ND Android Auto
Wrażenia po instalacji
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Cześć, mam rfa z maja 2018 już chyba z lepszym ekranem ale z bardzo słabym ładowaniem (którego jakoś bardzo nie potrzebuje) i marzy mi sie apple car...
Nie za bardzo mam czas to ogarniać
Jest tu ktoś kto za rozsądny pieniądz z tym pomoże ?
Nie za bardzo mam czas to ogarniać
Jest tu ktoś kto za rozsądny pieniądz z tym pomoże ?
W ASO powinni Ci to bez problemu ogarnąć, ok 1200 brutto z tego co pamiętam. Jeśli nie chcesz się sam w to bawić to chyba najsensowniejsza opcja.maciejrumian pisze: ↑18 lis 2019, 15:20Cześć, mam rfa z maja 2018 już chyba z lepszym ekranem ale z bardzo słabym ładowaniem (którego jakoś bardzo nie potrzebuje) i marzy mi sie apple car...
Nie za bardzo mam czas to ogarniać
Jest tu ktoś kto za rozsądny pieniądz z tym pomoże ?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Jeśi carplay jest w komplecie z android auto, to opcje są trzy:heretic pisze: ↑19 lis 2019, 19:05W ASO powinni Ci to bez problemu ogarnąć, ok 1200 brutto z tego co pamiętam. Jeśli nie chcesz się sam w to bawić to chyba najsensowniejsza opcja.maciejrumian pisze: ↑18 lis 2019, 15:20Cześć, mam rfa z maja 2018 już chyba z lepszym ekranem ale z bardzo słabym ładowaniem (którego jakoś bardzo nie potrzebuje) i marzy mi sie apple car...
Nie za bardzo mam czas to ogarniać
Jest tu ktoś kto za rozsądny pieniądz z tym pomoże ?
1) Pełne rozwiązanie w ASO - koszt między 1100, a 1200 zł.
2) Zakup części w ASO, montaż samemu. O ceny trzeba by zapytać. Strzelam koło 800zł. Wady - sporo dłubania i jak coś się stanie przy upgrade softu, nie ma kto pomóc
3) Zakup części u majfrienda, montaż samemu. O ile pamiętam., koszt koło 600-650zł (plus ewentualnie cło/vat). Wady - wszystko co w p.2 plus ryzyka związane z zakupem z Chin.
Ja w końcu robiłem AA w ASO - stwierdziłem, że kolejny raz rozpruwać pół wnętrza mi się nie chce. Nie za takie pieniądze.
- AaaA
- Donator
- Posty: 624
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Widzialem zestaw AA/ACP tylko na ebay ze stanow/UK, gdzie jeszcze je widziales?TerminatorPi pisze: ↑20 lis 2019, 5:313) Zakup części u majfrienda, montaż samemu. O ile pamiętam., koszt koło 600-650zł (plus ewentualnie cło/vat). Wady - wszystko co w p.2 plus ryzyka związane z zakupem z Chin.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru ![Obrazek](http://images.spritmonitor.de/1067955.png)
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
![Obrazek](http://images.spritmonitor.de/993734.png)
![Obrazek](http://images.spritmonitor.de/1067955.png)
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Na Taobao. Tylko Taobao jest po chińsku, więc zamawiałem przez taobaofocus, czyli serwis pośredniczący. Ale okazało się, że tak właściwie, to trzeba wybrać wersję, a nie wiadomo do końca które są które, więc wolałem nie ryzykować i w końcu zrezygnowałem.AaaA pisze: ↑20 lis 2019, 6:15Widzialem zestaw AA/ACP tylko na ebay ze stanow/UK, gdzie jeszcze je widziales?TerminatorPi pisze: ↑20 lis 2019, 5:313) Zakup części u majfrienda, montaż samemu. O ile pamiętam., koszt koło 600-650zł (plus ewentualnie cło/vat). Wady - wszystko co w p.2 plus ryzyka związane z zakupem z Chin.
