jakie zegary kupować - megawątek o wskaźnikach
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć jakie zegary należy i jakich firm warto kupić ?
Chodzi o to aby mieć potrzebne wskazania i nie popłynąć fiansowo....
Chodzi o konfigurację prostą:
- NA 1.6+turbawka+Icek+FMU12:1.
Chodzi o to aby mieć potrzebne wskazania i nie popłynąć fiansowo....
Chodzi o konfigurację prostą:
- NA 1.6+turbawka+Icek+FMU12:1.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2010, 13:52 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
yanik pisze:ja uważam ze poza boostem to w kazdej turbawce powinno byc egt. lepiej wydac pare stówek niż wyjmowac stopione tłoki....
Ale do EGT to jeszcze sonda szerokopasmowa ?? dobrze łapie
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Sonda? Jaka sonda?
Exhaust Gas Temperature
EGT to zwykły termometr, tyle że o trochę wyższej skali...
Exhaust Gas Temperature
EGT to zwykły termometr, tyle że o trochę wyższej skali...
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Różne szkoły - różne pomysły więc co może się przydać:
Boost - obowiązkowy żeby mieć banana na ryju za każdym razem kiedy wskazówka przekracza 0
EGT - temperatura spalin mierzona najlepiej w kolektorze - daje odczyt temperatury spalin które trafiają do sprężarki, pozwala nam wybrać moment przy którym trzeba przestać pałować
Temperatura oleju - jak sama nazwa wskazuje - daje nam odczyt który pozwoli nam nie przegrzać silnika, raczej do wysilonych jednostek i setupów
AFR - stosunek powietrza do paliwa - pozwala nam ustalić czy mieszanka jest bogata czy uboga, ile jeszcze można podciągnąć itd. szczerze mówiąc raczej przydaje się tylko przy strojeniu(czyt. komputer potrzebny, fmu raczej nie wystroisz:P)
Jeżeli chodzi o firmę możesz zaufać sprawdzonym za oceanem Greddy, OMORI, STRI i tym podobne wynalazki, aczkolwiek wszystko zależy od funduszy. Dobry zestaw zegarów i 2 tysiące może pochłonąć. Dość często u nas używana jest seria Stepper Motor firmy Autogauge i odczyty są w bardzo dobrej normie. Czyli: boost, temp.oleju możesz wziąć w spokoju taki setup. Do EGT i AFR zastanowiłbym się nad sondami mianowicie żeby uniknąć awarii czujników(u yanika się chyba termometr urwał;p) proponuję poszukać czujników innej produkcji(takie bardziej przemysłowe koszt ~150zł a jak wiadomo GReddy też się może urwać). AFR to możesz pójść w zestaw Autogauge+sonda boscha, jakiś czas temu taki zestaw wisiał chyba za 600zł na allegro.
