[NC] Tempomat - montaż w 2.0 NC 2006
Cruise control Mazda MX-5 NC
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Obracasz pinologię i się wszystko zgadza zgadza. Tu masz te przewody z pinów wyciągnięte z wiązki:
Do tempomatu faktycznie idą tylko B i C tj biały-srebrne kropki (B idzie do 1AQ ) i zielono-biały-srebrne kropki (C zmasowany), nie wiem o co mi chodziło z tym czerwonym i czemu go zmasowałem. Zerknę pod kierownice jak to w rzeczywistości wygląda
Gdzieś dawno temu czytałem, że nie do każdej NC da się tempomat dołożyć. Może akurat Twoja nie ma tej możliwości skoro podłączyłeś wszystko dobrze, a dalej nie działa.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Qzwa nikt nie chce pomoc wiec sam pomierzylem na przewodzie 1af 5v na 1aq 00.2 v (chyba ze to przeklamanie) czujnik stopu na niewcisnietym pedale na zaciskach od swiatla stop przerwa (brak przejscia .wiadomo) a na zaciskach od tempomatu jest przejscie .Tak ma byc ? Czyli te dwa zestawy stykow dzialaja na przemian tak? Jedna para zamyka obieg a w tym czasie droga otwiera .i na odwrot dobrze to opisalem?
Robertus
- patryk69
- Posty: 68
- Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
- Model: NC
- Wersja: 3rd Gen. Limited
- Lokalizacja: Warszawa/LBN
Podłączyłem tempomat u siebie, choć nie obyło się bez komplikacji. Podzielę się swoimi spostrzeżeniami, może dla kogoś będą pomocne.
Wtyczka pod kierownicą: Patrząc od prawej, drugi pin, czyli 2B (u mnie biały) idzie do pinu 1AQ wtyczki ECU, trzeci pin, czyli 2C (u mnie czarny) idzie do masy.
Mimo tego, że mierząc napięcie między pinami 2B i 2C miałem 5V, to tempomat nie działał. Okazało się, że zmasowanie do kolumny kierownicy nie wystarczy. Po zmasowaniu 2C do wspólnej masy za małą skrzynką bezpieczników przy podnóżku, tempomat ożył.
Piny do uzupełnienia kostki czujnika pedału hamulca wyjąłem z wiązki silnika, z białej kostki znajdującej się w dużej skrzynce bezpieczników pod maską:
Podłączenie pinów do kostki czujnika pedału hamulca: Niebiesko-biały idzie do pinu 1AF wtyczki ECU, czarno-czerwony idzie do tej samej masy, co wyżej.
Jeśli zakładacie nowy czujnik pedału hamulca, to najpierw zamontujcie go na miejsce, a potem włóżcie wtyczkę, nie odwrotnie. Włożenie wtyczki zwalnia mechanizm ustawiający pozycję czujnika.
Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki, żałuję że wcześniej się za to nie zabrałem, teraz jazda w trasie będzie o wiele przyjemniejsza
Wtyczka pod kierownicą: Patrząc od prawej, drugi pin, czyli 2B (u mnie biały) idzie do pinu 1AQ wtyczki ECU, trzeci pin, czyli 2C (u mnie czarny) idzie do masy.
Mimo tego, że mierząc napięcie między pinami 2B i 2C miałem 5V, to tempomat nie działał. Okazało się, że zmasowanie do kolumny kierownicy nie wystarczy. Po zmasowaniu 2C do wspólnej masy za małą skrzynką bezpieczników przy podnóżku, tempomat ożył.
Piny do uzupełnienia kostki czujnika pedału hamulca wyjąłem z wiązki silnika, z białej kostki znajdującej się w dużej skrzynce bezpieczników pod maską:
Podłączenie pinów do kostki czujnika pedału hamulca: Niebiesko-biały idzie do pinu 1AF wtyczki ECU, czarno-czerwony idzie do tej samej masy, co wyżej.
Jeśli zakładacie nowy czujnik pedału hamulca, to najpierw zamontujcie go na miejsce, a potem włóżcie wtyczkę, nie odwrotnie. Włożenie wtyczki zwalnia mechanizm ustawiający pozycję czujnika.
Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki, żałuję że wcześniej się za to nie zabrałem, teraz jazda w trasie będzie o wiele przyjemniejsza
- Donek
- Posty: 1335
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie normalnie działa 2006r, tylko nie ma kontrolki. Miałem problemy z czujnikiem hamulca, był źle wyregulowany i tempomat działał tylko wtedy gdy dociskałem pedał hamulca od spodu do góry w trakcie jazdy. Obecnie po poprawieniu jest już ok