A uzasadniłbyś to jakoś? Tutaj wcześniej w wątku raczej wszyscy koledzy odradzają 5w40 jeżeli auto będzie jeździło w niskich temperaturach...Tomai pisze: ↑14 wrz 2019, 22:00Powiem co ja bym zrobił, A Ty zrobisz jak chcesz:)PKzalew pisze: ↑14 wrz 2019, 13:55Podłączę się do tematu. Kupiłem 1.8 NB FL 2001 r. ze Szwajcarii, nie wiadomo jaki olej był zalany. Przebieg wg licznika 198000. Mechanik proponuje mi Shella 10w40 (bo taki ma u siebie), oczywiście mogę przywieźć dowolny inny. I tu pytanie: nie kombinować i brać tego Shella, czy kupić np MOTUL 300V 5w30 ? Będę jeździł głównie po mieście, również w temperaturach zbliżonych do zera (chcę tylko unikać momentów solenia dróg), chętnie też okazyjnie wybiorę się pokatować na tor, powiedzmy max raz w miesiącu. I czy na wymianę oleju wystarczą 4 litry? Wg instrukcji wchodzi 3,6.
Wlej 5W40, może być Shell, Valvoline,Motul.
Na wymianę 4 litry spokojnie starczą bo wejdzie Ci 3,4 - 3,6.
Olej do mazdy
w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
-
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Może jestem ślepy ale nie widzę żeby ktokolwiek odradzał 5w40 do nbflPKzalew pisze: ↑17 wrz 2019, 10:27A uzasadniłbyś to jakoś? Tutaj wcześniej w wątku raczej wszyscy koledzy odradzają 5w40 jeżeli auto będzie jeździło w niskich temperaturach...Tomai pisze: ↑14 wrz 2019, 22:00Powiem co ja bym zrobił, A Ty zrobisz jak chcesz:)PKzalew pisze: ↑14 wrz 2019, 13:55Podłączę się do tematu. Kupiłem 1.8 NB FL 2001 r. ze Szwajcarii, nie wiadomo jaki olej był zalany. Przebieg wg licznika 198000. Mechanik proponuje mi Shella 10w40 (bo taki ma u siebie), oczywiście mogę przywieźć dowolny inny. I tu pytanie: nie kombinować i brać tego Shella, czy kupić np MOTUL 300V 5w30 ? Będę jeździł głównie po mieście, również w temperaturach zbliżonych do zera (chcę tylko unikać momentów solenia dróg), chętnie też okazyjnie wybiorę się pokatować na tor, powiedzmy max raz w miesiącu. I czy na wymianę oleju wystarczą 4 litry? Wg instrukcji wchodzi 3,6.
Wlej 5W40, może być Shell, Valvoline,Motul.
Na wymianę 4 litry spokojnie starczą bo wejdzie Ci 3,4 - 3,6.
-
- Donator
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Gdzieś tam było wcześniej, ale w sumie przy minusowych temperaturach nie zamierzam jeździć, więc pójdę chyba w Motula 300v 5w40
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Niskie temperatury bez problemu dla 5w40.
- Załączniki
-
- Screenshot_20190917-171936.png (560.2 KiB) Przejrzano 4584 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie wiem jak wygląda dystrybucja motula w Polsce ale w UK wygląda to tak:
8100 X-clean to jest olej kategorii C3 czyli "low-saps" - generalnie do filtrów DPF i dla użytkowników którzy kochają swoje katalizatory bardziej od silnika
8100 x-cess ma kategorię A3 czyli to jest olej bardziej do Twojego silnika, niestety producent nie podaje bazy olejowej. Ludzie z branzy mówią że to jest czysty PAO czyli prawdziwy full syntetyk (nie tak dobry jednak IMO jak olej na bazie estrów albo z ich dodatkiem).
osobiście nigdy nie używałem motula ale dużo osób na tym jeździ bez problemów. Jeżeli to nie jest auto na tor/turbo to 8100 X-cess będzie w sam raz dla Ciebie
edit: tak BTW to czy w tym silniku przypadkiem 5w30 nie jest zalecaną lepkością? Z czego to jest przeszczep?
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 524
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Dzieki za info!mutra pisze: ↑29 gru 2019, 21:48Nie wiem jak wygląda dystrybucja motula w Polsce ale w UK wygląda to tak:
8100 X-clean to jest olej kategorii C3 czyli "low-saps" - generalnie do filtrów DPF i dla użytkowników którzy kochają swoje katalizatory bardziej od silnika
8100 x-cess ma kategorię A3 czyli to jest olej bardziej do Twojego silnika, niestety producent nie podaje bazy olejowej. Ludzie z branzy mówią że to jest czysty PAO czyli prawdziwy full syntetyk (nie tak dobry jednak IMO jak olej na bazie estrów albo z ich dodatkiem).
osobiście nigdy nie używałem motula ale dużo osób na tym jeździ bez problemów. Jeżeli to nie jest auto na tor/turbo to 8100 X-cess będzie w sam raz dla Ciebie
edit: tak BTW to czy w tym silniku przypadkiem 5w30 nie jest zalecaną lepkością? Z czego to jest przeszczep?
to jest silnik dokladnie z forda fusion 2014. Tak dedykowany jest 5W30, zastanawiam sie wlasie czy lac zalecany czy tak jak większość leje 5W40...
A jaki olej na bazie estrów polecasz?
-
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
zależy jakie masz przebiegi i jak uzywasz auta. Jak zmieniasz olej dwa razy do roku to na sezon zimowy możesz zalać 5w30. Jeżeli zabierasz auto na tor, albo dużo stoisz w korkach/dużo jeździsz z wysoką prędkością (autostrada) to lej 5w40.Malcolm_x pisze: ↑30 gru 2019, 6:42Dzieki za info!mutra pisze: ↑29 gru 2019, 21:48Nie wiem jak wygląda dystrybucja motula w Polsce ale w UK wygląda to tak:
8100 X-clean to jest olej kategorii C3 czyli "low-saps" - generalnie do filtrów DPF i dla użytkowników którzy kochają swoje katalizatory bardziej od silnika
8100 x-cess ma kategorię A3 czyli to jest olej bardziej do Twojego silnika, niestety producent nie podaje bazy olejowej. Ludzie z branzy mówią że to jest czysty PAO czyli prawdziwy full syntetyk (nie tak dobry jednak IMO jak olej na bazie estrów albo z ich dodatkiem).
osobiście nigdy nie używałem motula ale dużo osób na tym jeździ bez problemów. Jeżeli to nie jest auto na tor/turbo to 8100 X-cess będzie w sam raz dla Ciebie
edit: tak BTW to czy w tym silniku przypadkiem 5w30 nie jest zalecaną lepkością? Z czego to jest przeszczep?
to jest silnik dokladnie z forda fusion 2014. Tak dedykowany jest 5W30, zastanawiam sie wlasie czy lac zalecany czy tak jak większość leje 5W40...
A jaki olej na bazie estrów polecasz?
Ja zawsze polecam Fuchs titan pro race S, bo taki używam we wszystkich swoich autach (5w30 i 5w40)
olej na bazie estrów robi też motul (motul sport ester 5w40) i Millers (CFS 5w40). Większej różnicy między nimi nie ma, także bierz ten który będzie tańszy/na promocji
To nie jest wysilony silnik, ani nie kręci się wysoko, więc wg mnie przesadą jest lanie olejów z najwyższej półki. Chyba, że będziesz regularnie ganiał po torach.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 638
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
Ja polecam millersa chyba najlepszy olej jaki lałem do poprzednich aut. dodatkowo teraz koledze rozbierają silnik 2,5T konstrukcji volovo. Mechanicy (specjalizacja te silniki) dzwonili zapytać co lał bo w życiu tak czystego silnika nie widzieli. Auto od 120k km zalewane millersem nalotu ma 220k
Ciekawostka fiesta St150 - Silnik bliźniaczy jak w mazdach NC na milersie brała dużo mniej oleju niż np na valvoline
Ciekawostka fiesta St150 - Silnik bliźniaczy jak w mazdach NC na milersie brała dużo mniej oleju niż np na valvoline
Też leję do dupowozu Millersa. Zgodnie ze specyfikacją producenta 5w30 EE Longlife Eco- podobno jak na 5w30 ma bardzo dobre parametry jeśli chodzi o ochronę silnika.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Są też samochodowe: https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... motul/300v
300V leje do moto i jest to najlepszy olej, Honda nie bierze mi ani grama oleju.
