2.5 swap - ultimate guide
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Zapewne niektorzy forumowicze znaja juz watek zwiazany z moim projektem:
viewtopic.php?f=22&t=12198
Jako mój wklad w rozwój forum - chcialbym podzielic sie z Wami moimi doswiadczeniami podczas projektu podmiany silnika w moim NC. Są to informacje zebrane z kilku wiarygodnych źródeł + moje "ulepszenia"
Swap jest juz od dluzszego czasu cwiczony i popularny za oceanem, a i na forum mamy juz 2 uzytkownikow ktorzy tego dokonali (jeden na turbo i jeden na kompresorze).
Wyglada na to ze bede pierwszy w aplikacji N/A
Dlaczego? Jak zawsze w pogoni za mocą, ale tym razem chodzi o Nm ktorych w 2.5 jest sporo (bazowo 20%) wiecej:
1.8 > 165 Nm
2.0 > 187 Nm
2.3 > 209 Nm
2.5 > 225 Nm
========================================
Zanim zabierzecie sie do pracy trzeba zakupic:
1. Pasek Conti 6PK2310 bądź jego odpowiednik/zamiennik.
2. Silikon szary olejoodporny (np. Permatex)
3. Kilka woreczkow strunowych do skladowania srub i ich opisywania.
4. Nożyk do tapet – najlepszy do usuwania pozostalosci po starych uszczelkach.
5. Klej epoksydowy 2-skladnikowy typu Plastic Weld
6. Zaslepka zaworu EGR – nie jest wymagana przy zastosowaniu zaworu OEM.
7. Filtr oleju (taki jaki używacie w 2.0)
8. 6L oleju 5W20 bądź 5W30 (według uznania)
9. Płyn układu chłodzącego
10. Oryginalne czesci Mazda:
- podkladka walkow rozrzadu 2szt L3K9-12-429
- podkladka kola pasowego 2szt L3K9-11-407
- sruba kola pasowego 1szt LF01-11-406
11. 1szt lozysko pilotujace (jeżeli silnik pochodzi z wersji auto): INA F-85265, LUK 410000910, FEB 14098
12. 1szt LF94-11-400 kolo pasowe z wersji 2.0 (opcja, jeżeli nie chcecie demontować swojego)
13. Zestaw do zaslepienia kanalu olejowego po usunieciu ukladu balansujacego walu korbowego firmy Massive (gotowiec ale drogi bo trzeba sciagac z USA), bądź alternatywne rozwiązanie – patrz ponizej.
Zaczynamy od pracy na silniku 2.5:
1. Ze starego silnika 2.0 odkrecamy plastikowa pokrywe znajdujaca sie ponizej kolektora dolotowego. Pokrywa od 2.0 jest identyczna z ta od 2.5. Aby nie kolidowala z kolektorem 2.0 zamontowanym na bloku 2.5, trzeba ja nieco przyciac np. przy pomocy dremela a nastepnie zaslepic na plasko przy uzyciu kawalka plastiku oraz kleju Plastic Weld.
2. Usunac miske olejowa i kolektor dolotowy
3. Usunac termostat i jego obudowe
4. Usunac by-pass ukladu chlodzacego i zawor EGR.
5. Po zdjęciu miski usunac mechanizm balansujacy wału oraz smok pompy olejowej. Zaslepic kanal olejowy pozostaly po usunieciu mechanizmu przy pomocy kitu Massiv bądź innym sposobem. Ja uzyłem opcji: gwintownik + nierdzewna sruba M10x1.5 osadzona na uszczelniaczu gwintow Loctite (niebieski bądź czerwony) oraz szarym silikonie Permatex.
Dla porównania kit Massive:
6. Usunac filt oleju I jego mocowanie.
Nozykiem do tapet usunac pozostalosci silikonu po mocowaniu miski olejowej i odtluscic.
7. Czas na usuniecie silnika 2.0 z komory. Polecam postepowac zgodnie z ponizsza instrukcja az do punktu nr 72 (belt removal):
http://www.good-win-racing.com/manuals/ ... 010_AD.pdf
8. Nastepnie odkrecic skrzynie biegow. Odkrecic sprzeglo i kolo zamachowe.
9. W skrzynce bezpiecznikow odloczyc nastepujace polaczenia
10. Usunac wiazke elektryczna.
11. Odkrecic pompe wspomagania i umiescic nad komputerem.
12. Odkrecic kompresor klimatyzacji I umiescic obok skrzynki bezpiecznikow.
13. Odkrecic przewod układu chłodniczego tuz nad kolektorem wydechowym.
14. Odkrecic sondy kolektora a nastepnie sam kolektor.
15. Wyjac silnik.
Nalezy przekrecic nastepujace czesci z 2.0 do bloku 2.5:
1. alternator
2. rozrusznik
3. filtr oleju i jego mocowanie
4. przewody ukladu chlodniczego i podcisnienia
5. kółko prowadzace paska
6. koło napinacza paska
7. termostat i jego obudowa
8. miske olejowa (osadzic na szarym Permatex) oraz smok pompy olejowej (uwaga na maly O-ring). Sruby miske olejowej dokrecamy z momentum 20 Nm od srodka do zewnątrz pamietajac o zlicowaniu miski z blokiem od czoła:
9. Pokrywe zaworów/wałków rozrzadu.
10. Uklad dolotowy (czesc dolna – aluminium i gorna - plastik). Warto zmodyfikować aluminiowy element dolotu tak , aby pasowal idealnie otworow wlotowych głowicy 2.5. Dodatkowo usunalem jego restrykcyjne klapki (spelniaja malo znaczaca funkcje tylko przy niskich obrotach)
11. Łapy silnika
12. Koło zamachowe
13. Koło pasowe – do tego celu uzylem narzedzia opisanego powyżej (odkręcenie jego sruby wymaga uzycia całej wagi ciala). Pamietaj o uzyciu nowych podkładek !!!
14. Jeżeli nie wymieniacie walkow na ostrzejsze to warto tez uzyc walka dolotowego od 2.0. Przytrzymujac walki rozrządu kluczem dokrecic sruby walkow rozrzadu z momentem 75 Nm. Pamietaj o uzyciu nowych podkładek !!!
Po przykreceniu do 2.5 kola pasowego od 2.0 i wymianie walkow nadszedl czas na ustawienie rozrzadu. Do tego celu niezbędny jest specjalny zestaw do ustawienia rozrządu.
Sugeruje to jednak zlecic wykwalifikowanemu serwisowi.
Krecac kolem pasowym w kierunku ruchu zegara ustaw wciecia na walkach tak zeby uzyc ich blokady.
Zablokuj kolo pasowe na stale, a nastepnie usun blokade walkow.
Wkrec krotsza blokadę rozrządu w otwor w dolnej prawej części bloku silnika.
Przekrec lekko walem zgodnie z ruchem wskazowek zegara az do blokady.
Poluzuj srube kola pasowego.
Pokrec kolem pasowym az do momentu kiedy bedziesz mogl wkrecic w jego otwor I pokrywe rozrzadu mala srube M6.
Ponownie zaqinstalujplaska blokadę walkow.
Majac wkrecona krotka blockade + srube M6 + plaska blockade walkow, dokrec srube kola pasowego z momentem 35 Nm
Usun krotka blockade, srube M6 oraz plaska blockade walkow.
Obroc walem 1.5 obrotu, wkrec blockade rozrzadu, obroc walem 0,5 obrotu az do momentu zblokowania. Ponownie wkrec srube M6 oraz plaska blockade walkow.
Jezeli nie mozesz wkrecic sruby M6 albo wlozyc blokady walkow, to znaczy ze procedure ustawienia rozrzadu nalezy powtorzyc.
Jezeli wszystko jest ok, usun obie blokady oraz srube M6.
Zablokuj wal korobowy (zastosowalem specjalnie dorobiona blockade)
Dokrecaj srobe kola pasowego w nastepujacych krokach z 35 Nm do 70 Nm (odczekaj 10 min) do 100 Nm (obczekaj 10 min) itd. az do wartości końcowej 190 Nm. Alternatywna szkola mowi o dokręceniu do wartości 100 Nm a następnie dokręceniu o kolejne 90 stopni katowych.
Dokonaj finalnej inspekcji ustawienia rozrządu czy nic się nie poprzestawiało (oby nie, gdyż sruba kola pasowego jest jednorazowego użytku !!!)
15. Zainstaluj dolna czesc (aluminiowa) ukladu dolotowego od 2.0
16. Zainstaluj wtryski 2.5L z listwa od 2.0
17. Zainstaluj swiece i cewki od 2.0
18. Zainstaluj by-pass ukladu chlodzacego oraz EGR (ewentualnie jego zaslepke) od 2.0
19. Zainstaluj czujnik polozenia walka od 2.0 (w pokrywie zaworow)
20. Zainstaluj kolo zamachowe (dokręć) a następnie sprzeglo (przesmaruj wpust/gniazdo walka!)
21. Zainstaluj wiazke elektryczna od 2.0
22. Zainstaluj lapy silnika od 2.0 i dokrec
23. Zainstaluj kolektor wydechowy i dokręć
24. Zainstaluj gorna czesc dolotu od 2.0 oraz wszystkie weze podlaczeniowe
25. Zainstaluj kompresor klimatyzacji i pompe wspomagania od 2.0
26. Zainstaluj i podlacz okablowanie rozrusznika od 2.0
27. Zainstaluj weze chłodnicy a następnie napelnij układ chłodniczy (ok. 6-7 litrow0.
28. Zalej silnik nowym olejem (ok. 5-6 litra)
29. Zastosuj bagnet od 2.0
30. Sprawdz podlaczenie wszystkich wezy podcisnienia oraz listwy paliwowej
31. Podlacz wtyczki ECU oraz okablowanie w skrzynce bezpiecznikow.
32. Zainstaluj filtr powietrza oraz akumulator
33. Wgraj nowe oprogramowanie komputera
Opcjonalnie mozna tez pobawic sie w porting kanalow wydechowych (ja poszedlem z 36mm na 44mm srednicy przewidujac montaz wiekszego kolektora)
Done!
UWAGA:
Po zalozeniu silnika i skrzyni biegow nalezy wlasciwie wyregulowac wysokosc kratownicy. Powinna się ona miescic miedzy 2,7 – 3,5 cm mierzona wg poniższego rysunku.
Na koniec:
wykonac pomiar luzow zaworowych (wymagany przy wymianie wałków rozrządu)
Norma na zimnym silniku:
walek dolotowy 0.22- 0.28 mm
walek wydechowy 0.27-0.33mm
- pomiar maksymalnego luzu:
obróć wal korbowy az do momentu kiedy cylinder #1 znajdzie się w skrajnej gornej pozycji (krzywki dolotu i wydechu będą ~w pozycji 45 stopni do góry do srodka).
Dokonaj pomiaru luzu:
strona dolotowa na cylindrze #1 i #2
strona wydechowa na cylindrze #1 i #3
- pomiar minimalnego luzu:
obróć wal korbowy o 360 stopni (180 stopni na walkach)
Dokonaj pomiaru luzu:
strona dolotowa na cylindrze #3 i #4
strona wydechowa na cylindrze #2 i #4
Film obrazujacy ww. procedure:
https://www.youtube.com/watch?v=lq96bFZmoRs
To chyba na tyle - jezeli cos bedzie nie jasne badz znajda sie braki, będziemy uzupełniać.
Pozdrawiam
Tomek
viewtopic.php?f=22&t=12198
Jako mój wklad w rozwój forum - chcialbym podzielic sie z Wami moimi doswiadczeniami podczas projektu podmiany silnika w moim NC. Są to informacje zebrane z kilku wiarygodnych źródeł + moje "ulepszenia"
Swap jest juz od dluzszego czasu cwiczony i popularny za oceanem, a i na forum mamy juz 2 uzytkownikow ktorzy tego dokonali (jeden na turbo i jeden na kompresorze).