Ja osobiście idę w trochę innym kierunku mianowicie zegar od boosta(wkrótce będzie wbudowany w osłonę zegarów na stałę,bo już mnie irytuje;p) będzie jedynym zegarem klasycznym, że tak to ujmę. Do pomiaru EGT, temp. oleju i AFR posłużą mi 2 zegary mianowicie
- turbo timer z pomiarem AFR oraz wskaźnik EGT i Oil Tempu w jednym:
Co za tym przemawia? Między innymi pamięć pozwalająca na odczyt 25minutowego logu...wyższej jakości czujnik. I nie będę miał świecącej choinki na lewym słupku tylko wszystko zamontuję elegancko pod radiem a przy okazji będę miał turbo timera;)
Boost - obowiązkowy żeby mieć banana na ryju za każdym razem kiedy wskazówka przekracza 0
EGT - temperatura spalin mierzona najlepiej w kolektorze - daje odczyt temperatury spalin które trafiają do sprężarki, pozwala nam wybrać moment przy którym trzeba przestać pałować
Temperatura oleju - jak sama nazwa wskazuje - daje nam odczyt który pozwoli nam nie przegrzać silnika, raczej do wysilonych jednostek i setupów
AFR - stosunek powietrza do paliwa - pozwala nam ustalić czy mieszanka jest bogata czy uboga, ile jeszcze można podciągnąć itd. szczerze mówiąc raczej przydaje się tylko przy strojeniu(czyt. komputer potrzebny, fmu raczej nie wystroisz:P)
Jeżeli chodzi o firmę możesz zaufać sprawdzonym za oceanem Greddy, OMORI, STRI i tym podobne wynalazki, aczkolwiek wszystko zależy od funduszy. Dobry zestaw zegarów i 2 tysiące może pochłonąć. Dość często u nas używana jest seria Stepper Motor firmy Autogauge i odczyty są w bardzo dobrej normie. Czyli: boost, temp.oleju możesz wziąć w spokoju taki setup. Do EGT i AFR zastanowiłbym się nad sondami mianowicie żeby uniknąć awarii czujników(u yanika się chyba termometr urwał;p) proponuję poszukać czujników innej produkcji(takie bardziej przemysłowe koszt ~150zł a jak wiadomo GReddy też się może urwać). AFR to możesz pójść w zestaw Autogauge+sonda boscha, jakiś czas temu taki zestaw wisiał chyba za 600zł na allegro.
Ja osobiście idę w trochę innym kierunku mianowicie zegar od boosta(wkrótce będzie wbudowany w osłonę zegarów na stałę,bo już mnie irytuje;p) będzie jedynym zegarem klasycznym, że tak to ujmę. Do pomiaru EGT, temp. oleju i AFR posłużą mi 2 zegary mianowicie
- turbo timer z pomiarem AFR oraz wskaźnik EGT i Oil Tempu w jednym:
Co za tym przemawia? Między innymi pamięć pozwalająca na odczyt 25minutowego logu...wyższej jakości czujnik. I nie będę miał świecącej choinki na lewym słupku tylko wszystko zamontuję elegancko pod radiem a przy okazji będę miał turbo timera;)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majk pisze:EGT - temperatura spalin mierzona najlepiej w kolektorze
majk pisze:Do EGT i AFR zastanowiłbym się nad sondami mianowicie żeby uniknąć awarii czujników(u yanika się chyba termometr urwał;p) proponuję poszukać czujników innej produkcji(takie bardziej przemysłowe koszt ~150zł a jak wiadomo GReddy też się może urwać)
z tym wkrecaniem w kolektor to ostrożnie - pamietam ze upierałem sie przy tym ze w kolektorze jest bardziej dokładny odczyt a five mi mówił że bezpieczniej jest za turbiną... no i stało się sonda wkrecona w kolektor sie upaliła i trzeba było ściagac głowice a mogło skończyć sie o wiele wiele gorzej... i to wszystko mimo tego, że moja sonda EGT to wg testu który czytałem najlepsza i najdokładniejsza sonda w USA, którą stosuje sie również w lotnictwie. wiec moze i lepiej wziac sonde nawet tanszą ale wkrecić za turbiną jak sie coś stanie to sie wymieni i już
majk pisze:Do pomiaru EGT, temp. oleju i AFR posłużą mi 2 zegary mianowicie
- turbo timer z pomiarem AFR oraz wskaźnik EGT i Oil Tempu w jednym:
fajne ale podejrzewam ze drogie;)
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Turbo timer STRI z AFR masz na allegro od 289zł, jest dostępny też w intercarsie co po różnych zniżkach oznacza cenę...jak za darmo
A wskaźnik od EGT i Oil temp. 400 zł na allegro chyba stał:>
