[ND] ryglowanie zamków
[ND] automatyczne ryglowanie drzwi, wersja SkyPassion
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
Czołem!
Przeszukałem forum, trochę internetu i youtube również, i nadal nie wiem, jak najprościej "namówić" moją ND na automatyczne ryglowanie drzwi po ruszeniu.
Moja wersja nie posiada przucisku otwierania/zamykania na panelu sterowania. Czyli muszę grzebać w klamce , żeby zamknąć cały zestaw.
P.S. Okna też się automatycznie nie zamykają...
Jeśli nawet nie ma takiej funkcji w aucie, to może macie doświadczenie, jak sobie taką opcję zorganizować? Czy np. dodanie jakiejś centralki alarmu może pomóc? A może coś innego ...?
Szerokości!
Przeszukałem forum, trochę internetu i youtube również, i nadal nie wiem, jak najprościej "namówić" moją ND na automatyczne ryglowanie drzwi po ruszeniu.
Moja wersja nie posiada przucisku otwierania/zamykania na panelu sterowania. Czyli muszę grzebać w klamce , żeby zamknąć cały zestaw.
P.S. Okna też się automatycznie nie zamykają...
Jeśli nawet nie ma takiej funkcji w aucie, to może macie doświadczenie, jak sobie taką opcję zorganizować? Czy np. dodanie jakiejś centralki alarmu może pomóc? A może coś innego ...?
Szerokości!
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
ASO stwierdziło, że na Polski rynek (i w ogóle chyba na europejski) Miata nie jest homologowana z tym mechanizmem i oni tego włączyć nie mogą.Nieśpieszny pisze: ↑10 kwie 2019, 12:21Czołem!
Przeszukałem forum, trochę internetu i youtube również, i nadal nie wiem, jak najprościej "namówić" moją ND na automatyczne ryglowanie drzwi po ruszeniu.
Moja wersja nie posiada przucisku otwierania/zamykania na panelu sterowania. Czyli muszę grzebać w klamce , żeby zamknąć cały zestaw.
P.S. Okna też się automatycznie nie zamykają...
Jeśli nawet nie ma takiej funkcji w aucie, to może macie doświadczenie, jak sobie taką opcję zorganizować? Czy np. dodanie jakiejś centralki alarmu może pomóc? A może coś innego ...?
Szerokości!
Inna sprawa czy rzeczywiście się nie da zagmerać forscanem (tak jak można np. na stałe wyłączyć i-stop). Ale to trzeba by mądrzejszych np. na miata.net popytać.
- Misiekgda
- Posty: 33
- Rejestracja: 07 sty 2019, 16:33
- Model: ND RF
- Wersja: custom
- Lokalizacja: Nottingham/Gdansk
z Miata.net
-------------------------------
In EU, we don't have:
1) door lock button below the window switches
2) autolock options
3) dash boot unlock button
4) internal actuator to open the boot from the trunk itself (if you are kidnapped on you own car)
All the cables are there, but the programming is not. I have purchased the boot unlock button but did not managed to make it work on a plug and play basis. Like with the VWs, there are some options disabled for certain geographies. But the cabling is the same, so it should be just programming.
-------------------------------
In EU, we don't have:
1) door lock button below the window switches
2) autolock options
3) dash boot unlock button
4) internal actuator to open the boot from the trunk itself (if you are kidnapped on you own car)
All the cables are there, but the programming is not. I have purchased the boot unlock button but did not managed to make it work on a plug and play basis. Like with the VWs, there are some options disabled for certain geographies. But the cabling is the same, so it should be just programming.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
https://mazda3revolution.com/forums/201 ... built.html
Może to w czymś pomoże. Zakładam, że forscan potrzebny do gmerania.
Może to w czymś pomoże. Zakładam, że forscan potrzebny do gmerania.
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
Dzięki!TerminatorPi pisze: ↑17 kwie 2019, 10:02https://mazda3revolution.com/forums/201 ... built.html
Może to w czymś pomoże. Zakładam, że forscan potrzebny do gmerania.
Wasze odpowiedzi utwierdzają mnie w przekonaniu, że łatwo nie będzie
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Jak offtop to mówcie i sobie pójdę, ale mnie nurtuje pytanie - po jaki dzwonek to komu w aucie bez dachu? Ja np tego rozwiązania nie lubię, a z tego co wiem w razie wypadku mocno utrudnia życie ratownikom.
