W ASO kup. Na zdjęciu masz numer części.Daro157 pisze:SponeR pisze:prowadnica, potrzebujesz jedną z gumą jedną bez na zacisk (chyba że wymienisz tylko wadliwą
tam są wyliczone dla 2 zacisków więc 2 takie i 2 takie
Nie mogę coś znaleźć tych prowadnic na polskich stronach, jedynie znalazłem podobne od mazdy 323F, ale nie wiem czy będą pasowały?
http://allegro.pl/prowadnice-zacisku-ma ... 75206.html
[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Można też kupić zamiennik za 23,46zł:
Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca QUICK BRAKE 113-1420X
W ASO za jedną śrubę życzą sobie 71 netto. Nic dziwnego, że tak kradną mazdy...
Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca QUICK BRAKE 113-1420X
W ASO za jedną śrubę życzą sobie 71 netto. Nic dziwnego, że tak kradną mazdy...
- GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
Potrzebuję wymienić tarcze (co najmniej przednie) w NCFL - przygrzane i przy mocniejszych hamowaniach pulsują, szczególnie widoczne zjeżdżając z grossglocknera
Auto to daily, ale planuję w tym roku wybrać się czasem na tor (MC, Track day) więc coś lepszego nie zaszkodzi, ale nie chcę też przesadzać z kosztami. Chciałbym też poprawić wizualną stronę hamulców - doskwierają mi te malutkie, gładkie tarcze
Tak czy siak więc chcę kupić nacinane tarcze (nawiercane jak wiadomo pękają i się ich unika) + sportowy klocek, ale potrzebuję waszej porady w dwóch kwestiach:
- co, gdzie, jak? Jakie firmy, modele polecacie do takiego użytkowania jak moje?
- warto interesować się swapem na hamulce z RX-8? Przyznaję, kuszą mnie głównie ze względu na walory wizualne, wiem że to większa masa nieresorowana, ale może przy sportowej tarczy nie będzie to aż tak istotna różnica?
Auto to daily, ale planuję w tym roku wybrać się czasem na tor (MC, Track day) więc coś lepszego nie zaszkodzi, ale nie chcę też przesadzać z kosztami. Chciałbym też poprawić wizualną stronę hamulców - doskwierają mi te malutkie, gładkie tarcze
Tak czy siak więc chcę kupić nacinane tarcze (nawiercane jak wiadomo pękają i się ich unika) + sportowy klocek, ale potrzebuję waszej porady w dwóch kwestiach:
- co, gdzie, jak? Jakie firmy, modele polecacie do takiego użytkowania jak moje?
- warto interesować się swapem na hamulce z RX-8? Przyznaję, kuszą mnie głównie ze względu na walory wizualne, wiem że to większa masa nieresorowana, ale może przy sportowej tarczy nie będzie to aż tak istotna różnica?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Poczekaj chwile chlopaki od stoptechu za chwile będą mieli mega fajne tarcze do mx5 w dobrej cenie a klocki to juz mozesz brac stoptech załatwiśmy z Himberem stały rabat 20% na klocki hasło klub mx5 jak by był problem pisz pw ,-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Arturo_tiburon pisze:Poczekaj chwile chlopaki od stoptechu za chwile będą mieli mega fajne tarcze do mx5 w dobrej cenie a klocki to juz mozesz brac stoptech załatwiśmy z Himberem stały rabat 20% na klocki hasło klub mx5 jak by był problem pisz pw ,-)
do nbfl BB też ???
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
mutra pisze:Arturo_tiburon pisze:Poczekaj chwile chlopaki od stoptechu za chwile będą mieli mega fajne tarcze do mx5 w dobrej cenie a klocki to juz mozesz brac stoptech załatwiśmy z Himberem stały rabat 20% na klocki hasło klub mx5 jak by był problem pisz pw ,-)
do nbfl BB też ???
Z tego co wiem to chyba w całej Polsce klocków już nie ma:D
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
turbo pchała pisze:mutra pisze:Arturo_tiburon pisze:Poczekaj chwile chlopaki od stoptechu za chwile będą mieli mega fajne tarcze do mx5 w dobrej cenie a klocki to juz mozesz brac stoptech załatwiśmy z Himberem stały rabat 20% na klocki hasło klub mx5 jak by był problem pisz pw ,-)
do nbfl BB też ???
Z tego co wiem to chyba w całej Polsce klocków już nie ma:D
wszyscy się zbroją
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Nc chyba kolo tygodnia ściągają z magazynu eu
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Dzień dobry - krótkie pytanie do znawców.
Mam MX5NBFL 1.6 81KW. Niestety nie wiem co tam obecnie jest zamontowane, szukam nowego zestawu, krótkie pytanie - czy te komplety są odpowiednie?http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-przod-mazda-mx-5-i-ii-na-nb-i7138427948.html
Samochód do jazdy po mieście, toru raczej te hamulce nie zobaczą. Pytanie czy ten zestaw będzie pasował do NBFL 1.6 niezależnie od tego co mam obecnie tam założone?
Mam MX5NBFL 1.6 81KW. Niestety nie wiem co tam obecnie jest zamontowane, szukam nowego zestawu, krótkie pytanie - czy te komplety są odpowiednie?http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-przod-mazda-mx-5-i-ii-na-nb-i7138427948.html
Samochód do jazdy po mieście, toru raczej te hamulce nie zobaczą. Pytanie czy ten zestaw będzie pasował do NBFL 1.6 niezależnie od tego co mam obecnie tam założone?
-
- Posty: 1417
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
- Model: Inny
- Wersja: Japoński :P
- Lokalizacja: Warszawa
Heja
Czy ktoś testował moze klocki ceramiczne power stop z16? Zachęcony przez antymoto i blogomotive zastanawiam sie czy nie spróbować, bo sa w cenie hawk i Ferrodo a wiadomo, ze zyskujemy brak pylenia, cicha prace i dłuższa trwałość..
Ktoś cos?
Czy ktoś testował moze klocki ceramiczne power stop z16? Zachęcony przez antymoto i blogomotive zastanawiam sie czy nie spróbować, bo sa w cenie hawk i Ferrodo a wiadomo, ze zyskujemy brak pylenia, cicha prace i dłuższa trwałość..
Ktoś cos?
- GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
Arturo_tiburon pisze:Poczekaj chwile chlopaki od stoptechu za chwile będą mieli mega fajne tarcze do mx5 w dobrej cenie a klocki to juz mozesz brac stoptech załatwiśmy z Himberem stały rabat 20% na klocki hasło klub mx5 jak by był problem pisz pw ,-)
Jakiś update? O jakich tarczach mówimy, na stronie obecnie mają tylko nawiercane/nacinane w cenach mało zachęcających (1200zł para)?
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue - link
-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
GTwice pisze:Arturo_tiburon pisze:Poczekaj chwile chlopaki od stoptechu za chwile będą mieli mega fajne tarcze do mx5 w dobrej cenie a klocki to juz mozesz brac stoptech załatwiśmy z Himberem stały rabat 20% na klocki hasło klub mx5 jak by był problem pisz pw ,-)
Jakiś update? O jakich tarczach mówimy, na stronie obecnie mają tylko nawiercane/nacinane w cenach mało zachęcających (1200zł para)?
Podpinam się! I rabat nie działa, mi na klub dali 10% a nie 20
- emixfajf
- Donator
- Posty: 653
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
mutra pisze:bgoka pisze:mutra pisze:Te na dole wyglądają prawidłowo. jakie masz zaciski z tyłu?
W tej chwili siedzą tam jakieś chińskie zamienniki NTY. Może tu trzeba szukać przyczyny.
W każdym bądź razie to na pewno nie BB bo kupowałem zwykłe tarcze do 1.6
Jak mówicie, że to ferodo pasuje do innych miat to wystawie na giełdzie.
Dzięki
zmierz średnicę tarczy. Teoretycznie ( z tego co się orientuje) możliwe jest zamontowanie zacisku midbrake do tarczy BB po zmianie mocowania zacisku. Pytanie czy da się odwrotnie?
w NBFL od 2003 wszystkie auta miały BB więc można zamówić tarczę 276mm do 1.6
A to ciekawe..
Czy wszystkie na 100% miały BB.?
Kilka przpadków miały midy, do tego z końca roku 2004.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Nie wszystkie.emixfajf pisze:mutra pisze:bgoka pisze:mutra pisze:Te na dole wyglądają prawidłowo. jakie masz zaciski z tyłu?
W tej chwili siedzą tam jakieś chińskie zamienniki NTY. Może tu trzeba szukać przyczyny.
W każdym bądź razie to na pewno nie BB bo kupowałem zwykłe tarcze do 1.6
Jak mówicie, że to ferodo pasuje do innych miat to wystawie na giełdzie.
Dzięki
zmierz średnicę tarczy. Teoretycznie ( z tego co się orientuje) możliwe jest zamontowanie zacisku midbrake do tarczy BB po zmianie mocowania zacisku. Pytanie czy da się odwrotnie?
w NBFL od 2003 wszystkie auta miały BB więc można zamówić tarczę 276mm do 1.6
A to ciekawe..
Czy wszystkie na 100% miały BB.?
Kilka przpadków miały midy, do tego z końca roku 2004.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Fifkers pisze:W NC z opinii bardziej obeznanych ode mnie hamulce są bardzo dobre, wystarczy mieć dobrej jakości tarcze i klocki i nie trzeba więcej. Poza tym za grosze można zmienić zaciski na te z RX-8 i masz jeszcze większe tarcze.
Porównywać zaciski z REXa do whilwooda to troszku nie bardzo montując zaciski z rx8 zwiekszasz masę układu hamulcowego, natomiast whilwood odchudza Ci całość i to sporo
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
michael146 pisze:Fifkers pisze:W NC z opinii bardziej obeznanych ode mnie hamulce są bardzo dobre, wystarczy mieć dobrej jakości tarcze i klocki i nie trzeba więcej. Poza tym za grosze można zmienić zaciski na te z RX-8 i masz jeszcze większe tarcze.
Porównywać zaciski z REXa do whilwooda to troszku nie bardzo montując zaciski z rx8 zwiekszasz masę układu hamulcowego, natomiast whilwood odchudza Ci całość i to sporo
Odchudzając masy nieresorowane możesz poniekąd utwardzać zawieszenie nie tracąc dużo na komforcie. To jest mega zaleta ultra lekkich komponentów - prostym językiem mówiąc zawiecha nie "tłucze" przesadnie na nierównościach.
A pizza brakes nic nie oferuje do nc z tarcz?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
mam nastepujacy hamulcowy problem
NAfl z ABSem, po naprawie tylnych zaciskow i wymianie (rekami naszego forumowego Seby1433) pompy i serwa na zestaw z NB 1.8 (pompa 15/16 zamiast 7/8, serwo niby wieksze ale wizualnie takie jak to ktore bylo). Klocki z tylu wymieniane z rok temu, z przodu maja jakies 200km (ale juz dotarte ), zaciski, prowadnice pracuja jak trzeba.
Problem jest taki: pedal hamulca pracuje lekko, latwo dochodzi do gwaltownego mechanicznego oporu, twardego jak powiedzmy deska. Hamulce zwlaszcza na zimno sa dretwe, ciezko zalaczyc ABS (tzn. mozna jak sie stanie na pedale), na goraco zauwazalnie lepiej. Na starej pompie i serwie bylo podobnie, zestaw z NB mial to poprawic.
sprawdzilem ustawienie pedalu hamulca i jego luz wg. manuala. Luz byl troche za duzy, poprawilem. Ale za duzo to nie poprawilo, jesli w ogole.
Seba1433 ktory to robil mowil ze dlugo odpowietrzal, najpierw klasycznie co nie chcialo pojsc, potem maszyna.
Podpowiedzcie co dalej? Chce w koncu uzyskac pewny hamulec, choc zblizony do wspolczesnych aut (ktore maja generalnie za mocne serwo i inne wspomagacze)
NAfl z ABSem, po naprawie tylnych zaciskow i wymianie (rekami naszego forumowego Seby1433) pompy i serwa na zestaw z NB 1.8 (pompa 15/16 zamiast 7/8, serwo niby wieksze ale wizualnie takie jak to ktore bylo). Klocki z tylu wymieniane z rok temu, z przodu maja jakies 200km (ale juz dotarte ), zaciski, prowadnice pracuja jak trzeba.
Problem jest taki: pedal hamulca pracuje lekko, latwo dochodzi do gwaltownego mechanicznego oporu, twardego jak powiedzmy deska. Hamulce zwlaszcza na zimno sa dretwe, ciezko zalaczyc ABS (tzn. mozna jak sie stanie na pedale), na goraco zauwazalnie lepiej. Na starej pompie i serwie bylo podobnie, zestaw z NB mial to poprawic.
sprawdzilem ustawienie pedalu hamulca i jego luz wg. manuala. Luz byl troche za duzy, poprawilem. Ale za duzo to nie poprawilo, jesli w ogole.
Seba1433 ktory to robil mowil ze dlugo odpowietrzal, najpierw klasycznie co nie chcialo pojsc, potem maszyna.
Podpowiedzcie co dalej? Chce w koncu uzyskac pewny hamulec, choc zblizony do wspolczesnych aut (ktore maja generalnie za mocne serwo i inne wspomagacze)
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex pisze:Podpowiedzcie co dalej? Chce w koncu uzyskac pewny hamulec, choc zblizony do wspolczesnych aut (ktore maja generalnie za mocne serwo i inne wspomagacze)
Nie zrobisz za wiele bez zmiany na większe tarcze, mocniejsze zaciski itp. rzeźba. Może by coś lepiej było na BB ale tego nie wiem. MX-5 tak ma że w porównaniu nawet do jakiegoś Clio nie hamuje (a przynajmniej takie się ma odczucie po przesiadce z innego auta).
Alex pisze: na goraco zauwazalnie lepiej
Jakie masz klocki, niektóre (szczególnie sportowe) na zimno nie hamują. Zmierz drogę hamowania ze 100 km/h, powinno być w granicach 45m (ND ma około 40m)
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
wojteks pisze:Alex pisze:Podpowiedzcie co dalej? Chce w koncu uzyskac pewny hamulec, choc zblizony do wspolczesnych aut (ktore maja generalnie za mocne serwo i inne wspomagacze)
Nie zrobisz za wiele bez zmiany na większe tarcze, mocniejsze zaciski itp. rzeźba. Może by coś lepiej było na BB ale tego nie wiem. MX-5 tak ma że w porównaniu nawet do jakiegoś Clio nie hamuje (a przynajmniej takie się ma odczucie po przesiadce z innego auta).
domyslam sie ze tak jak w nowych autach z wspomaganiem gwaltownego hamowania i za mocnym serwer nie bedzie ale tego bym nie chcial. Chcialem uzyskac efekt, o ktorym pisal nickesh - ze po zamontowaniu wiekszej pompy i mocniejszego serwa normalne hamowanie podczas codziennej nie wymaga stawania deba na pedale by uruchomic ABS
wojteks pisze:Alex pisze: na goraco zauwazalnie lepiej
Jakie masz klocki, niektóre (szczególnie sportowe) na zimno nie hamują. Zmierz drogę hamowania ze 100 km/h, powinno być w granicach 45m (ND ma około 40m)
klocki normalne, przód OEM Mazda, tył ATE
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex pisze:ze tak jak w nowych autach z wspomaganiem gwaltownego hamowania
Wspomniane Clio nie ma asystenta hamowania i po każdej przesiadce do NA ze średnimi tarczami miałem wrażenie że MX nie hamuje, stalowy oplot troszkę pomaga (wyczuwa się więcej stanów pośrednich, lepiej wyczuwa się hamulec) ale nadal wymaga ciężkiej nogi na hamulcu.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
rozumiem ze konstruktorzy MX chcieli zrobic auto troche inne niz reszta i wazne bylo dla nich "czucie" hamulca co owocuje wieksza sila potrzebna do hamowania. Niemniej jednak wydaje mi sie ze w mojej (byc moze innych tez wiec ludziom wydaje sie ze tak ma byc) jest cos nie tak i chce to poprawic.
Poniewaz w kilku miejscach wyczytalem ze dla dobrego odpowietrzenia hamulcow wymagane jest odpowietrzenie modulatora ABS wiec na pewno trzeba go uruchomic - rozpracowalem temat kasowania bledow ABSu i uruchamiania trybu diagnostycznego
Kasowanie bledow ABS
1. zrobic zworke TBS do GND w gniezdzie diagnostycznym pod maska
2. wlaczyc zaplon. Kontrolka ABS bedzie migac w kolo bledy. Gdy wymruga ostatni szybko nacisnac i zwolnic pedal hamulca 10 razy
3. wylaczyc zaplon
jesli udalo sie skasowac to po kolejnym wlaczeniu zaplonu kontrolka juz nie bedzie migac. Zapali sie raz (chyba)
U mnie kasowanie szlo mega opornie, robilem to 10 jak nie 20 razy, w koncu poszlo jak juz myslalem ze cos robie nie tak (probowalem roznie, z odpalonym silnikiem, ze zgaszonym, z zaciagnietym/zwolnionym recznym itd)
tryb testowy ABS - moze przydac sie do odpowietrzania by pozbyc sie starego plynu z wnetrza modulatora ABS
0. w sterowniku nie moze byc bledow, jesli sa procedura nie uruchomi sie
1. zrobic zworke TBS do GND j.w.
2. wcisnac pedal hamulca i trzymajac go odpalic silnik. Kontrolka ABS mignie raz krotko po czym zalaczy sie pompa ABS oraz zawory (3 razy: lewy przod, prawy przod i tył).
3. po skonczonej procedurze kontrolka ABS zapali sie na stale
4. wylaczyc zaplon, zwolnic pedal hamulca
czytalem jeszcze o patencie z podniesieniem calego auta i kreceniem tylnymi kolami na odpalonym silniku na 2ce + lekkie hamowanie. Niektorzy jeszcze pisali o koniecznosci recznego krecenia przednimi kolami. Jesli ktos chce niech przetestuje i da znac
Poniewaz w kilku miejscach wyczytalem ze dla dobrego odpowietrzenia hamulcow wymagane jest odpowietrzenie modulatora ABS wiec na pewno trzeba go uruchomic - rozpracowalem temat kasowania bledow ABSu i uruchamiania trybu diagnostycznego
Kasowanie bledow ABS
1. zrobic zworke TBS do GND w gniezdzie diagnostycznym pod maska
2. wlaczyc zaplon. Kontrolka ABS bedzie migac w kolo bledy. Gdy wymruga ostatni szybko nacisnac i zwolnic pedal hamulca 10 razy
3. wylaczyc zaplon
jesli udalo sie skasowac to po kolejnym wlaczeniu zaplonu kontrolka juz nie bedzie migac. Zapali sie raz (chyba)
U mnie kasowanie szlo mega opornie, robilem to 10 jak nie 20 razy, w koncu poszlo jak juz myslalem ze cos robie nie tak (probowalem roznie, z odpalonym silnikiem, ze zgaszonym, z zaciagnietym/zwolnionym recznym itd)
tryb testowy ABS - moze przydac sie do odpowietrzania by pozbyc sie starego plynu z wnetrza modulatora ABS
0. w sterowniku nie moze byc bledow, jesli sa procedura nie uruchomi sie
1. zrobic zworke TBS do GND j.w.
2. wcisnac pedal hamulca i trzymajac go odpalic silnik. Kontrolka ABS mignie raz krotko po czym zalaczy sie pompa ABS oraz zawory (3 razy: lewy przod, prawy przod i tył).
3. po skonczonej procedurze kontrolka ABS zapali sie na stale
4. wylaczyc zaplon, zwolnic pedal hamulca
czytalem jeszcze o patencie z podniesieniem calego auta i kreceniem tylnymi kolami na odpalonym silniku na 2ce + lekkie hamowanie. Niektorzy jeszcze pisali o koniecznosci recznego krecenia przednimi kolami. Jesli ktos chce niech przetestuje i da znac
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
Czy tarcze Zimermann Coat Z do mid break są na tył i przód w rozmiarze 255mm ? Z tego co czytałem na przód idzie 255mm, a na tył 251mm ale nigdzie nie znalazłem w internecie Coat Z 250mm lub 251mm.
Mid nb przód 255, tył 251mm.
Mam w swojej TRW tarcze i klocki, co ciekawe przednia tarcza ma 257mm, przez co, po mocnym nagrzaniu tarczy, ociera o jarzmo, gdy ostygnie jest cisza. Przez to, że tarcza jest większa, szczelina między jarzmem a tarcza jest mniejsza- zdjęcia poniżej.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Mam w swojej TRW tarcze i klocki, co ciekawe przednia tarcza ma 257mm, przez co, po mocnym nagrzaniu tarczy, ociera o jarzmo, gdy ostygnie jest cisza. Przez to, że tarcza jest większa, szczelina między jarzmem a tarcza jest mniejsza- zdjęcia poniżej.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
odkopie watek po raz kolejny.
Pisalem ostatnio o beznadziejnie dzialajacych hamulcach na zimno. Nie pomoglo im odpowietrzanie. Pomogla im za to .....
... wizyta na Torze Jastrzab
o ile zawsze jak dotad po wizycie na torze klocki mialem spieczone i wlasnie hamowaly na zimno dretwo to teraz zrobilo sie odwrotnie - na zimno zaczely hamowac Klocki przod OEM Mazda NCY53323Z Sumitomo - juz je lubie Ciekawe jak bedzie z trwaloscia? Poprzednie NCY13323ZA9C Textar wytrzymaly kilka trakcdayow, na pewno wiecej niz Ferodo Premier
Pisalem ostatnio o beznadziejnie dzialajacych hamulcach na zimno. Nie pomoglo im odpowietrzanie. Pomogla im za to .....
... wizyta na Torze Jastrzab
o ile zawsze jak dotad po wizycie na torze klocki mialem spieczone i wlasnie hamowaly na zimno dretwo to teraz zrobilo sie odwrotnie - na zimno zaczely hamowac Klocki przod OEM Mazda NCY53323Z Sumitomo - juz je lubie Ciekawe jak bedzie z trwaloscia? Poprzednie NCY13323ZA9C Textar wytrzymaly kilka trakcdayow, na pewno wiecej niz Ferodo Premier
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Pytanie do specjalistów. Jakie klocki hamulcowe kupić do NCFL'a który większość czasu jeździ cywilnie, ale zdarzy mu się pewnie wyjechać na tor.
Dużo osób poleca klocki OEM, część mówi o Stoptech (tylko nie wiem czy Street czy Sport). Chciałbym, żeby klocki nie skończyły się po 1 wypadzie na tor.
Prośba o radę.
Dużo osób poleca klocki OEM, część mówi o Stoptech (tylko nie wiem czy Street czy Sport). Chciałbym, żeby klocki nie skończyły się po 1 wypadzie na tor.
Prośba o radę.