Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 cze 2018, 21:17
- Model: NB
- Wersja: 1.8 Specmiata
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Wiem, że to dawno temu było, ale udało ci się może znaleźć te wymiary? Potrzebuję na poniedziałek tych śrub i nakrętek, a intercars nie ma. Znalazłem tylko w jednym czy dwóch sklepach internetowych z długim czasem oczekiwania i drogą wysyłką. A po wymiarach pewnie w jakimś sklepie ze śrubami bym ogarnął.
Albo czy da się je zastąpić innymi śrubami/nakrętkami - i jeśli tak to jakimi?
Obie te rzeczy dobierzesz w sklepie ze śrubami, tylko kup lepsze niż 5.8, ewentualnie nakrętki miedziowane, nie pamiętam czy tam jest M10 czy M8 (chociaż 5.8 łatwiej urwać przy ponownym demontażu niż walczyć z rozkręcaniem).
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 cze 2018, 21:17
- Model: NB
- Wersja: 1.8 Specmiata
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Czyli dowolne śruby tam podejdą? Zaraz sprawdzę na cobalcie czy wchodzi M8 czy M10, długość dobiorę na oko, ale co z łbem śruby? Wyglądał na aucie jakby był jakiś niestandardowy płaski. Śruba z łbem sześciokątnym podejdzie?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
To nieprawda. Mogę Ci podesłać dwa dowody. Krzywizny plastików są inne dla ruchu lewostronnego i prawostronnego.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Pokaż, zawsze to jakiś punkt odniesienia przy doborze częściturbo pchała pisze: ↑06 mar 2020, 10:52To nieprawda. Mogę Ci podesłać dwa dowody. Krzywizny plastików są inne dla ruchu lewostronnego i prawostronnego.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem jak w mazdach, ale podejrzewam, że podobnie jak w hondach, lusterka rhd zatrzaskują się w innej pozycji niż lhd, widać to najlepiej jak patrzysz na auto z góry, chodzi po prostu o kąty, pod którymi muszą być obudowy żeby widzieć wszystko siedząc z drugiej strony auta.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
https://www.mx5parts.co.uk/rear-lamp-ga ... -3545.html
Komplet w domu za stówkę tylko akurat brakuje jednej strony, trzeba poczekać aż dowiozą.
Komplet w domu za stówkę tylko akurat brakuje jednej strony, trzeba poczekać aż dowiozą.
- Leeo
- Donator
- Posty: 1147
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
Może podpowiecie co może dawać okresowe drgania karoserii jak przy niewyważonej oponie? Nie przenosi się to na układ kierowniczy i jest tylko okresowo, prędkość raczej powyżej 60. Myślałem, że coś z kołami, ale zrobione zostało wszystko - nowe pierścienie, nowe opony, sprawdzane felgi, wszystko idealne. Mogą być to półosie? A może NB tak ma? Moja poprzednia Anni zdawała się mieć tak samo, jak i teraz obecna. Może jestem przewrażliwiony, bo na co dzień, jak większość z Was jeżdżę wygodnym autkiem i może się po prostu czepami Aczkolwiek, może ktoś ma jakieś wskazówki na co jeszcze zwrócić uwagę? Poza tym to auto jeździ pięknie, prosto, nie ściąga, nic nie stuka, ma założony gwint, nie ma korozji
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Nazywa się to SHIMMY SHAKE. Przeważnie występuje przy prędkości 55 km/h i 110 km/h. No niestety NB tak ma. W jednym egzemplarzu jest to bardziej odczuwalne w innym mniej. Czasem to wkurza ale idzie się przyzwyczaić. W każdej mojej Miacie tak miałem . Niektórzy próbowali się z tym zmierzyć ale nie zawsze wychodzi. Ja odpuściłem. Zauważyłem że im cięższa felga tym jest to bardziej odczuwalne. Więcej tu https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=689828
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Miałem to samo przy 110kmh w mojej NA (o tyle wkurzające, że to jest optymalna podróżna prędkość tym autem żeby gdzieś po prostu dojechać), podejrzewałem felgi, opony, dyfer (w tej kolejności). Zmieniłem opony, kazałem porządnie wyważyć koła i problem zniknął. Te auta są lekkie i podatne na takie niuanse. Cięższe koła tylko potęgują efekt z wiadomej przyczyny.
- Leeo
- Donator
- Posty: 1147
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyF Recaro
- Lokalizacja: Białystok/Augustów
Bardzo dziękuję za informacje, znaczy, że jednak nie jestem psycholem No to na super lekkie koła to chyba za późno bo mam Oz superturismo 16 z nowymi R1R. Wyważałem w mega sprawdzonym miejscu, robiłem pierścienie centrujące na zamówienie, to wszystko sprawiało, że niby jest lepiej, ale tylko w głowie zapewne natomiast rzeczywiście nie występuje to zawsze.
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Czy ustawienie lamp w NA gdy są zamknięte da się jakoś regulować? Widzę po niektórych zdjęciach, że niektóre lampy nie leżą idealnie do wysokości maski. Czy trzeba rozbierać cały mechanizm i jakoś to regulować?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Coś mi się zdaje, że naciągnięcie tyle mi nie wyciągnie różnicy pomiędzy maską a osłoną reflektora. Bede musiał się pobawić tak jak pokazał Pirul. Myślałem, że to jakaś fizyka kwantowa z ustawianiem całej ramy reflektora ale całe szczęście to pikuś w postaci 8 śrubek na stronę
Dzięki Panowie!
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Chyba wiem o co chodziło It's not a bug, it's a feature
[youtube]https://youtu.be/eBmhvm8LLNs?t=90[/youtube]
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wiadomo, to był żart, natomiast to co na filmie widać to są luźne klapy, po regulacji wypada je dokręcić, bo będziesz regulował raz w tygodniu, jak są takie luźne to nawet myjka ciśnieniowa Ci je poprzestawia Chyba, że lubicie jeździć furami, w których wszystko lata i da się ręką przestawić, w końcu każdy ma jakiś fetysz
BTW, geometrię też da się tak ustawić, wystarczy nie dokręcać wahaczy zbyt mocno
BTW, geometrię też da się tak ustawić, wystarczy nie dokręcać wahaczy zbyt mocno