ND Android Auto
Wrażenia po instalacji
Moderator: Moderatorzy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dziś zainstalowałem Android Auto do mojego ND. Naprawdę się z tego cieszę, wszystko działa jak w Fieście żony, gdzie android auto jest seryjnie.
Po pierwszym odłączeniu kabla nie działało. Gdy wróciłem do samochodu z zamiarem uninstala, wszystko zaczęło fruwać. Plus odblokowałem ekran dotykowy podczas jazdy + zainstalowałem bajerancką aplikację zczytującą m.in. gpsową prędkość (przyda się przy badaniu mocy na 95 i 98 oktan;-)
Zacząłem od tego filmiku:
https://youtu.be/ocOvY6Q7NNo
Uwaga, ważne by mieć najnowszy Android Auto na telefonie - miałem z końca lutego i nie do końca hulał - po instalacji z 24 marca fruwa. Żegnajcie korki, witaj obsługo głosowa po polsku (soft mazdy nawet po angielsku nie chciał mnie słuchać).
Życzę powodzenia ryzykantom i cierpliwości (której mi zabrakło) innym.
Po pierwszym odłączeniu kabla nie działało. Gdy wróciłem do samochodu z zamiarem uninstala, wszystko zaczęło fruwać. Plus odblokowałem ekran dotykowy podczas jazdy + zainstalowałem bajerancką aplikację zczytującą m.in. gpsową prędkość (przyda się przy badaniu mocy na 95 i 98 oktan;-)
Zacząłem od tego filmiku:
https://youtu.be/ocOvY6Q7NNo
Uwaga, ważne by mieć najnowszy Android Auto na telefonie - miałem z końca lutego i nie do końca hulał - po instalacji z 24 marca fruwa. Żegnajcie korki, witaj obsługo głosowa po polsku (soft mazdy nawet po angielsku nie chciał mnie słuchać).
Życzę powodzenia ryzykantom i cierpliwości (której mi zabrakło) innym.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2018, 22:20 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Znaleziony pierwszy bug - podczas jazdy na Google Maps pokazuje moją orientację na odwrót - jakbym jechał na wstecznym. Przez co mapa googla nie działa Mam pomysł na rozwiązanie, niestety najwcześniej wdrożę go jutro wieczorem.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Wojtek Wawa pisze:Dziś zainstalowałem Android Auto do mojego ND.
Szczęściarzu. Miałeś wersję podatną na AIO tweak. Ja kupiłem już z 059 i u mnie się tak prosto nie da.
Pamiętaj tylko że update softu przez serwis (np. przy przeglądzie) spowoduje zaoranie zmian.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Mam zamiar ich poprosić, by niczego nie updateowali... Czytałem, że Twoją wersję też da się hackować, ale trudniej. Jest do tego instrukcja w oprogramowaniu do tweekowania, której nie chciało mi się czytać.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Wojtek Wawa pisze:Mam zamiar ich poprosić, by niczego nie updateowali... Czytałem, że Twoją wersję też da się hackować, ale trudniej. Jest do tego instrukcja w oprogramowaniu do tweekowania, której nie chciało mi się czytać.
Tak. Trzeba wypruć kontroler z deski i podłączyć się przejściówką TTL-serial. Trochę zabawy jest. Zwłsszcza gdyby podchodzić do MCU zgodnie z serwisówką i demontować pół kokpitu
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
O to grubo - współczuję. Mam nadzieję, że mnie nie uraczą takim updatem.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
NDiable pisze:U mnie jest wersja 59.00.502 EU N - rozumiem że ten właśnie soft nie pozwala na wgranie innego softu przez usb/slot karty sd?
Si. Popierniczyły mi się numerki. 502 jest właśnie tą wersją, w której zablokowali łatwe tweakowanie.
EDIT: Znaczy, przez USB możesz się bawić, ale dopiero jak sobie tę możliwość odblokujesz po serialu
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtek Wawa pisze:Znaleziony pierwszy bug - podczas jazdy na Google Maps pokazuje moją orientację na odwrót - jakbym jechał na wstecznym. Przez co mapa googla nie działa Mam pomysł na rozwiązanie, niestety najwcześniej wdrożę go jutro wieczorem.
Temat rozwiązany. Można albo wyłączyć seryjną nawigację odłączając kartę sd, albo co polecam zaznaczyć w podopcji tweekowania "używaj tylko nawigacji telefonu". Wtedy będą działać obie.
Jutro wrzucę screeny z mx5.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Tweekowanie pozwala nawet na wgranie odtwarzacza filmów z USB - problem w tym, że działa on dość wolno i mi nie udało się zmusić go do przewijania. Miał być opcją do puszczania bajek podczas trasy z synem, ale uważam, że nie warto zawracać sobie nim głowy. Tak samo jak prędkościomierz GPS z odczytem maksymalnej prędkości - nie ma polskich czcionek
ale nawet przy angielskich pokazywał dla mnie irytujące temperatury - jak coś nie działa do końca dobrze, mnie irytuje i wolę tego nie mieć.. (tu akurat dobrze, ale często wyskakiwało mu 205 st C przy odpaleniu)
Z tweeków więc zostawiłem jedynie
- automatyczne zamykanie komunikatu po odpaleniu i skrócenie go do pół sekundy
- pauzowanie muzyki podczas połączeń telefonicznych itp
- obsługę dotykową ekranu podczas jazdy (blokada ekranu wg mnie działa przeciwnie do zamierzenia Mazdy - obniża bezpieczeństwo)
Sam Android Auto działa dobrze (jeśli ktoś nie miał styczności wcześniej - także u innych producentów działa wyłącznie po podłączeniu kablem telefonu, na szczęście zauważyłem, że nie ma znacznia moment podłączania)...
są działające wszystkie polecenia głosowe (działa przycisk na kierownicy i możemy powiedzieć np nazwę firmy/hotelu/muzeum i sam się domyśli włączając trasę do tego miejsca), działają wszystkie przyciski mazdy (zmiana piosenki, głośność, nawet pokrętło robi za zoom do mapy)
niestety gdy wyjdziemy z Android Auto do infotaiment Mazdy:
później nie da się wrócić z powrotem do Android Auto, mimo że jest taka opcja w menu Aplikacje. Co więcej żeby się udało trzeba by wyjść z samochodu, zamknąć go, (odczekać pewien czas - dłuższy na pewno niż kilkadziesiąt sekund), wejść z powrotem i ponownie uruchomić. Samo odpinanie kabla nie pomaga. Inaczej skazani jesteśmy na oprogramowanie wyłącznie Mazdy.
Nie muszę pisać, że w Fieście żony nie ma takich akcji, stąd nadal czekam na oficjalne wsparcie Mazdy dla Android Auto. Ale już mniej niecierpliwie. Autentycznie bałem się o swoje bezpieczeństwo używając ich oryginalnej nawigacji oraz mając zablokowany podczas jazdy ekran. Dzwonienie nawet do zdefiniowanych ulubionych kontaktów pokrętłem też jest niebezpieczne, to co najmniej kilka sekund odrywania wzroku od drogi - teraz w ogóle nie muszę patrzeć na ekran.
Generalnie więc jak się już włączy Android Auto dobrze w nim pozostać. Muzyki możemy słuchać z dowolnego źródła, problemem jest jeśli znudzi się nam nasze USB/telefon i chcemy włączyć radio. Jak pisałem powyżej - do Android Auto nie uda się wrócić. Puszczenie muzyki z telefonu (Google Play) podczas słuchania radia nie powoduje problemów - radio przestanie grać i zacznie lecieć muzyka z telefonu.
ale nawet przy angielskich pokazywał dla mnie irytujące temperatury - jak coś nie działa do końca dobrze, mnie irytuje i wolę tego nie mieć.. (tu akurat dobrze, ale często wyskakiwało mu 205 st C przy odpaleniu)
Z tweeków więc zostawiłem jedynie
- automatyczne zamykanie komunikatu po odpaleniu i skrócenie go do pół sekundy
- pauzowanie muzyki podczas połączeń telefonicznych itp
- obsługę dotykową ekranu podczas jazdy (blokada ekranu wg mnie działa przeciwnie do zamierzenia Mazdy - obniża bezpieczeństwo)
Sam Android Auto działa dobrze (jeśli ktoś nie miał styczności wcześniej - także u innych producentów działa wyłącznie po podłączeniu kablem telefonu, na szczęście zauważyłem, że nie ma znacznia moment podłączania)...
są działające wszystkie polecenia głosowe (działa przycisk na kierownicy i możemy powiedzieć np nazwę firmy/hotelu/muzeum i sam się domyśli włączając trasę do tego miejsca), działają wszystkie przyciski mazdy (zmiana piosenki, głośność, nawet pokrętło robi za zoom do mapy)
niestety gdy wyjdziemy z Android Auto do infotaiment Mazdy:
później nie da się wrócić z powrotem do Android Auto, mimo że jest taka opcja w menu Aplikacje. Co więcej żeby się udało trzeba by wyjść z samochodu, zamknąć go, (odczekać pewien czas - dłuższy na pewno niż kilkadziesiąt sekund), wejść z powrotem i ponownie uruchomić. Samo odpinanie kabla nie pomaga. Inaczej skazani jesteśmy na oprogramowanie wyłącznie Mazdy.
Nie muszę pisać, że w Fieście żony nie ma takich akcji, stąd nadal czekam na oficjalne wsparcie Mazdy dla Android Auto. Ale już mniej niecierpliwie. Autentycznie bałem się o swoje bezpieczeństwo używając ich oryginalnej nawigacji oraz mając zablokowany podczas jazdy ekran. Dzwonienie nawet do zdefiniowanych ulubionych kontaktów pokrętłem też jest niebezpieczne, to co najmniej kilka sekund odrywania wzroku od drogi - teraz w ogóle nie muszę patrzeć na ekran.
Generalnie więc jak się już włączy Android Auto dobrze w nim pozostać. Muzyki możemy słuchać z dowolnego źródła, problemem jest jeśli znudzi się nam nasze USB/telefon i chcemy włączyć radio. Jak pisałem powyżej - do Android Auto nie uda się wrócić. Puszczenie muzyki z telefonu (Google Play) podczas słuchania radia nie powoduje problemów - radio przestanie grać i zacznie lecieć muzyka z telefonu.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Wojtek Wawa pisze:blokada ekranu wg mnie działa przeciwnie do zamierzenia Mazdy - obniża bezpieczeństwo
Zgadzam się w 100%.
Typowym przypadkiem użycia "grzebania w infotainmencie" jest u mnie sytuacja, w której ja prowadzę, a Rzona grzebie w radio/nawigacji. I o ile przy ekranie dotykowym, jak w innych samochodach, nie mamy problemu, o tyle pokrętło w Miacie jest pod ręką kierowcy i Operator Rozrywki(tm) przeszkadza w zmianie biegów.
- NDiable
- Posty: 62
- Rejestracja: 03 mar 2018, 13:04
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Kraków
Wojtek Wawa pisze:Z tweeków więc zostawiłem jedynie
- automatyczne zamykanie komunikatu po odpaleniu i skrócenie go do pół sekundy
- pauzowanie muzyki podczas połączeń telefonicznych itp
- obsługę dotykową ekranu podczas jazdy (blokada ekranu wg mnie działa przeciwnie do zamierzenia Mazdy - obniża bezpieczeństwo)
W wersji 59.00.502 EU N:
- po odpaleniu auta komunikat zamyka się automatycznie sam po 2-3 sekundach
- muzyka pauzuje się podczas połączeń telefonicznych
Mi w systemie brakuje:
- wizualizacji przeszkód przy cofaniu - w Alfie Romeo poza pikaniem miałem wizualizację pokazującą orientacyjną odległość od przeszkody oraz to czy jest ona z prawej/lewej strony czy po środku. Mx-5 ma więcej czujników niż Alfa Romeo, implementacja tego nie powinna być problematyczna (ewentualnie mogłaby być na wyświetlaczu lewego zegara). Taka wizualizacja nie zastąpi lusterek, ale pozwala na lepsze wyczucie odległości od np. znaku czy innego auta.
- screen cast - chciałbym mieć możliwość wyświetlenia ekranu telefonu na wbudowanym tablecie. Pozwoliłoby to na lepszą integrację z telefonem.
Proud member of KOZA TEAM
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Są w ogóle samochody ze screen cast? To byłoby genialne. Choć dla bezpieczeństwa android auto jest lepszy - działają przyciski samochodu i komendy głosowe. Rozumiem, że przy screen caście musimy obsługiwać telefon trzymając go w dłoni?
- NDiable
- Posty: 62
- Rejestracja: 03 mar 2018, 13:04
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Kraków
Screencast/mirrorcast/etc. - mylą mi się już te technologie. Chodziło mi o technologię która by rozszerzała obraz z telefonu na tablet w aucie i pozwalała na kontrolę z kierownicy/gałki/ekranu dotykowego - jak android auto, tyle że z duplikacją ekranu telefonu.
Proud member of KOZA TEAM
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
To co napisałeś mam w TV, stąd założyłem, że raczej kontroluje się wtedy ekran telefonem. Gdyby było możliwe jak napisałeś, to byłoby świetne. Ale zgaduję, że żaden samochód tego nie ma, przynajmniej oficjalnie (?) i zapewne nie będzie mieć. Nieprzypadkowo Android auto ogranicza się tylko do map, dzownienia/pisania i muzyki.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj zaliczyłem black screena po tym, jak brat nie odebrał telefonu. Odłączenie telefonu pomogło - system wrócił do Mazda Connect.
Czyli "hakerski" Android Auto nie jest rewelacyjny nawet, gdyby z niego nie wychodzić podczas używania.
Cóż - na miata.net wyczytałem, że w Nowym Jorku ogłoszono wprowadzenie Android Auto - tyle tylko, że Mazda takie ogłoszenia robiła wiele razy w minione lata...
BTW dziś rano AA działał świetnie, ale do nikogo nie dzwoniłem Tak, znów czekam na oficjalną edycję.
Czyli "hakerski" Android Auto nie jest rewelacyjny nawet, gdyby z niego nie wychodzić podczas używania.
Cóż - na miata.net wyczytałem, że w Nowym Jorku ogłoszono wprowadzenie Android Auto - tyle tylko, że Mazda takie ogłoszenia robiła wiele razy w minione lata...
BTW dziś rano AA działał świetnie, ale do nikogo nie dzwoniłem Tak, znów czekam na oficjalną edycję.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Chętnie bym się dowiedział, jak można resetować...
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Wielkie dzięki!
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Moje boje z Android Auto spowodowały ogromne rozczarowanie niestabilnością tego tweeka. Przestałem go używać kilka tygodni temu czekając na oficjalną wersję. Porozmawiałem na ten temat z serwisantem z ASO - trochę mnie nieświadomie nastraszył. Na pytanie "co tak długo musimy czekać" usłyszałem, że Mazda na testach Android Auto... pali "pcm", zrozumiałem że chodzi o komputer multimediów. Trochę to jeszcze bardziej hamuje enruzjazm do używania pirackiego AA
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Wojtek Wawa pisze:Moje boje z Android Auto spowodowały ogromne rozczarowanie niestabilnością tego tweeka. Przestałem go używać kilka tygodni temu czekając na oficjalną wersję. Porozmawiałem na ten temat z serwisantem z ASO - trochę mnie nieświadomie nastraszył. Na pytanie "co tak długo musimy czekać" usłyszałem, że Mazda na testach Android Auto... pali "pcm", zrozumiałem że chodzi o komputer multimediów. Trochę to jeszcze bardziej hamuje enruzjazm do używania pirackiego AA
No to trochę dziwne, bo PCM to Powertrain Control Module, czyli strerowanie napędem, a komputer od multimediów to MCU bodajże.
Poza tym, Android Auto to jedno, ale pozostałe tweaki są fajne. Może za jakieś dwa tygodnie spróbuję jeszcze raz...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
AA jest genialny, kiedy działa. Pozostałe tweeki są dla mnie mało ważne, poza jednym - dotykowym ekranem. Nawet nawigacja Mazdy przestała tak wkurzać.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
2451 pisze:Korzystacie z MZD All In One czy ze Smart MZD Player?
Na razie nie korzystam z niczego, ale jak się uda, to będzie AIO. Smart MZD Player to jakieś, pardon my french, gówniarstwo. Sprzedawanie softu z komentarzem, że 'trzeba mieć specjalnie przygotowane USB' bez zająknięcia się słowem, że jest to wprowadzanie zmian w oprogramowaniu MCU. Tak się nie robi.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Czy ktoś znalazł coś więcej i tym:
http://www.naviplus.com.au/mazda-connec ... ay-upgrade
?
Zanim Mazda ogarnie się z CarPlay i Android Auto to może być ciekawe. Aczkolwiek nic nie jest napisane, co wchodzi w skład zestawu...
http://www.naviplus.com.au/mazda-connec ... ay-upgrade
?
Zanim Mazda ogarnie się z CarPlay i Android Auto to może być ciekawe. Aczkolwiek nic nie jest napisane, co wchodzi w skład zestawu...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Korzystam z AIO. Ostatnie 2 dni działa dobrze
- 2451
- Donator
- Posty: 67
- Rejestracja: 07 sty 2017, 10:45
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
TerminatorPi pisze:2451 pisze:Korzystacie z MZD All In One czy ze Smart MZD Player?
Na razie nie korzystam z niczego, ale jak się uda, to będzie AIO. Smart MZD Player to jakieś, pardon my french, gówniarstwo. Sprzedawanie softu z komentarzem, że 'trzeba mieć specjalnie przygotowane USB' bez zająknięcia się słowem, że jest to wprowadzanie zmian w oprogramowaniu MCU. Tak się nie robi.
Chyba każdy tweak zmienia oprogramowanie CMU (Connectivity Master Unit). Jeżeli nikt tu nie testował Smart MZD, a AIO:
Wojtek Wawa pisze:Korzystam z AIO. Ostatnie 2 dni działa dobrze
a poza tym jest darmowe, wygląda na bardziej rozbudowane wybór jest oczywisty
Zainstalowałem wspomniane AIO (wersja 2.7.9) u siebie. Na szczęście mam soft w wersji 59.00.443 EU N, więc wszystko powinno działać jak należy.
Pierwsza próba zakończyła się niepowodzeniem, AIO nie chciało się zainstalować z czytnika kart pamięci.
Wgrałem raz jeszcze pliki na pendrive, instalacja przeszła bez problemu.
Na początek wgrałem podstawowe ulepszacze tj. ekran dotykowy, pauzowanie podczas wyciszenia, prędkościomierz i Android Auto.
Prędkościomierz na początku działał bez zarzutu (poza brakiem polskich znaków). Po zatrzymaniu się i kolejnym włączeniu, pokazywał cały czas 0. Później go już nie włączałem, bo i tak raczej nie będę z niego korzystał.
Gorzej wypadł test Android Auto, który w ogóle się nie chciał uruchomić:
Po powrocie do domu doczytałem, że problemem może być kabel usb, którym połączyłem telefon. Wezmę kilka różnych i spróbuję raz jeszcze. Może wreszcie nie będę musiał targać ze sobą tableta
BunnyWoop pisze:https://www.android.com/auto/mazda/
"Soon" już dłuższy czas wisi na tej stronie. Na różnych forach piszą, że Mazda szykuje coś na jesień, ale oficjalnie nikt nic na ten temat nie mówi.