I serwis po zakupie NC 2.0
Oliwy + sprzęgło
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 524
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
witam
Właśnie wleciała wymarzona miata NC 2.0 PRHT przed lift
zanim założe zasłużony temat, chciałbym już odrazu zająć się I wymianą płynów itd.
W tej chwili miata ma 155.000 przebiegu, serwisowana była od początku w ASO, i wydaje mi się że nic poza tym co jest w książce do zrobienia, nie było robione..
Na I ogień koniecznie musi iść olej. 15W40 co polecacie, i jaka ilość wchodzi? Czy warto przepłukać jedną wlewką z płukanki Liqui Moly?
czy zarazem owy olej warto lać? czy iśc w cos standardowego (mobile etc)
co z dyfrem i skrzynią biegów? chciałbym na spokój ducha również wymienic..
Następna sprawa to sprzęgło.
Musze je wymienić.
Jakiej firmy szukać? i co wchdzi w skład kompletu??
dziekuje wam bardzo za odp!
Przepraszam za pytania nowiciusza, lecz chce to szybko ogarnąć, aby jak najszybciej móc wykorzystać potencjał
Właśnie wleciała wymarzona miata NC 2.0 PRHT przed lift
zanim założe zasłużony temat, chciałbym już odrazu zająć się I wymianą płynów itd.
W tej chwili miata ma 155.000 przebiegu, serwisowana była od początku w ASO, i wydaje mi się że nic poza tym co jest w książce do zrobienia, nie było robione..
Na I ogień koniecznie musi iść olej. 15W40 co polecacie, i jaka ilość wchodzi? Czy warto przepłukać jedną wlewką z płukanki Liqui Moly?
czy zarazem owy olej warto lać? czy iśc w cos standardowego (mobile etc)
co z dyfrem i skrzynią biegów? chciałbym na spokój ducha również wymienic..
Następna sprawa to sprzęgło.
Musze je wymienić.
Jakiej firmy szukać? i co wchdzi w skład kompletu??
dziekuje wam bardzo za odp!
Przepraszam za pytania nowiciusza, lecz chce to szybko ogarnąć, aby jak najszybciej móc wykorzystać potencjał
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Ja po zakupie (NBFL co prawda) zrobiłem płukanie. Olej w skrzyni wymieniłem i znacząco poprawił pracę. W dyfrze tylko skontrolowałem stan. Płyn hamulcowy też nowy wjechał. Wyszedłem z założenia że nie zaszkodzi wszystkie płyny zmienić, żeby mieć pewność co do tego elementu.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
15w40 ??? Taki był zalany? Jeśli tak, to prognozuję duże zużycie oleju, które ktoś się starał w ten sposób zmniejszyć.
Tam powinno być dobrej klasy 5w30 lub 5w40.
Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka
Tam powinno być dobrej klasy 5w30 lub 5w40.
Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 524
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy taki zestaw na wymiane bedzie ok?
Olej w skrzyni 2L - Ford 75w90
Olej w dyfrze - 1L - Ford 75w90/ albo MOTUL 90 PA SAE 90?
olej silnikowy - MOTUL 300V POWER RACING 5W40 ESTER CORE?? wlasnie jaki.. chce lac naprawde dobry olej, wymiany chce robic co 6000-7000 km
plukanka do silnika - LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH
filtr powietrza - K&N https://allegro.pl/oferta/filtr-powietr ... 7365415201?
Czy taki zestaw na wymiane bedzie ok?
Olej w skrzyni 2L - Ford 75w90
Olej w dyfrze - 1L - Ford 75w90/ albo MOTUL 90 PA SAE 90?
olej silnikowy - MOTUL 300V POWER RACING 5W40 ESTER CORE?? wlasnie jaki.. chce lac naprawde dobry olej, wymiany chce robic co 6000-7000 km
plukanka do silnika - LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH
filtr powietrza - K&N https://allegro.pl/oferta/filtr-powietr ... 7365415201?
-
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
motul 300v power racing to bardzo dobry olej jeżeli upalasz auto, w codziennej eksploatacji IMO lepiej wybrać coś tańszego z optimum parametrów w niższych temperaturach np Motul sport ester 5w40, millers CFS, valvoline synpower 5w40 i oczywiście Fuchs titan race pro s tym bardziej, że planujesz wymianę dosyć często.Malcolm_x pisze: ↑17 mar 2019, 8:03Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy taki zestaw na wymiane bedzie ok?
Olej w skrzyni 2L - Ford 75w90
Olej w dyfrze - 1L - Ford 75w90/ albo MOTUL 90 PA SAE 90?
olej silnikowy - MOTUL 300V POWER RACING 5W40 ESTER CORE?? wlasnie jaki.. chce lac naprawde dobry olej, wymiany chce robic co 6000-7000 km
plukanka do silnika - LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH
filtr powietrza - K&N https://allegro.pl/oferta/filtr-powietr ... 7365415201?
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Ja leję do silnika 5W-30 ostatnio Eneos Sustina ale teraz kupiłem Motul.
Do dyfra potrzebny jest specjalny olej do przekładni o ograniczonym poślizgu, jaką jest nasza LSD. Większość leje Motul 90PA.
Olej do skrzyni to - Ford 75w90, kup 3 litry bo 2 to za mało.
Wysłane z Tapatalka
Do dyfra potrzebny jest specjalny olej do przekładni o ograniczonym poślizgu, jaką jest nasza LSD. Większość leje Motul 90PA.
Olej do skrzyni to - Ford 75w90, kup 3 litry bo 2 to za mało.
Wysłane z Tapatalka
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 524
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
dzieki! a ile wchodzi do dyfra?nikolakis pisze: ↑17 mar 2019, 20:12Ja leję do silnika 5W-30 ostatnio Eneos Sustina ale teraz kupiłem Motul.
Do dyfra potrzebny jest specjalny olej do przekładni o ograniczonym poślizgu, jaką jest nasza LSD. Większość leje Motul 90PA.
Olej do skrzyni to - Ford 75w90, kup 3 litry bo 2 to za mało.
Wysłane z Tapatalka
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 524
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Słuchajcie, do wymiany oleju w skrzyni trzeba rozbierać tunel środkowy i lać przez lewarek?
Drugie pytanie, kupiłem motula 90PA do cyfra, lecz zauważyłem że jest to mineral, nie lepiej lać syntetyk pokroju właśnie fordowskiego?
Drugie pytanie, kupiłem motula 90PA do cyfra, lecz zauważyłem że jest to mineral, nie lepiej lać syntetyk pokroju właśnie fordowskiego?
Nie trzeba rozbierać tunelu w kabinie, ale można wymienić też olej w samym mechanizmie zmiany biegów pod lewarkiem i żeby się tam dostać trzeba tunel zdjąć. Ze zdjęciem tunelu nie ma dużo zabawy, w 10min można się zmieścić.
Co do oleju to ten motul jest przystosowany do dyfrów LSD, a olej forda nie, więc dla mnie to jest odpowiedź.
Co do oleju to ten motul jest przystosowany do dyfrów LSD, a olej forda nie, więc dla mnie to jest odpowiedź.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 524
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Przepraszam bo nie zrozumiałem, czyli nie trzeba zdejmować tunelu? Można od spodu?Fifkers pisze: ↑26 mar 2019, 9:15Nie trzeba rozbierać tunelu w kabinie, ale można wymienić też olej w samym mechanizmie zmiany biegów pod lewarkiem i żeby się tam dostać trzeba tunel zdjąć. Ze zdjęciem tunelu nie ma dużo zabawy, w 10min można się zmieścić.
Co do oleju to ten motul jest przystosowany do dyfrów LSD, a olej forda nie, więc dla mnie to jest odpowiedź.
I jeszcze jedno pytanie, jakie świece polecacie?
Olej w skrzyni wymienisz od spodu, ale jest jeszcze odrobina oleju od góry pod lewarkiem, choć tego chyba mało kto wymienia.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- janux
- Donator
- Posty: 310
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Jeśli chodzi o olej do skrzyni Ford 75w90 to mówimy o tym?
https://ford.sklep.pl/product-pol-15238 ... 90199.html
https://ford.sklep.pl/product-pol-15238 ... 90199.html
- flatline
- Donator
- Posty: 2192
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Tak
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- monkahead
- Donator
- Posty: 1397
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Podłączę się pod temat. NCFL1 zakupiona, przebieg 36000km, cały czas serwisowana w ASO, ostatnia wymiana oleju silnikowego w lipcu 2019. Niestety brak info o wymianie oleju w skrzyni biegów oraz dyfrze, stąd moje pytanie. Według instrukcji obsługi olej w skrzyni biegów oraz dyfrze powinien być już też wymieniony ze względu na wiek, nie przebieg. Gdzie na Śląsku jest jakiś magik od NC'ków? Najlepiej w okolicy Katowic.
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
No właśnie... kilka pytań. Bo pierwszy raz mam NC... olej 5w30 czy 5w40?
Po przejechaniu 200 km temp. pokazuje ze ciągle zimna.... termostat? Powietrze z nawiewów gorące ok...
zauważyłem tez falowanie obrotów jadąc np 100 km/h i wrzucam luz... obroty faluja od 650-900..... zatrzymam się ..i obroty trzymają sie ładnie na ok. 900... o co chodzi?
Po przejechaniu 200 km temp. pokazuje ze ciągle zimna.... termostat? Powietrze z nawiewów gorące ok...
zauważyłem tez falowanie obrotów jadąc np 100 km/h i wrzucam luz... obroty faluja od 650-900..... zatrzymam się ..i obroty trzymają sie ładnie na ok. 900... o co chodzi?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4608
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Padnięty termostat w NC częsta rzecz, wymiana niezbyt skomplikowana ani droga. Przy okazji mozesz wyczyścić przepustnice - ostrożnie, nie lej rozpuszczalnika ile wlezie
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Na przyszły weekend jak wszystko dobrze pójdzie będę miał udostępniony ciepły garaż z kanałem .. . także plan jest na olej, filtry, płyn i termostat... Chciałbym też przeczyścić przepustnicę , bo wkurza mnie te falowanie obrotów... widziałem na YouTube że w tym silniku termostat i przepustnica to takie combo:)
Coś podpowiecie w kwestii przepustnicy?
Ktoś na forum pisał że u Niego czyszczenie przepustnicy skończyło się jej wymianą....tego trochę się boje.... mam użyć jakiegoś pędzelka, czy szmatką? Benzyna ekstrakcyjna będzie ok?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4608
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Przepustnica jest owszem blisko termostatu i trzeba ja zdjąć by go wymienić.
Już nie pamiętam czym ja czyscilem, chyba szmatka i benzyna ekstrakcyjna. Strat nie było.
przy użyciu Tapatalka
Już nie pamiętam czym ja czyscilem, chyba szmatka i benzyna ekstrakcyjna. Strat nie było.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- flatline
- Donator
- Posty: 2192
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Czyszczenie zabiło przepustnice u IrkaJ
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
To ja tylko dodam że u mnie po wyczyszczeniu przepustnicy wszystko ok, obroty przestały falować
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm