Mają jakis katalog online z cenami?
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2114
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
O tej porze piszesz maila z podaniem nr VIN i czekasz na odpowiedź do rana. Albo dzwonisz w godzinach pracy. ;D
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Zamów sobie moogi ze Stanów, przychodzą w parę dni, ok. 100pln/szt. W intercarsie są po 186pln obecnie więc warto sprowadzić.
https://www.rockauto.com/en/parts/moog, ... oint,10070
https://www.rockauto.com/en/parts/moog, ... oint,10070
Hej, pytania o przedni zawias NA/NB.
1. Czy wahacze przednie mają takie same wymiary mocowań w NA i NB? Mam wyjęte oba i poza różnicami w konstrukcji wydają się identyczne.
2. Czy zwrotnica NB ma taką samą geometrię jak NA? Czy będzie OK, jak wrzucę je pod wózek do NA?
Które lepiej zastosować? Górne i dolne, pomijając dostępność części. Te co mam od NA są bardzo zdrowe i mają jeszcze sporo oryginalnej farby, z kolei NB mają solidniejszą konstrukcję, z NA są znowu lżejsze itp. Z czego wynika wzmocnienie wahaczy w NB?
Jedyną faktyczną różnicą jaką znalazłem jest inny sworzeń górnego wahacza, ale widać, że jest zamienny.
P.S. które łączniki stabilizatora są lepsze, NA czy NB?
1. Czy wahacze przednie mają takie same wymiary mocowań w NA i NB? Mam wyjęte oba i poza różnicami w konstrukcji wydają się identyczne.
2. Czy zwrotnica NB ma taką samą geometrię jak NA? Czy będzie OK, jak wrzucę je pod wózek do NA?
Które lepiej zastosować? Górne i dolne, pomijając dostępność części. Te co mam od NA są bardzo zdrowe i mają jeszcze sporo oryginalnej farby, z kolei NB mają solidniejszą konstrukcję, z NA są znowu lżejsze itp. Z czego wynika wzmocnienie wahaczy w NB?
Jedyną faktyczną różnicą jaką znalazłem jest inny sworzeń górnego wahacza, ale widać, że jest zamienny.
P.S. które łączniki stabilizatora są lepsze, NA czy NB?
Wahacze z tego co wiem są wymienne między sobą.
Podobno te z NA lubią być po takim czasie pogięte więc jak masz z NB to śmiało bym zakładał bo są mocniejsze.
Co do łączników to sprawdzić tylko trzeba czy mocowania na obu wahaczach są w identycznie tym samym miejscu. Konstrukcyjnie to ta sama rzecz, mogą być jedynie różnice co do ich długości. Ja bym dał od NA jeżeli mocowanie jest w tym samym miejscu.
Po co chcesz wymieniać zwrotnice?
Podobno te z NA lubią być po takim czasie pogięte więc jak masz z NB to śmiało bym zakładał bo są mocniejsze.
Co do łączników to sprawdzić tylko trzeba czy mocowania na obu wahaczach są w identycznie tym samym miejscu. Konstrukcyjnie to ta sama rzecz, mogą być jedynie różnice co do ich długości. Ja bym dał od NA jeżeli mocowanie jest w tym samym miejscu.
Po co chcesz wymieniać zwrotnice?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Na i nb różnią się rodzajem mocowania staba.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Zwrotnice wymieniam, bo w tych od NA nie ma miejsca na czujniki ABS.lukasmc pisze: ↑29 sty 2020, 7:39Wahacze z tego co wiem są wymienne między sobą.
Podobno te z NA lubią być po takim czasie pogięte więc jak masz z NB to śmiało bym zakładał bo są mocniejsze.
Co do łączników to sprawdzić tylko trzeba czy mocowania na obu wahaczach są w identycznie tym samym miejscu. Konstrukcyjnie to ta sama rzecz, mogą być jedynie różnice co do ich długości. Ja bym dał od NA jeżeli mocowanie jest w tym samym miejscu.
Po co chcesz wymieniać zwrotnice?
Co do stanu wahaczy, to te z NA wyglądają na proste, ale jeszcze sprawdzę je pod tym kątem.
Tak jest, dlatego zastanawiam się, który typ łącznika jest lepszy.turbo pchała pisze: ↑29 sty 2020, 7:53Na i nb różnią się rodzajem mocowania staba.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Zima", auto pod kocem a ja ciągle szukam sobie roboty i szperam po stronach z częściami.. Chyba miatoza.
Słuchajcie, czy w roczniku 94 jest sens zmieniać układ dolotowy? Mam na myśli filtr stożkowy, ale wszędzie wygląda to jakoś tak.. ociężale?
Wiem, że podchodzę do tego zbyt pedantycznie ale co zrobić. Najbardziej podobają mi się rozwiązania z NB
A czy da się osiągnąć coś takiego w NA 94 z rozpórką? Ma ktoś może zdjęcie jakiegoś fajnego zestawy z Raszyna albo czegoś innego? Może być drogie :O
Słuchajcie, czy w roczniku 94 jest sens zmieniać układ dolotowy? Mam na myśli filtr stożkowy, ale wszędzie wygląda to jakoś tak.. ociężale?