Numery części są tu: https://forum.miata.net/vb/showpost.php?p=9116557
Konkretne graty, które próbowałem zamówić to:
https://item.taobao.com/item.htm?id=561971324746
https://item.taobao.com/item.htm?id=562384305950
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Dziękuję za pomoc panowie. Faktycznie przy tej cenie za montaż zrobie to w ASO ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
nie rozumiem tekstu - rozbierać pół auta ? żeby włożyć ten moduł potrzebujesz klucza 10 i srubokreta krzyż plus płaski do łatwego odblokowania zatrzasków. Wyjmuję radio w ND poniżej 10 minut
Naprawdę upierdliwe to jest update softu który jest nudną procedurą trwającą z 40 minut sam montaż to jest 20 minut max
![Puszcza oko ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Zazębiły się dwa podwątki dyskusji. Rozbieranie połowy wnętrza jest konieczne żeby się dostać do CMU i podłączyć po serialu. I np. zainstalować AIO tweaks.
Sama wymiana huba USB jest ponoć dużo prostsza (tak ASO twierdziło; mnie się już nie chciało grzebać). Ja zrezygnowałem z powodu przejść z zamawianiem od majfrenda i ewentualnego ryzyka przy upgrade softu (upgrade jest długi i trzeba pamiętać, żeby "pobudzić" auto co jakiś czas, żeby nie wyłączyło zasilania).
Jak "wyjmujesz radio" w 10 minut?
Według serwisówki trzeba zdjąć plastiki z prawego progu, prawego słupka, kolan pasażera, kratkę nawiewu i nie pamiętam czy nie trzeba sciągnąć też osłony zegarów.
Sama wymiana huba USB jest ponoć dużo prostsza (tak ASO twierdziło; mnie się już nie chciało grzebać). Ja zrezygnowałem z powodu przejść z zamawianiem od majfrenda i ewentualnego ryzyka przy upgrade softu (upgrade jest długi i trzeba pamiętać, żeby "pobudzić" auto co jakiś czas, żeby nie wyłączyło zasilania).
Jak "wyjmujesz radio" w 10 minut?
![Zszokowany :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
- AaaA
- Donator
- Posty: 624
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Pobudzanie autka jest w europejskiej wersji niepotrzebnie:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru ![Obrazek](http://images.spritmonitor.de/1067955.png)
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
![Obrazek](http://images.spritmonitor.de/993734.png)
![Obrazek](http://images.spritmonitor.de/1067955.png)
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
A ja bym chciał normalny schowek w desce a nie te niefunkcjonalne wymysły...
Gdzie byś płyty CD woził, jak tam nawet nie ma gdzie qrde okularów odłożyć...
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Podbijam pytanie, czy ktoś wie, gdzie można taniej zainstalować oryginalne Android Auto niż za 1200 zł. Bo już miałem to zlecić, aż na miata.net przeczytałem, że w USA to kosztuje 200 USD. I się zdenerwowałem.
Sam mam znacznie poważniejszy problem - bluetooth rozłącza się z moim telefonem. Strasznie mnie to denerwuje i stąd pomysł, by mój stary system zaktualizować do najnowszej wersji. Ale może to nie pomóc, wywalę tylko dwanaście stów w błoto.
A z innej beczki - ktoś z Was sobie sam aktualizował oprogramowanie? Sam to zrobię, może mi pomoże (wcześniej zainstaluje backdoor żeby zachować ekran dotykowy podczas jazdy i AA z AIO tweeks)
Sam mam znacznie poważniejszy problem - bluetooth rozłącza się z moim telefonem. Strasznie mnie to denerwuje i stąd pomysł, by mój stary system zaktualizować do najnowszej wersji. Ale może to nie pomóc, wywalę tylko dwanaście stów w błoto.
A z innej beczki - ktoś z Was sobie sam aktualizował oprogramowanie? Sam to zrobię, może mi pomoże (wcześniej zainstaluje backdoor żeby zachować ekran dotykowy podczas jazdy i AA z AIO tweeks)
Dalej nie widzę żadnego sensu instalowania APC i AA. Telefon na uchwycie na stałe w samochodzie i masz to samo za ułamek ceny.
PS. Sorry za bałagan w aucie ale męski spontany niestety tego wymagają![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
PS. Sorry za bałagan w aucie ale męski spontany niestety tego wymagają
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ostatnio zmieniony 27 lis 2019, 9:53 przez dudek_t, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja dałem 1000 "niby" przy zakupie auta ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ogólnie to bardziej polecam telefon z większym ekranem i uchwyt niż całe Aundroid Auto/Apple Car play za 1200. Mam to i w ogóle nie korzystam, wnerwia mnie nawigowanie po menu, jest znacznie trudniejsze niż na smarfonie, w ruchu ekranu nie można dotykać, AA ma znacznie mniej apek wspieranych niż bezpśrednio na telefonie itd. Serio lepiej kupić uchwyt i zaoszczędzić kasę.
A co do szarpania bluetooth, z huawei p9 mam wiecznie problemy bo stale zrywa połącznie, trzeba kilka razy go podpinać żeby zatrybił, po rozłączeniu telefon najlepiej zrestartować bo muli okrutnie itd. Z Galaxy S8 nie mam tego problemu.
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ogólnie to bardziej polecam telefon z większym ekranem i uchwyt niż całe Aundroid Auto/Apple Car play za 1200. Mam to i w ogóle nie korzystam, wnerwia mnie nawigowanie po menu, jest znacznie trudniejsze niż na smarfonie, w ruchu ekranu nie można dotykać, AA ma znacznie mniej apek wspieranych niż bezpśrednio na telefonie itd. Serio lepiej kupić uchwyt i zaoszczędzić kasę.
A co do szarpania bluetooth, z huawei p9 mam wiecznie problemy bo stale zrywa połącznie, trzeba kilka razy go podpinać żeby zatrybił, po rozłączeniu telefon najlepiej zrestartować bo muli okrutnie itd. Z Galaxy S8 nie mam tego problemu.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie, z S6 miałem zero problemów. Z S10e od początku mnóstwo problemów. Liczyłem, że aktualizacja to rozwiąże, widzę że nie.
Dzięki za rady, oszczędzę 1200 zł (za to można kupić i uchwyt i telefon![Puszcza oko ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Dzięki za rady, oszczędzę 1200 zł (za to można kupić i uchwyt i telefon
![Puszcza oko ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Spoko ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Uchwyt też zaoszczędzi Ci szukania telefonu i nowych zadrapań
Jak masz na kablu podpięte pod AA to jeszcze luz, ale jak nie i położysz go w tej wnęce na środku to w moim przypadku przy każdym pierwszym lepszym ruszeniu telefon katapultuje się z tej wnęki gdzieś za siedzenie :
a. kolejna rysa na szkle
b. trzeba się zatrzymać bo inaczej nie znajdziesz![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
wiem, że to śmieszne problemy ale nie zliczę ile razy musiałem wyławiać telefon zza siedzenia
![Śmieje się :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Uchwyt też zaoszczędzi Ci szukania telefonu i nowych zadrapań
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
a. kolejna rysa na szkle
b. trzeba się zatrzymać bo inaczej nie znajdziesz
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
wiem, że to śmieszne problemy ale nie zliczę ile razy musiałem wyławiać telefon zza siedzenia
![Śmieje się :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Śmieje się :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Śmieje się :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Doskonale znam Twoje problemy, mam swoją ND już ponad 2 lata ![Szczęśliwy :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Natomiast wiele z nich rozwiązuje chowanie telefonu w tym schowku pod łokciem - telefon idealnie tam pasuje + jest nawet wyjście na kabel. Zależy oczywiście od rozmiaru, ale s10e, czy wcześniej s6 pasują idealnie. Natomiast problemem jest brak stabilności AA z AIO tweeks. Np kończę rozmowę i sesja zerwana. Albo przełączę piosenkę na następną i ten sam problem. A przede wszystkim nie używam AA na codzień, tylko gdy jadę gdzieś dalej i chcę wiedzieć gdzie są najmniejsze korki. I tu pojawia się największy mój problem, niestabilny BT.
Załamka, że Mazda tego nie ogarnęła przez tyle lat aktualizacji. Choć producenci telefonów też nie są bez winy - stare telefony działały stabilnie.
![Szczęśliwy :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Natomiast wiele z nich rozwiązuje chowanie telefonu w tym schowku pod łokciem - telefon idealnie tam pasuje + jest nawet wyjście na kabel. Zależy oczywiście od rozmiaru, ale s10e, czy wcześniej s6 pasują idealnie. Natomiast problemem jest brak stabilności AA z AIO tweeks. Np kończę rozmowę i sesja zerwana. Albo przełączę piosenkę na następną i ten sam problem. A przede wszystkim nie używam AA na codzień, tylko gdy jadę gdzieś dalej i chcę wiedzieć gdzie są najmniejsze korki. I tu pojawia się największy mój problem, niestabilny BT.
Załamka, że Mazda tego nie ogarnęła przez tyle lat aktualizacji. Choć producenci telefonów też nie są bez winy - stare telefony działały stabilnie.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze raz dziękuję za opisanie problemów z Bluetooth na oryginalnym nowym oprogramowaniu Mazdy. Dzięki temu zacząłem szukać rozwiązania w telefonie i chyba znalazłem. U mnie problemy ze stabilnością parowania zniknęły jak ręką odjął.
Tu instrukcja do s10, ale pewnie przy każdym androidzie będzie działać:
https://youtu.be/O7C8fLZ13lE
Tu instrukcja do s10, ale pewnie przy każdym androidzie będzie działać:
https://youtu.be/O7C8fLZ13lE
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Ja akurat lubię AA i dla mnie nawigacja w AA jest wygodniejsza niż macanie co chwila ekranu, a zwłaszcza przełączanie aplikacji. Ale to DGCC.
Natomiast jedno, co mnie w AA drażni, to problemy z telefonami dual-sim. O ile odbieranie telefonów nie nastręcza żadnych problemów, o tyle dzwonić do kogoś sie po prostu nie da, bo moduł AA w telefonie uznaje, że telefon już dzwoni, podczas gdy telefon dopiero zastanawia się której karty użyć. I dupa. (nie pamiętam czy sprawdzałem jak działa to z numerami przypisanymi na stałe do którejś karty).
Natomiast jedno, co mnie w AA drażni, to problemy z telefonami dual-sim. O ile odbieranie telefonów nie nastręcza żadnych problemów, o tyle dzwonić do kogoś sie po prostu nie da, bo moduł AA w telefonie uznaje, że telefon już dzwoni, podczas gdy telefon dopiero zastanawia się której karty użyć. I dupa. (nie pamiętam czy sprawdzałem jak działa to z numerami przypisanymi na stałe do którejś karty).
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ja też uwielbiam Android Auto, a od czasu naprawienia stabilności Bluetooth, jak w filmiku powyżej, działa idealnie. I mam do tego dotykowy ekran podczas jazdy. Polecam tę instrukcję wszystkim. I dzięki za przestrogę z dual sim, kusiło mnie użyć tej opcji, teraz zostanie tylko na podróże poza UE.
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Cześć,
Zamontowałem w serwisie carplay i wszystko super hula ale nie do końca rozumiem dlaczego nie mam dzielonego ekranu oraz nie mogę instalować innych aplikacji skoro podobno już to miało być w nowej wersji.
Czy to kwestia tego że warsztat nie wgrał mi aktualnego oprogramowania ?
(na tel mam iOS13)
Zamontowałem w serwisie carplay i wszystko super hula ale nie do końca rozumiem dlaczego nie mam dzielonego ekranu oraz nie mogę instalować innych aplikacji skoro podobno już to miało być w nowej wersji.
Czy to kwestia tego że warsztat nie wgrał mi aktualnego oprogramowania ?
(na tel mam iOS13)
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
Jest na to jakiś prosty sposób? To bezpieczniejsze rozwiązanie, które, niestety, wg. Mazdy jest niebezpieczne
![Zły :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli masz ND z 2018 to niestety nie da się tego prosto zrobić. TerminatorzePi wie co i jak.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
https://mazdatweaks.com/serial/
Zgodnie z serwisówką, trzeba rozebrać połowę wnętrza, żeby się dostać do MCU. Ktoś tu twierdził, że da się prościej, ale nie próbowałem.
Zgodnie z serwisówką, trzeba rozebrać połowę wnętrza, żeby się dostać do MCU. Ktoś tu twierdził, że da się prościej, ale nie próbowałem.
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
Wielka szkoda ![Smutny :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
![Smutny :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)