A wskaźnik od EGT i Oil temp. 400 zł na allegro chyba stał:>
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Kiedyś już poruszałem ten wątek i wziąłem sobie do serca radę Five który ma tylko boost-a i mu w zupełności styka. Jeśli na EGT zobaczysz jakieś krytyczne wartości to Twoje tłoki i tak juz bedą do wymiany. Jeśli zamierzasz tłoczyć tylko 0,5bara i podłączysz bezpośrednio wężyk sterujący westgate do przewodu za turbiną to i tak nie dmuchniesz więcej (co innego jak wężyk spadnie i westgate wogóle nie będzie się otwierał-znam taki przypadek lepiej założyć opaski). U mnie zegar nie pokazuje więcej niż 0,3 bara i nawet na niego nie spoglądam. Czujniej bym go obserwował gdybym miał zwykłe MBC ale nawet przy EBC lub MS-ie który steruje doładowaniem to zbędny drobiazg. Co innego gdy posiadasz jakieś markowe zegary które mają wbudowaną pamieć oraz sygnalizator alarmowy w postaci diody świecącej i brzęczyka....inaczej nie jesteś w stanie na bieżąco wszystkiego kontrolować bo zamiast patrzeć na drogę będziesz gapić się we wskaźniki na które wydasz ponad tysiąc złotych. Miałem przez krótki czas EBC Greddy który był fenomenalnym urządzeniem. Programowało się w nim max. i min. ciśnienie doładowania, max. i min. peak-a itd. Zapamietywał najwyższe i najniższe wartości wskazań, miał brzęczyk ostrzegawczy i wyświetlacz w dwóch kolorach który po przekroczeniu zaprogramowanych wartości zmieniał się z niebieskiego na czerwony. Ale EBC poszło do ludzi po zakupie MS-a Temperatura oleju....hmmm...seryjny wskaźnik ciśnienia oleju mówi sporo o jego temperaturze (przy bardzo gorącej oliwie ciśnienie leci mocno w dół) a w połączeniu z chłodnicą oleju powinno wystarczyć.
Reasumując - jeśli nie zamierzasz tłoczyć więcej niż pozwala Tobie na to seryjny westgate IHI, czyli 0,45-0,5 bara to moim zdaniem wystarczy Tobie jakiś dobry wskaźnik doładowania, najlepiej elektroniczny z map/sensorkiem a nie mechaniczny który z czasem ulega rozkalibrowaniu. A jeśli już iść po taniości i kupować mechaniczny to polecam jak zawsze Ebay gdzie markowe zegay można nabyć w rozsądnej cenie...np:
VDO 0-15 PSI
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VDO-150051-Cockpit-Boost-Gauge-JEGS_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2ea86a8f45QQitemZ200394051397QQptZOtherQ5fVehicleQ5fParts
VDO -30-25 PSI
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VDO-150063-Cockpit-Vacuum-Boost-Gauge-JEGS_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2ea880d990QQitemZ200395512208QQptZOtherQ5fVehicleQ5fParts
VDO może i niemiecki ale nie wieje festynem i całkiem ładnie komponuje się z pozostałymi zegarami w NA.....no ale nie aż tak idealnie jak Greddy.....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-Greddy-SMI-Black-Boost-Gauge-60MM-LOWEST-PRICE_W0QQitemZ250516792467QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item3a53f6e493
Reasumując - jeśli nie zamierzasz tłoczyć więcej niż pozwala Tobie na to seryjny westgate IHI, czyli 0,45-0,5 bara to moim zdaniem wystarczy Tobie jakiś dobry wskaźnik doładowania, najlepiej elektroniczny z map/sensorkiem a nie mechaniczny który z czasem ulega rozkalibrowaniu. A jeśli już iść po taniości i kupować mechaniczny to polecam jak zawsze Ebay gdzie markowe zegay można nabyć w rozsądnej cenie...np:
VDO 0-15 PSI
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VDO-150051-Cockpit-Boost-Gauge-JEGS_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2ea86a8f45QQitemZ200394051397QQptZOtherQ5fVehicleQ5fParts
VDO -30-25 PSI
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VDO-150063-Cockpit-Vacuum-Boost-Gauge-JEGS_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem2ea880d990QQitemZ200395512208QQptZOtherQ5fVehicleQ5fParts
VDO może i niemiecki ale nie wieje festynem i całkiem ładnie komponuje się z pozostałymi zegarami w NA.....no ale nie aż tak idealnie jak Greddy.....
