[połączony] Jakie opony zimowe
Ktore wybrac?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Słyszałem wiele dobrych opinii na temat zimówek firmy Nokian z Finlandii. Jeszcze nie testowałem, ale jak znajdę w dobrej cenie to się skuszę.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
-
- Donator
- Posty: 849
- Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Kraków
Ja znowu słyszałem, że Goodyear Contagrip są świetne. Ma je mój kolega, który jeździ mx-3. Moje stoją w garażu i czekają na zimę więc jeszcze opinii nie mam. Ale z chęcią się podzielę jak przyjdzie czas 

osobiście polecam dunlopy wintersport M3, ale ten wątek już się powtarza 

AGENt pisze:osobiście polecam dunlopy wintersport M3, ale ten wątek już się powtarza
Kiedyś zagłębiałem się w testach i opiniach - Dunlopy WinterSport M3 wypadają baaardzo dobrze.
Ja wybrałem Yokohama W Drive - w testach wypadają bardzo dobrze na suchym i mokrym asfalcie, ale bardzo przeciętnie na śniegu. Jeśli jeździsz głównie po mieście / odśnieżonych drogach (nie mieszkasz w górach) to moim zdaniem warto się nad nimi zastanowić...
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dyskusje na temat opon zimowych prosze kontynuować w tym wątku - http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=884
Nie ma sensu co roku zakladac nowy temat o tym samym
Zamykam.
Nie ma sensu co roku zakladac nowy temat o tym samym

Przeszukując internet natknąłem się na test opon zamieszczony na stronie
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/test-opon-opony-zimowe-test-opon-zimowych-869.html test z 2007 opona 16"
oraz http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/test-opon-opony-zimowe-test-opon-zimowych-4120.html test z 2008 opona 16"
oraz test ADAC, o którym wspominał już kiedyś Piotr K
http://www.roadlook.pl/opony/test-opon-zimowych-adac-2008-rozmiar-175-65-r-14-t.html
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/test-opon-opony-zimowe-test-opon-zimowych-869.html test z 2007 opona 16"
oraz http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/test-opon-opony-zimowe-test-opon-zimowych-4120.html test z 2008 opona 16"



oraz test ADAC, o którym wspominał już kiedyś Piotr K
http://www.roadlook.pl/opony/test-opon-zimowych-adac-2008-rozmiar-175-65-r-14-t.html
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
noveek pisze:Przeszukując internet natknąłem się na test opon zamieszczony na stronie
oraz http://www.auto-motor-i-s...owych-4120.html test z 2008 opona 16"
Mam pewien problem z tym testami. Ten z 2008 był przeprowadzany z użyciem E-klasy (i to z tego co pamiętam w wersji 4matic) - w zasadzie to dokładne przeciwieństwo Miaty.
Ja zeszłą zimę przejeździłem na Bridgestone Blizzak LM25 185/55R16 XL- Opona bardzo dobra do miasta, gdzie w zimie jest sporo błota i wody. Dobrze radziła sobie na śniegu. Relatywnie najsłabiej na suchej nawierzchni - ale w takich warunkach najbardziej czuć różnicę w stosunku do opon letnich.
Opona bardzo komfortowa, duża nadlewka gumy dobrze chroni rant felgi, stosunkowo miękkie ścianki boczne (mimo, że wzmocnione) znieczulają układ kierowniczy i spowalniają reakcję.
Generalnie w skali 0-10 daję mocne 7. Do pełni szczęścia brakuje trochę przyczepności na suchym i cichej pracy.
W moim rozmiarze był dostępny jeszcze Conti TS810, ale za sporą dopłatą. LM25 okazało się warte swojej ceny. ~1300pln/kpl
Opona bardzo komfortowa, duża nadlewka gumy dobrze chroni rant felgi, stosunkowo miękkie ścianki boczne (mimo, że wzmocnione) znieczulają układ kierowniczy i spowalniają reakcję.
Generalnie w skali 0-10 daję mocne 7. Do pełni szczęścia brakuje trochę przyczepności na suchym i cichej pracy.
W moim rozmiarze był dostępny jeszcze Conti TS810, ale za sporą dopłatą. LM25 okazało się warte swojej ceny. ~1300pln/kpl
Kysiosław pisze:noveek pisze:Przeszukując internet natknąłem się na test opon zamieszczony na stronie
oraz http://www.auto-motor-i-s...owych-4120.html test z 2008 opona 16"
Mam pewien problem z tym testami. Ten z 2008 był przeprowadzany z użyciem E-klasy (i to z tego co pamiętam w wersji 4matic) - w zasadzie to dokładne przeciwieństwo Miaty.
Jak to każdy test ma swoje założenia. Na dobrą sprawę trzeba by mieć kilka kompletów różnych opon, miatę i sprawdzić na jednym odcinku testowym zachowanie się na nich. Niestety taki test jest chyba nie możliwy chyba, że podczas zimowych spotów uda się zebrać użytkowników różnych zimówek i taki test zrobić i opublikować wyniki. Co Wy na to?

[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Hej,
Czy ktoś jeździł na Toyo Snowprox? Mają dobrą cenę w sklepach internetowych, jednak nie mogę tej opony wyszperać w żadnych testach
Czy ktoś jeździł na Toyo Snowprox? Mają dobrą cenę w sklepach internetowych, jednak nie mogę tej opony wyszperać w żadnych testach

Łoś
W konserwie mam Nokian WR G2. Opony byly zalozone tylko na os napedowa i musze przyznac ze samochod naprawde radzil sobie super. Niestety z racji awarii konserwy przejezdzilem tylko jakies 1000km. Niestety nie milym zaskoczeniem bylo odpakowanie opon pare dni temu kiedy chcialem je wrzucic do bagaznika i zalozyc na zblizajaca sie zime.
Jedna opona posiada rozwarstwienia gumy na glebokosc 2-3 mm miedzy bieznikiem w poprzek i wzdłuż. Druga jest w stanie idealnym. Zareklamowalem zobacze co na to reklamacja bo wydaje mi sie ze cos takiego nie powinno miec miejsca.
Zachowanie super! Odczucia poki co mieszane ze wzgledu na uszkodzenia opony ktore nie sa spowodowane zadnym rozcieciem rozszarpaniem czy cos podobnego.
Jedna opona posiada rozwarstwienia gumy na glebokosc 2-3 mm miedzy bieznikiem w poprzek i wzdłuż. Druga jest w stanie idealnym. Zareklamowalem zobacze co na to reklamacja bo wydaje mi sie ze cos takiego nie powinno miec miejsca.
Zachowanie super! Odczucia poki co mieszane ze wzgledu na uszkodzenia opony ktore nie sa spowodowane zadnym rozcieciem rozszarpaniem czy cos podobnego.
Carpe diem, quam minimum credula postero!
----- SPRZEDAM SWOJA MAZDE NC 2.0 -----
----- SPRZEDAM SWOJA MAZDE NC 2.0 -----
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
A ja trochę z innej beczki:
Czy zmieniając opony na zimowe warto wybrać gumy o mniejszej szerokości? Zamiast fabrycznych 195 zakupić 185 czy nawet 175? Miata to w końcu bardzo lekkie auto...
Poprzedniej zimy nie wspominam miło - pomimo delikatnego operowania pedałem gazu i kierownicą (moje pierwsze tygodnie z MX-5'ką) na śniegu samochód żył własnym życiem.
Jeździłem na seryjnym rozmiarze 195/50/15 (opony w miarę "świeże", w testach plasujące się zwykle w połowie stawki...)
Czy zmieniając opony na zimowe warto wybrać gumy o mniejszej szerokości? Zamiast fabrycznych 195 zakupić 185 czy nawet 175? Miata to w końcu bardzo lekkie auto...


MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Luke pisze:Ja z konieczności zostaję na tych samych felgach co w lecie - 16". Zdecydowałem się na Conti TS810 185/55R16 - zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak będzie kiepsko, to auto częściej będzie spędzało czas w garażu - proste.
Dam znać jak jeździ jak założę nowe opony.
Znakomita guma !!!
Skąd ją wytrzasnąłeś ???
Dawno jej nie produkuję (niestety).
Może tylko troszkę lepszy był Snowsport Winter 210 od Pirelli.
BTW na Pasku mam teraz Pirelli Sotto Zero i jest to bardzo dobra opona (ale T810 była lepsza).
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Dżunior pisze:Czy zmieniając opony na zimowe warto wybrać gumy o mniejszej szerokości? Zamiast fabrycznych 195 zakupić 185 czy nawet 175? Miata to w końcu bardzo lekkie auto...
Prosta zasada na zimę : im węższa tym lepiej. Jeśli chodzi o fabryczne rozmiary :
195/50R15
185/60R14
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Dżunior, to zależy po czym jeździsz. Jak zwykle problemem jest znalezienie złotego środka - jeśli dużo jeździsz po śniegu to generalnie im węższa opona tym lepiej. Myślę, że dla Miaty optimum na śnieg i błoto pośniegowe będzie właśnie 175mm. Jeśli jeździsz głównie po odśnieżonych ulicach to optimum będzie 195mm. Jeśli mniej więcej 50% po śniegu, a 50% po odśnieżonej ulicy - to optimum zapewne będzie 185mm.
Kolejny myk to bieżnik - tak naprawdę nie ma zimówek idealnych w każdych warunkach, są tylko takie, które starają się nimi być. Na głęboki śnieg i błoto pośniegowe najlepsza będzie opona typu Pirelli Winter Carving - ale już na odśnieżonej mokrej jezdni to jest dramat a nie opona, nie trzyma wcale, daje zero czucia i jest niemiłosiernie głośna. Podobnie w drugą stronę - najlepsze na mokrym opony będą gorsze na kopnym śniegu.
BTW - zeszłej zimy przerzuciłem na Miatę w celu przetestowania 175/65 R14 rzeczone Pirelli Winter Carving - i muszę powiedzieć, że nieprawdopodobnie Miata zasuwa na takich gumach po śniegu.
Kolejny myk to bieżnik - tak naprawdę nie ma zimówek idealnych w każdych warunkach, są tylko takie, które starają się nimi być. Na głęboki śnieg i błoto pośniegowe najlepsza będzie opona typu Pirelli Winter Carving - ale już na odśnieżonej mokrej jezdni to jest dramat a nie opona, nie trzyma wcale, daje zero czucia i jest niemiłosiernie głośna. Podobnie w drugą stronę - najlepsze na mokrym opony będą gorsze na kopnym śniegu.
BTW - zeszłej zimy przerzuciłem na Miatę w celu przetestowania 175/65 R14 rzeczone Pirelli Winter Carving - i muszę powiedzieć, że nieprawdopodobnie Miata zasuwa na takich gumach po śniegu.
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
uczen79 pisze:pmcomp pisze:Może tylko troszkę lepszy był Snowsport Winter 210 od Pirelli.
Pirelli 210? Tragiczna opona
Hmmm, nie wiem na czym na nich jeździłeś.
Ja miałem załozone na Superba i zachowywała się znakomicie.
Głownie miasto, błoto posniegowe i mokro, często również na Gierkówce oraz na autrostradzie (sucho/mokro).
Choc jej bieżnik powinien dobrze zachowywać się na sniegu.
Nie mam doświadczenia z oponami zimowymi na tylnonapędowcach ale czytałem, że opony sprawujące się dobrze na przednich nie koniecznie nadają się dla tylnych.
Nie jeździłem na nich długo, potem przesiadłem się na T810. Może to moja subiektywna ocena zależąca od warunków jazdy, że 210 jest ciut lepsza od T810.
BTW dla Mizi na zimę mam teraz jakieś Klebery ze średniej półki i nie zamierzam ich zmieniać. W zimę Mizia będzie spać snem zimowym, a przynajmniej takie są założenia

Może jakis spocik gdzie jest powidzmy +5, piekne słonko, zero wiatru, czapki i szaliki i rozdziawione gęby przechodniów



Oj ... zobaczymy.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
A ja właśnie się zastanawiam nad oponami zimowymi.
Znajomy oponiarz polecił mi Dunlop SP Winter Response.
W rozmiarze 195/50 R15 są do kupienia za 260 za sztukę, wiem że w internecie są za tyle.
Ale po przeczytaniu kilku postów zacząłem się zastanawiac nad 185/60 R14.
Bo i tak zamierzam kupić felgi stalowe, i tu pytanie do Was: Nie wiem czy znam wszystie dane dotyczące felgi.
Co do 15 to tyle wiem: 15x6 4x100 a ET (do NB)?
14 to wiem że 14x? 4x100 (to wiadomo bez zmian ) a co do ET?
Ktoś umie pomóc i wytłumaczyc? ET widziałem gdzieś że 40, i czy to ma w ogóle znaczenie przy wyborze felgi?
Z góry dzięki za pomoc
Znajomy oponiarz polecił mi Dunlop SP Winter Response.
W rozmiarze 195/50 R15 są do kupienia za 260 za sztukę, wiem że w internecie są za tyle.
Ale po przeczytaniu kilku postów zacząłem się zastanawiac nad 185/60 R14.
Bo i tak zamierzam kupić felgi stalowe, i tu pytanie do Was: Nie wiem czy znam wszystie dane dotyczące felgi.
Co do 15 to tyle wiem: 15x6 4x100 a ET (do NB)?
14 to wiem że 14x? 4x100 (to wiadomo bez zmian ) a co do ET?
Ktoś umie pomóc i wytłumaczyc? ET widziałem gdzieś że 40, i czy to ma w ogóle znaczenie przy wyborze felgi?
Z góry dzięki za pomoc
Luke pisze:Ja zeszłą zimę przejeździłem na Bridgestone Blizzak LM25 185/55R16 XL(...)
To czemu w tym roku kupujesz nowe? Co roku zmieniasz zimowki? Jesli tak to chce od Ciebie odkupic te bridgestony

Inna kwestia:
Mam wyzej wymienione Blizzaki ale 205/45/16. Kupilem od calluma z felgami. On na nich jezdzil, ale ja sie zastanawiam czy nie sprzedac ich i nie kupic wezszych...
Przylacze sie do dyskusji i pochwale sie moimi Barumami (???) nie wiem co to jest ale jak kupilem auto to mialem odrazu zimowki na nich a ze dzisiaj padal u mnie snieg i jest z 10-15 cm to byly w sam raz
moglem smigac a inni sie wlekli chociaz przy tylnym napedzie smigania zbytnio tez nie bylo ale zabawa pod Biedronka na pustym placu BEZCENNA 





A jaki rozmiar?
Ja właśnie planuje zakup. pewnie też Barumy, ale boję się, że 185/55/15 mi sie nie zmieści pod nadkole
Druga opcja to 195/50/15 ale boję się, że to będzie za szerokie
A co do śmigania to i ja tylko na to czekam... śnieg już jest opony powinny być jutro więc git
Ja właśnie planuje zakup. pewnie też Barumy, ale boję się, że 185/55/15 mi sie nie zmieści pod nadkole

Druga opcja to 195/50/15 ale boję się, że to będzie za szerokie

A co do śmigania to i ja tylko na to czekam... śnieg już jest opony powinny być jutro więc git

Ja kupiłem taki zestaw:
Przód Pneumant Wintec 165/70/14 [URL=http://www.testopon.com/pkw_winterreifen/pneumant/pn_150_wintec/index.html]test[/URL]
Tył Miechelin Alp A2 185/60/14 [URL=http://www.testopon.com/pkw_winterreifen/michelin/alpin_a2/index.html]test[/URL]
Jak na razie na mokrej nawierzchni bardzo dobrze. Nie wiem czy przód nie za wąski bo Madzia trochę śmiesznie wygląda.
Przód Pneumant Wintec 165/70/14 [URL=http://www.testopon.com/pkw_winterreifen/pneumant/pn_150_wintec/index.html]test[/URL]
Tył Miechelin Alp A2 185/60/14 [URL=http://www.testopon.com/pkw_winterreifen/michelin/alpin_a2/index.html]test[/URL]
Jak na razie na mokrej nawierzchni bardzo dobrze. Nie wiem czy przód nie za wąski bo Madzia trochę śmiesznie wygląda.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
profilone pisze:Ja właśnie planuje zakup. pewnie też Barumy, ale boję się, że 185/55/15 mi sie nie zmieści pod nadkole
Ja kupiłem rok temu za wysokie i za szerokie zimówki - 195/55 R15 - trafiły się w abstrakcyjnie niskiej cenie. W nadkole się mieszczą, więc 185/55 R15 tym bardziej powinny się zmieścić
Qbatron pisze:Luke pisze:Ja zeszłą zimę przejeździłem na Bridgestone Blizzak LM25 185/55R16 XL(...)
To czemu w tym roku kupujesz nowe? Co roku zmieniasz zimowki? Jesli tak to chce od Ciebie odkupic te bridgestony
Tak się złożyło, że jak złożyłem zamówienie na Conti to pochwaliłem się na forum, że na takich będę jeździł - potem zamówienie anulowano bo w tym rozmiarze Conti było niedostępne (schodzący model opony). Tym sposobem kupiłem jedyną oponę, która w nietypowym rozmiarze 185/55/16 jest dostępna - LM25. Jak dotąd jestem zadowolony i brak alternatywy mi nie przeszkadza.
Jakiś czas temu założyłem Dunlopy Winter Sport 3D na felgi.
Rozmiar gum to 205/55/r16. Do tej pory przejechałem na nich prawi 1000 km.
Jeśli chodzi o odczucia, to są one cichsze (sic!) od moich opon letnich (Yokohamy dodawane standardowo do NC). Nie mierzyłem tego żadnym profesjonalnym sprzętem, ale po zmianie opon w aucie jest wyraźnie ciszej.
Spalanie wzrosło, na suchym asfalcie o mniej więcej pół litra na 100km. Jak spadnie porządny śnieg to spalanie wzrośnie prawdopodobnie o kolejny litr.
Na suchej nawierzchni opony mają gorsza przyczepność od Yokoham, ale był bym skłonny zaryzykować stwierdzenie że i tak trzymają się lepiej od nie jednej taniej opony letniej.
Teraz czekam na właściwą zime żeby sprawdzić jak będą trzymać się na śniegu i lodzie, ale wrażenia po krótkim załamaniu pogody kilka tygodni temu są pozytywne.
Rozmiar gum to 205/55/r16. Do tej pory przejechałem na nich prawi 1000 km.
Jeśli chodzi o odczucia, to są one cichsze (sic!) od moich opon letnich (Yokohamy dodawane standardowo do NC). Nie mierzyłem tego żadnym profesjonalnym sprzętem, ale po zmianie opon w aucie jest wyraźnie ciszej.
Spalanie wzrosło, na suchym asfalcie o mniej więcej pół litra na 100km. Jak spadnie porządny śnieg to spalanie wzrośnie prawdopodobnie o kolejny litr.
Na suchej nawierzchni opony mają gorsza przyczepność od Yokoham, ale był bym skłonny zaryzykować stwierdzenie że i tak trzymają się lepiej od nie jednej taniej opony letniej.
Teraz czekam na właściwą zime żeby sprawdzić jak będą trzymać się na śniegu i lodzie, ale wrażenia po krótkim załamaniu pogody kilka tygodni temu są pozytywne.
kulkas pisze:Dunlopy Winter Sport 3D
Już poprzednik naprawdę fajnie trzymał na suchym (Winter Sport M3) - bałem się, że po założeniu 225/50 R17 w RWD z momentem ponad 500NM przy każdym dodaniu gazu będzie uciekać tyłek, ale naprawdę dało się całkiem sprawnie pomykać, a nowe podobno są jeszcze lepsze.
Ja osobiscie polecam Vredestein Snowtrac 3
Mam je w mazdzie 6 (205/60 R16) od zeszlej zimy - trakcja na sniegu doskonala, na suchym asfalcie wystarczajaco dobre, zuzycie po calym sezonie niewielkie, troszke glosne na mokrym asfalcie.
Opierajac sie na tych doswiadczeniach zakupilem je do nowej MX5 (195/55 R16) i po pierwszych doswiadczeniach w sniegu jestem bardziej niz zadowolony. O dziwo cichsze niz te w 6tce. Jezeli chcesz wyjechac zima z zasniezonego parkingu o wlasnych silach to tylko te opony.
Pozdrawiam.
Mam je w mazdzie 6 (205/60 R16) od zeszlej zimy - trakcja na sniegu doskonala, na suchym asfalcie wystarczajaco dobre, zuzycie po calym sezonie niewielkie, troszke glosne na mokrym asfalcie.
Opierajac sie na tych doswiadczeniach zakupilem je do nowej MX5 (195/55 R16) i po pierwszych doswiadczeniach w sniegu jestem bardziej niz zadowolony. O dziwo cichsze niz te w 6tce. Jezeli chcesz wyjechac zima z zasniezonego parkingu o wlasnych silach to tylko te opony.
Pozdrawiam.