Mx5 NBFL 1.8 przbieg 110k, do tej pory jezdzil na Mazdowskim 5W30, ale chce zalać 5w40. Jakie 5w40 polecacie? do odcinki krecic dzień w dzień nie będę, ale z pod świateł do 5k obrotów będzie kręcone + okazyjnie zabawa na mokrym pustym parkingu.
- Lsith
- Donator
- Posty: 330
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Olsztyn
Cześć.
W mojej NC 2.0 z 2008 ( 71 tys przebiegu ) serwis mazdy wlewał 0w20. Czy nie jest tak, że oleje o takiej klasie lepkości stosowane są w nowszych jednostkach? Do tej pory samochód jeździł tylko w lecie i to okazjonalnie. U mnie będzie daily. Czy i na jaki olej zmienić ?
W mojej NC 2.0 z 2008 ( 71 tys przebiegu ) serwis mazdy wlewał 0w20. Czy nie jest tak, że oleje o takiej klasie lepkości stosowane są w nowszych jednostkach? Do tej pory samochód jeździł tylko w lecie i to okazjonalnie. U mnie będzie daily. Czy i na jaki olej zmienić ?
-
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
5w30Lsith pisze: ↑21 maja 2020, 11:29Cześć.
W mojej NC 2.0 z 2008 ( 71 tys przebiegu ) serwis mazdy wlewał 0w20. Czy nie jest tak, że oleje o takiej klasie lepkości stosowane są w nowszych jednostkach? Do tej pory samochód jeździł tylko w lecie i to okazjonalnie. U mnie będzie daily. Czy i na jaki olej zmienić ?
- Lsith
- Donator
- Posty: 330
- Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Olsztyn
Rozumiem, że zmiana w tę stronę nie będzie miała żadnych konsekwencji ( mazda ostatnie 2 czy 3 lata jeździła na 0w20 )mutra pisze: ↑21 maja 2020, 16:025w30Lsith pisze: ↑21 maja 2020, 11:29Cześć.
W mojej NC 2.0 z 2008 ( 71 tys przebiegu ) serwis mazdy wlewał 0w20. Czy nie jest tak, że oleje o takiej klasie lepkości stosowane są w nowszych jednostkach? Do tej pory samochód jeździł tylko w lecie i to okazjonalnie. U mnie będzie daily. Czy i na jaki olej zmienić ?
Częściej problemy się pojawiają gdy z np 15w40 schodzisz na 5w40.
Nie słyszałem żeby ktoś zalewał coś z większą liczbą przed W, i było gorzej
Śmiało lałbym
Widzę, że do 2.0 polecacie 5w30 na daily.
U mnie w 1.8 2010r lane było 0w20 i teraz chce jeździć tym autem daily, wymiana następna pewnie na wiosne. Nie upalam, co jakiś czas tylko pociągnę wyżej.
5W30 będzi dobre czy kontynuować 0w20?
Jaki konkretny polecicie?
U mnie w 1.8 2010r lane było 0w20 i teraz chce jeździć tym autem daily, wymiana następna pewnie na wiosne. Nie upalam, co jakiś czas tylko pociągnę wyżej.
5W30 będzi dobre czy kontynuować 0w20?
Jaki konkretny polecicie?
- Alex
- Donator
- Posty: 4613
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
5w30 jak najbardziej, opcja pośrednia 0w30
Marka to już kwestia osobistych preferencji. Najważniejsze by olej był z pewnego źródła (=niepodrobiony), wymiana odpowiednio częsta i utrzymywany odpowiedni poziom.
Marka to już kwestia osobistych preferencji. Najważniejsze by olej był z pewnego źródła (=niepodrobiony), wymiana odpowiednio częsta i utrzymywany odpowiedni poziom.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Pytanie zadane pewnie sto razy, ale może akurat coś się od ostatniego zmieniło:
Pacjent: NC 1.8, używany całorocznie jako daily. 90% mojej jazdy to dojazdy do pracy na odcinkach 4-5km. Czasem robię w weekend 2x100km autostradą, dwa razy w roku trasa ~700km. Czasami sporadycznie lubię sobie zakręcić pod czerwone pole na pierwszych trzech biegach (oczywiście gdy silnik jest nagrzany).
