Tak hamulce są mniejsze to akurat odnalazłem.
ND 1.5
Szpera i ogólne wrazenia
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Paffko
- Donator
- Posty: 404
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1665
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Rozumiem, że odcinka podniesiona na tym 160-konnym silniku? Jak się to ma do "bezpieczeństwa" używania? Reszta silnika stockowa?
- MMRS
- Donator
- Posty: 1914
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
To zwykła kosmetyka silnika. Tak naprawdę walki plus wydech to też kosmetyka. Po modyfikacji zawieszenia i hamulców to jedna z obowiązkowych modyfikacjiTerminatorPi pisze: ↑14 sty 2020, 10:06Rozumiem, że odcinka podniesiona na tym 160-konnym silniku? Jak się to ma do "bezpieczeństwa" używania? Reszta silnika stockowa?

Mam program od Bbr-a jeśli chodzi o bezpieczeństwo nie mam pojęcia ale wierzę że oni robią raczej bezpieczne mody. Zaliczyłem kilka razy tor i nic złego się nie dzieje. Do tego lubię te opcje z trzymaniem obrotów przy redukcji. Jak na tę chwilę to reszta silnika stockowa cały czas dylemat turbo czy bbr super 200 

NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- MMRS
- Donator
- Posty: 1914
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Powiem tak, turbione silniki bez kucia padają. Na stockowych gratach BBR rekomenduje max doładowanie na poziomie 6.9 psi = 0.48 barfrancmiko pisze: ↑14 sty 2020, 13:28Mam program od Bbr-a jeśli chodzi o bezpieczeństwo nie mam pojęcia ale wierzę że oni robią raczej bezpieczne mody. Zaliczyłem kilka razy tor i nic złego się nie dzieje. Do tego lubię te opcje z trzymaniem obrotów przy redukcji. Jak na tę chwilę to reszta silnika stockowa cały czas dylemat turbo czy bbr super 200![]()
Nie trafiłem jeszcze na info o uszkodzeniu silnika konwertowanego kompresorem. Także jak turbo to od razu muszą wjechać korby.
Co do Super 200 - fajny kit ale co do samego softu to polecałbym strojenie customowe EcuTekiem, ewentualnie u Disiego na MazdaEdit. Soft dostarczany przez BBRa to taka „seryjna” mapa pod walki - nic specjalnego jak na wydany hajs na tym poziomie. Przy takich pieniądzach mogliby się jednak bardziej postarać w kontekście strojenia.
Zgadzam się BBR to masowa produkcja a do tego jeszcze do współpracy z tą firmą trzeba być baaaardzo cierpliwym . Niestety z racji mojej lokalizacji jestem poniekąd na nich skazany. Nawet ciężko mi tu znaleźć rekomendowanego mechanika do wymiany walkow. Cała zabawa w super 200 to koszt około 5tys euro a turbo 8 (z kosztami dojazdu) dlatego mam dylemat 

NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Pytanie co kierownik oczekuje, kiedys tam robilem research na uzywkach i 1.5 mial bardzo przyjemny pkt wejścia. Podobnie bylo /jest z 1.8 przy NC.
Dla nowego imho bez sensu.
Gdzies tu nawet czytalem o takiej podmiance z 1.5 na 2.0
Co do wspomnianego jaguara, 4 cylindrowy jest polowe tańszy, gdzie tak naprawde dostajesz ten sam magiczny design i estetykę
Wiadomo ze v8 lepsze, ale ...
Ale jeden liczy kunie i sekundy, inny jeździ.
Majac hajsy, nie zdecydowalbym sie na 1.5, ale jesli bylbym zakochany w ND, nie wachalbym sie ani sekundy lub wybor to albo nic
Dla nowego imho bez sensu.
Gdzies tu nawet czytalem o takiej podmiance z 1.5 na 2.0
Co do wspomnianego jaguara, 4 cylindrowy jest polowe tańszy, gdzie tak naprawde dostajesz ten sam magiczny design i estetykę
Wiadomo ze v8 lepsze, ale ...
Ale jeden liczy kunie i sekundy, inny jeździ.
Majac hajsy, nie zdecydowalbym sie na 1.5, ale jesli bylbym zakochany w ND, nie wachalbym sie ani sekundy lub wybor to albo nic

Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą

- Liliputek
- Donator
- Posty: 1001
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
A co? masz zamiar przenieś się???
Nie, lepiej nie rób tego. Chociaż jak tam chcesz, nie będę Cię zmuszać do pozostania w 2.0. Nie mogę Cię w kółko namawiać. Trudno idź. Skoro tak decydujesz. Jakoś sobie z tym poradzę.



LILIPUTEK - z miłości do jazdy 

- mike_d
- Donator
- Posty: 1227
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Ja akurat mało praktycznie podchodzę do auta - moc i przyśpieszenie mają dla mnie wtórne znaczenie, ważniejszy jest.... dźwięk, a w tej kwestii więcej cylindrów = lepiej (oczywiście mówimy tu o benzynie)
- pavlacos
- Donator
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
no tak, dla mnie temat mocno abstrakcyjny bowiem nie mam na podstawową f-kę od dżaga, o ND-ku nie wspomnę
ale no dźwięk to je to , kolega mnie tu namawia na jedynkę w cabrio, ale ja słyszałem już tego diesla, nawet w m-pakiecie
teraz to są jakieś tam bajery, tuby rezonansowe, etc że nawet te 4 cylindrowe mogą brzmieć spoko, wiadomo że v 6-8 to nie zastąpi
btw. jechałem nc 2.0 z tym czymś co do kabiny daje dźwięk i było ciekawie, montaż cobalta chyba wtedy bez sensu
Dodatkowo akurat mogłem bezpośrednio porównać 1.8 do 2.0 jako taki cywilny user i cóż ... te fazy po prostu robią robotę
auto dalej jedzie, gdy tu jest tylko głośniej
domyślam się ze z 1.5 jest podobnie
Oczywiście wypowiadam się jako laik, nie jeżdżę w mc, ale domyślam się ze gdybym najpierw tu był na forum to nigdy bym nie kupił słabszej wersji, bo nie widziałem żeby ktoś polecał tu 1.5
Wziąłbym pod uwagę czynnik finansowy i "must have mx"

ale no dźwięk to je to , kolega mnie tu namawia na jedynkę w cabrio, ale ja słyszałem już tego diesla, nawet w m-pakiecie


teraz to są jakieś tam bajery, tuby rezonansowe, etc że nawet te 4 cylindrowe mogą brzmieć spoko, wiadomo że v 6-8 to nie zastąpi
btw. jechałem nc 2.0 z tym czymś co do kabiny daje dźwięk i było ciekawie, montaż cobalta chyba wtedy bez sensu
Dodatkowo akurat mogłem bezpośrednio porównać 1.8 do 2.0 jako taki cywilny user i cóż ... te fazy po prostu robią robotę


Oczywiście wypowiadam się jako laik, nie jeżdżę w mc, ale domyślam się ze gdybym najpierw tu był na forum to nigdy bym nie kupił słabszej wersji, bo nie widziałem żeby ktoś polecał tu 1.5

Wziąłbym pod uwagę czynnik finansowy i "must have mx"

Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą

Hi ! a ja zastanawiam się czasem nad ND 1.5
a tak dla jaj... po prostu...
na co dzień mam 2.0 DIESEL hehe
w trase C7.5, na tor inne auto, na lato stare vagowskie cabrio, które zamierzam sprzedać, zastanawiam się wlasnie nad 1.5 ND, zadnego auta nigdy seryjnego nie miałem, tzn mialem w momencie zakupu
ale jakis wydech, program, pozniej moze kompresor i "wiertara" murowana
kreci natomiast cos innego jakis klasyk.... 840Ci manual/850i manual, 944S2, 968...manuale i ta nd 1.5 ciagle w glowie 






- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
spieszmy sie kupowac nowe 1.5 tak szybko odchodza
z oferty
z oferty
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru 
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport


- MMRS
- Donator
- Posty: 1914
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
A jest jakiś kompresor do tego?Skyline pisze: ↑16 sty 2020, 14:56Hi ! a ja zastanawiam się czasem nad ND 1.5a tak dla jaj... po prostu...
na co dzień mam 2.0 DIESEL hehe
w trase C7.5, na tor inne auto, na lato stare vagowskie cabrio, które zamierzam sprzedać, zastanawiam się wlasnie nad 1.5 ND, zadnego auta nigdy seryjnego nie miałem, tzn mialem w momencie zakupu
ale jakis wydech, program, pozniej moze kompresor i "wiertara" murowana
kreci natomiast cos innego jakis klasyk.... 840Ci manual/850i manual, 944S2, 968...manuale i ta nd 1.5 ciagle w glowie
![]()
To mogłoby fajnie zafurczeć
