Przekręcona świeca/pali na trzy cylindry.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej!
Mechanik ze mnie żaden, ale pewne podstawowe rzeczy w samochodzie zawsze starałem się zrobić sam. Jedną z tych rzeczy była wymiana świec. W mojej Madzi 1.8 okazało się, że dwie pierwsze świece (od strony rejestracji licząc) są niesamowicie zapieczone. Kierowany poradami i filmikami na youtube psiknąłem je środkiem penetrującym, coby je wyciągnąć. Następnego dnia po psiknięciu dwie ostatnie wyszły pięknie ale przy odkręcaniu jednej z zapieczonych świec usłyszałem trzask. Świeca nie została mi na kluczu, a raczej fragment klucza na świecy, stąd założyłem, że trzask był z klucza. Niestety po założeniu kabli i odpaleniu silnika, zaczęło nim miotać jak szatan, i pomimo odpalenia trzęsie się jak galareta. W spalinach czuje zapach świeżej benzyny, wiec założyłem, że któryś z cylindrów nie pali.
No to teraz mam do was jedno pytanie:
Gdzie w poznaniu mogę ją zaholować w miarę blisko centrum gdzie ktoś mi to dobrze ogarnie.
Z góry dzięki za pomoc
Ps, skrzywdziłem Madzię i źle mi z tym.
Mechanik ze mnie żaden, ale pewne podstawowe rzeczy w samochodzie zawsze starałem się zrobić sam. Jedną z tych rzeczy była wymiana świec. W mojej Madzi 1.8 okazało się, że dwie pierwsze świece (od strony rejestracji licząc) są niesamowicie zapieczone. Kierowany poradami i filmikami na youtube psiknąłem je środkiem penetrującym, coby je wyciągnąć. Następnego dnia po psiknięciu dwie ostatnie wyszły pięknie ale przy odkręcaniu jednej z zapieczonych świec usłyszałem trzask. Świeca nie została mi na kluczu, a raczej fragment klucza na świecy, stąd założyłem, że trzask był z klucza. Niestety po założeniu kabli i odpaleniu silnika, zaczęło nim miotać jak szatan, i pomimo odpalenia trzęsie się jak galareta. W spalinach czuje zapach świeżej benzyny, wiec założyłem, że któryś z cylindrów nie pali.
No to teraz mam do was jedno pytanie:
Gdzie w poznaniu mogę ją zaholować w miarę blisko centrum gdzie ktoś mi to dobrze ogarnie.
Z góry dzięki za pomoc
Ps, skrzywdziłem Madzię i źle mi z tym.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Golao pisze:Hej!
Mechanik ze mnie żaden, ale pewne podstawowe rzeczy w samochodzie zawsze starałem się zrobić sam. Jedną z tych rzeczy była wymiana świec. W mojej Madzi 1.8 okazało się, że dwie pierwsze świece (od strony rejestracji licząc) są niesamowicie zapieczone. Kierowany poradami i filmikami na youtube psiknąłem je środkiem penetrującym, coby je wyciągnąć. Następnego dnia po psiknięciu dwie ostatnie wyszły pięknie ale przy odkręcaniu jednej z zapieczonych świec usłyszałem trzask. Świeca nie została mi na kluczu, a raczej fragment klucza na świecy, stąd założyłem, że trzask był z klucza. Niestety po założeniu kabli i odpaleniu silnika, zaczęło nim miotać jak szatan, i pomimo odpalenia trzęsie się jak galareta. W spalinach czuje zapach świeżej benzyny, wiec założyłem, że któryś z cylindrów nie pali.
No to teraz mam do was jedno pytanie:
Gdzie w poznaniu mogę ją zaholować w miarę blisko centrum gdzie ktoś mi to dobrze ogarnie.
Z góry dzięki za pomoc
Ps, skrzywdziłem Madzię i źle mi z tym.
ale ostatecznie wymieniłeś wszystkie świece czy te uszkodzona została?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
prawdopodobnie uszkodziłeś świecę (jak zapewne sam się zorientowałeś
) i dlatego nie pali - stawiałbym na to, że trzask był od świecy. Widać jakieś uszkodzenia na świecy?
Niestety nie pomogę Ci odnośnie mechanika w poznaniu

Niestety nie pomogę Ci odnośnie mechanika w poznaniu
Podstawa to dobry, mocny klucz do świec, najlepiej nasadka dedykowana na kwadrat 1/2", środek penetrujący też warto stosować a na przyszłość dokręcać świece niezbyt mocno, tak żeby się nie wykręciły i były szczelne.
Moi drodzy, jeszcze raz zwracam się o pomoc. Kupiłem porządny klucz, świece wyszły bez problemu, wstawiłem nowe i się okazało ze to nie to. Silnik wciąż się telepie i odpala z drużyny problemami. Nie wydaje mi się żeby to był penetrator.... macie pomysł co to może być? Załączam filmik.
https://youtu.be/XUU9W5WaTz4
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://youtu.be/XUU9W5WaTz4
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Golao pisze:Moi drodzy, jeszcze raz zwracam się o pomoc. Kupiłem porządny klucz, świece wyszły bez problemu, wstawiłem nowe i się okazało ze to nie to. Silnik wciąż się telepie i odpala z drużyny problemami. Nie wydaje mi się żeby to był penetrator.... macie pomysł co to może być? Załączam filmik.
https://youtu.be/XUU9W5WaTz4
Sent from my iPhone using Tapatalk
jeżeli problem się pojawił po wymianie świec to z dużym prawdopodobieństwem jest z tym związany: uszkodzony gwint, kable, cewka?
masz controlkę check engine Świeci ci się?
Stare świece które wykręciłeś nie były uszkodzone? Nie ukruszyło Ci się coś do cylindra?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Fifkers pisze:Zazwyczaj widać po długości przewodów który idzie do którego cylindra. Nie wiem jak to pomyliłeś
Ja urwałem śrubę od rozpórki bo kręciłem w złą stronę
