Masz dostęp do danych z jaką siłą są dokręcone koła rozrządu oraz napinacz ?mutra pisze: ↑12 lut 2020, 20:23Przy ilosci roboty z rozrządem i zalecanej częstotliwości wymiany rozsadne jest IMO zrobienie uszczelniaczy.NoxLux pisze: ↑12 lut 2020, 19:45w weekend chcę wymienić rozrząd w NB 1.8 140km. Oglądając filmy na yt każdy wymienia uszczelniacze wałków oraz wału. Profilaktyka czy konieczne ? Są 2 sposoby, po prostu wyrywając stary i wbijając nowy uszczelniacz lub odkręcić mocowanie wałka rozrządu, włożyć uszczelniacz i skręcić. Który sposób jest prawidłowy? Blokowanie silnika na 5/6 biegu do odkręcenia koła pasowego jest bezpieczne ?
Manual zaleca wyrwanie starego uszczelniacza i wbicie nowego.
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2116
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Zapytaj: memberlist.php?mode=viewprofile&u=6849Bless pisze: ↑12 lut 2020, 18:13Post z przed trzech lat :/ Widnieje tam jeszcze Felipe, który już nie jest naszym bezpośrednim kontaktem. Russell nadal jest obecny w zespole MossEurope?pistenbully pisze: ↑12 lut 2020, 17:43Kim jest Russell Scott viewtopic.php?f=30&t=413&p=362546&hilit=Russell#p362546
Heja.
Czy ktoś mógłby zmierzyć siłowniki do przedniej maski?
Bardzo poproszę
Czy ktoś mógłby zmierzyć siłowniki do przedniej maski?
Bardzo poproszę
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Witam, pytanie: jak to jest ze szperą w NC?
Czy można włożyć dyfer z 2.0 do 1.8? Ciężko dostać? Ile kosztuje? No i czy jest tak jak w NB że trzeba włożyć razem ze skrzynią 6? Ze względu na przełożenia?
Czy można włożyć dyfer z 2.0 do 1.8? Ciężko dostać? Ile kosztuje? No i czy jest tak jak w NB że trzeba włożyć razem ze skrzynią 6? Ze względu na przełożenia?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Nie mam już siły... Od 2 dni walczę z rozrządem. Po zdjęciu obudowy okazało się że pasek między wałkami ma luz jakby była szmatka zamiast paska a wałek ssący jest przestawiony o jeden ząbek. Koło pasowe poddało się po dniu walki. Teraz nie mogę odkręcić śruby na wale korbowym. Puszka WD-40 już poszła i nic. Nie chcę używać 2 metrowej przedłużki ze względu na blokowanie silnika przez skrzynię biegów. Pneumat też nie pomaga. Zastanawiam się czy grzanie tej śruby będzie bezpiecznie dla panewki. Kit z uszczelniaczem i tak wleci nowy. Myślałem jeszcze o dorobieniu flanszy którą przykręcę w miejsce koła pasowego i dospawam mocny pręt do zablokowania wału przy odkręcaniu. Może macie jakieś inne patenty na tak oporne śruby ?
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1060
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Podobno są też dyfry z lsd do 2.0 5biegowej i mają przełożenie takie samo jak w 1.8, sam bym chętnie przytulił jakby się gdzieś trafił ale jeszcze nie widziałem
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
W dobrą stronę kręcisz?NoxLux pisze: ↑15 lut 2020, 8:27Nie mam już siły... Od 2 dni walczę z rozrządem. Po zdjęciu obudowy okazało się że pasek między wałkami ma luz jakby była szmatka zamiast paska a wałek ssący jest przestawiony o jeden ząbek. Koło pasowe poddało się po dniu walki. Teraz nie mogę odkręcić śruby na wale korbowym. Puszka WD-40 już poszła i nic. Nie chcę używać 2 metrowej przedłużki ze względu na blokowanie silnika przez skrzynię biegów. Pneumat też nie pomaga. Zastanawiam się czy grzanie tej śruby będzie bezpiecznie dla panewki. Kit z uszczelniaczem i tak wleci nowy. Myślałem jeszcze o dorobieniu flanszy którą przykręcę w miejsce koła pasowego i dospawam mocny pręt do zablokowania wału przy odkręcaniu. Może macie jakieś inne patenty na tak oporne śruby ?
https://youtu.be/qY0AIGGXd5U
w dobrą fajny patent z kluczem ale teraz to się boje że urwę jakieś mocowanie przy silniku. Temat z flanszą o której wczesniej pisałem będe miał załatwiony jutro. Teraz jeszcze spróbowałem kluczem udarowym 450nm i nic. Silnik był remontowany i nie wiem na co wkręcili tą śrubę...
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
mogli wkleić ale wydaje mi się że też powinno puścić. Jak coś to zostaje palnikNoxLux pisze: ↑15 lut 2020, 12:23w dobrą fajny patent z kluczem ale teraz to się boje że urwę jakieś mocowanie przy silniku. Temat z flanszą o której wczesniej pisałem będe miał załatwiony jutro. Teraz jeszcze spróbowałem kluczem udarowym 450nm i nic. Silnik był remontowany i nie wiem na co wkręcili tą śrubę...
- Załączniki
-
- IMG_20200215_153434.jpg (4.29 MiB) Przejrzano 2360 razy
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 749
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Zdjęcie dla lepszego zainteresowania (dzisiejsza jazda )
Otóż potrzebuje pomocy z racji tego że w okolicy nie ma jakiś super magików chciałbym postawić forumową autodiagnozę
Obiecałem sobie, że nie tym razem - nie wrzucę tyle kasy w kolejny samochód ale już jestem ustawiony na szycie dachu w marcu i tak jakoś poszło...
Do rzeczy:
Sprawa typu takiego że obwiniałem skrzynie biegów (teraz w sumie jestem pewien że to nie to) a występuje takie metaliczne brzęczenie z tyłu (jakby położyć klucz metalowy na drgającym elemencie) gdy:
lekko sie tocząc na 2 biegu dodamy gazu wiadomo (tak normalnie żeby jechać ) z bardzo niskich obrotów, to oczywiście auto drga bo mu ciężko ale jednocześnie jest ten hałas z tyłu za fotelami
przy ok +5k obr chyba już dzwoni samo z siebie (głośno jest to nie jestem pewien ), gdy wcisnę sprzęgło jeszcze tak delikatnie hałasuje aż spadną obroty, przy zapięcu kolejnego biegu na dużych obrotach - to samo (dlatego myślałem że to skrzynia bo te delikatne dzwonienie pojawiało się gdy zapinał się kolejny bieg (obroty spadały).
To może być dyfer?
Co zauważyłem jeszcze to że na postoju po piłowaniu silnik czasem hałasuje (niski dźwięk uderzeń) nawet na "N", ale jak rozłączę skrzynie to przestaje.
