Opony na tor
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- mike_d
- Donator
- Posty: 1227
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
U siebie ustawiłem według "cywilnych" zaleceń FM - wyszło tak:
Nie jeżdzę hardkorowo więc trudno mi ocenić - ale na pewno przy ciasnych zakrętach fabryczna opona mniej kładzie się na boki a auto stabilniej zachowuje się przy autostradowych prędkościach; imo warto spróbować i porównać samemu.
Nie jeżdzę hardkorowo więc trudno mi ocenić - ale na pewno przy ciasnych zakrętach fabryczna opona mniej kładzie się na boki a auto stabilniej zachowuje się przy autostradowych prędkościach; imo warto spróbować i porównać samemu.
Mam identyczne ustawienia z tym że pochylenie na przednich kołach mam około -0.5 nie wiem czy dobrze zrobiłem bo wydaje mi się trochę mniej stabilnie niż jak wszystkie koła były równo pochylone. Nie wiem czy to tylko złudzenie ale te -1,25 widać gołym okiem
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
im wiekszy negatyw tym auto na zakretach jest bardziej stabilne. odczucie przy minus 3 stopniach przod tyl jest takie ze jak wchodzisz szybko w zakret auto samo uklada sie do zakretu bez zadnej walki na kierownicy. po prostu po luku jedzie sie jak na prostej bez napinki.
-1,5 stopnia jest ok na ulice kiedy nie jezdzimy na tor i jezdzimy autem na 80%.
do tego zbieznosc tylu razem +30 minut dla lepszej stabilnosci by nie miotalo ciagle i zbieznosc przodu od -10 do +10 lacznie dla nie wymuszania bezsensownej podsterownosci.
-1,5 stopnia jest ok na ulice kiedy nie jezdzimy na tor i jezdzimy autem na 80%.
do tego zbieznosc tylu razem +30 minut dla lepszej stabilnosci by nie miotalo ciagle i zbieznosc przodu od -10 do +10 lacznie dla nie wymuszania bezsensownej podsterownosci.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
W nc przy - 3 negatywu auto wymaga też juz dość twardego zawiasu by to wykorzystać. Robienie takiego kątu na drogowym setupie daje tylko efekt zużycia wrwn krawedzi opon i przy jezdzie na normalnej drodze auto trochę wrzuca się w zakręt. Traci swoja naturalną neutralność przez ten efekt bo potrzebuje chwile by sie ustawić. Jest po prostu chwila niepewności przy inicjacji zakrętu. Przy szybkich zmianach kierunku tego już nie czuć.
Na -1.5 nc bardziej neutralne na wejściu ale jak napisał piwo jest mniej stabilne w samym zakręcie i trzeba ostrożniej zmieniać kierunek. Moim zdaniem -3 jak ktoś ma tendencje do brutalnego traktowania auta i lubi je za morde trzymać. -1.5 nie żre opon na codzień po wewnetrznej ale wymaga większego spokoju i płynności zwłaszcza przy zmianie kierunku co na niektórych obiektach może kosztować czas. Dla mnie w czasie okrążenia nie ma różnicy. A np na łodzi szybszy byłem na 1.5 jak na 3 ale to była kwestia bardziej dnia i pogody jak geometrii. Ja jednak lubie jeździć precyzyjnie i płynnie.
Oczywiście to moje prywatne odczucia wywnioskowane z mojego auta.
Na -1.5 nc bardziej neutralne na wejściu ale jak napisał piwo jest mniej stabilne w samym zakręcie i trzeba ostrożniej zmieniać kierunek. Moim zdaniem -3 jak ktoś ma tendencje do brutalnego traktowania auta i lubi je za morde trzymać. -1.5 nie żre opon na codzień po wewnetrznej ale wymaga większego spokoju i płynności zwłaszcza przy zmianie kierunku co na niektórych obiektach może kosztować czas. Dla mnie w czasie okrążenia nie ma różnicy. A np na łodzi szybszy byłem na 1.5 jak na 3 ale to była kwestia bardziej dnia i pogody jak geometrii. Ja jednak lubie jeździć precyzyjnie i płynnie.
Oczywiście to moje prywatne odczucia wywnioskowane z mojego auta.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Witajcie,
Czy pojawiły się może jakieś ciekawe opcje opon do NA/NB w 14calach? Zdziwiłem się bowiem ostatnio gdy na 30leciu wyszło że przyspieszenie 0-100 mojej Mx jest w okolicach 11sek. Jakby trochę słabo jak na shamowane 114KM jakiś czas temu.
Mam akurat dużo seryjnych sloneczek w stanie na tor. Tylko opon do nich brak.
Moglyby być drogówki, byle wytrzymały upalanie.
Czy pojawiły się może jakieś ciekawe opcje opon do NA/NB w 14calach? Zdziwiłem się bowiem ostatnio gdy na 30leciu wyszło że przyspieszenie 0-100 mojej Mx jest w okolicach 11sek. Jakby trochę słabo jak na shamowane 114KM jakiś czas temu.
Mam akurat dużo seryjnych sloneczek w stanie na tor. Tylko opon do nich brak.
Moglyby być drogówki, byle wytrzymały upalanie.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Na deszcz i jesień tak. Na lato i wiosnę płyną jak r1r
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Panowie do ND na tor i dojazd do niego około 200km mam upatrzone YOKOHAMA AD08RS starej bez S już chyba brak w ofercie
ale pytanie:
czy brać 205x45x17 a może szerszą i tańszą 215x45x17 ?
boję się że stracę parę cennych koni z tą szerszą
ale pytanie:
czy brać 205x45x17 a może szerszą i tańszą 215x45x17 ?
boję się że stracę parę cennych koni z tą szerszą

NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
- irekJ
- Donator
- Posty: 2791
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jeśli planujesz zakładać na oem felgę 7 cali to osobiście polecałbym 205. Bardzo ładnie siada na felgę. Nie ma ani naciągu ani balona. Do pełni szczęścia jakiś dystans i będzie fajnie działać i wyglądać.
Jak masz szerszą felgę to bierz 215.
Felga to 7 cali więc chyba zostanę przy 205 ale wtedy już zostaje tylko nowa wersja opony a czy ona też tak dobra jak stara tego nie wie nikt bo wszystkie opinie są do starych co znalazłem czyli bez s na końcu
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Zawsze też jest sport cup2 215/45r17 za 500zl/szt. Znacznie ( około 2kg na oponę) lżejsza i szybsza opona.
Są też vr2 które są tanie i bardzo szybkie.
Są też vr2 które są tanie i bardzo szybkie.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Test paru semislikow
http://colesa.ru/news/22245
http://colesa.ru/news/22245
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
pojawily sie kolejne semisliki z homologacja e

Ceny podane w Funtach
Cooper Discoverer Tarmac DT1
195/50R15 XS / S / M / H 6.0-7.5 - 140 GBP
195/50R16 XS / S / M / H 6.0-7.5 - 150 GBP
205/45R17 XS / S / M / H 6.5-7.5 - 160 GBP
Cooper Discoverer Tarmac DT02
225/40R18 XS / S / M / H 7.5-9.0 -190.00 GBP
Cooper Classic Tarmac CT01
225/45R13 XS / S / M / H 8.0-10.0 -140.00 GBP
215/45R15 XS / S / M / H 7.5-9.0 -150.00 GBP
235/40R17 XS / S / M / H 8.0-9.0 -170.00 GBP
Cooper M+S
160/605R15(185/60R15) S 5.5 - 6.5 -133.90 GBP
160/640R15(195/65R15) S / M / H 5.5 - 6.5 - 139.10 GBP
170/650R15(205/65R15) S / M / H 6.5 - 7.5 -141.65 GBP
Cooper M+S Evo
215/65R15 S / M / H 6.5-7.5 -144.20 GBP
Cooper Discoverer Gravel DG1
175/70R15 XS / S / M / H 6.0-7.0 -150.00 GBP
205/65R15 XS / S / M / H 6.5-7.0 -175.00 GBP
https://www.facebook.com/odsserwis/phot ... eu6cdrQkGY
wyglada ciekawie. ciekawe jak z przyczepnoscia w stosunku do avon zzr

Ceny podane w Funtach
Cooper Discoverer Tarmac DT1
195/50R15 XS / S / M / H 6.0-7.5 - 140 GBP
195/50R16 XS / S / M / H 6.0-7.5 - 150 GBP
205/45R17 XS / S / M / H 6.5-7.5 - 160 GBP
Cooper Discoverer Tarmac DT02
225/40R18 XS / S / M / H 7.5-9.0 -190.00 GBP
Cooper Classic Tarmac CT01
225/45R13 XS / S / M / H 8.0-10.0 -140.00 GBP
215/45R15 XS / S / M / H 7.5-9.0 -150.00 GBP
235/40R17 XS / S / M / H 8.0-9.0 -170.00 GBP
Cooper M+S
160/605R15(185/60R15) S 5.5 - 6.5 -133.90 GBP
160/640R15(195/65R15) S / M / H 5.5 - 6.5 - 139.10 GBP
170/650R15(205/65R15) S / M / H 6.5 - 7.5 -141.65 GBP
Cooper M+S Evo
215/65R15 S / M / H 6.5-7.5 -144.20 GBP
Cooper Discoverer Gravel DG1
175/70R15 XS / S / M / H 6.0-7.0 -150.00 GBP
205/65R15 XS / S / M / H 6.5-7.0 -175.00 GBP
https://www.facebook.com/odsserwis/phot ... eu6cdrQkGY
wyglada ciekawie. ciekawe jak z przyczepnoscia w stosunku do avon zzr
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Ktos w sezonie miał stycznosc z oponą TOYO TR1? Wiem, ze T1-R oraz T1 Sport były... Jakie były
Ale oponka kosztuje smiesznie mało 200/szt 195/50R15 i pytanko czy warto jej dawac szansę? Na tor pewnie pojedzie ale głównie FastRoadDriving

Ale oponka kosztuje smiesznie mało 200/szt 195/50R15 i pytanko czy warto jej dawac szansę? Na tor pewnie pojedzie ale głównie FastRoadDriving

Takie porównanie 03g a052 i r888r
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... e-testing/
tutaj bardzo fajny temat
https://www.trackdayforum.com/index.php ... ad/&page=1
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... e-testing/
tutaj bardzo fajny temat
https://www.trackdayforum.com/index.php ... ad/&page=1
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- beecon
- Posty: 100
- Rejestracja: 23 mar 2015, 13:14
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Nie widziałem wczesniej, takze wnioskuje ze fedek w szerokości 225 w r15 to nowość:
https://www.oponeo.pl/dane-opony/federa ... #275274167
Panowie jak to w Polsce jest, jakich szerokości opon używacie?
Mam wrażenie ze takie 195-205 to średnia u nas, a na zachodzie, angli albo u hamburgerów śmigają mx5'kami nawet z takimi balonami jak 225
Gdyby nie felgi 6,5j to bym spróbował tych 225, ale wymiana felg do opon nie widzi mi sie w 2020
https://www.oponeo.pl/dane-opony/federa ... #275274167
Panowie jak to w Polsce jest, jakich szerokości opon używacie?
Mam wrażenie ze takie 195-205 to średnia u nas, a na zachodzie, angli albo u hamburgerów śmigają mx5'kami nawet z takimi balonami jak 225
Gdyby nie felgi 6,5j to bym spróbował tych 225, ale wymiana felg do opon nie widzi mi sie w 2020

Ja przez jak to mówi moja żona moją "manię małości" wsadziłem zamiast 205/45/17 215/45 AD08RS i z oryginalną felgą tzw. diamond cut waży to prawie 20kg no i profil jest minimalnie wyższy, ciężko dziadostwo podnieść przez co mam wrażenie że auto jest mniej żwawe następnym razem wsadzę na 100% coś 205. Bardzo się zastanawiam nad jakimiś 16 cali na tor ale nie widzi mi się inwestycja w opony i felgi. Co do jazdy na suchym po dobrym rozgrzaniu i odpowiednim ciśnieniu kleją super na mokrym już dużo mniej
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
[youtube]https://youtu.be/kVJDwXQpWw8[/youtube]
https://www.rennsportforum.de/phpbb/viewforum.php?f=5
Fajna baza opini o oponach.
No i poczytałem sporo o a052. Oponka zbiera mega opinie. Szybko łapie temperaturę i szybko się zużywa. Za to czasy bardzo bliskie trofeo r a więc najszybszych semislikow. Na jednym filmie na YT koleś wykręcił na 2m przejeździe 5s lepszy czas niż na ad08r. I dodatkowo chwala ludziachy zachowanie na mokrym.
Wada szybko się ściera na rantach i krawędziach, płytki 5mm bieżnik i kosmiczna cena.
Poza tym
https://www.rennsportforum.de/phpbb/dow ... hp?id=2970
https://www.rennsportforum.de/phpbb/viewforum.php?f=5
Fajna baza opini o oponach.
No i poczytałem sporo o a052. Oponka zbiera mega opinie. Szybko łapie temperaturę i szybko się zużywa. Za to czasy bardzo bliskie trofeo r a więc najszybszych semislikow. Na jednym filmie na YT koleś wykręcił na 2m przejeździe 5s lepszy czas niż na ad08r. I dodatkowo chwala ludziachy zachowanie na mokrym.

Wada szybko się ściera na rantach i krawędziach, płytki 5mm bieżnik i kosmiczna cena.
Poza tym
https://www.rennsportforum.de/phpbb/dow ... hp?id=2970
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
porownanie r888r vs a052
https://www.lotustalk.com/threads/new-a ... 020/page-4
https://www.lotustalk.com/threads/new-a ... 020/page-4
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Komentarz zostawiam tylko po to byś nie myślał, że nikt nie czyta ... czyta i notuje 
Czyli w przypadku moich ulubionych AD08R ... znowu ekologia się wtrąciła i wszystko zepsuła (w każdym razie tak mi google translate wytłumaczyło).
Ehhhh...

Czyli w przypadku moich ulubionych AD08R ... znowu ekologia się wtrąciła i wszystko zepsuła (w każdym razie tak mi google translate wytłumaczyło).
Ehhhh...

- Mattia
- Donator
- Posty: 439
- Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8, daily, salon
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
nie korzystałem z google translate i wyczytałem, że ekologia, która wymusiła nową mieszankę, nie zepsuła niczego: są to w rzeczy samej te same opony, sprawiają wrażenie że są lżejsze, praktycznie nie robią różnicy w osiągach i powielają mankament poprzedników, tzn. po kilku przegrzaniach tracą bezpowrotnie swe pierwotnie zdolności
Porównanie szerokości 215 ar1 vs a052


Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Tescik z Rosji a052
https://www.drive2.ru/l/534940720411181 ... 0#comments
I bardzo ciekawy test fz201 vs r888r
https://www.1addicts.com/forums/showthr ... ?t=1620775
https://www.drive2.ru/l/534940720411181 ... 0#comments
I bardzo ciekawy test fz201 vs r888r
https://www.1addicts.com/forums/showthr ... ?t=1620775
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Test opon
Ford puma 1,7
195/50r15
R888r vs zzr vs ar1:
1) Ar1: 2m24,28s
2)zzr: 2m24,80s
3)r888r: 2m25,26s
https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3 ... RxVb1DAnfw
https://drive.google.com/file/d/0B8DY4R ... p=drivesdk
Ford puma 1,7
195/50r15
R888r vs zzr vs ar1:
1) Ar1: 2m24,28s
2)zzr: 2m24,80s
3)r888r: 2m25,26s
https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3 ... RxVb1DAnfw
https://drive.google.com/file/d/0B8DY4R ... p=drivesdk
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Przeczytalem prawie caly watek:) - dziekuje za oklaski!
Staram sie dobrac budzetowe (do cca. 2k pln za komplet) semi slicki do mojego ND2 przy feldze Konig Hypergram 17x8 ET45 i mam problem ze zdecydowankiem sie na rozmiar:
235/40 - proponowany przez wiekszosc ludzi I bardzo promowany na Miata.net wydaje mi sie za szeroki: 3cm wiecej miesa na kolo przy i tak bardziej przyczepnej oponie niz drogowa - boje sie ze to nie bedzie skrecac, do tego ten rozmiar bardzo ciezki (wg danych producentow ponad 11kg)
225/40 - w teorii wydaje sie lepszym wyborem ale niestety nie ma za duzo SS w tym rozmiarze
225/45 - przy oponach z szerszym bieznikiem a takie sa zwykle SS moze przez swoja o ponad centymetr wieksza wysokosc obcierac plastiki w nadkolach, opona w tym rozmiarze wyglada jak zdjeta z traktora
215/45 - wydaje sie ze za waska na 8" przynajmniej z tabelek producentow
215/40 - niby ta sama szerokosc ale juz jest ok dla 8", minus ze troche mniejszy obwod (powieksza przeklamanie predkosciomierza), plus za niska wage (ponizej 10 kg)
Z powyzszego wydaje mi sie ze zostaly mi tylko dwa rozmiary do wyboru 235/40 i 215/40, rzucac moneta?
Staram sie dobrac budzetowe (do cca. 2k pln za komplet) semi slicki do mojego ND2 przy feldze Konig Hypergram 17x8 ET45 i mam problem ze zdecydowankiem sie na rozmiar:
235/40 - proponowany przez wiekszosc ludzi I bardzo promowany na Miata.net wydaje mi sie za szeroki: 3cm wiecej miesa na kolo przy i tak bardziej przyczepnej oponie niz drogowa - boje sie ze to nie bedzie skrecac, do tego ten rozmiar bardzo ciezki (wg danych producentow ponad 11kg)
225/40 - w teorii wydaje sie lepszym wyborem ale niestety nie ma za duzo SS w tym rozmiarze
225/45 - przy oponach z szerszym bieznikiem a takie sa zwykle SS moze przez swoja o ponad centymetr wieksza wysokosc obcierac plastiki w nadkolach, opona w tym rozmiarze wyglada jak zdjeta z traktora
215/45 - wydaje sie ze za waska na 8" przynajmniej z tabelek producentow
215/40 - niby ta sama szerokosc ale juz jest ok dla 8", minus ze troche mniejszy obwod (powieksza przeklamanie predkosciomierza), plus za niska wage (ponizej 10 kg)
Z powyzszego wydaje mi sie ze zostaly mi tylko dwa rozmiary do wyboru 235/40 i 215/40, rzucac moneta?
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru 
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport