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-Greddy-SMI-Black-Boost-Gauge-60MM-LOWEST-PRICE_W0QQitemZ250516792467QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item3a53f6e493
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
oil temp
egt
boost
auto gauge seria SM z pekiem
na silniczkach krokowych fana procedura startowa ładnie wyglądają wyniki pomiarowe praktycznie takie same jak w zegarach defi hks itd .. teraz weszła seria z podświetleniem zielonym czyli akurat do mazdy co by nie mieć choinki.... i taki komplet do 700 zeta nowy z czujnikami itd.
p.s szukam dużego obrotomierza do okolo 11000rpm tylko nie jakieś gówno 4w1 jak by coś ktoś widział to na pw proszę
egt
boost
auto gauge seria SM z pekiem
na silniczkach krokowych fana procedura startowa ładnie wyglądają wyniki pomiarowe praktycznie takie same jak w zegarach defi hks itd .. teraz weszła seria z podświetleniem zielonym czyli akurat do mazdy co by nie mieć choinki.... i taki komplet do 700 zeta nowy z czujnikami itd.
p.s szukam dużego obrotomierza do okolo 11000rpm tylko nie jakieś gówno 4w1 jak by coś ktoś widział to na pw proszę
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Sluba ! Taki? Wielkość 5in to max jaki znajduję na Ebay
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Auto-Meter-5-Sport-Comp-Tach-w-Recall-Shift-Light_W0QQitemZ190342899876QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item2c515228a4
lub digital
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Auto-Meter-6399-Tachometer-Sport-Comp-0-10000-rpm-3-3_W0QQitemZ390108766374QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item5ad44b60a6
ps. 11000obr/min kurka bedzie się działo....będzie się kręciło
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Auto-Meter-5-Sport-Comp-Tach-w-Recall-Shift-Light_W0QQitemZ190342899876QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item2c515228a4
lub digital
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Auto-Meter-6399-Tachometer-Sport-Comp-0-10000-rpm-3-3_W0QQitemZ390108766374QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item5ad44b60a6
ps. 11000obr/min kurka bedzie się działo....będzie się kręciło
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
jak bozia da dolary to się będzie dziać:) narazie ciiii
niedługo serie na ms'e do 8000 spróbujemy zakręcić
Jaro sory za podłączenie się do tematu
niedługo serie na ms'e do 8000 spróbujemy zakręcić
Jaro sory za podłączenie się do tematu
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5460
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
irakleo dobrze to ujął. Osobiscie ze wskazników wierze we dwa:
1. Boost
2. Temp. oleju
Z czego tylko mam jeden a drugi zaniechalem z racji chlodnicy oleju, aczkolwiek uwazam,ze to jest rownie wazny wskaznik co boost. Dlaczego? Bo to on tak naprawde wskazuje granice smierci naszego silnika. Zerwanie filmu olejowego na panewkach, cylindrach to pewna kaplica. Wyrok natychmiastowy.
Czemu nie EGT? Dobrze zestrojone auto i z niestukajacym zaplonem i sprawnymi wtryskami operuje w bezpiecznych zakresach temp. spalania mieszanki. Gdy cos z tych elementow nagle zawiedzie, a jak juz sie sypie to robi to w ulamku sekundy, to podobnie jak w zerwaniu filtru oleju czeka natychmiastowy zgon tłoków i/lub zaworów - czyli wskaznik potwierdzi ze wlasnie cos wylecialo wydechem
Druag sparwa odnoscie EGT. Są wskazniki egt i EGT. Te pierwsze to popierdułki w stylu afr na seryjnej sondzie, pokazuaj odczyt z duzym opoznieniem i powolnym odswiezaniem. Prawdziwe EGT to drogie EGT reagujace blyskawicznie.
Tak wiec do kompletu Boost/olej mozna by dorzucic EGT ale niestey tylko z wysokiej półki.
Wskaznik AFR ma te sam cechy co EGT. Bez awarii nic sie nie zmieni.
I jeszcze jedna uwaga co do AFR i EGT - pamietajcie, ze pomiar tych wartosic to średnia odczytu z 4 cylindrów, czyli moze byc sytuacja, ze 3 cylindry maja bogato a jeden spłyną mimo iz AFR wynosil 13:1 Podobnie jest z EGT.
Co do konkretnych modeli zegarow do chwale sobei Autogauge stepper motor (elektroniczne z osobnym czujnikiem, nie mechaniczne)
Ciut bezsensu, przeciez moc leci na pysk powyzej 6500 tys obr Przy 8 tys mialbys do dyspozycji z 80 koni
1. Boost
2. Temp. oleju
Z czego tylko mam jeden a drugi zaniechalem z racji chlodnicy oleju, aczkolwiek uwazam,ze to jest rownie wazny wskaznik co boost. Dlaczego? Bo to on tak naprawde wskazuje granice smierci naszego silnika. Zerwanie filmu olejowego na panewkach, cylindrach to pewna kaplica. Wyrok natychmiastowy.
Czemu nie EGT? Dobrze zestrojone auto i z niestukajacym zaplonem i sprawnymi wtryskami operuje w bezpiecznych zakresach temp. spalania mieszanki. Gdy cos z tych elementow nagle zawiedzie, a jak juz sie sypie to robi to w ulamku sekundy, to podobnie jak w zerwaniu filtru oleju czeka natychmiastowy zgon tłoków i/lub zaworów - czyli wskaznik potwierdzi ze wlasnie cos wylecialo wydechem
Druag sparwa odnoscie EGT. Są wskazniki egt i EGT. Te pierwsze to popierdułki w stylu afr na seryjnej sondzie, pokazuaj odczyt z duzym opoznieniem i powolnym odswiezaniem. Prawdziwe EGT to drogie EGT reagujace blyskawicznie.
Tak wiec do kompletu Boost/olej mozna by dorzucic EGT ale niestey tylko z wysokiej półki.
Wskaznik AFR ma te sam cechy co EGT. Bez awarii nic sie nie zmieni.
I jeszcze jedna uwaga co do AFR i EGT - pamietajcie, ze pomiar tych wartosic to średnia odczytu z 4 cylindrów, czyli moze byc sytuacja, ze 3 cylindry maja bogato a jeden spłyną mimo iz AFR wynosil 13:1 Podobnie jest z EGT.
Co do konkretnych modeli zegarow do chwale sobei Autogauge stepper motor (elektroniczne z osobnym czujnikiem, nie mechaniczne)
Sluba pisze:niedługo serie na ms'e do 8000 spróbujemy zakręcić
Ciut bezsensu, przeciez moc leci na pysk powyzej 6500 tys obr Przy 8 tys mialbys do dyspozycji z 80 koni
Fiveopac pisze:Ciut bezsensu, przeciez moc leci na pysk powyzej 6500 tys obr Przy 8 tys mialbys do dyspozycji z 80 koni
A jak np. Sluba sprawiłby sobie ITB ( individual throttle body) , a do tego pożądny kolektor wydechowy 4-2-1 i to wszystko zestroił na MS-ie może...może...nabrałoby więcej sensu
Fiveopac pisze:I jeszcze jedna uwaga co do AFR i EGT - pamietajcie, ze pomiar tych wartosic to średnia odczytu z 4 cylindrów, czyli moze byc sytuacja, ze 3 cylindry maja bogato a jeden spłyną mimo iz AFR wynosil 13:1 Podobnie jest z EGT.
gdzieś kiedyś widziałem w necie EGT z czterema sondami wpiętymi do wylotu każdego cylindra które obsługiwała jedna centralka....ale jak dla mnie to już byłaby gruba przesada w Miacie z doładowaniem pierdu, pierdu 0,5 bara. Nie pekaj Jaro ! Silniki 1,6 115KM z angola mozna już kupić na allegro za 1000zł
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5460
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
irakleo pisze:A jak np. Sluba sprawiłby sobie ITB ( individual throttle body) , a do tego pożądny kolektor wydechowy 4-2-1 i to wszystko zestroił na MS-ie może...może...nabrałoby więcej sensu
Potwierdzam do tego ostre wałki Po prostu caly dolot jest jedną wielką zwężką powyzej pewnych obrotow
irakleo pisze:Nie pekaj Jaro ! Silniki 1,6 115KM z angola mozna już kupić na allegro za 1000zł
Dobrze gada, silnik to tylko czesc zamienna
Fiveopac pisze:irakleo pisze:A jak np. Sluba sprawiłby sobie ITB ( individual throttle body) , a do tego pożądny kolektor wydechowy 4-2-1 i to wszystko zestroił na MS-ie może...może...nabrałoby więcej sensu
Potwierdzam do tego ostre wałki Po prostu caly dolot jest jedną wielką zwężką powyzej pewnych obrotow
do Hond na ebay jest kilkadziesięt najrózniejszych ITB, jest w czym wybierać......do Miaty 1szt. !!!!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MX5-MIATA-ITB-INDIVIDUAL-THROTTLE-BODY-MX-5-1-6L_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518d382141QQitemZ350261616961QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
ale na 100% poza ebay coś dałoby się wygrzebać na necie
Fiveopac pisze:irakleo pisze:Nie pekaj Jaro ! Silniki 1,6 115KM z angola mozna już kupić na allegro za 1000zł
Dobrze gada, silnik to tylko czesc zamienna
Dlatego lubię te złomowce pełne aut z UK
A czy firma BSR jest Wam znana ??
[URL=http://moto.allegro.pl/item763169466_wskaznik_doladowania_2_2_bar_bsr.html]TU[/URL]
i czy warto w ogóle myśleć o ich produktach ???
[URL=http://moto.allegro.pl/item763169466_wskaznik_doladowania_2_2_bar_bsr.html]TU[/URL]
i czy warto w ogóle myśleć o ich produktach ???
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
irakleo pisze:strona polska jest bardzo uboga:
http://www.bsr-performance.pl/index.php
ale tutaj masz pełną ofertę:
http://en.bsr.se/
znalazłem i szwedzką tylko czy warto ??
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
jest i mniejszy
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Witam,
wstawiłem ten temat tutaj ponieważ o wskaźnikach zazwyczaj myślą obecni lub niedoszli (jeszcze) hardcorowcy.
Tutaj fajna stronak z zegarami, gdzie mozna je sobie nawet samemu zaprojektować: http://www.thehoffmangroup.com/aurora/designergauges.php?catagory=Hot%20Rod
Niektóre są odjechane, myślę że każdy znajdzie coś dla siebie:
[URL=http://img36.imageshack.us/i/gauge59.jpg/][/URL]
Pozdro
wstawiłem ten temat tutaj ponieważ o wskaźnikach zazwyczaj myślą obecni lub niedoszli (jeszcze) hardcorowcy.
Tutaj fajna stronak z zegarami, gdzie mozna je sobie nawet samemu zaprojektować: http://www.thehoffmangroup.com/aurora/designergauges.php?catagory=Hot%20Rod
Niektóre są odjechane, myślę że każdy znajdzie coś dla siebie:
[URL=http://img36.imageshack.us/i/gauge59.jpg/][/URL]
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
BTW ja dla siebie wygrzebałem w necie i zamówiłem takie cuś:
[URL=http://img190.imageshack.us/i/247771.jpg/][/URL]
"Miłośnikom" niemieckich marek nie będzie sie podobać .
Pozdro
[URL=http://img190.imageshack.us/i/247771.jpg/][/URL]
"Miłośnikom" niemieckich marek nie będzie sie podobać .
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
Ciekawy wzór i kolorystyka, szkoda tylko że mechaniczny a nie elektroniczny. Manometry oparte na rurce bourdona mają tendencję do rozkalibrowania się podczas częstego użytkowania, zas elektroniczne które współpracują z map/sensorem są bardziej niezawodne. Oczywiście można kupić elektronicznego chinola który wytrzyma mniej niż markowy manual Planujesz jeszcze jakieś zegary w takim wzornictwie?
ps. kolorystyka kojarzy mi się z serią M w BMW
ps. kolorystyka kojarzy mi się z serią M w BMW
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
He, he,
trafiłeś ... to jest zegar zrobiony pod serię M z BMW. Niestety nie wiem jakie ma podświetlenie.
Tutaj aukcja: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CUSTOM-BOOST-GAUGE-bmw-dinan-alpina-turbo-M3-e30-vdo-nr_W0QQitemZ200407483467QQihZ010QQcategoryZ38660QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m444QQ_trkparmsZalgo%3DCRX%26its%3DC%252BS%26itu%3DSI%252BUA%252BLM%252BLA%26otn%3D5%26ps%3D63 . Cena zakupu to 49 USD.
Planuję tylko ten wskaźnik. BTW jest szansa, że dostane tylko wskaźnik. Nie wiesz gdzie mozna dokupić do niego rurki i te inne klamoty aby to uruchomić?
Pozdro
trafiłeś ... to jest zegar zrobiony pod serię M z BMW. Niestety nie wiem jakie ma podświetlenie.
Tutaj aukcja: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CUSTOM-BOOST-GAUGE-bmw-dinan-alpina-turbo-M3-e30-vdo-nr_W0QQitemZ200407483467QQihZ010QQcategoryZ38660QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m444QQ_trkparmsZalgo%3DCRX%26its%3DC%252BS%26itu%3DSI%252BUA%252BLM%252BLA%26otn%3D5%26ps%3D63 . Cena zakupu to 49 USD.
Planuję tylko ten wskaźnik. BTW jest szansa, że dostane tylko wskaźnik. Nie wiesz gdzie mozna dokupić do niego rurki i te inne klamoty aby to uruchomić?
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:He, he,
trafiłeś ... to jest zegar zrobiony pod serię M z BMW. Niestety nie wiem jakie ma podświetlenie.
Tutaj aukcja: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CUSTOM-BOOST-GAUGE-bmw-dinan-alpina-turbo-M3-e30-vdo-nr_W0QQitemZ200407483467QQihZ010QQcategoryZ38660QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m444QQ_trkparmsZalgo%3DCRX%26its%3DC%252BS%26itu%3DSI%252BUA%252BLM%252BLA%26otn%3D5%26ps%3D63 . Cena zakupu to 49 USD.
Planuję tylko ten wskaźnik. BTW jest szansa, że dostane tylko wskaźnik. Nie wiesz gdzie mozna dokupić do niego rurki i te inne klamoty aby to uruchomić?
Pozdro
pamiętajcie, że nie wszystkie zegarki działają bez centralki, poza tym jeśli chcecie mieć dobre wskazania pomyślcie o markowym sprzęcie, typu DEFI, OMORI (pomimo, że już ich nie produkują, ale można je znaleźć w całkiem dobrych cenach na ebay'u.
pozdrowienia.
