[ND] jakie felgi 16 cali pasują do 2.0?
I czy na pewno felgi 16 wejdą?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Skoro 1.5 ma mniejsze hamulce, czy jest możliwe że felgi 16 cali z 1.5 nie wejdą do 2.0?
Wg mnie małe szanse (bo hamulce są małej średnicy), ale musiałem zapytać.
Inna sprawa - jakie koła wejdą do ND 2.0 poza tymi z 1.5? Na forum miata.net ktoś założył koła ze speedmiaty (NB). Czyli wszystkie koła pasujące do NB 16 cali wejdą na ND?
Wbrew pozorom w konfiguratorach felg nie jest łatwo znaleźć zamienniki dla ND 2.0 poza 17 cali. A na przyszłą zimę chciałbym pojeździć ND po śniegu w górach i chciałbym mieć komplet kół 16 cali z oponami 205/55 (wg kalkulatora pasują, ale kto wie, może będą ocierać?).
Miata to też pierwszy samochód, który mam, w którym nie można załadować 4 opon i pojechać na wymianę:-/ Stąd wolę mieć 4 koła...
Wg mnie małe szanse (bo hamulce są małej średnicy), ale musiałem zapytać.
Inna sprawa - jakie koła wejdą do ND 2.0 poza tymi z 1.5? Na forum miata.net ktoś założył koła ze speedmiaty (NB). Czyli wszystkie koła pasujące do NB 16 cali wejdą na ND?
Wbrew pozorom w konfiguratorach felg nie jest łatwo znaleźć zamienniki dla ND 2.0 poza 17 cali. A na przyszłą zimę chciałbym pojeździć ND po śniegu w górach i chciałbym mieć komplet kół 16 cali z oponami 205/55 (wg kalkulatora pasują, ale kto wie, może będą ocierać?).
Miata to też pierwszy samochód, który mam, w którym nie można załadować 4 opon i pojechać na wymianę:-/ Stąd wolę mieć 4 koła...
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Generalnie w Mazdaspeedzie były 17 nie 16.
Co do 16 z NBFL masz 16 cali i 6,5 szerokości et 40 więc powinno to wejść to ND ale chyba nikt tego jeszcze nie wsadzał, jak chcesz wpadaja na przymiarki do Łodzi, plus takich felgi jest cena- komplet od 400 zl (w ND masz ciut większą szerokość ale mniejsze ET)
Co do 16 z NBFL masz 16 cali i 6,5 szerokości et 40 więc powinno to wejść to ND ale chyba nikt tego jeszcze nie wsadzał, jak chcesz wpadaja na przymiarki do Łodzi, plus takich felgi jest cena- komplet od 400 zl (w ND masz ciut większą szerokość ale mniejsze ET)
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
-
- Donator
- Posty: 57
- Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
- Model: NB FL
- Wersja: z nutką Kremową...
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
Co do nie wożenia 4 opon - to ostatnio byłem mocno przekonywany na spocie że jest co najmniej 3 metody na przewożenie
Bez rollbara
Fakt, że w NA/NB - nie wiem jak w nowszych
Bez rollbara
Fakt, że w NA/NB - nie wiem jak w nowszych
-
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
- Model: Inny
- Wersja: Fiesta ST
- Lokalizacja: Gdańsk
Lucas Z pisze:Generalnie w Mazdaspeedzie były 17 nie 16.
Co do 16 z NBFL masz 16 cali i 6,5 szerokości et 40 więc powinno to wejść to ND ale chyba nikt tego jeszcze nie wsadzał
A właśnie że wsadzał
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=636819
#miatarri
Bardziej się zajmowałem tematem pod względem pasujących 17 cali, ale na miata.net dosyć gęsto spamują kołami Rays TE37 w 16'. Tu gościu ma oponę 205/50/16. Nie będzie większego problemu z 16 jeśli nie masz tych pięknych hamulców Brembo, a nie masz Uważaj tylko na szerokość felgi i po sprawie. Osobiście ładował bym sportivy z NB ^^
- Załączniki
-
- kfl1P5X.jpg (930.59 KiB) Przejrzano 1442 razy
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Dobrze wygląda ND na sportivach
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Mam u siebie sportive'y z nbfl i opony 205/55 i jest ok, nawet na obniżonym zawieszeniu nic nie obciera. Komfort się wyraźnie zwiększył - jeśli ma to dla Ciebie znaczenie. Prowadzenie nieco gorsze/mniej bezpośrednie, bo to balon, ale na zimę obleci.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Wow dzięki. Teraz muszę szukać felg. Czy wiesz może heretic, jakie parametry mają Twoje felgi? Offset i szerokość?
BTW znalazłem że 215/45 R17 też wchodzą do ND
https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... 98&page=59
, i trochę mnie kusi taka opcja - jeśli nie znajdę felg 16 o dobrych parametrach.
Chcę mieć dunlop wintersport 5, lubię te opony i w typowym dla nd rozmiarze nie występuje. Plus myślę że szersza zimowa opona to same zalety. Na samym śniegu może gorzej, na suchym na pewno lepiej.
Kriss chcę sprzedać felgi 16 cali z nbfl?
BTW znalazłem że 215/45 R17 też wchodzą do ND
https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... 98&page=59
, i trochę mnie kusi taka opcja - jeśli nie znajdę felg 16 o dobrych parametrach.
Chcę mieć dunlop wintersport 5, lubię te opony i w typowym dla nd rozmiarze nie występuje. Plus myślę że szersza zimowa opona to same zalety. Na samym śniegu może gorzej, na suchym na pewno lepiej.
Kriss chcę sprzedać felgi 16 cali z nbfl?
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
jeśli sportive to 16 x 6,5 et 40, tutaj masz tanie felgi z silver bluesa
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=24899&view=unread#unread
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=24899&view=unread#unread
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
16 z oponami 205/55 ma głównie zaletę ceny (zarówno opon jak i felg) i wygody/unikania uszkodzeń koła na zimowych dziurawych drogach.
215/45r17 kupiłem do MX'a na lato, więc też mam nadzieję że pasuje
Chyba najlepiej dobrać koła do swoich preferencji, potrzeb i budżetu
Z ciekawości - czemu akurat tak zależy Ci na Dunlopach?
215/45r17 kupiłem do MX'a na lato, więc też mam nadzieję że pasuje
Chyba najlepiej dobrać koła do swoich preferencji, potrzeb i budżetu
Z ciekawości - czemu akurat tak zależy Ci na Dunlopach?
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Od 10 lat w zimie jeżdżę na dunlopach i wg mnie zwłaszcza ostatnie generacje świetnie, jak na zimowe opony, jeżdżą po asfalcie - suchym i mokrym. Miałem 3m 3d 4d i na ten sezon 5d. W dowolnych testach też zwykle co najmniej podium.
Ale jednak w zakręcie fwd staje się wyraźnie podsterowne. Zgaduję, że w mx5 pojawi się mocna nadsterowność jak na ts850.
Stąd rozważam różne opcje. Albo tak jak Ty duże koło 16 cali z wintersportami (większa średnica koła), albo najtaniej 215/45r17 na obecne koła (wtedy nie tylko większa średnica ale i szerokość). Albo w innym wątku wielosezonowe opony. Bo śniegu mx może przez zimę nie zobaczyć. A 5 miesięcy męczyć się na asfalcie mi się nie uśmiecha.
BTW Obecnie wosk krown zalewa mi opony i jeżdżę jak po lodzie. Pełne zerwanie przyczepności nawet na wprost na IV biegu. Dobra szkoła i frajda, ale na dłuższą metę chciałbym mieć drift do dwójki, teraz to trochę przesada. Jakbym miał 400 koni
Ale jednak w zakręcie fwd staje się wyraźnie podsterowne. Zgaduję, że w mx5 pojawi się mocna nadsterowność jak na ts850.
Stąd rozważam różne opcje. Albo tak jak Ty duże koło 16 cali z wintersportami (większa średnica koła), albo najtaniej 215/45r17 na obecne koła (wtedy nie tylko większa średnica ale i szerokość). Albo w innym wątku wielosezonowe opony. Bo śniegu mx może przez zimę nie zobaczyć. A 5 miesięcy męczyć się na asfalcie mi się nie uśmiecha.
BTW Obecnie wosk krown zalewa mi opony i jeżdżę jak po lodzie. Pełne zerwanie przyczepności nawet na wprost na IV biegu. Dobra szkoła i frajda, ale na dłuższą metę chciałbym mieć drift do dwójki, teraz to trochę przesada. Jakbym miał 400 koni
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 19:42 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 2 razy.
Co osoba i samochód to inne doświadczenia moje daily fwd ma dość podobną charakterystykę prowadzenia na zimowych i letnich, a na mokrym to już zimówki wygrywają (letnie to potenza s001). Jak się dołoży gazu w zakręcie to na każdych będzie podsterownie
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Sorry zrobiłem EDIT- rozwinięcie zanim zobaczyłem Twoją odpowiedź.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Lucas Z pisze:jeśli sportive to 16 x 6,5 et 40, tutaj masz tanie felgi z silver bluesa
A otwór centrujący jest taki sam? I jaki?
- emixfajf
- Donator
- Posty: 654
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
Wojtek Wawa pisze:Lucas Z pisze:jeśli sportive to 16 x 6,5 et 40, tutaj masz tanie felgi z silver bluesa
A otwór centrujący jest taki sam? I jaki?
54,1mm
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2150
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dziękuję wam za odpowiedzi!