Coś co jeszcze może was naprowadzić to nie jestem pewien ale może mam gdzieś nieszczelność w ukł wydechowym bo czasem coś z tyłu popierdywuje jakby dziura w tłumiku (ale nie zawsze to mam, więc okaże się dopiero na podnośniku)
1,6 nbfl podobno z fuji
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Nie podobno tylko to norma, że 2,0 mają szperę. Niewiele jest dwulitrówek z otwartym dyfrem. Taka sama sytuacja jak w NB 1,8, które mają szperę w znacznej większości. W NB nie trzeba zmieniać skrzyni zakładając szperę do 1,6 (chyba, że wkładasz szperę od skrzyni 6 to jest wskazane, żeby skrzynię też wymienić).luki_92_92 pisze: ↑15 lut 2020, 9:41Podobno są też dyfry z lsd do 2.0 5biegowej i mają przełożenie takie samo jak w 1.8, sam bym chętnie przytulił jakby się gdzieś trafił ale jeszcze nie widziałem
Dyfer od skrzyni 6 ma inne przełożenie niż ten zestawiany z 5, ale otwarty i LSD od skrzyni 5 mają te same przełożenia, więc pasują zamiennie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1060
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Czyli zrozumiałem tyle, że mając NC 1.8 bez szpery, mogę włożyć dyfer z 2.0 ze szperą i będzie ok.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Szukaj przekaźnika nie bezpiecznika. Tutaj masz wskazówki https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=509711
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
W nb jak dasz gaz do dechy przy kręceniu rozrusznikiem pompa się wyłącza i nie ma zapłonu. Tylko suche kręcenie.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Na początek sprawdź blaszaną osłonę kolektora - łączenie blach lubi się rozjeść i wtedy powstaje dzwonienieKonioczynka pisze: ↑15 lut 2020, 15:11
Zdjęcie dla lepszego zainteresowania (dzisiejsza jazda )
Otóż potrzebuje pomocy z racji tego że w okolicy nie ma jakiś super magików chciałbym postawić forumową autodiagnozę
Obiecałem sobie, że nie tym razem - nie wrzucę tyle kasy w kolejny samochód ale już jestem ustawiony na szycie dachu w marcu i tak jakoś poszło...
Do rzeczy:
Sprawa typu takiego że obwiniałem skrzynie biegów (teraz w sumie jestem pewien że to nie to) a występuje takie metaliczne brzęczenie z tyłu (jakby położyć klucz metalowy na drgającym elemencie) gdy:
lekko sie tocząc na 2 biegu dodamy gazu wiadomo (tak normalnie żeby jechać ) z bardzo niskich obrotów, to oczywiście auto drga bo mu ciężko ale jednocześnie jest ten hałas z tyłu za fotelami
przy ok +5k obr chyba już dzwoni samo z siebie (głośno jest to nie jestem pewien ), gdy wcisnę sprzęgło jeszcze tak delikatnie hałasuje aż spadną obroty, przy zapięcu kolejnego biegu na dużych obrotach - to samo (dlatego myślałem że to skrzynia bo te delikatne dzwonienie pojawiało się gdy zapinał się kolejny bieg (obroty spadały).
To może być dyfer?
Co zauważyłem jeszcze to że na postoju po piłowaniu silnik czasem hałasuje (niski dźwięk uderzeń) nawet na "N", ale jak rozłączę skrzynie to przestaje.
Coś co jeszcze może was naprowadzić to nie jestem pewien ale może mam gdzieś nieszczelność w ukł wydechowym bo czasem coś z tyłu popierdywuje jakby dziura w tłumiku (ale nie zawsze to mam, więc okaże się dopiero na podnośniku)
1,6 nbfl podobno z fuji
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 749
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Dzięki są to jakieś tropy
Dam znać dla potomnych jak rozwiąże problem.
Dam znać dla potomnych jak rozwiąże problem.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Pacjent nbfl, 1.8, 160tys przebiegu.
Od czasu do czasu silnik wchodzi w tryb awaryjny, duszę gaz i nie przyspiesza. Komputer pokazuje wypadanie zapłonów. Dodatkowo gdy błąd się pali (po usunięciu nic takiego nie zauważyłem, ale sprawdzę jeszcze dziś xD) samochód dziwnie brzmi po odpuszczeniu gazu na niskich biegach - wyje jak rajdówka, zupełnie inaczej brzmiało to dotychczas.
Wymienione świece i przewody zapłonowe, sprawdzona kompresja.
Halp
Od czasu do czasu silnik wchodzi w tryb awaryjny, duszę gaz i nie przyspiesza. Komputer pokazuje wypadanie zapłonów. Dodatkowo gdy błąd się pali (po usunięciu nic takiego nie zauważyłem, ale sprawdzę jeszcze dziś xD) samochód dziwnie brzmi po odpuszczeniu gazu na niskich biegach - wyje jak rajdówka, zupełnie inaczej brzmiało to dotychczas.
Wymienione świece i przewody zapłonowe, sprawdzona kompresja.