Wiem, że podchodzę do tego zbyt pedantycznie ale co zrobić. Najbardziej podobają mi się rozwiązania z NB
A czy da się osiągnąć coś takiego w NA 94 z rozpórką? Ma ktoś może zdjęcie jakiegoś fajnego zestawy z Raszyna albo czegoś innego? Może być drogie :O
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jak nie masz na co wydawać kasy to poszukaj sobie " Jackson racing cold induction kit"kemad pisze: ↑29 sty 2020, 21:04"Zima", auto pod kocem a ja ciągle szukam sobie roboty i szperam po stronach z częściami.. Chyba miatoza.
Słuchajcie, czy w roczniku 94 jest sens zmieniać układ dolotowy? Mam na myśli filtr stożkowy, ale wszędzie wygląda to jakoś tak.. ociężale?
Wiem, że podchodzę do tego zbyt pedantycznie ale co zrobić. Najbardziej podobają mi się rozwiązania z NB
827-537BL_installed_2000x.jpg
909-605_1.jpg
NB0_5090_1sml.jpg
A czy da się osiągnąć coś takiego w NA 94 z rozpórką? Ma ktoś może zdjęcie jakiegoś fajnego zestawy z Raszyna albo czegoś innego? Może być drogie :O
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3526
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Jackson Racing jest bardzo fajny - łatwo się montuje i działa.
Sprawdziłem swój na hamowni przed i po i był przyrost 3KM na mocy maksymalnej, ale prawie 7KM w jakimś zakresie obrotów - nie pamiętam już jakim, musiałbym na wykresie sprawdzić
Sprawdziłem swój na hamowni przed i po i był przyrost 3KM na mocy maksymalnej, ale prawie 7KM w jakimś zakresie obrotów - nie pamiętam już jakim, musiałbym na wykresie sprawdzić
Fajny zestaw.
To już sekcja 'bardzo drogie' a nie drogie
Zobaczymy, dzięki za podpowiedzi
To już sekcja 'bardzo drogie' a nie drogie
Zobaczymy, dzięki za podpowiedzi
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
Kolejne pytanie do ekspertów.
Szumi mi łożysko sprzęgła, generalnie już czas na wymianę całego.
Czy ktoś użytkuje kpl z IL?
Zastanawiam się nad IL albo OEM.
btw. IL w zestawie ma dodatkowo łożysko koła zamachowego; OEM nie ma - lepiej dokupić skoro już robię remont prawda?
Szumi mi łożysko sprzęgła, generalnie już czas na wymianę całego.
Czy ktoś użytkuje kpl z IL?
Zastanawiam się nad IL albo OEM.
btw. IL w zestawie ma dodatkowo łożysko koła zamachowego; OEM nie ma - lepiej dokupić skoro już robię remont prawda?
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
Dzięki Pirul.
Z łożyskami mam zatem jasność.
Ale dopytam jeszcze o sprzęgło - widocznie nie sprecyzowałem pierwszego pytania
Czy ktoś jeździ na tym zestawie:
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 1c81c9e046
A może lepiej dołożyć i kupić oryginał?
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 1c81c9e046
Albo jeszcze inny zestaw? :O
Z łożyskami mam zatem jasność.
Ale dopytam jeszcze o sprzęgło - widocznie nie sprecyzowałem pierwszego pytania
Czy ktoś jeździ na tym zestawie:
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 1c81c9e046
A może lepiej dołożyć i kupić oryginał?
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 1c81c9e046
Albo jeszcze inny zestaw? :O
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Zdejmij to, co masz, jeśli docisk nie jest połamany to daj go do szlifu razem z zamachem, a tarczę obij sobie kevlarem. W Krakowie koszt takiego zabiegu to 250pln jeśli nie trzeba zmieniać tłumików (sprężyn), z tłumikami parę dych drożej, przy czym dostejsz okładzinę o średnicy zew. większej o 2-3mm (czyli 10-15% większa powierzchnia styku z dociskiem), która pokrywa cały docisk i masz sprzęgło bardziej wytrzymałe niż nowe oem, które nawet udźwignie niskie doładowanie gdybyś miał ochotę coś pomodzić. Możesz wysłać do Krakowa jeśli nie masz nikogo w pobliżu, kto by się tym zajął. Ja robiłem u nich i maglownicę i sprzęgło, jestem zadowolony. Z tego co wiem pepeg też zawozi do nich wszystkie "cywilne" sprzęgła do regeneracji. Stosują okładziny LUKa z maksymalną domieszką kevlaru.
https://pl-pl.facebook.com/pg/maglownicekrakow/about/
Mój złom po regeneracji:
https://pl-pl.facebook.com/pg/maglownicekrakow/about/
Mój złom po regeneracji:
Przymierzam się do pospawania kolektora wydechowego 4-2-1 oraz całego wydechu z nierdzewki, poza tłumikiem końcowym (już siedzi tłumik z infiniti Q50 3,7 i całkiem fajnie brzmi) Nie mam zamiaru robić wiadra przelotowego. Wleci jakiś luźniejszy kat i jak będzie za głośno tłumik środkowy (teraz mam oryginalny i w połączeniu z obecnym tłumikiem jest ok ale kilka decybeli więcej nie zaszkodzi) Nie mam pojęcia z jakiej średnicy rury zrobić kolektor. Reszta wydechu raczej będzie z rurki o średnicy 2 cali. Może ma ktoś zamontowanego TurboWorks'a i zmierzy dla mnie średnice ?