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
Podświetlenie powinno być takie jak w BMW, czyli "blado" czerwone. Myślę że króciec do podłączenia wężyka powinien być w zestawie a wężyk kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.
centralki są stosowane w profi zegarach elektronicznych....ten to typowy manual do którego wystarczy podpiąc wyłącznie wężyk
pawel pisze:
pamiętajcie, że nie wszystkie zegarki działają bez centralki, poza tym jeśli chcecie mieć dobre wskazania pomyślcie o markowym sprzęcie, typu DEFI, OMORI (pomimo, że już ich nie produkują, ale można je znaleźć w całkiem dobrych cenach na ebay'u.
pozdrowienia.
centralki są stosowane w profi zegarach elektronicznych....ten to typowy manual do którego wystarczy podpiąc wyłącznie wężyk
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
irakleo pisze:centralki są stosowane w profi zegarach elektronicznych....ten to typowy manual do którego wystarczy podpiąc wyłącznie wężyk
I tak twierdzi też fajf.
Mam nadzieję, że wiecie co mówicie .
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Co szanowne koleżeństwo sądzi o takich gaugach-komputerkach?
- Scan Gauge II
[URL=http://img683.imageshack.us/i/scangaugeii.jpg/][/URL]
http://www.scangauge.net/products/sg2photos/index.shtml
Tutaj kompletna instrukcja obsługi: http://www.scangauge.net/support/pdfs/SGIIManual.pdf .
BTW jest tu dostępny bardzo ciekawy komputer podróży.
Cena już z dostawą pod drzwi: http://cgi.ebay.de/Scan-Gauge-2-fuel-saver-trip-computer-scan-tool-gauge_W0QQitemZ120492333993QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item1c0de71ba9
- PLX DM-100
[URL=http://img686.imageshack.us/i/plxdm100.jpg/][/URL]
http://www.plxdevices.com/iMFD/PLXProductCatalog2008.pdf
tu do kupienia w USA: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PLX-Devices-iMFD-DM-100-OBDII-CODE-GAUGE-52MM-OBD-SCAN_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5ad4cc3f92QQitemZ390117212050QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Standardowe mocowanie 52mm. Niby to wyświetlacze OLED więc powinny być czytelne. Ciekawe jak w pełnym słońcu. Wersja DM-200 ma możliwość podpięcia do PC-a. Do tego moc sensorów do dokupienia do całkiem niepotrzebnych odczytów .
Co o tym sądzicie? Podobno informacja (tutaj z takiego gauga) jest najdroższym towarem na świecie. Ja wiem, że od nadmiaru informacji można dostać kota .
Pozdro
- Scan Gauge II
[URL=http://img683.imageshack.us/i/scangaugeii.jpg/][/URL]
http://www.scangauge.net/products/sg2photos/index.shtml
Tutaj kompletna instrukcja obsługi: http://www.scangauge.net/support/pdfs/SGIIManual.pdf .
BTW jest tu dostępny bardzo ciekawy komputer podróży.
Cena już z dostawą pod drzwi: http://cgi.ebay.de/Scan-Gauge-2-fuel-saver-trip-computer-scan-tool-gauge_W0QQitemZ120492333993QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item1c0de71ba9
- PLX DM-100
[URL=http://img686.imageshack.us/i/plxdm100.jpg/][/URL]
http://www.plxdevices.com/iMFD/PLXProductCatalog2008.pdf
tu do kupienia w USA: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PLX-Devices-iMFD-DM-100-OBDII-CODE-GAUGE-52MM-OBD-SCAN_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5ad4cc3f92QQitemZ390117212050QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
Standardowe mocowanie 52mm. Niby to wyświetlacze OLED więc powinny być czytelne. Ciekawe jak w pełnym słońcu. Wersja DM-200 ma możliwość podpięcia do PC-a. Do tego moc sensorów do dokupienia do całkiem niepotrzebnych odczytów .
Co o tym sądzicie? Podobno informacja (tutaj z takiego gauga) jest najdroższym towarem na świecie. Ja wiem, że od nadmiaru informacji można dostać kota .
Pozdro
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 8:14 przez pmcomp, łącznie zmieniany 4 razy.
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)