Demontaż "rury dźwiękowej"
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- mike_d
- Donator
- Posty: 1180
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Robiąc co jakiś czas autostradowe trasy top up zaczął mi przeszkadzać dźwięk silnika - wywaliłem więc rurę która ów dźwięk z komory silnika przekazywała do kabiny.
Wymiana była prosta ale w komorze pozostały dwa odsłonięte gwinty po wykręceniu mocowania.
Czy ktoś z wersją SkyPassion / SkyEnergy poratowałby zdjęciem jak te miejsca u Was wyglądają? Zastanawiam się czy można je jakoś fabrycznie zamaskować (tak, brakuje mi w życiu poważnych problemów
Wymiana była prosta ale w komorze pozostały dwa odsłonięte gwinty po wykręceniu mocowania.
Czy ktoś z wersją SkyPassion / SkyEnergy poratowałby zdjęciem jak te miejsca u Was wyglądają? Zastanawiam się czy można je jakoś fabrycznie zamaskować (tak, brakuje mi w życiu poważnych problemów
- POlsza
- Donator
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 lis 2016, 18:34
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Popatrz na forum.miata.net pod hasłem "sound tube". Amerykańcy na potęgę usuwają tą tubę dźwiękową i jest kilkanaście patentów na zaślepienie pozostałych otworów oraz nawet zamieniają ją na jakieś inne ustrojstwo dźwiękowe.
A tak a propos, jaki efekt po usunięciu, czy wyraźnie ciszej, czy ten dźwięk nie gubił się przy jeździe open top zagłuszany szumem powietrza.
A tak a propos, jaki efekt po usunięciu, czy wyraźnie ciszej, czy ten dźwięk nie gubił się przy jeździe open top zagłuszany szumem powietrza.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Czy remedium na Twój problem nie jest zaślepka P51B-13-252 ?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Ty piszesz o zaślepieniu dziury w grodzi między komorą silnika, a przedziałem pasażerskim. mike_d, o ile dobrze rozumiem, pyta o "zajęcie" gwintów po śrubach mocowania rury.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- mike_d
- Donator
- Posty: 1180
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Dokłądnie o to mi chodzi Terminatorze
Zaślepkę w grodzi oczywiście mam, podobnie jak oryginalny element dolotu - chodzi mi o te dwie dwa gwinty które zostały (i tak, dwa na pewno - sound tube był przymocowany z jednej strony do boczku, z drugiej do wspornika który widac na zdjęciu.
Zaślepkę w grodzi oczywiście mam, podobnie jak oryginalny element dolotu - chodzi mi o te dwie dwa gwinty które zostały (i tak, dwa na pewno - sound tube był przymocowany z jednej strony do boczku, z drugiej do wspornika który widac na zdjęciu.
Przy open top (czyli inaczej "top down") nie ma różnicy - ale ja sporo jeżdżę pod dachem (proszę nie oceniać ) i tu różnica jest zauważalna.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Zgadza się, ślepy jestem
Dwa gwinty. W obu zostawiłem fabryczne śruby, żeby nie zgubić. A tak na marginesie - ciekawe skąd u mnie tyle piachu w komorze silnika się pojawiło??? Strzelam, że po jakimś przejeździe po gruntówce.
Dwa gwinty. W obu zostawiłem fabryczne śruby, żeby nie zgubić. A tak na marginesie - ciekawe skąd u mnie tyle piachu w komorze silnika się pojawiło??? Strzelam, że po jakimś przejeździe po gruntówce.
- mike_d
- Donator
- Posty: 1180
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
To teraz jeszcze poproszę kogoś ze Sky Passion o zdjęcie komory - chciałbym "fabryczny" look zrobić
U mnie aż takiego syfu nie było a też po różnych chęchach zdarza mi się jechaćTerminatorPi pisze: ↑11 maja 2019, 7:24A tak na marginesie - ciekawe skąd u mnie tyle piachu w komorze silnika się pojawiło??? Strzelam, że po jakimś przejeździe po gruntówce.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
No u mnie dotąd też było dużo czyściej. To musiało się pojawić w przeciągu ostatnich kilku tygodni. I nie kojarzę zupełnie kiedy i od czego.
- mike_d
- Donator
- Posty: 1180
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Wybawca! Zerknij proszę na zdjęcia z pierwszego postu - przedstawia komorę silnika po stronie kierowcy, już po demontazu sound pipe'a. Górne zdjęcie przy samej krawędzi (widać boczną uszczelkę komory), drugie bardziej w głąb. Jak nie znajdziesz to zrobię szerwszy plan i dokładnie zaznaczę o co cho - generalnie chcę wiedzieć co (i czy coś wogóle) masz wkręcone w otwory po śrubach mocujących pipe.
- AaaA
- Donator
- Posty: 623
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
czym zaslepiles otwor w dolocie?
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Wymieniasz fabryczny rękaw od odmy z odejściem na rurę dźwiękową na fabryczny rękaw bez odejścia.
Do kompletu zakładasz korek do grodzi.
viewtopic.php?p=458714#p458714
Trzeba by jakiś post FAQ o rurkotomii zrobić.
Pytanie poboczne - czy ci co pozbyli się tej tuby dźwiękowej widzą jakąś istotną różnicę?
Bo z filmów na YT wynika, że efekt mizerny: https://youtu.be/meMcQzi84Vw
Bo z filmów na YT wynika, że efekt mizerny: https://youtu.be/meMcQzi84Vw
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Tu nie tyle chodzi o głośność w kabinie, co o charakter dźwięku. Z rurą był taki nieprzyjemny przydźwięk jakby coś zgrzytało. Teraz tego nie ma.kolega zdzicha pisze: ↑06 lis 2019, 12:01Pytanie poboczne - czy ci co pozbyli się tej tuby dźwiękowej widzą jakąś istotną różnicę?
Bo z filmów na YT wynika, że efekt mizerny: https://youtu.be/meMcQzi84Vw
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2143
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
W ND1 przed i po jest spora zmiana, ale głównie top up. W ND2 myślę, że zmiana będzie mniejsza, bo tam silnik bardziej buczy. Ale oczywiscie testów nie robiłem. Jeździłem wyłącznie top down i ND2 był głośniejszy z rurą niż ND1 bez rury
- AaaA
- Donator
- Posty: 623
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Czy ktos z Was ma dostep do cennika czesci mazdy PL?
Chcialbym kupic czesci do uproszczenia rury dzwiekowej i same czesci wydaja sie tanie, w sumie $16-20 ale ich wysylka ze stanow jest nieoplacalna;)
PEFA-13-220 - Air Tube
P51B-13-252 - Grommet
Moze pomysl na grupowe zamowienie?:)
Chcialbym kupic czesci do uproszczenia rury dzwiekowej i same czesci wydaja sie tanie, w sumie $16-20 ale ich wysylka ze stanow jest nieoplacalna;)
PEFA-13-220 - Air Tube
P51B-13-252 - Grommet
Moze pomysl na grupowe zamowienie?:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Nie wiem jak obecnie, ale jak ja kupowałem dwa lata temu wyglądało to tak:
P51B-13-252 PRZELOTKA 4,88 dostepne
PEFA-13-220 PRZEWÓD ELASTYCZNY, 193,86 dostepne
podane ceny netto detal
dostawa w ciągu 4-5 dni roboczych
TerminatorPi pisze: ↑17 lip 2020, 13:19Nie wiem jak obecnie, ale jak ja kupowałem dwa lata temu wyglądało to tak:
Czuć różnice? Warto ją zdemontować?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Nie wiem jak w soft topie, ale jak było już napisane w wątku w RF zmienił się wyraźnie charakter dźwięku słyszanego, zwłaszcza top-up, w środku. Wcześniej było słychać takie chrzęszczenie jakby mi ktoś gwoździ do miski olejowej nawrzucał Teraz tego nie ma. Czy jest ciszej - szczerze mówiąc, nie pamiętam, ale ten aspekt jakoś nie był porażający, wnoszę z tego.kolega zdzicha pisze: ↑17 lip 2020, 15:14TerminatorPi pisze: ↑17 lip 2020, 13:19Nie wiem jak obecnie, ale jak ja kupowałem dwa lata temu wyglądało to tak:
Czuć różnice? Warto ją zdemontować?
Pytanie czy w ogóle masz tę rurę.
Mam tę rurę i myślałem o jej demontażu - ale jeśli to nic nie zmienia to wolę te 300 wydać na używki
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2143
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dziwne, bo w soft top różnica jest duża. Wcześniej było dla mnie denerwująco głośno top up, teraz jest jak w normalnym źle wyciszonym samochodzie:)
Czy to możliwe, że ja nie mam tej rury?
Zobaczcie - rocznik 2017.
Zobaczcie - rocznik 2017.
- Załączniki
-
- IMG_5892.JPG (3 MiB) Przejrzano 2470 razy