Ps. Kupie oryginalny kolektor NB 1.8 przed lift taki co nadaje się na złom. Potrzebuje tylko na przymiarkę
Ps. Kupie oryginalny kolektor NB 1.8 przed lift taki co nadaje się na złom. Potrzebuje tylko na przymiarkę
Ostatnio zmieniony 02 lut 2020, 12:12 przez NoxLux, łącznie zmieniany 1 raz.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wpisałem w Google "miata cas oring dimensions", pierwszy wynik:
"They are 1.5" inside diameter by 1.75" outside diameter by 0.125" (1/8") thick. Most auto parts stores stock them, but call them a distributor o-ring."
"They are 1.5" inside diameter by 1.75" outside diameter by 0.125" (1/8") thick. Most auto parts stores stock them, but call them a distributor o-ring."
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Mam końcowy wydech Cobalta. Jak rozumiem mogę kupić kolektor 4-2-1 GoodWina i wszystko będzie hulać, mimo seryjnego środkowego? O zasadność upgrade'u nie pytam, bo chyba warto przed strojeniem w to zainwestować?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 749
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Nie mam żadnych stylebarów itp jakie modele windshotów podejdą do mojej nb?
Ostatnio zmieniony 08 lut 2020, 15:38 przez Konioczynka, łącznie zmieniany 1 raz.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- danielski
- Donator
- Posty: 312
- Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
Wie ktoś może jaka jest wysokość/prześwit serii NC1? I/lub na Bilstein + eibach? Mógłby ktoś zmierzyć np od podłoża do górnego punktu przedniego nadkola?
Kupiłem samochód tak obniżony że doprowadza mnie to do szału na każdej hopce więc zastanawiam się ile i na czym podnieść
Kupiłem samochód tak obniżony że doprowadza mnie to do szału na każdej hopce więc zastanawiam się ile i na czym podnieść
Były:
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
Nie wiem czy zły dział ale pytanie odnośnie MossEurope - ma ktoś może jakiś aktualny kontakt do nich? Niestety ale Pan Laloobhai nie odpowiada na maile :/
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2114
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Kim jest Russell Scott viewtopic.php?f=30&t=413&p=362546&hilit=Russell#p362546
Czy ktoś z Was dopasowywał jakąś 'uniwersalną' antenę elektryczną do NA? :O
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
Post z przed trzech lat :/ Widnieje tam jeszcze Felipe, który już nie jest naszym bezpośrednim kontaktem. Russell nadal jest obecny w zespole MossEurope?pistenbully pisze: ↑12 lut 2020, 17:43Kim jest Russell Scott viewtopic.php?f=30&t=413&p=362546&hilit=Russell#p362546
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
w weekend chcę wymienić rozrząd w NB 1.8 140km. Oglądając filmy na yt każdy wymienia uszczelniacze wałków oraz wału. Profilaktyka czy konieczne ? Są 2 sposoby, po prostu wyrywając stary i wbijając nowy uszczelniacz lub odkręcić mocowanie wałka rozrządu, włożyć uszczelniacz i skręcić. Który sposób jest prawidłowy? Blokowanie silnika na 5/6 biegu do odkręcenia koła pasowego jest bezpieczne ?
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Przy ilosci roboty z rozrządem i zalecanej częstotliwości wymiany rozsadne jest IMO zrobienie uszczelniaczy.NoxLux pisze: ↑12 lut 2020, 19:45w weekend chcę wymienić rozrząd w NB 1.8 140km. Oglądając filmy na yt każdy wymienia uszczelniacze wałków oraz wału. Profilaktyka czy konieczne ? Są 2 sposoby, po prostu wyrywając stary i wbijając nowy uszczelniacz lub odkręcić mocowanie wałka rozrządu, włożyć uszczelniacz i skręcić. Który sposób jest prawidłowy? Blokowanie silnika na 5/6 biegu do odkręcenia koła pasowego jest bezpieczne ?
Manual zaleca wyrwanie starego uszczelniacza i wbicie nowego.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1060
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Nie wiem kto jest naszym kontaktem obecnie, ale właśnie ogarniamy zakup grupowy na wydechy cobalt od moss europe - zagadaj do kogoś kto to ogarnia (chyba konopa jak dobrze pamiętam) może da ci jakieś aktualne namiaryBless pisze: ↑12 lut 2020, 18:13Post z przed trzech lat :/ Widnieje tam jeszcze Felipe, który już nie jest naszym bezpośrednim kontaktem. Russell nadal jest obecny w zespole MossEurope?pistenbully pisze: ↑12 lut 2020, 17:43Kim jest Russell Scott viewtopic.php?f=30&t=413&p=362546&hilit=Russell#p362546