Wyglada na to ze bede pierwszy w aplikacji N/A
Dlaczego? Jak zawsze w pogoni za mocą, ale tym razem chodzi o Nm ktorych w 2.5 jest sporo (bazowo 20%) wiecej:
1.8 > 165 Nm
2.0 > 187 Nm
2.3 > 209 Nm
2.5 > 225 Nm
========================================
Zanim zabierzecie sie do pracy trzeba zakupic:
1. Pasek Conti 6PK2310 bądź jego odpowiednik/zamiennik.
2. Silikon szary olejoodporny (np. Permatex)
3. Kilka woreczkow strunowych do skladowania srub i ich opisywania.
4. Nożyk do tapet – najlepszy do usuwania pozostalosci po starych uszczelkach.
5. Klej epoksydowy 2-skladnikowy typu Plastic Weld
6. Zaslepka zaworu EGR – nie jest wymagana przy zastosowaniu zaworu OEM.
7. Filtr oleju (taki jaki używacie w 2.0)
8. 6L oleju 5W20 bądź 5W30 (według uznania)
9. Płyn układu chłodzącego
10. Oryginalne czesci Mazda:
- podkladka walkow rozrzadu 2szt L3K9-12-429
- podkladka kola pasowego 2szt L3K9-11-407
- sruba kola pasowego 1szt LF01-11-406
11. 1szt lozysko pilotujace (jeżeli silnik pochodzi z wersji auto): INA F-85265, LUK 410000910, FEB 14098
12. 1szt LF94-11-400 kolo pasowe z wersji 2.0 (opcja, jeżeli nie chcecie demontować swojego)
13. Zestaw do zaslepienia kanalu olejowego po usunieciu ukladu balansujacego walu korbowego firmy Massive (gotowiec ale drogi bo trzeba sciagac z USA), bądź alternatywne rozwiązanie – patrz ponizej.
Zaczynamy od pracy na silniku 2.5:
1. Ze starego silnika 2.0 odkrecamy plastikowa pokrywe znajdujaca sie ponizej kolektora dolotowego. Pokrywa od 2.0 jest identyczna z ta od 2.5. Aby nie kolidowala z kolektorem 2.0 zamontowanym na bloku 2.5, trzeba ja nieco przyciac np. przy pomocy dremela a nastepnie zaslepic na plasko przy uzyciu kawalka plastiku oraz kleju Plastic Weld.
2. Usunac miske olejowa i kolektor dolotowy
3. Usunac termostat i jego obudowe
4. Usunac by-pass ukladu chlodzacego i zawor EGR.
5. Po zdjęciu miski usunac mechanizm balansujacy wału oraz smok pompy olejowej. Zaslepic kanal olejowy pozostaly po usunieciu mechanizmu przy pomocy kitu Massiv bądź innym sposobem. Ja uzyłem opcji: gwintownik + nierdzewna sruba M10x1.5 osadzona na uszczelniaczu gwintow Loctite (niebieski bądź czerwony) oraz szarym silikonie Permatex.
Dla porównania kit Massive:
6. Usunac filt oleju I jego mocowanie.
Nozykiem do tapet usunac pozostalosci silikonu po mocowaniu miski olejowej i odtluscic.
7. Czas na usuniecie silnika 2.0 z komory. Polecam postepowac zgodnie z ponizsza instrukcja az do punktu nr 72 (belt removal):
http://www.good-win-racing.com/manuals/ ... 010_AD.pdf
8. Nastepnie odkrecic skrzynie biegow. Odkrecic sprzeglo i kolo zamachowe.
9. W skrzynce bezpiecznikow odloczyc nastepujace polaczenia
10. Usunac wiazke elektryczna.
11. Odkrecic pompe wspomagania i umiescic nad komputerem.
12. Odkrecic kompresor klimatyzacji I umiescic obok skrzynki bezpiecznikow.
13. Odkrecic przewod układu chłodniczego tuz nad kolektorem wydechowym.
14. Odkrecic sondy kolektora a nastepnie sam kolektor.
15. Wyjac silnik.
Nalezy przekrecic nastepujace czesci z 2.0 do bloku 2.5:
1. alternator
2. rozrusznik
3. filtr oleju i jego mocowanie
4. przewody ukladu chlodniczego i podcisnienia
5. kółko prowadzace paska
6. koło napinacza paska
7. termostat i jego obudowa
8. miske olejowa (osadzic na szarym Permatex) oraz smok pompy olejowej (uwaga na maly O-ring). Sruby miske olejowej dokrecamy z momentum 20 Nm od srodka do zewnątrz pamietajac o zlicowaniu miski z blokiem od czoła:
9. Pokrywe zaworów/wałków rozrzadu.
10. Uklad dolotowy (czesc dolna – aluminium i gorna - plastik). Warto zmodyfikować aluminiowy element dolotu tak , aby pasowal idealnie otworow wlotowych głowicy 2.5. Dodatkowo usunalem jego restrykcyjne klapki (spelniaja malo znaczaca funkcje tylko przy niskich obrotach)
11. Łapy silnika
12. Koło zamachowe
13. Koło pasowe – do tego celu uzylem narzedzia opisanego powyżej (odkręcenie jego sruby wymaga uzycia całej wagi ciala). Pamietaj o uzyciu nowych podkładek !!!
14. Jeżeli nie wymieniacie walkow na ostrzejsze to warto tez uzyc walka dolotowego od 2.0. Przytrzymujac walki rozrządu kluczem dokrecic sruby walkow rozrzadu z momentem 75 Nm. Pamietaj o uzyciu nowych podkładek !!!
Po przykreceniu do 2.5 kola pasowego od 2.0 i wymianie walkow nadszedl czas na ustawienie rozrzadu. Do tego celu niezbędny jest specjalny zestaw do ustawienia rozrządu.
Sugeruje to jednak zlecic wykwalifikowanemu serwisowi.
Krecac kolem pasowym w kierunku ruchu zegara ustaw wciecia na walkach tak zeby uzyc ich blokady.
Zablokuj kolo pasowe na stale, a nastepnie usun blokade walkow.
Wkrec krotsza blokadę rozrządu w otwor w dolnej prawej części bloku silnika.
Przekrec lekko walem zgodnie z ruchem wskazowek zegara az do blokady.
Poluzuj srube kola pasowego.
Pokrec kolem pasowym az do momentu kiedy bedziesz mogl wkrecic w jego otwor I pokrywe rozrzadu mala srube M6.
Ponownie zaqinstalujplaska blokadę walkow.
Majac wkrecona krotka blockade + srube M6 + plaska blockade walkow, dokrec srube kola pasowego z momentem 35 Nm
Usun krotka blockade, srube M6 oraz plaska blockade walkow.
Obroc walem 1.5 obrotu, wkrec blockade rozrzadu, obroc walem 0,5 obrotu az do momentu zblokowania. Ponownie wkrec srube M6 oraz plaska blockade walkow.
Jezeli nie mozesz wkrecic sruby M6 albo wlozyc blokady walkow, to znaczy ze procedure ustawienia rozrzadu nalezy powtorzyc.
Jezeli wszystko jest ok, usun obie blokady oraz srube M6.
Zablokuj wal korobowy (zastosowalem specjalnie dorobiona blockade)
Dokrecaj srobe kola pasowego w nastepujacych krokach z 35 Nm do 70 Nm (odczekaj 10 min) do 100 Nm (obczekaj 10 min) itd. az do wartości końcowej 190 Nm. Alternatywna szkola mowi o dokręceniu do wartości 100 Nm a następnie dokręceniu o kolejne 90 stopni katowych.
Dokonaj finalnej inspekcji ustawienia rozrządu czy nic się nie poprzestawiało (oby nie, gdyż sruba kola pasowego jest jednorazowego użytku !!!)
15. Zainstaluj dolna czesc (aluminiowa) ukladu dolotowego od 2.0
16. Zainstaluj wtryski 2.5L z listwa od 2.0
17. Zainstaluj swiece i cewki od 2.0
18. Zainstaluj by-pass ukladu chlodzacego oraz EGR (ewentualnie jego zaslepke) od 2.0
19. Zainstaluj czujnik polozenia walka od 2.0 (w pokrywie zaworow)
20. Zainstaluj kolo zamachowe (dokręć) a następnie sprzeglo (przesmaruj wpust/gniazdo walka!)
21. Zainstaluj wiazke elektryczna od 2.0
22. Zainstaluj lapy silnika od 2.0 i dokrec
23. Zainstaluj kolektor wydechowy i dokręć
24. Zainstaluj gorna czesc dolotu od 2.0 oraz wszystkie weze podlaczeniowe
25. Zainstaluj kompresor klimatyzacji i pompe wspomagania od 2.0
26. Zainstaluj i podlacz okablowanie rozrusznika od 2.0
27. Zainstaluj weze chłodnicy a następnie napelnij układ chłodniczy (ok. 6-7 litrow0.
28. Zalej silnik nowym olejem (ok. 5-6 litra)
29. Zastosuj bagnet od 2.0
30. Sprawdz podlaczenie wszystkich wezy podcisnienia oraz listwy paliwowej
31. Podlacz wtyczki ECU oraz okablowanie w skrzynce bezpiecznikow.
32. Zainstaluj filtr powietrza oraz akumulator
33. Wgraj nowe oprogramowanie komputera
Opcjonalnie mozna tez pobawic sie w porting kanalow wydechowych (ja poszedlem z 36mm na 44mm srednicy przewidujac montaz wiekszego kolektora)
Done!
UWAGA:
Po zalozeniu silnika i skrzyni biegow nalezy wlasciwie wyregulowac wysokosc kratownicy. Powinna się ona miescic miedzy 2,7 – 3,5 cm mierzona wg poniższego rysunku.
Na koniec:
wykonac pomiar luzow zaworowych (wymagany przy wymianie wałków rozrządu)
Norma na zimnym silniku:
walek dolotowy 0.22- 0.28 mm
walek wydechowy 0.27-0.33mm
- pomiar maksymalnego luzu:
obróć wal korbowy az do momentu kiedy cylinder #1 znajdzie się w skrajnej gornej pozycji (krzywki dolotu i wydechu będą ~w pozycji 45 stopni do góry do srodka).
Dokonaj pomiaru luzu:
strona dolotowa na cylindrze #1 i #2
strona wydechowa na cylindrze #1 i #3
- pomiar minimalnego luzu:
obróć wal korbowy o 360 stopni (180 stopni na walkach)
Dokonaj pomiaru luzu:
strona dolotowa na cylindrze #3 i #4
strona wydechowa na cylindrze #2 i #4
Film obrazujacy ww. procedure:
https://www.youtube.com/watch?v=lq96bFZmoRs
To chyba na tyle - jezeli cos bedzie nie jasne badz znajda sie braki, będziemy uzupełniać.
Pozdrawiam
Tomek
RajdyWódaDupy
- pavlacos
- Donator
- Posty: 685
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
gdzieś to tu też było opisane opisane na forum, musisz pokopać
z tego co pamiętam część części wspólna, natomiast 1.8 na pewno nie ma komputera do zmiennych faz rozrządu
to już fachowcy muszą się wypowiedzieć
przy okazji: poradnik ekstra
z tego co pamiętam część części wspólna, natomiast 1.8 na pewno nie ma komputera do zmiennych faz rozrządu
to już fachowcy muszą się wypowiedzieć
przy okazji: poradnik ekstra
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
przy swapie 1.8 do 2.5 zeby dzialaly zmienne fazy trzeba wymienic ECU...i po tej zmianie przeprogramowac immobilizer. ECU na ebay ok 100 USD, koszt przeprogreamowania immo..w PL do 1000 PLN w ASO
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- ochKarol
- Donator
- Posty: 192
- Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
- Model: NC
- Wersja: NiCo
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
No i stało się. Zaczynam korzystać z poradnika. Więc już drugie piwo dla autora.
Czy ktoś z mających doświadczenie w temacie wie , czy smok od 1.8 różni się od 2.0
Z 1.8 nie podchodzi pod pompę 2.5 ma za wąsko otwory na śruby.
Silnik forda chep
Czy ktoś z mających doświadczenie w temacie wie , czy smok od 1.8 różni się od 2.0
Z 1.8 nie podchodzi pod pompę 2.5 ma za wąsko otwory na śruby.
Silnik forda chep
Wie ktoś ile powinna wypluwać na hamowni 2.5 170 KM po swapie?
U mnie ostatnio zmierzyło się 165 KM @ 5200 RPM (fakt, że w trakcie ostatnich upałów). Silnik 2.5 + wtryski z 2.5 + komp z 2.0 + cały układ dolotowy i wydechowy z 1.8.
U mnie ostatnio zmierzyło się 165 KM @ 5200 RPM (fakt, że w trakcie ostatnich upałów). Silnik 2.5 + wtryski z 2.5 + komp z 2.0 + cały układ dolotowy i wydechowy z 1.8.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jesli silnik generuje okolice 240 nm to wszystko jest ok i trzeba szukac korków by odetkac przepływy u góry, kolektor to pierwszy poważny czop. Niemniej bez wałków nie da sie by rozwijał moc do odcinki.
- ochKarol
- Donator
- Posty: 192
- Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
- Model: NC
- Wersja: NiCo
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jeśli ktoś swapuje z 1.8 to wstawiam link ze schematem jak podłączyć zmienną fazę.
Wczoraj robiłem - działa
http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 10600.html
Wczoraj robiłem - działa
http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 10600.html
- Paffko
- Donator
- Posty: 386
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
Witam szanowne grono- przymierzam sięna nowy sezon do zmiany mojego NA na NC.
i oczywiście dywagacje typu który silnik itp.
Jako że 2 litrowych miat w dobrym stanie nie ma dużo i są dość drogie to wpadłem na mało orginalny pomysł żeby kupić 1,8 i potem zeswapować na 2,5.
wrzucicie orientacyjny koszt zrobienia tego pod klucz? wstawiam auto z 1,8 odbieram 2,5 może być bez kosztu silnika bo wiadomo że ceny są rózne ale chodzi mi o rząd wielkości.
z góry dzięki
i oczywiście dywagacje typu który silnik itp.
Jako że 2 litrowych miat w dobrym stanie nie ma dużo i są dość drogie to wpadłem na mało orginalny pomysł żeby kupić 1,8 i potem zeswapować na 2,5.
wrzucicie orientacyjny koszt zrobienia tego pod klucz? wstawiam auto z 1,8 odbieram 2,5 może być bez kosztu silnika bo wiadomo że ceny są rózne ale chodzi mi o rząd wielkości.
z góry dzięki
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Hey, ja miałem robionego SWAPa z 1.8. żeby uaktywnić vvt (zmienne fazy) konieczna była także wymiana ECU (i w efekcie przeprogramowanie immobilisera w ASO)ochKarol pisze: ↑01 wrz 2019, 7:29Jeśli ktoś swapuje z 1.8 to wstawiam link ze schematem jak podłączyć zmienną fazę.
Wczoraj robiłem - działa
http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 10600.html
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- ochKarol
- Donator
- Posty: 192
- Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
- Model: NC
- Wersja: NiCo
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Oczywiście potrzebna wymiana ecu od 2.0 ale również wiązka do akutatora zmiennych faz której nie ma w 1.8.
Nie trzeba w aso, ja płaciłem 50 zł w dorabianiu kluczy. Z ciekawości jaki koszt w ASO?
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Przeprogramowanie immo chyba 800 w ASO. Rzeczywiscie taniej przerobic oba kluczyki.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
-
- Posty: 542
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
ECU z 2.0 kupilem 2 lata temu na ebayu w USA z gwarancja za bodajze 65 USD (z demontazu oczywiscie). Razem z przesylka i clem to bylo ok 100 USD door to door. Dziala bez problemow
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Dlaczego pokrywę zaworow świece i bagnet używamy od 2.0? 2.5 ma inną głowice więc czy świece nie powinny być od 2.5? Mają zdaje się dłuższą gwintowana część.
Bagnet od 2.0 pomijając że ma beznadziejny kształt utrudniający zasadniczo kontrolę poziomu oleju to z tego co piszą na miata.net przy zastosowaniu w 2.5 jego kreska min staje się max. Przelewanie powyżej daje ponoć efekty dymne. Trochę słabo.
Bagnet od 2.0 pomijając że ma beznadziejny kształt utrudniający zasadniczo kontrolę poziomu oleju to z tego co piszą na miata.net przy zastosowaniu w 2.5 jego kreska min staje się max. Przelewanie powyżej daje ponoć efekty dymne. Trochę słabo.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Filtry jak dobieracie do 2.5? Olej caly czas 5w30? Ile wchodzi wraz z wymiana filtra?
Ktos ważył swoja NC po swapie? Ciekawe ike kg dochodzi po swapie
+ dystanse + midpipe + kolektor + silnik itp.
Ktos ważył swoja NC po swapie? Ciekawe ike kg dochodzi po swapie
+ dystanse + midpipe + kolektor + silnik itp.