę z takim głupim SOHC VTEC w VII genie civica, ale tam to jeden solenoid włącza cały układ...
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 mar 2020, 8:49

Grzybohun pisze:
08 mar 2020, 11:10
Czyli dobrze rozumiem, że głowica z VVT jest gorsza niż ta bez VVT? Szczerze mówiąc myślałem żeby wykorzystać zmienne fazy i potencjał jaki w nich drzemie (zdaniem miatowców z USA). Dzięki za cynk, już się zabieram za lekturę :)

Hej.
Ja wybrałem głowicę bez VVT bo obawiałem się że przy ostrym wałku po tym jak faza się przestawi może się coś stać.
Poza tym również tylko moim zdaniem zmienna faza w MX-5 ma taki sobie przebieg w porównaniu do v-tec na przykład.
Jak będziesz kombinował z głowicami to pamiętaj, że dekle nie pasują zamiennie, i uszczelki są inne a podłączenie olejowe zmiennej fazy do bloku fajnie można zaślepić czujnikiem, więc usuniecie VVT nie jest problemem :)
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

09 mar 2020, 14:44

Przyświeca mi idea wzięcia zdrowego słupka VVT, wsadzenie itb, wałków i wydechu oraz wsadzenia do NA, co do VVT to bez porównania z VTEC, bo tu mamy tylko zmienna fazę a nie wznios :P
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 mar 2020, 7:17

Grzybohun pisze:
09 mar 2020, 14:44
Przyświeca mi idea wzięcia zdrowego słupka VVT, wsadzenie itb, wałków i wydechu oraz wsadzenia do NA, co do VVT to bez porównania z VTEC, bo tu mamy tylko zmienna fazę a nie wznios :P
To do dzieła !!! :) w lekkiej NA będzie szatan !!!
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

10 mar 2020, 12:07

Fundusze jeszcze muszę obrać, mniej więcej ile może to kosztować? SWAP od Brożyna to 3k, wsadzę sobie z kolegą do budy samemu, a reszta? ITB ile Cię wyszło?
Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 101
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

10 mar 2020, 14:10

komp + dosztukowana wiązka + strojenie min 4k
ITB jak zlecisz komuś zrobienie to 2-2,5k
wałki, zależy jaką drogę obierzesz, piper ok 1,5k, catcamsy ok 3,5k
uszczelki, rozrządy, obróbka głowicy, itp 1,5k
Wydech 1k
kolektor wydechowy który jest sensowny a nie tylko ładnie wygląda 2,5k

Nie są to tanie konie :)
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

10 mar 2020, 15:48

Podobnie jak dobrze zrobione turbo :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 wrz 2020, 14:54

ma ktoś pomysł jak obniżyć temperaturę w dolocie w NCkach? Pod maską gorąco, cały dolot się nagrzewa od silnika i powietrza ktore przechodzi przez chłodnicę. Łatwo uzyskać 40 stopni i więcej co kończy się spadkiem momentu i mocy.

na razie wydłubałem coś takiego
IMG_20200914_144255.jpg
IMG_20200914_144255.jpg (934.68 KiB) Przejrzano 4494 razy
ale może ktoś ma lepszy patent?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2020, 15:31

Hmm...myślisz, że to coś da?
Ubi bene, ibi patria
michałwd
Posty: 32
Rejestracja: 17 lip 2019, 9:26
Model: NC
Lokalizacja: SPI

14 wrz 2020, 16:38

Ja ostatnio zamontowałem sobie coś takiego 😁
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 wrz 2020, 16:39

waran pisze:Hmm...myślisz, że to coś da?
Mam nadzieję. Oprócz tego że gęstość powietrza zależy od temperatury to korekty zapłonie są spore. Fiveopac pokazał kiedyś mapę z ECU z której wynika ze przy 100st chlodziwa (na torze norma mimo że używam patentu na włączanie wentylatorow wcześniej niż w serii) i 40 w dolocie korekta zapłonie to minus 5 stopni.

Obrazek

Będąc ostatnio w Kielcach naprawdę czułem że poniżej 4000rpm auto nie chce jechac

Michalwd - samorobka czy gotowiec?

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
michałwd
Posty: 32
Rejestracja: 17 lip 2019, 9:26
Model: NC
Lokalizacja: SPI

14 wrz 2020, 16:44

Cobalt 904-377 😉
Awatar użytkownika
Dr_Ozda
Donator
Donator
Posty: 47
Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
Model: NB
Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa

21 wrz 2020, 13:19

Cześć,

1. Zwiększał ktoś morze ciśnienie paliwa w nbfl, ewentualnie gdzie tam znajduje się regulator ciśnienia?

2. Jest jakaś pompa paliwa p&p?
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

21 wrz 2020, 14:22

Alex pisze:
14 wrz 2020, 16:39
waran pisze:Hmm...myślisz, że to coś da?
Mam nadzieję. Oprócz tego że gęstość powietrza zależy od temperatury to korekty zapłonie są spore. Fiveopac pokazał kiedyś mapę z ECU z której wynika ze przy 100st chlodziwa (na torze norma mimo że używam patentu na włączanie wentylatorow wcześniej niż w serii) i 40 w dolocie korekta zapłonie to minus 5 stopni.

Obrazek

Będąc ostatnio w Kielcach naprawdę czułem że poniżej 4000rpm auto nie chce jechac

Michalwd - samorobka czy gotowiec?
Alex, to nie moze być tylko kwestia temperatury w dolocie. U mnie od 4 tys właśnie silnik super wstaje 😉
Pozdrawiam, Danillo
ODPOWIEDZ