Przekręcona świeca/pali na trzy cylindry.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Golao
Posty: 24
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:10
Model: NB
Wersja: Miracle

12 lis 2017, 20:00

Hej!

Mechanik ze mnie żaden, ale pewne podstawowe rzeczy w samochodzie zawsze starałem się zrobić sam. Jedną z tych rzeczy była wymiana świec. W mojej Madzi 1.8 okazało się, że dwie pierwsze świece (od strony rejestracji licząc) są niesamowicie zapieczone. Kierowany poradami i filmikami na youtube psiknąłem je środkiem penetrującym, coby je wyciągnąć. Następnego dnia po psiknięciu dwie ostatnie wyszły pięknie ale przy odkręcaniu jednej z zapieczonych świec usłyszałem trzask. Świeca nie została mi na kluczu, a raczej fragment klucza na świecy, stąd założyłem, że trzask był z klucza. Niestety po założeniu kabli i odpaleniu silnika, zaczęło nim miotać jak szatan, i pomimo odpalenia trzęsie się jak galareta. W spalinach czuje zapach świeżej benzyny, wiec założyłem, że któryś z cylindrów nie pali.

No to teraz mam do was jedno pytanie:

Gdzie w poznaniu mogę ją zaholować w miarę blisko centrum gdzie ktoś mi to dobrze ogarnie.

Z góry dzięki za pomoc

Ps, skrzywdziłem Madzię i źle mi z tym.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 lis 2017, 20:04

Golao pisze:Hej!

Mechanik ze mnie żaden, ale pewne podstawowe rzeczy w samochodzie zawsze starałem się zrobić sam. Jedną z tych rzeczy była wymiana świec. W mojej Madzi 1.8 okazało się, że dwie pierwsze świece (od strony rejestracji licząc) są niesamowicie zapieczone. Kierowany poradami i filmikami na youtube psiknąłem je środkiem penetrującym, coby je wyciągnąć. Następnego dnia po psiknięciu dwie ostatnie wyszły pięknie ale przy odkręcaniu jednej z zapieczonych świec usłyszałem trzask. Świeca nie została mi na kluczu, a raczej fragment klucza na świecy, stąd założyłem, że trzask był z klucza. Niestety po założeniu kabli i odpaleniu silnika, zaczęło nim miotać jak szatan, i pomimo odpalenia trzęsie się jak galareta. W spalinach czuje zapach świeżej benzyny, wiec założyłem, że któryś z cylindrów nie pali.

No to teraz mam do was jedno pytanie:

Gdzie w poznaniu mogę ją zaholować w miarę blisko centrum gdzie ktoś mi to dobrze ogarnie.

Z góry dzięki za pomoc

Ps, skrzywdziłem Madzię i źle mi z tym.


ale ostatecznie wymieniłeś wszystkie świece czy te uszkodzona została?
Golao
Posty: 24
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:10
Model: NB
Wersja: Miracle

12 lis 2017, 20:05

Nie wymieniłem żadnej. Nie chciałem bardziej rozdupczyć tego co już zrobiłem
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 lis 2017, 20:11

prawdopodobnie uszkodziłeś świecę (jak zapewne sam się zorientowałeś ;) ) i dlatego nie pali - stawiałbym na to, że trzask był od świecy. Widać jakieś uszkodzenia na świecy?
Niestety nie pomogę Ci odnośnie mechanika w poznaniu
Golao
Posty: 24
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:10
Model: NB
Wersja: Miracle

12 lis 2017, 21:19

Zastanawiam się, czy teraz nie lepiej ją po prostu ukręcić do końca i potem kombinować z samym gwintem
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

12 lis 2017, 21:28

Każdy mechanik powinien to ogarnąć, nie potrzeba tu speca od mx-5.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

13 lis 2017, 11:15

Podstawa to dobry, mocny klucz do świec, najlepiej nasadka dedykowana na kwadrat 1/2", środek penetrujący też warto stosować a na przyszłość dokręcać świece niezbyt mocno, tak żeby się nie wykręciły i były szczelne.
Golao
Posty: 24
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:10
Model: NB
Wersja: Miracle

13 lis 2017, 12:52

Świece są jeszcze od poprzedniego właściciela, także niestety nie miałem przyjemności ich dokręcać...
Golao
Posty: 24
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:10
Model: NB
Wersja: Miracle

16 lis 2017, 19:58

Moi drodzy, jeszcze raz zwracam się o pomoc. Kupiłem porządny klucz, świece wyszły bez problemu, wstawiłem nowe i się okazało ze to nie to. Silnik wciąż się telepie i odpala z drużyny problemami. Nie wydaje mi się żeby to był penetrator.... macie pomysł co to może być? Załączam filmik.

https://youtu.be/XUU9W5WaTz4


Sent from my iPhone using Tapatalk
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 lis 2017, 20:31

Golao pisze:Moi drodzy, jeszcze raz zwracam się o pomoc. Kupiłem porządny klucz, świece wyszły bez problemu, wstawiłem nowe i się okazało ze to nie to. Silnik wciąż się telepie i odpala z drużyny problemami. Nie wydaje mi się żeby to był penetrator.... macie pomysł co to może być? Załączam filmik.

https://youtu.be/XUU9W5WaTz4


Sent from my iPhone using Tapatalk


jeżeli problem się pojawił po wymianie świec to z dużym prawdopodobieństwem jest z tym związany: uszkodzony gwint, kable, cewka?
masz controlkę check engine Świeci ci się?

Stare świece które wykręciłeś nie były uszkodzone? Nie ukruszyło Ci się coś do cylindra?
Golao
Posty: 24
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:10
Model: NB
Wersja: Miracle

16 lis 2017, 20:32

Stare świece w stanie idealnym. Tzn zużyte, ale kompletne. Check Engine się nie pali...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

16 lis 2017, 21:00

Pewnie cewka jak to w NB, ale przewody też możesz wymienić jeśli wyglądają na stare.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Golao
Posty: 24
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:10
Model: NB
Wersja: Miracle

17 lis 2017, 2:34

Mam przewody od NA 1,8, powinny pasować. Spróbuje i zobaczymy


Sent from my iPhone using Tapatalk
Golao
Posty: 24
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:10
Model: NB
Wersja: Miracle

17 lis 2017, 16:03

Założyłem nowe świece, założyłem nowe przewody.... No i dupa. To samo. Czyli cewka...


Sent from my iPhone using Tapatalk
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

17 lis 2017, 16:08

Golao pisze:Założyłem nowe świece, założyłem nowe przewody.... No i dupa. To samo. Czyli cewka...


Sent from my iPhone using Tapatalk



Zamień cewki miejscami.
Golao
Posty: 24
Rejestracja: 07 gru 2016, 22:10
Model: NB
Wersja: Miracle

18 lis 2017, 15:36

Obrazek.

Źle podłączone były kable. Załączam dla potomności właściwe ułożenie dla 1.8 nb

Człowiek uczy się przez całe życie;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 lis 2017, 0:01

Zazwyczaj widać po długości przewodów który idzie do którego cylindra. Nie wiem jak to pomyliłeś :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 lis 2017, 6:40

Fifkers pisze:Zazwyczaj widać po długości przewodów który idzie do którego cylindra. Nie wiem jak to pomyliłeś :)

Ja urwałem śrubę od rozpórki bo kręciłem w złą stronę :mrgreen: wszystko jest możliwe
ODPOWIEDZ