Halp
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Cewki?Enzis pisze: ↑20 lut 2020, 9:45Pacjent nbfl, 1.8, 160tys przebiegu.
Od czasu do czasu silnik wchodzi w tryb awaryjny, duszę gaz i nie przyspiesza. Komputer pokazuje wypadanie zapłonów. Dodatkowo gdy błąd się pali (po usunięciu nic takiego nie zauważyłem, ale sprawdzę jeszcze dziś xD) samochód dziwnie brzmi po odpuszczeniu gazu na niskich biegach - wyje jak rajdówka, zupełnie inaczej brzmiało to dotychczas.
Wymienione świece i przewody zapłonowe, sprawdzona kompresja.
Halp
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie przyspiesza i obroty nie rosną czy tylko nie przyśpiesza?Enzis pisze: ↑20 lut 2020, 9:45Pacjent nbfl, 1.8, 160tys przebiegu.
Od czasu do czasu silnik wchodzi w tryb awaryjny, duszę gaz i nie przyspiesza. Komputer pokazuje wypadanie zapłonów. Dodatkowo gdy błąd się pali (po usunięciu nic takiego nie zauważyłem, ale sprawdzę jeszcze dziś xD) samochód dziwnie brzmi po odpuszczeniu gazu na niskich biegach - wyje jak rajdówka, zupełnie inaczej brzmiało to dotychczas.
Wymienione świece i przewody zapłonowe, sprawdzona kompresja.
Halp
mutra pisze: ↑20 lut 2020, 12:36Nie przyspiesza i obroty nie rosną czy tylko nie przyśpiesza?Enzis pisze: ↑20 lut 2020, 9:45Pacjent nbfl, 1.8, 160tys przebiegu.
Od czasu do czasu silnik wchodzi w tryb awaryjny, duszę gaz i nie przyspiesza. Komputer pokazuje wypadanie zapłonów. Dodatkowo gdy błąd się pali (po usunięciu nic takiego nie zauważyłem, ale sprawdzę jeszcze dziś xD) samochód dziwnie brzmi po odpuszczeniu gazu na niskich biegach - wyje jak rajdówka, zupełnie inaczej brzmiało to dotychczas.
Wymienione świece i przewody zapłonowe, sprawdzona kompresja.
Halp
Obroty nie rosną, coś ją po prostu tłumi, jedynie jak gaz puszczałem to spadały. Do gory nic a nic nie chciały podskoczyć, nawet po strzale ze sprzęgła
Cewek nie ruszałem, mniej intuicyjne są dla mnie, zaraz o nich poczytampirul pisze: ↑20 lut 2020, 11:22Cewki?Enzis pisze: ↑20 lut 2020, 9:45Pacjent nbfl, 1.8, 160tys przebiegu.
Od czasu do czasu silnik wchodzi w tryb awaryjny, duszę gaz i nie przyspiesza. Komputer pokazuje wypadanie zapłonów. Dodatkowo gdy błąd się pali (po usunięciu nic takiego nie zauważyłem, ale sprawdzę jeszcze dziś xD) samochód dziwnie brzmi po odpuszczeniu gazu na niskich biegach - wyje jak rajdówka, zupełnie inaczej brzmiało to dotychczas.
Wymienione świece i przewody zapłonowe, sprawdzona kompresja.
Halp
W NB 1.6 miałem podobnie gdy jedna z cewek co jakiś czas odmawiała posłuszeństwa. Na jałowym też silnik chodzi Ci jak traktor?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Dzięki chłopaki, będzie dudlane!
Co do wycia - objawia się na zimnym silniku na 1 i 2 biegu po odpuszczeniu gazu, na rozgrzanym jest oka. Boję się, ze skrzynia zaczyna umierać
Brzmi to tak:
https://youtu.be/oeZTnYAj2IY
Co do wycia - objawia się na zimnym silniku na 1 i 2 biegu po odpuszczeniu gazu, na rozgrzanym jest oka. Boję się, ze skrzynia zaczyna umierać
Brzmi to tak:
https://youtu.be/oeZTnYAj2IY