W Stanach to jeszcze może mieć jakiś sens, bo prawdopodobieństwo, że wsiądzie koleś z klamką i powie "geta fak ałt" jest zdecydowanie wyższe, ale u nas?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
W Stanach to jeszcze może mieć jakiś sens, bo prawdopodobieństwo, że wsiądzie koleś z klamką i powie "geta fak ałt" jest zdecydowanie wyższe, ale u nas?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Po to, żeby na światłach ktoś nie otworzył Ci drzwi pasażera i nie wyjął tego, co tam przewozisz (np nierozważnej kobiecie torebki). Po to, żeby ktoś fizycznie Ciebie na światłach nie wyciągnął i nie odjechał autem. Po to, żeby dzieciak którego wieziesz nie postanowił walnąć samobója. Nie wiem, pewnie przykładów jest sporo. Ja to rozwiązanie bardzo lubię w moim ND.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Ja to wszystko rozumiem, ale mówimy o aucie bez dachu przecież
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wciąż, jak masz szybę wysoko po prawej to nie jest tak łatwo do wnętrza kabiny sięgnąć. Wiesz, to zupełnie jak z zostawianiem auta top down na parkingu - jedni to robią, inni się boją. Ot dodatkowe zniechęcenie potencjalnego złodzieja.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
W jaki sposób blokuje klapę bagażnika? Klapę otwieram przyciskiem z kabiny, pilotem lub przyciskiem dostępu bezkluczykowego. Co ma na celu blokada jej otwarcia, jak do tego potrzebny jest kluczyk zawsze, a przycisk i tak obchodzi ew. "blokadę"?
PS zdaje sobie sprawę z różnic EU vs USA, pytam z ciekawości jak to działa
PS zdaje sobie sprawę z różnic EU vs USA, pytam z ciekawości jak to działa
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Jak zaryglowane są zamki, nikt z zewnątrz niemający kluczyka nie otworzy bagażnika przyciskiem.Hookie pisze: ↑19 kwie 2019, 15:26W jaki sposób blokuje klapę bagażnika? Klapę otwieram przyciskiem z kabiny, pilotem lub przyciskiem dostępu bezkluczykowego. Co ma na celu blokada jej otwarcia, jak do tego potrzebny jest kluczyk zawsze, a przycisk i tak obchodzi ew. "blokadę"?
PS zdaje sobie sprawę z różnic EU vs USA, pytam z ciekawości jak to działa
(Na marginesie - zazdraszczam otwierania bagażnika ze środka samochodu. W wersji EU tego brak)
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
No ale jak? Jak pilot jest w środku, to bagażnika się nie da otworzyć przyciskiem dostępu bezkluczykowego. Zasięg nie pozwoli. Zasadniczo wystarczy wyjść z auta, żeby auto zgasiło silnik szybko, po uprzednim ostrzeżeniu. Widzę, że chyba w USA to inaczej zupełnie wszystko działa.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
W EU bagażnik można otworzyć na dwa sposoby.Hookie pisze: ↑19 kwie 2019, 18:56No ale jak? Jak pilot jest w środku, to bagażnika się nie da otworzyć przyciskiem dostępu bezkluczykowego. Zasięg nie pozwoli. Zasadniczo wystarczy wyjść z auta, żeby auto zgasiło silnik szybko, po uprzednim ostrzeżeniu. Widzę, że chyba w USA to inaczej zupełnie wszystko działa.
1) Przyciskiem na kluczyku. Działa z dowolnego miejsca.
2) Przyciskiem nad tablicą rejestracyjną. Działa gdy kluczyk znajduje się w "tylnej strefie" (czyli domniemanie jest, że otwierający ma kluczyk), lub gdy zamki nie są zaryglowane.
Typowy przypadek użycia - podwożę Rzonę na pociąg, Rzona wysiada i idzie sobie sama zabrać plecak z bagażnika.
Na marginesie - w EU na ile mi wiadomo samochód uruchomiony nie może sam zgasnąć. Owszem, piszczy i zgłasza, że nie ma kluczyka, ale nie gaśnie. (I na tym, na marginesie, opiera się mechanizm kradzieży na walizkę).
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
No dobra. Kabel jest, rejestracja na forum Forscana leci, żeby móc licencję wygenerować. Będziemy grzebać
Z tego, co znalazłem, powinno się dać m.in.:
Z tego, co znalazłem, powinno się dać m.in.:
- Uaktywnić automatyczne ryglowanie
- Wyłączyć Advanced Keyless
- Być może wyłączyć i-stop (aczkolwiek na tym mi specjalnie nie zależy).
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
OK, pierwsze testy w postaci wyłączania Advanced Keyless połowicznie udane.
Udane, bo faktycznie funkcję się da wyłączyć, a połowicznie dlatego, że działa aż trochę za bardzo - żeby uruchomić samochód nie wystarczy być w samochodzie, trzeba (jak przy słabej baterii w pilocie) dotknąć dupką pilota do przycisku start. Szczerze mówiąc, nie sprawdzałem czy daje się w ogóle samochód z pilota otworzyć, czy wręcz trzeba używać fizycznego kluczyka. Przywróciłem stan poprzedni. Aczkolwiek jak ktoś chce się zabezpieczyć antykradzieżowo - można.
Co do ryglowania drzwi, jeszcze nie sprawdzałem, bo okazuje się, że modułu, który w większości Mazd odpowiada za tę funkcjonalność w ogóle w ND nie ma. W ND ta funkcjonalność niby jest zdefiniowana w innym module, ale jest w stanie nawet nie "off", ale "not installed". Któregoś dnia pewnie jeszcze spróbuję i tu pomacać.
To tyle na teraz.
Udane, bo faktycznie funkcję się da wyłączyć, a połowicznie dlatego, że działa aż trochę za bardzo - żeby uruchomić samochód nie wystarczy być w samochodzie, trzeba (jak przy słabej baterii w pilocie) dotknąć dupką pilota do przycisku start. Szczerze mówiąc, nie sprawdzałem czy daje się w ogóle samochód z pilota otworzyć, czy wręcz trzeba używać fizycznego kluczyka. Przywróciłem stan poprzedni. Aczkolwiek jak ktoś chce się zabezpieczyć antykradzieżowo - można.
Co do ryglowania drzwi, jeszcze nie sprawdzałem, bo okazuje się, że modułu, który w większości Mazd odpowiada za tę funkcjonalność w ogóle w ND nie ma. W ND ta funkcjonalność niby jest zdefiniowana w innym module, ale jest w stanie nawet nie "off", ale "not installed". Któregoś dnia pewnie jeszcze spróbuję i tu pomacać.
To tyle na teraz.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Na tę chwilę wychodzi, że nie ma znanej metody na włączenie ryglowania zamków korzystając tylko z Forscana.
Modułu RBCM, który w części Mazd odpowiada za tę funkcjonalność, w ogóle w MX-5 nie ma. A w BCMM status autoryglowania jest 0000 ("not installed") i nie da się przestawić na cokolwiek innego, bo zwraca, że błędna konfiguracja.
Gdybym miał pod ręką kogoś z amerykańską Miatą dla porównania...
Modułu RBCM, który w części Mazd odpowiada za tę funkcjonalność, w ogóle w MX-5 nie ma. A w BCMM status autoryglowania jest 0000 ("not installed") i nie da się przestawić na cokolwiek innego, bo zwraca, że błędna konfiguracja.
Gdybym miał pod ręką kogoś z amerykańską Miatą dla porównania...
- Nieśpieszny
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
- Model: ND
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Daleko Jeszcze?
... ale dzięki, że próbowałeś
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja mam amerykańską. Może się uda przez złotem w lipcu. :p
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Właśnie analizując konfigurację dwu forumowych ND-ków z usiech doszedłem do przerażającego wniosku - za kałużą mają czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy
Będę musiał w wolnej chwili sprawdzić czy EU jest upośledzona tylko na poziomie wyłączenia funkcjonalności w konfiguracji, czy w ogóle czujnika nie ma.
Będę musiał w wolnej chwili sprawdzić czy EU jest upośledzona tylko na poziomie wyłączenia funkcjonalności w konfiguracji, czy w ogóle czujnika nie ma.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Dupa. Wygląda na to, że występują dwa rodzaje zbiorniczka - jeden z czujnikiem, jeden bez. Najwyraźniej US dostaje z czujnikiem, a EU pewnie bez. Wprawdzie włączyłem w sofcie obsługę czujnika poziomu płynu, ale spodziewam się, że czujnika nie mam, więc nic z tego nie wyniknie
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Takiego moda chętnie bym zrobił. Daj znać czy coś zadziałasz dalej w temacie
Ale tu uwaga. W USA nie mają istopa, przez to mają inne - większe zbiorniki.
Ale tu uwaga. W USA nie mają istopa, przez to mają inne - większe zbiorniki.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Szczerze mówiąc, nie chce mi się szukać zbiornika z czujnikiem, więc tyle, że wkurzyłem się, że EU jest traktowana po macoszemu i chyba na tym się skończy, bo zakładam, że trzeba by było wymienić zbiornik na taki z czujnikiem i znaleźć odpowiedni przewód (a nie bardzo nawet chce mi się zastanawiać gdzie partnumberów szukać).Wojtek Wawa pisze: ↑08 maja 2019, 12:44Takiego moda chętnie bym zrobił. Daj znać czy coś zadziałasz dalej w temacie
Ale tu uwaga. W USA nie mają istopa, przez to mają inne - większe zbiorniki.
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
podejrzewam , że potrzebujesz panelu sterowania szyb z przyciskiem ryglowania (uS) i wtedy pokaże się funkcjonalność której Ci brakuje. Jeszcze jest opcja różnic w wiązce ale to trzeba by popatrzeć czy są rożne numery wiązki do panelu sterowania szybami.
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt