Jakie opony na sezon letni?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ej fajna, cenowo bardzo przyjemna... NA na 17 calach to jakaś pomyłka, chyba jestem skazany na jakieś cywilne miękkie gumno ze ścianką poduszkowca
Sorry za post pod postem. A co o extreme sądzicie? Która mieszanka najlepiej się odnajdzie na drodze cywilnej+torze? Extreme VR1 w wersji soft się nada?
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony/op ... 1-type-w5/
https://www.zakupopon.pl/sklep/opony/op ... 1-type-w5/
Jak nie będziesz jeździł dlugo z prędkościami powyżej 140km/h to na ulice w chłodniejsze dni będą ok. Pamiętaj tylko że to nalewka i na ulice ma swoje wady jak ciężkie wyważanie czy mogą pojawić się delikatne bicia ale jak nie będziesz mocno cisnął po lukach w 30 stopniowe upały latem to trochę pozyja. Jak lubisz ostrzejsza jazdę latem to bym jednak w średnia mieszankę szedl. Albo kupić vr2 r7a i dociąć je od wewnętrznej pod deszcz a na zewnętrznej zostawić jak jest. Cena docinania to 50zl od sztuki. Ja zleciłem docinanie kiedyś profili xr i to nie jest zły pomysł. Na torze głównie ściera się zewnętrzna część więc zostawiasz ja w vr2 gładka. A na ulice ważny jest pas obwodowy na wewnętrznej części który nadaje stabilność i nacięcia na wewnetrznej które odprowadzają wodę w deszczu.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Tomasz chwalił Nankangi NS-2? Chyba właśnie te.
Występują na 100% w rozmiarze 205/50r15.
My je rozpatrywaliśmy, bo były to chyba jedyne relatywnie przyzwoite opony na 14styki w rozmiarze Miatowym.
Wpadnij na spota i pogadaj z Tomkiem - opowie Ci jak się jeździło na torze i ulicy - ale chyba był zadowolony.
Występują na 100% w rozmiarze 205/50r15.
My je rozpatrywaliśmy, bo były to chyba jedyne relatywnie przyzwoite opony na 14styki w rozmiarze Miatowym.
Wpadnij na spota i pogadaj z Tomkiem - opowie Ci jak się jeździło na torze i ulicy - ale chyba był zadowolony.

Najbardziej się w tym momencie skłaniam ku opcji opony "cywilne" na co dzień typu właśnie to nieszczesne toyo TR1 (komplet za 750? Cmon...) A na drugi komplet na lżejszej feldze średnie lub miękkie slicki race GC lub Extreme do zabawy. Cenowo też nie chce szaleć bo jednak wywalanie 3k na komplet opon na.. dwa lata? To mnie przerasta
- Hookie
- Donator
- Posty: 3425
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kup sobie RSRy tanie jak barszcz, ciesz się pewnym prowadzeniem na sucho i modl się gorliwie w deszczu. XD acz przykład zimowego, czyli wiosennego kkd pokazał, że i gorsze warunki rsrom nie straszne
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
A czy one nie pękają jakoś na potęgę?
Na potęgę nie, raczej od jakiegoś dłuższego czasu już na pęknięcia nikt nie narzekał, ja też nie mialem żadnego problemu. Kiedyś nawet jak się zdążyło jakieś poprzeczne pęknięcie to i tak nie miało to dalszych konsekwencji. Nie masz się czego bać. RSR to dobry wybór dla początkującego. Przewidywalna i przede wszystkim na bardzo długo wystarcza. Jedynie na mokrym zachowaj szczególną ostrożność

Bukos
Zamówiłem R1R jak tylko pojawiły się na Oponeo, to będzie dobry sezon 

- szwykowskov
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 8:04
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
Powoli przymierzam się do nowych opon, najrozsądniejsze wydawały się Rainsporty 3, jednak wyszły Rainsporty 5. Szaleć tym nie będę, płynna jazda w mieście plus pewnie trasa nad morze. Tu pojawia się pytanie, czy ktoś zdążył je już założyć u siebie i mógłby coś powiedzieć?
- Marcin M&S
- Donator
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
- Model: NA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)
Rainsport jak sama nazwa wskazuje jest oponą typowo na deszcz (geniusz
) do MXa bym nie założył bo są lepsze opony i równie dobrze spisują się w deszczu, Rainsport 3 mam w daily (nie, nie w MX5) i po mieście w deszczu nie widzę większej różnicy ale na pewno widać różnicę przy większych prędkościach i stojącej wodzie na drodze

- Hookie
- Donator
- Posty: 3425
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja z Rainsportow w mx5 byłem bardzo zadowolony. W tej klasie cenowej fajna opona jeśli nie będziesz się ścigać i często jeździsz w deszczu.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- szwykowskov
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 8:04
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
W deszczu jeżdżę jak spadnie, jednak wolę mieć sprawdzoną oponę, gdzie nie muszę uważać na najmniejszy błąd z mojej strony, bo prawda jest taka, że po prostu od kwietnia mam prawko i dopiero uczę się jeździć, a Rainsport ma bardzo pozytywne opinie, szczególnie pod względem tego co oferuje za swoją cenę. Chodziło mi bardziej o to, czy ktoś wie, czy w 5 jedynie poprawili oponę, jest bez większych zmian, czy się pogorszyła w stosunku do 3. Co do tego, że są lepsze opony to wiem, jednak z tego co pamiętam kosztują też trochę więcej. Swoją drogą dźwięk kropel spadających na miękki dach - niesamowite słyszeć to w trakcie jazdy.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Bardzo fajne nastawienie i strasznie takiego brakuje wśród kierowców na ulicach...
Uczysz się, chcesz powoli zaczynać, zdajesz sobie sprawę ze swoich umiejętności, więc robisz research, by poszukać odpowiedniej opony, która by minimalnie pomogła. Chwali Ci się to o wiele bardziej niż myślisz !!!
Wracając do opon - ja bym na Twoim miejscu kupił Rainsporty 3. Są w dobrej cenie, sprawdzone i wiesz co bierzesz za tą kasę.
Ale ... jeśli mogę coś doradzić - jako, że jesteśmy powoli umierającym gatunkiem ludzi, którym lusterko nie mruga, że jedzie obok samochód, którym zegary nie mówią ile mogą jeździć, a głośniczki nie budzą, gdy pozycja za kierownicą się zmieni ... rozważ wyjście ze strefy komfortu, wyskocz na jakiś tor / track day (Łódź często ma, Jastrząb pod Radomiem także i Kaja na Ułężu - no i jeszcze jest MC). Fajnie jest pogadać z MX-5 w bardziej ekstremalnych warunkach - i wbrew pozorom nie trzeba mieć wiadra pieniędzy - zapasowe opony, bo szkoda drogowych, wszystkie płyny w normie i klocki oraz tarcze. Czasu nie zrobisz mistrzowskiego, bo i po co, ale sporo można się nauczyć nawet przez jeden dzień.
A kto wie - może po kilku takich wypadach spotkamy się na temacie Opony na Tor (który wbrew nazwie ma w sobie sporo rad dla osób, które chcą śmigać na optymalnych oponach także na ulicy).
Tak czy siak - brałbym Trójki i nie kombinowałbym.
Uczysz się, chcesz powoli zaczynać, zdajesz sobie sprawę ze swoich umiejętności, więc robisz research, by poszukać odpowiedniej opony, która by minimalnie pomogła. Chwali Ci się to o wiele bardziej niż myślisz !!!
Wracając do opon - ja bym na Twoim miejscu kupił Rainsporty 3. Są w dobrej cenie, sprawdzone i wiesz co bierzesz za tą kasę.
Ale ... jeśli mogę coś doradzić - jako, że jesteśmy powoli umierającym gatunkiem ludzi, którym lusterko nie mruga, że jedzie obok samochód, którym zegary nie mówią ile mogą jeździć, a głośniczki nie budzą, gdy pozycja za kierownicą się zmieni ... rozważ wyjście ze strefy komfortu, wyskocz na jakiś tor / track day (Łódź często ma, Jastrząb pod Radomiem także i Kaja na Ułężu - no i jeszcze jest MC). Fajnie jest pogadać z MX-5 w bardziej ekstremalnych warunkach - i wbrew pozorom nie trzeba mieć wiadra pieniędzy - zapasowe opony, bo szkoda drogowych, wszystkie płyny w normie i klocki oraz tarcze. Czasu nie zrobisz mistrzowskiego, bo i po co, ale sporo można się nauczyć nawet przez jeden dzień.
A kto wie - może po kilku takich wypadach spotkamy się na temacie Opony na Tor (który wbrew nazwie ma w sobie sporo rad dla osób, które chcą śmigać na optymalnych oponach także na ulicy).
Tak czy siak - brałbym Trójki i nie kombinowałbym.

Również polecam tor. Zwłaszcza tor Łódź wydaje się stworzony do nauki jazdy miatą. Czy samochodem czy to motocyklem nigdzie tak szybko nie podniesiesz swojego skilla jak na torze. Najlepiej z instruktorem jak się da.
- szwykowskov
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 8:04
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
Bardzo dziękuję za miłe słowo i rady. Co do opony to wezmę w takim razie 3, a jeśli chodzi o tor, to cały czas jest on z tyłu głowy i kiedy budżet będzie w jakikolwiek sposób uzupełniony (od lutego mam nadzieję na powrót do pracy) i razem z tym samochód trochę bardziej przygotowany to z wielką chęcią się pojawię, zawsze będzie to kolejne doświadczenie i możliwość poprawy.
Jeszcze raz dzięki za wszelkie porady i wskazówki
Jeszcze raz dzięki za wszelkie porady i wskazówki

- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Jakby coś to pisz - zawsze się ktoś znajdzie do pomocy. A koszt setupu na tor (wersja całkowicie podstawowa) to felgi seryjne do NB (czyli jakieś 200-400 złotych) i Federale (czyli jakieś 900-100 złotych za 195/50). Jeżeli chodzi o samochód. Warto mieć kask (czasami można wypożyczyć, ale wtedy trzeba mieć balaklawę) i koszt wstępu na trackday plus benzyna. Ale jak się człowiek zakręci, to tutaj urodziny, tutaj dzień chłopaka, tam imieniny i walentynki ... i jakoś można uzbierać.

- szwykowskov
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 8:04
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
Rzeczywiście cenowo całkiem dobrze to wygląda, pewnie po kwietniu będę się mocno interesował tematem, bo mam nadzieję, że wleci jeszcze rollbar. Dzięki za pomoc i jak wszystko będzie cacy to zobaczymy się na torze w tym roku
- bartuncio
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 21:27
- Model: NA
- Wersja: 1.6 AD1990
- Lokalizacja: Warszawa/Żoliborz
Też zastanawiałem się nad tymi oponami, ale tak sobie poszperałem i w podobnej cenie są Hankook Ventus Prime 3. W testach wypadają lepiej, a po deszczu jeżdżę tylko jak gdzieś mnie złapie (czyli rzadko).szwykowskov pisze:Powoli przymierzam się do nowych opon, najrozsądniejsze wydawały się Rainsporty 3, jednak wyszły Rainsporty 5. Szaleć tym nie będę, płynna jazda w mieście plus pewnie trasa nad morze.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2019, 12:05
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Kraków
Cześć,
Panowie, czy jest sens zmiany rozmiaru opony letniej w NC z 205/45/17 na 205/40/17?
Ze względów estetycznych, jak myślicie, lepiej wygląda tak niski profil? Bo łatwo przesadzić i przedobrzyć.
A z technicznego punktu widzenia? Będzie to jakaś diametralna różnica w prowadzeniu, czy tylko ledwo wyczuwalna?
No i, ogólnie, jakie są tego plusy i minusy?
Panowie, czy jest sens zmiany rozmiaru opony letniej w NC z 205/45/17 na 205/40/17?
Ze względów estetycznych, jak myślicie, lepiej wygląda tak niski profil? Bo łatwo przesadzić i przedobrzyć.
A z technicznego punktu widzenia? Będzie to jakaś diametralna różnica w prowadzeniu, czy tylko ledwo wyczuwalna?
No i, ogólnie, jakie są tego plusy i minusy?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Same zalety:S.Sebastian pisze: ↑16 lut 2020, 17:08Cześć,
Panowie, czy jest sens zmiany rozmiaru opony letniej w NC z 205/45/17 na 205/40/17?
Ze względów estetycznych, jak myślicie, lepiej wygląda tak niski profil? Bo łatwo przesadzić i przedobrzyć.
A z technicznego punktu widzenia? Będzie to jakaś diametralna różnica w prowadzeniu, czy tylko ledwo wyczuwalna?
No i, ogólnie, jakie są tego plusy i minusy?
1. Niższa prędkości,
2. Mniejszy komfort,
3. Wyższa cena

Hej,
Jaki rozmiar opon polecacie do na felgi 14x7, macie jakieś fotki najlepiej na oponach typu uniroyal. Skłaniam się ku 185/60 ale widziałem zdjęcia tylko semislickow boję się że cywilne opony będą za wąskie w tym rozmiarze
Jaki rozmiar opon polecacie do na felgi 14x7, macie jakieś fotki najlepiej na oponach typu uniroyal. Skłaniam się ku 185/60 ale widziałem zdjęcia tylko semislickow boję się że cywilne opony będą za wąskie w tym rozmiarze
Michelin PS4 - jak wygląda sprawa zużycia oraz przyczepności w deszczu podczas cywilnej, czasem ostrzejszej jazdy? Do dupowozu się zastanawiam
najlepsza deszczowa opona poki co na rynku. zuzycie niskie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Do konserwy zastanawiałem się nad Michelinem PS4.. ale przyżydziłem kosztów i zamowiełem Falken Azenis FK510...
W testach pokazywane są różnie.. w rozmiarze 225/45r17, a taki kupuję, wypadają całkiem fajnie.. o miękkiej ściance coś tam wypisywali.. ale trafił mi się egzemplarz XL więc może będą lekko sztywniejsze.. no i to nie do mazdy - więc nie priorytet no.1 ale za to cichsze niby są... choć subiektywnie o komforcie coś gorzej się wypowiadali.. no nic.. przetestuję jak pojeżdżę.
@S.Sebastian takie zmiany rozmiaru opon to nie jest jakaś skokowa różnica.. czasami można trafić jakieś fajne oponki w zbliżonych rozmiarach.. mnie ze dwa razy udało się trafić np. 215/40r17 - IMO fajnie siadają na seryjnej feldze.
W testach pokazywane są różnie.. w rozmiarze 225/45r17, a taki kupuję, wypadają całkiem fajnie.. o miękkiej ściance coś tam wypisywali.. ale trafił mi się egzemplarz XL więc może będą lekko sztywniejsze.. no i to nie do mazdy - więc nie priorytet no.1 ale za to cichsze niby są... choć subiektywnie o komforcie coś gorzej się wypowiadali.. no nic.. przetestuję jak pojeżdżę.
@S.Sebastian takie zmiany rozmiaru opon to nie jest jakaś skokowa różnica.. czasami można trafić jakieś fajne oponki w zbliżonych rozmiarach.. mnie ze dwa razy udało się trafić np. 215/40r17 - IMO fajnie siadają na seryjnej feldze.
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
A tak trochę z innej beczki zapytam... Poczuję jakąś różnicę 205/45/16 vs 195/45/16 ? Felgi Sportive. Chodzi o opony cywilne. Jeżdżę wszędzie, styl taki jak każdy tutaj, czyli niezbyt wolno w zakrętach 

niekoniecznie. to sa na prawde subtelne zmiany ktore na torze moga przynosic 0,3s na okrazeniu ale w zyciu codziennym nie do odczucia. wiekszy wplyw beda mialy zmiany z marki na inna marke opony.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2020, 10:06 przez piwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód