Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

24 lis 2017, 7:08

Przy wolnossaku i mapsensorze szczelnosc dolotu nie jest az tak krytyczna.
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

24 lis 2017, 18:59

jak afr wzrośnie to zaczyna falować coraz mocniej, jak dodałem więcej paliwa to zaczynał się stabilizować

jutro zaślepię egr i jeszcze może zmienię wtryski na żółte z rx-8 ale to raczej pogorszy sprawę
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

26 lis 2017, 15:11

turbo zaczęło gwizdać
i taka sytuacja
turbina po regeneracji w wrocławiu w EMP rok temu
nie wiem o co wirnik mógł zachaczyć ?
może za wysokie ciśnienie oleju ?
przed nią jest filtr i przepływomierz
Załączniki
DSC_0001[1].jpg
DSC_0001[1].jpg (426.89 KiB) Przejrzano 6031 razy
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

15 sty 2018, 16:41

Ktoś może wie gdzie można zakupić albo polecić jakąś firmę to zrobienia uszczelki pod głowicę odprężającą do NBFL 1.6 ? a może po prostu lepiej tłoki kute ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

15 sty 2018, 18:57

Ile chcesz dmuchać i w jaką moc celujesz?
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

15 sty 2018, 21:22

jak to mówią albo grubo albo wcale = ) turbinkę mam t28 tak myślę że ok. ~1 bar i ponad 230+, mam zamiar na pewno kute korby ale czy tłoki ?!
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

15 sty 2018, 22:03

To taki sofcik raczej [FACE WITH TEARS OF JOY] zdrowa seria spokojnie to zniesie ale jeśli chcesz to wrzuć dla spokoju kute korbowody. Tłoków zwyczajnie nie potrzebujesz.
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

16 sty 2018, 9:55

Kostek pisze:Ktoś może wie gdzie można zakupić albo polecić jakąś firmę to zrobienia uszczelki pod głowicę odprężającą do NBFL 1.6 ? a może po prostu lepiej tłoki kute ?

użytkownik Andy szukaj na forum
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

16 sty 2018, 16:33

zawodnik pisze:
Kostek pisze:Ktoś może wie gdzie można zakupić albo polecić jakąś firmę to zrobienia uszczelki pod głowicę odprężającą do NBFL 1.6 ? a może po prostu lepiej tłoki kute ?

użytkownik Andy szukaj na forum

dzięki = )

hmm to co prawdziwy hard zaczyna się od 300+ hp ? niby gt28 powinien tyle wyciągnąć
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

17 sty 2018, 20:38

Kostek pisze:jak to mówią albo grubo albo wcale = ) turbinkę mam t28 tak myślę że ok. ~1 bar i ponad 230+,

Jakie to grubo jak co drugi nowy osobówek ma więcej kuni :P.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2018, 12:11

Mówią, że jak się wrzuci turbo to potem chce się więcej i więcej ale ja chyba nie przekroczyłbym 250KM i 300Nm. Za dużo mocy i auto przestaje dawać taką frajdę ale to tylko moje zdanie. No chyba że ma być tylko do startu z pod świateł;)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

22 sty 2018, 22:08

Raczej nie, w zależności jak jest krzywa momentu narysowana, jak jest wygładzona to nie ma problemu.
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

23 sty 2018, 10:17

Kostek pisze:Ktoś może wie gdzie można zakupić albo polecić jakąś firmę to zrobienia uszczelki pod głowicę odprężającą do NBFL 1.6 ? a może po prostu lepiej tłoki kute ?


Kute tłoki w mx5 to fajna rzecz ale da się obyć bez tego, za to polecam kutą korbę. Jak coś mam na stanie, kupiłem by montować. Ale jednak jadę do ślubu retro i do tego czasu nie chce nic juz robic. Co za tym idzie zalegają mi
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

20 lut 2018, 15:05

SPAM pisze:
Kostek pisze:Ktoś może wie gdzie można zakupić albo polecić jakąś firmę to zrobienia uszczelki pod głowicę odprężającą do NBFL 1.6 ? a może po prostu lepiej tłoki kute ?


Kute tłoki w mx5 to fajna rzecz ale da się obyć bez tego, za to polecam kutą korbę. Jak coś mam na stanie, kupiłem by montować. Ale jednak jadę do ślubu retro i do tego czasu nie chce nic juz robic. Co za tym idzie zalegają mi


Na razie odpalam bez kucia ale jak będę potrzebował to się odezwę

Da się zdjąć misę olejową bez wyjmowania belki ? w NBFL 1.6
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

22 lut 2018, 7:16

Ja wolę wyjąć silnik . Jakos szybciej idzie
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

22 lut 2018, 15:05

Andy pisze:Jakos szybciej idzie

Dużo szybciej i wszystko na wierzchu.
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

22 lut 2018, 15:36

Jak chłopaki piszą, raz zdejmowałem miskę bez wyciągania silnika. Porąbana robota :kciukdol:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 mar 2018, 11:52

Stracisz Immo i sterowanie alternatorem. Alternator do przerobienia lub cofnięcia regulator napięcia do wersji z NA. Tyle.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 mar 2018, 11:52

Stracisz Immo i sterowanie alternatorem. Alternator do przerobienia lub cofnięcia regulator napięcia do wersji z NA. Tyle.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 mar 2018, 11:52

Stracisz Immo i sterowanie alternatorem. Alternator do przerobienia lub cofnięcia regulator napięcia do wersji z NA. Tyle.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Dexahs
Posty: 2
Rejestracja: 21 mar 2018, 16:33
Model: ND

21 mar 2018, 17:19

Witam wszystkich, nie znalazłem nic na ten temat więc pytam.
Dziękuję za wyrozumiałość. ;)

Ma ktoś jakieś doświadczenia z modyfikacją ND 2.0 ?
Jeżdżę autem od kilku miesięcy i charakterystyka oraz krzywa momentu pozostawiają trochę do życzenia.

Zastanawiam się nad dodaniem turbo, ale pakiecik BBR kosztuje kilkanaście tysi,
to sporo biorąc pod uwagę wartość samego auta. Z wykresu wynika, że pięknie robi momentowi obrotowemu,
a i mocy i wrażeń nie powinno już zabraknąć po takim modzie :D

No ale, budżet też nie wąski i raczej poza zasięgiem w tym sezonie, więc może ma ktoś jakieś sugestie
co można zrobić za kilka (3-5) tysięcy, żeby poczuć że motor lepiej współgra z wyglądem auta. :bicz:

Ktoś ? Coś ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 mar 2018, 20:34

remap + przesunięcie revlimitera ???
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

22 mar 2018, 13:28

Dexahs pisze:W
co można zrobić za kilka (3-5) tysięcy


W zasadzie nic, remap i przesunięcie odcinki jakoś istotnie nie zwiększy momentu obrotowego ani mocy maksymalnej.
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

22 mar 2018, 14:10

Odkładaj kase na BBR
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

28 mar 2018, 22:17

Mam pytanie jakie świece pod 1.6 turbo z cops irydowe czy zwykłe najtańsze ? brać z większa szparka 1.1mm?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

28 mar 2018, 23:11

Do strojenia zwykłe. Do jazdy różnicy nie zauważam. Na irydówkach z moich obserwacji jest troszkę lepiej na wolnych.
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

06 kwie 2018, 21:55

Czy ktoś przerabiał temat wtrysków 1000cc, da się je wystroić na wolnych obrotach z regulatorem ciśnienia ? Czy już lepiej szukać jakiś 750cc ? oczywiście pod moc ~300KM
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

07 kwie 2018, 5:44

A po co chcesz tak gigantyczne wtryski dla "tylko" 300hp?
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

07 kwie 2018, 17:43

Bo 550 miałbym w podobnej cenie co 1000cc a 550cc to tak na granicy
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

09 kwie 2018, 23:09

miałem 850cc pracujące w monowtrysku i nie było problemów z wolnymi
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
ODPOWIEDZ