Co polecacie do takiego użytkowania silnika? Myślałem nad jakimś Motulem / Liqui Moly 5w40, nada się coś konkretnego? Obecnie mam wlanego jakiegoś millersa 5w30, jednakowoż wcześniej miałem RX8 i tam wiem, że np na Dexelii 5w30 lubi się obrócić panewka tak poprostu, do tego wyżej ktoś wrzucił tabelkę:
I w tym momencie 5w30 wydaje mi się mało odpowiedni - nie do końca wiem jak czytać ten wykres ale 5w30 kończy się przy 20 stopniach Celsjusza temperatury otoczenia, co to oznacza? Powyżej już się nie nadaje czy o co biega? U nas w sumie nie rzadko są okolice 30 stopni, więc chyba lepszy będzie faktycznie jakiś 5w40?
Pacjent: NC 1.8, używany całorocznie jako daily. 90% mojej jazdy to dojazdy do pracy na odcinkach 4-5km. Czasem robię w weekend 2x100km autostradą, dwa razy w roku trasa ~700km. Czasami sporadycznie lubię sobie zakręcić pod czerwone pole na pierwszych trzech biegach (oczywiście gdy silnik jest nagrzany).
Co polecacie do takiego użytkowania silnika? Myślałem nad jakimś Motulem / Liqui Moly 5w40, nada się coś konkretnego? Obecnie mam wlanego jakiegoś millersa 5w30, jednakowoż wcześniej miałem RX8 i tam wiem, że np na Dexelii 5w30 lubi się obrócić panewka tak poprostu, do tego wyżej ktoś wrzucił tabelkę:
I w tym momencie 5w30 wydaje mi się mało odpowiedni - nie do końca wiem jak czytać ten wykres ale 5w30 kończy się przy 20 stopniach Celsjusza temperatury otoczenia, co to oznacza? Powyżej już się nie nadaje czy o co biega? U nas w sumie nie rzadko są okolice 30 stopni, więc chyba lepszy będzie faktycznie jakiś 5w40?
-
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Z tego co kojarzę zalecanym olejem do Twojego silnika jest 5w30 (poprawcie mnie jesli się mylę) Jeżeli używasz auta na krótszych trasach to ja bym został przy takim oleju. Lepsza pompowalność na zimno i mniejsze opory przy rozruchu.luki_92_92 pisze: ↑19 sie 2020, 15:34Pytanie zadane pewnie sto razy, ale może akurat coś się od ostatniego zmieniło:
Pacjent: NC 1.8, używany całorocznie jako daily. 90% mojej jazdy to dojazdy do pracy na odcinkach 4-5km. Czasem robię w weekend 2x100km autostradą, dwa razy w roku trasa ~700km. Czasami sporadycznie lubię sobie zakręcić pod czerwone pole na pierwszych trzech biegach (oczywiście gdy silnik jest nagrzany).
Co polecacie do takiego użytkowania silnika? Myślałem nad jakimś Motulem / Liqui Moly 5w40, nada się coś konkretnego? Obecnie mam wlanego jakiegoś millersa 5w30, jednakowoż wcześniej miałem RX8 i tam wiem, że np na Dexelii 5w30 lubi się obrócić panewka tak poprostu, do tego wyżej ktoś wrzucił tabelkę:
I w tym momencie 5w30 wydaje mi się mało odpowiedni - nie do końca wiem jak czytać ten wykres ale 5w30 kończy się przy 20 stopniach Celsjusza temperatury otoczenia, co to oznacza? Powyżej już się nie nadaje czy o co biega? U nas w sumie nie rzadko są okolice 30 stopni, więc chyba lepszy będzie faktycznie jakiś 5w40?
Są ludzie którzy na pełnym syntetyku 5w30 jeżdzą regularnie niemodyfikowanymi NC po torze bez problemów.
Motul 5w30(pełen syntetyk byleby NIE z normą ACEA C3) będzie w sam raz.
- Alex
- Donator
- Posty: 4613
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Że jak Danillo? Na gestszym olejujest większą szansa na panewke niż na rzadszym? Myślałem że jest odwrotnie, w końcu do sportu są generalnie polecane oleje raczej 10w60 niż 5w30 lub rzadsze
Do nc1.8 do normalnej jazdy 5w30 jest jak najbardziej ok, byle przyzwoity i niepodrabiany. Kilkukrotne pokręcenie do odcinki nic złego nie zrobi.
przy użyciu Tapatalka
Do nc1.8 do normalnej jazdy 5w30 jest jak najbardziej ok, byle przyzwoity i niepodrabiany. Kilkukrotne pokręcenie do odcinki nic złego nie zrobi.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Polecam oleje XADO z obniżonym współczynniku tarcia. Mają homologację do większości marek i silników. Osobiście od 4 lat leję do wszystkich swoich samochodów ww. oleje i jestem bardzo zadowolony. Mniejsze opory w silniku to mniejsze spalanie i lepsze osiągi. Do tematu podchodziłem sceptycznie, ale spróbowałem i szczerze polecam.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Coś takiego będzie OK? Czy któryś z oferty będzie lepszy?
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... nergy-5w30
Myślałem też nad PMO bo podobno dobre oleje, aczkolwiek tak samo jak u motula - 5w30 jest do wyboru kilka jak nie kilkanaście wariantów, nie wiem który wybrać
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... nergy-5w30
Myślałem też nad PMO bo podobno dobre oleje, aczkolwiek tak samo jak u motula - 5w30 jest do wyboru kilka jak nie kilkanaście wariantów, nie wiem który wybrać
-
- Donator
- Posty: 3681
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ten który wkleiłeś jest ok, ma trochę niską lepkość roboczą (w wysokiej temp.) ale w zupełności się nada. Jak masz problem z wyborem oleju to najprościej jest kierować się kilkoma podstawowymi kryterami:luki_92_92 pisze: ↑19 sie 2020, 20:55Coś takiego będzie OK? Czy któryś z oferty będzie lepszy?
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... nergy-5w30
Myślałem też nad PMO bo podobno dobre oleje, aczkolwiek tak samo jak u motula - 5w30 jest do wyboru kilka jak nie kilkanaście wariantów, nie wiem który wybrać
- pełen syntetyk (najepiej ester/pao jeżeli nie szkoda Ci kasy)
- Unikać wszystkiego "low saps" - czyli z normą ACEA C2/C3.
- unikać wszystkiego "energy saving", bo zazwyczaj będzie miało niższą lepkość robczą
jak masz więcej czasu to otwierasz sobie karty specyfikacji technicznej i porównujesz lepkość w wysokiej temperaturze (im wyższa tym lepiej) i pompowalność (im niższa temp tym zazwyczaj lepsza baza)
I tyle Ci wystarczy do auta użytkowanego na codzień, bez modów i upalania
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Ten Motul jest energy saving. W czym przeszkadza niska lepkość?mutra pisze: ↑19 sie 2020, 22:02- unikać wszystkiego "energy saving", bo zazwyczaj będzie miało niższą lepkość robcząluki_92_92 pisze: ↑19 sie 2020, 20:55Coś takiego będzie OK? Czy któryś z oferty będzie lepszy?
https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... nergy-5w30
Myślałem też nad PMO bo podobno dobre oleje, aczkolwiek tak samo jak u motula - 5w30 jest do wyboru kilka jak nie kilkanaście wariantów, nie wiem który wybrać
-
- Donator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
No, za rzadki olej, to ryzyko przerwania filmu i silnik gotowy ale za gesty olej to większe opory i tez ryzyko ze się coś obróci, nie? Szczególnie w 1,8Alex pisze: ↑19 sie 2020, 17:39Że jak Danillo? Na gestszym olejujest większą szansa na panewke niż na rzadszym? Myślałem że jest odwrotnie, w końcu do sportu są generalnie polecane oleje raczej 10w60 niż 5w30 lub rzadsze
Do nc1.8 do normalnej jazdy 5w30 jest jak najbardziej ok, byle przyzwoity i niepodrabiany. Kilkukrotne pokręcenie do odcinki nic złego nie zrobi.
przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Danillo