Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- m_g
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 01 maja 2015, 15:06
- Model: NC
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Jakieś protipy odnośnie zdejmowania kierownicy w NC?
wg tutoriala (https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=441989) wygląda to banalnie, ale jak znam życie nie obejdzie się bez jakiegoś problematycznego elementu, na coś konkretnego uważać?
wg tutoriala (https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=441989) wygląda to banalnie, ale jak znam życie nie obejdzie się bez jakiegoś problematycznego elementu, na coś konkretnego uważać?
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
m_g pisze:Jakieś protipy odnośnie zdejmowania kierownicy w NC?
wg tutoriala (https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=441989) wygląda to banalnie, ale jak znam życie nie obejdzie się bez jakiegoś problematycznego elementu, na coś konkretnego uważać?
na poduchę, odłącz akumulator i poczekaj co najmniej 10-15 min zanim się zabierzesz do sciagania
Hej. Wreszcie coś mądrego powstaje. Może będą na przód blachy jak w Szwajcarii https://m.onet.pl/biznes/kraj,23s74w
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
hejka,
Wie ktoś jaka jest średnica przedniego tłoczka w NC tarcza ? Czy ten sam zestaw naprawczy pasuje do NB 255mm i NC 290mm ?
http://tiny.pl/gjjxj
Wie ktoś jaka jest średnica przedniego tłoczka w NC tarcza ? Czy ten sam zestaw naprawczy pasuje do NB 255mm i NC 290mm ?
http://tiny.pl/gjjxj
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Romano pisze:hejka,
Wie ktoś jaka jest średnica przedniego tłoczka w NC tarcza ? Czy ten sam zestaw naprawczy pasuje do NB 255mm i NC 290mm ?
http://tiny.pl/gjjxj
nie pasuje
tak samo zestaw z NB BB nie pasuje do NC mimo zbliżonej budowy zacisku
mutra pisze:Romano pisze:hejka,
Wie ktoś jaka jest średnica przedniego tłoczka w NC tarcza ? Czy ten sam zestaw naprawczy pasuje do NB 255mm i NC 290mm ?
http://tiny.pl/gjjxj
nie pasuje
tak samo zestaw z NB BB nie pasuje do NC mimo zbliżonej budowy zacisku
Dzięki za info ! Wiesz może jaki należy kupić zestaw do NC ? W linku w którym wysłałem jest mowa o tym ze zostaw pasuje do nc i nb ...
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Romano pisze:mutra pisze:Romano pisze:hejka,
Wie ktoś jaka jest średnica przedniego tłoczka w NC tarcza ? Czy ten sam zestaw naprawczy pasuje do NB 255mm i NC 290mm ?
http://tiny.pl/gjjxj
nie pasuje
tak samo zestaw z NB BB nie pasuje do NC mimo zbliżonej budowy zacisku
Dzięki za info ! Wiesz może jaki należy kupić zestaw do NC ? W linku w którym wysłałem jest mowa o tym ze zostaw pasuje do nc i nb ...
http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX5-MX- ... SwlndZCH0B
w opisie masz wymiary tłoczka, wysyłają do Polski bez problemu. Jezeli potrzebujesz zestawu na dwa zaciski to tez mają w ofercie.
Popiskujące hamulce po srogim katowaniu, klocki się szklą? Nic się z nimi dotychczas nie działo, aczkolwiek nie znam przeszłości tych na przedniej osi... Tył to TRW, dotarte, półroczne, też upalane już wczesniej.
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Enzis pisze:Popiskujące hamulce po srogim katowaniu, klocki się szklą? Nic się z nimi dotychczas nie działo, aczkolwiek nie znam przeszłości tych na przedniej osi... Tył to TRW, dotarte, półroczne, też upalane już wczesniej.
zdemontuj klocki i zobacz, od razu zerknij też na prowadnice. szczegolnie te z tyłu lubią się przytrzeć
- irekJ
- Donator
- Posty: 2659
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Enzis pisze:Popiskujące hamulce po srogim katowaniu, klocki się szklą? Nic się z nimi dotychczas nie działo, aczkolwiek nie znam przeszłości tych na przedniej osi... Tył to TRW, dotarte, półroczne, też upalane już wczesniej.
Tak właśnie miałem Ci pisać, że to ty piszczałeś na winklach... jak odjechałeś to automagicznie piski ucichły. A zwalałeś na nas
Rozbierz zaciski i sprawdź czy prowadniczki swobodnie chodzą, czy gumki całe i czy na jażmach nie ma syfu.
Ja miałem podobnie jak jedna prowadniczka jakiś syf/rdzę/cholera wie złapała i nie odbijałą dobrze przez co kolocek nie wracał i piszczał przy mocniejszej jeździe.
Potrzebuję wyregulować cylindry w mojej NBFL. Niestety obłożenie w warsztatach jest masakryczne i umówiłem się na ten zabieg do serwis-japonskich.pl w Warszawie.
Macie jakieś opinie na ich temat? Jest się czego bać oddając tam auto? Jakiego kosztu się mogę spodziewać?
Macie jakieś opinie na ich temat? Jest się czego bać oddając tam auto? Jakiego kosztu się mogę spodziewać?
irekJ pisze:Enzis pisze:Popiskujące hamulce po srogim katowaniu, klocki się szklą? Nic się z nimi dotychczas nie działo, aczkolwiek nie znam przeszłości tych na przedniej osi... Tył to TRW, dotarte, półroczne, też upalane już wczesniej.
Tak właśnie miałem Ci pisać, że to ty piszczałeś na winklach... jak odjechałeś to automagicznie piski ucichły. A zwalałeś na nas
Rozbierz zaciski i sprawdź czy prowadniczki swobodnie chodzą, czy gumki całe i czy na jażmach nie ma syfu.
Ja miałem podobnie jak jedna prowadniczka jakiś syf/rdzę/cholera wie złapała i nie odbijałą dobrze przez co kolocek nie wracał i piszczał przy mocniejszej jeździe.
Wiedziałem, że piszczę, ale myślałem, ze tylko przy hamowaniu
Zdjąłem koło z przodu by zbadać temat (jestem w terenie i więcej nie mogę) i klocka jest pod dostatkiem, ale na tarczy pojawiły się wyczuwalne gołą ręką wyżłobienia (z tylu tarcza gładka jak lakier nd przed wyjazdem z salonu). Coś na szybko? Nie umrze od tego, czy darować sobie winkle?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 mar 2015, 10:15
- Model: NB FL
- Wersja: srebrna szczała
- Lokalizacja: W-wa
co to może być? na postoju po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu na dowolny bieg słychać metaliczne chrobotanie ale nie cały czas
dźwięk podobny jak na poniższym filmie
https://www.youtube.com/watch?v=rCyoqG7USKE
dźwięk podobny jak na poniższym filmie
https://www.youtube.com/watch?v=rCyoqG7USKE
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Enzis pisze:irekJ pisze:Enzis pisze:Popiskujące hamulce po srogim katowaniu, klocki się szklą? Nic się z nimi dotychczas nie działo, aczkolwiek nie znam przeszłości tych na przedniej osi... Tył to TRW, dotarte, półroczne, też upalane już wczesniej.
Tak właśnie miałem Ci pisać, że to ty piszczałeś na winklach... jak odjechałeś to automagicznie piski ucichły. A zwalałeś na nas
Rozbierz zaciski i sprawdź czy prowadniczki swobodnie chodzą, czy gumki całe i czy na jażmach nie ma syfu.
Ja miałem podobnie jak jedna prowadniczka jakiś syf/rdzę/cholera wie złapała i nie odbijałą dobrze przez co kolocek nie wracał i piszczał przy mocniejszej jeździe.
Wiedziałem, że piszczę, ale myślałem, ze tylko przy hamowaniu
Zdjąłem koło z przodu by zbadać temat (jestem w terenie i więcej nie mogę) i klocka jest pod dostatkiem, ale na tarczy pojawiły się wyczuwalne gołą ręką wyżłobienia (z tylu tarcza gładka jak lakier nd przed wyjazdem z salonu). Coś na szybko? Nie umrze od tego, czy darować sobie winkle?
jak klocek odbija a hamulce sie nie grzeja to mozesz jechac. moglo cos wpasc kiedzy klocek a tarcze. zqkladam ze klocki z przodu masz bez tej blaszki sygnalizujacej zużycie?
mutra pisze:Enzis pisze:irekJ pisze:Enzis pisze:Popiskujące hamulce po srogim katowaniu, klocki się szklą? Nic się z nimi dotychczas nie działo, aczkolwiek nie znam przeszłości tych na przedniej osi... Tył to TRW, dotarte, półroczne, też upalane już wczesniej.
Tak właśnie miałem Ci pisać, że to ty piszczałeś na winklach... jak odjechałeś to automagicznie piski ucichły. A zwalałeś na nas
Rozbierz zaciski i sprawdź czy prowadniczki swobodnie chodzą, czy gumki całe i czy na jażmach nie ma syfu.
Ja miałem podobnie jak jedna prowadniczka jakiś syf/rdzę/cholera wie złapała i nie odbijałą dobrze przez co kolocek nie wracał i piszczał przy mocniejszej jeździe.
Wiedziałem, że piszczę, ale myślałem, ze tylko przy hamowaniu
Zdjąłem koło z przodu by zbadać temat (jestem w terenie i więcej nie mogę) i klocka jest pod dostatkiem, ale na tarczy pojawiły się wyczuwalne gołą ręką wyżłobienia (z tylu tarcza gładka jak lakier nd przed wyjazdem z salonu). Coś na szybko? Nie umrze od tego, czy darować sobie winkle?
jak klocek odbija a hamulce sie nie grzeja to mozesz jechac. moglo cos wpasc kiedzy klocek a tarcze. zqkladam ze klocki z przodu masz bez tej blaszki sygnalizujacej zużycie?
Jest rowek na klocku, dziś jadę to rozbierać, dam znac co wyszło
- emixfajf
- Donator
- Posty: 654
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
[quote
Jest rowek na klocku, dziś jadę to rozbierać, dam znac co wyszło[/quote]
Przez to piszczenie widzę, że spać nie możesz.
Kawę wypiłem już..
Jest rowek na klocku, dziś jadę to rozbierać, dam znac co wyszło[/quote]
Przez to piszczenie widzę, że spać nie możesz.
Kawę wypiłem już..
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Przód wyczyszczony, już tak nie jęczy
Pytanie teraz:
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - można wymienić sam przód? W sensie czy nie wywoła to dużej dysproporcji podczas hamowania?
Edit: Pisałem z gościem z PizzaBrakes, miata ma raczej układ hamulcowy X, więc oplot na jednej osi nic nie da Jeśli układ jest przód-tył to zmieni balans hamowania.
Pytanie teraz:
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie - można wymienić sam przód? W sensie czy nie wywoła to dużej dysproporcji podczas hamowania?
Edit: Pisałem z gościem z PizzaBrakes, miata ma raczej układ hamulcowy X, więc oplot na jednej osi nic nie da Jeśli układ jest przód-tył to zmieni balans hamowania.
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Siema,
Szumi i ma luz łożysko w przednim lewym kole. Jeszcze tego nie rozbierałem, ale wątpię żeby można było to dociągnąć nakrętką.
Widzę, że są zestawy z całymi piastami, ale też same łożyska. Rozumiem, że cała piasta do wymiany będzie w przypadku jak się zatrze i obróci łożysko?
Jakieś złote rady, żebym był gotowy na robotę?
Szumi i ma luz łożysko w przednim lewym kole. Jeszcze tego nie rozbierałem, ale wątpię żeby można było to dociągnąć nakrętką.
Widzę, że są zestawy z całymi piastami, ale też same łożyska. Rozumiem, że cała piasta do wymiany będzie w przypadku jak się zatrze i obróci łożysko?
Jakieś złote rady, żebym był gotowy na robotę?
The answer is always Miata.
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Tak przeglądam części i same łożyska są wymieniane z tyłu tylko. Z przodu widze leci cała piasta. Czy ktoś coś może polecić? w I.L. Motorsport 410 zł. Jakies alternatywy? 1.8 NB FL z ABSem.
The answer is always Miata.
Pisz do carspeed'u powinni mieć coś w ofercie.Chezus pisze:Tak przeglądam części i same łożyska są wymieniane z tyłu tylko. Z przodu widze leci cała piasta. Czy ktoś coś może polecić? w I.L. Motorsport 410 zł. Jakies alternatywy? 1.8 NB FL z ABSem.
którą uszczelkę masz na myśli?
szczerze mówiąc nie wiem co przy dachu można zajechać bezpiecznie silikonem
w celu zlokalizowania winowajcy proponuje zdjęcie wykładzin za fotelami i z tylnej półki, następnie jedna osoba leje wodę z węża/wiadra po tylnej szybie, a druga szuka przecieku siedząc w aucie (radzę być zaopatrzonym w jakieś szmaty/ręczniki papierowe/etc, bo może być powódź)
jeśli wina będzie po stronie rynny (a ta pęka od samego patrzenia na nią) to opis naprawy jest już na forum:
viewtopic.php?f=25&t=14728
gruba, zielono-czarna folia do oczek wodnych w castoramie za ok. 25zł, do tego trzeba skombinować jakiś dziurkacz i uszczelki
szczerze mówiąc nie wiem co przy dachu można zajechać bezpiecznie silikonem
w celu zlokalizowania winowajcy proponuje zdjęcie wykładzin za fotelami i z tylnej półki, następnie jedna osoba leje wodę z węża/wiadra po tylnej szybie, a druga szuka przecieku siedząc w aucie (radzę być zaopatrzonym w jakieś szmaty/ręczniki papierowe/etc, bo może być powódź)
jeśli wina będzie po stronie rynny (a ta pęka od samego patrzenia na nią) to opis naprawy jest już na forum:
viewtopic.php?f=25&t=14728
gruba, zielono-czarna folia do oczek wodnych w castoramie za ok. 25zł, do tego trzeba skombinować jakiś dziurkacz i uszczelki
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3526
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Nie o odpływie mowa - rynna dachu idąca wzdłuż całego rantu dachu - tak półkoliście za tylną półką.
Jeśli ona jest przerwana (u mnie była złamana na obydwu końcach) to woda nie dopływa do rynienki tylko spływa po tylnej półce i ściance za fotelami do progu i w nogi pasażera - tak było u mnie dokładnie.
temat o rzeczonej rynnie na forum
Jeśli ona jest przerwana (u mnie była złamana na obydwu końcach) to woda nie dopływa do rynienki tylko spływa po tylnej półce i ściance za fotelami do progu i w nogi pasażera - tak było u mnie dokładnie.
temat o rzeczonej rynnie na forum