Dzięki- bardzo pomocne
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej, po wymianie oleju w skrzyni zanim rozgrzeje się po odpaleniu to troszkę ciężko wbić drugi bieg. Jak nie odczekam chwili z wbiciem go (czyli przejdę szybko z 1 na 2) to potrafi "chrupnąć", co nie jest przyjemnym uczuciem i dźwiękiem. Co można z tym zrobić? Wymienić olej na inny czy może wyszła jakaś wada skrzyni po wymianie?
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
jaki olej wlałes i ile?ISO9001 pisze: ↑16 mar 2019, 21:01Hej, po wymianie oleju w skrzyni zanim rozgrzeje się po odpaleniu to troszkę ciężko wbić drugi bieg. Jak nie odczekam chwili z wbiciem go (czyli przejdę szybko z 1 na 2) to potrafi "chrupnąć", co nie jest przyjemnym uczuciem i dźwiękiem. Co można z tym zrobić? Wymienić olej na inny czy może wyszła jakaś wada skrzyni po wymianie?
Niestety tego nie wiem, bo sam tego nie robiłem tylko było to robione w warsztacie już jakiś czas temu :/ Ogólnie jak już się zagrzeje po jakichś 10 minutach to biegi zmienia się lepiej niż przed wymianą, wchodzą z mniejszym oporem i bardziej wyraźnie, tyle z pozytywów.
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie powiedzieli Ci co zalali ? Niewykluczone że masz wlany niewłaściwy olej. To by było najprostsze wytłumaczenie.ISO9001 pisze: ↑17 mar 2019, 9:56Niestety tego nie wiem, bo sam tego nie robiłem tylko było to robione w warsztacie już jakiś czas temu :/ Ogólnie jak już się zagrzeje po jakichś 10 minutach to biegi zmienia się lepiej niż przed wymianą, wchodzą z mniejszym oporem i bardziej wyraźnie, tyle z pozytywów.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2116
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Zawsze po rozgrzaniu będzie lepiej. A gumy lewarka wymienione?ISO9001 pisze: ↑17 mar 2019, 9:56Niestety tego nie wiem, bo sam tego nie robiłem tylko było to robione w warsztacie już jakiś czas temu :/ Ogólnie jak już się zagrzeje po jakichś 10 minutach to biegi zmienia się lepiej niż przed wymianą, wchodzą z mniejszym oporem i bardziej wyraźnie, tyle z pozytywów.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2116
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Napisze o moich odchuciach: przed wymianą gum prawie niemożliwym było zapięcie wstecznego, a wejście z każdego z biegów na dwójkę wymagało nie lada siły (po prostu się ta guma gdzieś tam zawijała gdzie nie trzeba). Z tym że, gumy które zostały wyjęte nie były podarte tylko mocno sparciałe. Nowe pomogły na problemy j.w.
Dodatkowo, po dogłębnej analizie tematów działu technicznego doszedłem do wniosku, że chcę wymienić poduszki pod silnikiem. Ze względów finansowych wybór padł na te z IL, okazało się to strzałem w dziesiątkę, gdyż po wymianie zmiana biegów 2-3-4 idzie jak masełko w upalny dzień...
edit: mowa o 6b w NB 99.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Objawy o których piszesz to może być olej o kijowych parametrach. Coś takiego występuje w jednym z moich aut zimą, zanim się rozgrzeje. Przy tych temperaturach jednak nie powinieneś mieć już raczej o kłopotu. Na wymianę płynów jeździj ze swoimi płynami. Podobnie z innymi częściami z resztą. Jak można nie wiedzieć, co się ma w aucie, co? :>
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
No właśnie jak tak można.... No jak?Hookie pisze: ↑17 mar 2019, 18:48Objawy o których piszesz to może być olej o kijowych parametrach. Coś takiego występuje w jednym z moich aut zimą, zanim się rozgrzeje. Przy tych temperaturach jednak nie powinieneś mieć już raczej o kłopotu. Na wymianę płynów jeździj ze swoimi płynami. Podobnie z innymi częściami z resztą. Jak można nie wiedzieć, co się ma w aucie, co? :>
- janux
- Donator
- Posty: 311
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Niedawno kupiłem przedni stab z rx-8 (yellow dot) i niedługo planuję zamontować go w aucie. Wyczytałem w tym temacie, że dobrze by było zmienić łączniki na krótsze przy obniżonym zawieszeniu (aktualny zawias to Bilstein B12, ale zaczynam rozważać gwint). Pytanie jest czy szukać regulowanych łączników, czy może ktoś próbował dobrać krótsze łączniki z innego samochodu? Jeśli regulowane łączniki to gdzie najlepiej je kupić?
- cardesign1
- Donator
- Posty: 163
- Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Szukam, szukam i nie mogę niczego na temat znaleźć. Panowie! W mojej NCFL padł nadmuch w kabinie. Obie skrzynki z bezpiecznikami sprawdzone i wszystko ok. Napięcie do wtyczki dmuchawy/wentylatora dochodzi, dmuchawa podłączona na krótko do prostownika kręci a w aucie nie chce. Co jest grane? Nie włącza się na żadnym z biegów. Dodam że kontrolka klimy po ustawieniu na AUTO zapala się ale nic więcej się nie dzieje. Możliwe że padło coś w centralce na konsoli środkowej?
Panowie,
Niedawno kupiłem MX-5 NB 1.6 i mam co do niej kilka pytań:
1)Na niskich obrotach drży gałka zmiany biegów, martwić się?
2)Dodając gazu na niskich obrotach autko krztusi się trochę i potem już jedzie. Natura silnika czy jest coś do wymiany?
3)Nie odpala od razu, musi chwilę pokręcić. Martwić się czy one tak lubią?
4)Przy skręcaniu kierownicy w miejscu delikatnie podskakują obroty. Normalny sposób zasilenia wspomagania?
Z góry dzieki za odpowiedź, sorki, jeżeli już były poruszane te tematy , nie doszukałem się
Niedawno kupiłem MX-5 NB 1.6 i mam co do niej kilka pytań:
1)Na niskich obrotach drży gałka zmiany biegów, martwić się?
2)Dodając gazu na niskich obrotach autko krztusi się trochę i potem już jedzie. Natura silnika czy jest coś do wymiany?
3)Nie odpala od razu, musi chwilę pokręcić. Martwić się czy one tak lubią?
4)Przy skręcaniu kierownicy w miejscu delikatnie podskakują obroty. Normalny sposób zasilenia wspomagania?
Z góry dzieki za odpowiedź, sorki, jeżeli już były poruszane te tematy , nie doszukałem się
1) Na pewno trochę drżeć będzie, ale sprawdź sobie w jakim stanie masz gumy lewarka (musisz ściągnąć tunel środkowy)MiniMol pisze: ↑18 mar 2019, 21:11Panowie,
Niedawno kupiłem MX-5 NB 1.6 i mam co do niej kilka pytań:
1)Na niskich obrotach drży gałka zmiany biegów, martwić się?
2)Dodając gazu na niskich obrotach autko krztusi się trochę i potem już jedzie. Natura silnika czy jest coś do wymiany?
3)Nie odpala od razu, musi chwilę pokręcić. Martwić się czy one tak lubią?
4)Przy skręcaniu kierownicy w miejscu delikatnie podskakują obroty. Normalny sposób zasilenia wspomagania?
Z góry dzieki za odpowiedź, sorki, jeżeli już były poruszane te tematy , nie doszukałem się
2) Jeśli dobrze kojarzę, to komuś na taki objaw polecali przeczyszczenie przepustnicy, ale nie jestem pewien, musi Ci ktoś jeszcze potwierdzić. Poza tym pamiętaj, że to auto lubi wyższe obroty
3) U mnie jest tak samo (też 1.6 nb) i z tego co kojarzę, to nie jest to nic nadzwyczajnego.
4) Nie zwróciłem na to uwagi, sprawdzę przy najbliższej okazji
________________________________________________________________________________________________________________________________
Może i głupie pytanie, ale: z felgami dostałem 2 nowe opony 205/50/16. Wybór w tym rozmiarze jest gorszy, więc zastanawiam się czy miałoby to negatywny wpływ na prowadzenie, gdybym np. te 205/50 wrzucił na tył, a na przód wrzucił 205/45 lub odwrotnie?
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
2) Ostatnio zapytałem się o podobny objaw w 1.8 i polecono mi m.in. wyczyścić przepustnicę. Zabieram się za to w weekend, mogę dać znać czy coś pomogłoMiniMol pisze: ↑18 mar 2019, 21:11Panowie,
Niedawno kupiłem MX-5 NB 1.6 i mam co do niej kilka pytań:
1)Na niskich obrotach drży gałka zmiany biegów, martwić się?
2)Dodając gazu na niskich obrotach autko krztusi się trochę i potem już jedzie. Natura silnika czy jest coś do wymiany?
3)Nie odpala od razu, musi chwilę pokręcić. Martwić się czy one tak lubią?
4)Przy skręcaniu kierownicy w miejscu delikatnie podskakują obroty. Normalny sposób zasilenia wspomagania?
Z góry dzieki za odpowiedź, sorki, jeżeli już były poruszane te tematy , nie doszukałem się
Serdeczne dzięki za odpowiedź Panowie
Mam jeszcze pytanko o rezerwę. Na ile +/- km ona się zaczyna świecić? U mnie zaświeciła się dopiero gdy wskazówka trafiła na dolną kreskę co jest...niepokojące haha.
Od sprzedającego, który nie wiedział do czego to służy, dostałem coś takiego w zestawie z samochodem
Czy ktoś mnie, bardzo proszę, oświeci i powie do czego to służy?
Mam jeszcze pytanko o rezerwę. Na ile +/- km ona się zaczyna świecić? U mnie zaświeciła się dopiero gdy wskazówka trafiła na dolną kreskę co jest...niepokojące haha.
Od sprzedającego, który nie wiedział do czego to służy, dostałem coś takiego w zestawie z samochodem
Czy ktoś mnie, bardzo proszę, oświeci i powie do czego to służy?
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
1. Moze wibrowac, ale nie powinna latać. Czyli jak dotkniesz to czujesz wibracje ale ich nie widać.
3. Powinna palic od strzała. Lepiej nawet - na sam widok kluczyka. Moje palą w momencie w którym zdejmuje kluczyki z haczyka w przedpokoju.
4. Pompa wspomagania ciagnie moc z silnika
3. Powinna palic od strzała. Lepiej nawet - na sam widok kluczyka. Moje palą w momencie w którym zdejmuje kluczyki z haczyka w przedpokoju.
4. Pompa wspomagania ciagnie moc z silnika
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
To oryginalny windshot, powinieneś mieć go zamontowanego za fotelami tak jak na zdjęciuMiniMol pisze: ↑19 mar 2019, 20:45Serdeczne dzięki za odpowiedź Panowie
Mam jeszcze pytanko o rezerwę. Na ile +/- km ona się zaczyna świecić? U mnie zaświeciła się dopiero gdy wskazówka trafiła na dolną kreskę co jest...niepokojące haha.
Od sprzedającego, który nie wiedział do czego to służy, dostałem coś takiego w zestawie z samochodem
Czy ktoś mnie, bardzo proszę, oświeci i powie do czego to służy?
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ciesz się że masz kontrolkę, wielu z nas nie ma tego luksusu i musi uważac żeby nie schodzić za nisko z paliwemMiniMol pisze: ↑19 mar 2019, 20:45Serdeczne dzięki za odpowiedź Panowie
Mam jeszcze pytanko o rezerwę. Na ile +/- km ona się zaczyna świecić? U mnie zaświeciła się dopiero gdy wskazówka trafiła na dolną kreskę co jest...niepokojące haha.
Od sprzedającego, który nie wiedział do czego to służy, dostałem coś takiego w zestawie z samochodem
Czy ktoś mnie, bardzo proszę, oświeci i powie do czego to służy?
- janux
- Donator
- Posty: 311
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Niedawno kupiłem przedni stab z rx-8 (yellow dot) i niedługo planuję zamontować go w aucie. Wyczytałem w tym temacie, że dobrze by było zmienić łączniki na krótsze przy obniżonym zawieszeniu (aktualny zawias to Bilstein B12, ale zaczynam rozważać gwint). Pytanie jest czy szukać regulowanych łączników, czy może ktoś próbował dobrać krótsze łączniki z innego samochodu? Jeśli regulowane łączniki to gdzie najlepiej je kupić?
- AndrzejG
- Donator
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
- Model: NC FL
- Wersja: Summer 2.0
- Lokalizacja: Jaworzno
Prawdopodobnie padł tranzystor wentylatoracardesign1 pisze: ↑18 mar 2019, 18:38Szukam, szukam i nie mogę niczego na temat znaleźć. Panowie! W mojej NCFL padł nadmuch w kabinie. Obie skrzynki z bezpiecznikami sprawdzone i wszystko ok. Napięcie do wtyczki dmuchawy/wentylatora dochodzi, dmuchawa podłączona na krótko do prostownika kręci a w aucie nie chce. Co jest grane? Nie włącza się na żadnym z biegów. Dodam że kontrolka klimy po ustawieniu na AUTO zapala się ale nic więcej się nie dzieje. Możliwe że padło coś w centralce na konsoli środkowej?
tu: http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... hvac_3.pdf
strona 1 oznaczone cyferką 5 "Power MOS FET" i strony 8,9
Znajdziesz go od strony płyty grodzowej, przykręcony dwiema śrubkami chyba ósemkami ponad wentylatorem,
potrzebne będą ręce z dodatkowym stawem.
- cardesign1
- Donator
- Posty: 163
- Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Namierzyłem to ustrojstwo i chyba czeka mnie częściowy demontaż nagrzewnicy aby dostać się tam kluczem. Dam znać czy to dobry trop, a tymczasemAndrzejG pisze: ↑20 mar 2019, 20:22Prawdopodobnie padł tranzystor wentylatoracardesign1 pisze: ↑18 mar 2019, 18:38Szukam, szukam i nie mogę niczego na temat znaleźć. Panowie! W mojej NCFL padł nadmuch w kabinie. Obie skrzynki z bezpiecznikami sprawdzone i wszystko ok. Napięcie do wtyczki dmuchawy/wentylatora dochodzi, dmuchawa podłączona na krótko do prostownika kręci a w aucie nie chce. Co jest grane? Nie włącza się na żadnym z biegów. Dodam że kontrolka klimy po ustawieniu na AUTO zapala się ale nic więcej się nie dzieje. Możliwe że padło coś w centralce na konsoli środkowej?
tu: http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... hvac_3.pdf
strona 1 oznaczone cyferką 5 "Power MOS FET" i strony 8,9
Znajdziesz go od strony płyty grodzowej, przykręcony dwiema śrubkami chyba ósemkami ponad wentylatorem,
potrzebne będą ręce z dodatkowym stawem.
Szybka prośba o walidację pomysłu
Nie działa lewy głośnik w drzwiach w MX5 NBFL
Czy mój sposób diagnozy będzie ok?
Nie chce wyjmować radia, bo nie mam pinów do tego, więc wymyśliłem coś takiego:
1. Zdjąć drzwi
2. Ustawić multimetr na pomiar napięcia (volty, prąd stały)
3. Przyłożyć kabelki multimetru do kabelków które są podłączone do głośnika
4. Włączyć radio i sprawdzić czy napięcie między kabelkami wynosi więcej niż zero:
a) jeśli tak: padł głośnik
b) jeśli nie: padły kable lub radio
Nie działa lewy głośnik w drzwiach w MX5 NBFL
Czy mój sposób diagnozy będzie ok?
Nie chce wyjmować radia, bo nie mam pinów do tego, więc wymyśliłem coś takiego:
1. Zdjąć drzwi
2. Ustawić multimetr na pomiar napięcia (volty, prąd stały)
3. Przyłożyć kabelki multimetru do kabelków które są podłączone do głośnika
4. Włączyć radio i sprawdzić czy napięcie między kabelkami wynosi więcej niż zero:
a) jeśli tak: padł głośnik
b) jeśli nie: padły kable lub radio