Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 cze 2017, 13:33

GTwice pisze:Czy ktoś zna wymiary podkładek pod korki oleju silnika, skrzyni (x2) i dyfra (x2) w NC 2.0 6-biegowej? EPC3 podaje numery części ale bez wymiarów, gdzieś znalazłem tylko info że wszystkie poza jedną miedzianą od dyfra są aluminiowe.



do korka oleju silnika jest aluminiowa uszczelka o średnicy wewnętrznej 14mm i zewnętrznej 20mm
do dyfra i skrzyni są aluminiowe o srednicy wewnętrznej 18mm i zewnetrznej 24mm

wg katalogu do NBFL 1.8 I NC 2.0 uszczelki są takie same - u mnie wszystkie były aluminiowe

edit: dodałem wymiary zewnętrzne jakby ktoś potrzebował w przyszłości ;)
Ostatnio zmieniony 04 maja 2018, 20:16 przez mutra, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dewuer
Posty: 154
Rejestracja: 03 sie 2016, 12:48
Model: NC
Wersja: Mithra
Lokalizacja: 71

07 cze 2017, 13:46

Wie ktoś, czy pompy wspomagania z NA i NB można stosować zamiennie?
Hockey Puck - 93' NA

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
Awatar użytkownika
niebieskiblekit
Posty: 389
Rejestracja: 13 lip 2016, 9:24
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

07 cze 2017, 16:18

Panowie
Czy to na pewno silnik 1.8 ?
Obrazek
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2017, 16:27

Moim zdaniem tak, przewody zapłonowe biegną w kierunku pasażera, w 1.6 do strony kierowcy
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 cze 2017, 16:39

Dewuer pisze:Wie ktoś, czy pompy wspomagania z NA i NB można stosować zamiennie?

Z tego co pamietam, było trzeba tam jakoś krucce i węże zamieniać. Autopaga kiedyś coś kombinował.
Awatar użytkownika
niebieskiblekit
Posty: 389
Rejestracja: 13 lip 2016, 9:24
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

07 cze 2017, 16:56

henorek pisze:Moim zdaniem tak, przewody zapłonowe biegną w kierunku pasażera, w 1.6 do strony kierowcy


Faktycznie... Można po przewodach poznać. A myślałem, że to się poznaje po tym zaznaczonym, że 1.6 ma to właśnie z tej strony, a przy 1.8 od strony przegrody
Obrazek
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1147
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

07 cze 2017, 16:58

Poznaje się jeszcze po szerszym kolektorze ssacym.

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
niebieskiblekit
Posty: 389
Rejestracja: 13 lip 2016, 9:24
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Szczecin

07 cze 2017, 17:04

Dzięki za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2017, 17:39

Chezus pisze:Trochę poczytałem o reroute chłodzenia. Teraz moje pytanie. Silnik seria, ale przebiegu ma ledwo ponad 40k. 1.8 NBfl. Jeżdżę dośc dynamicznie, często latam autostradą po 60 i więcej km z prędkościami podchodzącymi pod 190. Jest senes to robić w celu zabezpieczenia silnika? Widzę, że przy doładowaniu, to praktycznie obowiązek. Dodam, że silnik nawet w upały, w korku lub deptając przy prędkosciach poniżej 100 nie grzeje się. Wskazówka ciągle w pionie nawet przy włączonej klimie.

Akurat na autostradzie chłodzenie jest na tyle wydajne że bym się tym nie przejmował. Dziesiątki tysięcy miast rerouta nie ma i żyje. Rerout przydaje się na torze przy naprawdę dynamicznej jeździe gdzie przez kilkanaście minut upalasz auto dynamicznie cały czas do odcinki.

Do codziennej jazdy rerout sprawi Ci tylko problemy IMO
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

07 cze 2017, 22:09

turbo pchała pisze:Do codziennej jazdy rerout sprawi Ci tylko problemy IMO
[/quote]
O jakich problemach mówisz? Widziałem, że w swojej masz dołożone po założeniu turbo. No ja podejrzewam, że nawet moje szybkie przejazdy po zakrętach, to nie to samo co tor, a na tor to bardzo okazyjnie będę wypadał.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

08 cze 2017, 6:47

Chezus pisze:
turbo pchała pisze:Do codziennej jazdy rerout sprawi Ci tylko problemy IMO

O jakich problemach mówisz? Widziałem, że w swojej masz dołożone po założeniu turbo. No ja podejrzewam, że nawet moje szybkie przejazdy po zakrętach, to nie to samo co tor, a na tor to bardzo okazyjnie będę wypadał.[/quote]

Każda modyfikacja to jakiś problem.
W reroucie możliwe problemy na trasie to:
- problem z odpowietrzeniem (dość długa rura idąca za silnik)
- bardzo utrudniony dostęp do termostatu, obudowy i wszystkiego co z tym związane. Od tyłu jest bardzo mało miejsca.
- w przypadku awarii, wycieku co może się zdarzyć bo to jednak DIY brak możliwości naprawy w trasie (nawet nie dokręcisz obudowy)
- możliwe problemy ze szczelnością
- droższe naprawy w przypadku konieczności rozkręcania układu

Jeśli coś Ci dobrze działa to moim zdaniem nie ruszaj tego bo może być gorzej. Nie ulepszaj na siłę. Ja gdybym miał problemy z chłodzeniem zacząłbym od nowej chłodnicy lub nowej większej chłodnicy.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

08 cze 2017, 7:02

turbo pchała pisze:
Chezus pisze:
turbo pchała pisze:Do codziennej jazdy rerout sprawi Ci tylko problemy IMO

O jakich problemach mówisz? Widziałem, że w swojej masz dołożone po założeniu turbo. No ja podejrzewam, że nawet moje szybkie przejazdy po zakrętach, to nie to samo co tor, a na tor to bardzo okazyjnie będę wypadał.


Każda modyfikacja to jakiś problem.
W reroucie możliwe problemy na trasie to:
- problem z odpowietrzeniem (dość długa rura idąca za silnik)
- bardzo utrudniony dostęp do termostatu, obudowy i wszystkiego co z tym związane. Od tyłu jest bardzo mało miejsca.
- w przypadku awarii, wycieku co może się zdarzyć bo to jednak DIY brak możliwości naprawy w trasie (nawet nie dokręcisz obudowy)
- możliwe problemy ze szczelnością
- droższe naprawy w przypadku konieczności rozkręcania układu

Jeśli coś Ci dobrze działa to moim zdaniem nie ruszaj tego bo może być gorzej. Nie ulepszaj na siłę. Ja gdybym miał problemy z chłodzeniem zacząłbym od nowej chłodnicy lub nowej większej chłodnicy.[/quote]


+1
Płukanka układu, porządny płyn, i ewentualna wymiana chłodnicy na " grubsza " pozwoli Ci spać spokojnie ;-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

08 cze 2017, 7:10

Jeszcze nie zdażyło mi się, żeby wskazówka wyhyliła się od pionu w prawo, więc problemów z przegrzewaniem nie ma. Nie wiem, czy mam grubą, czy zwykłą chłodnicę. Mam to co było fabrycznie, ale jest duża i z 2 wentylatorami. Ja się przejmowałem nierównym nagrzewaniem się cylindrów, ale jak mówicie, że nie ma potrzeby na razie, to odpuszczę.
The answer is always Miata.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

08 cze 2017, 14:44

Chezus pisze:Jeszcze nie zdażyło mi się, żeby wskazówka wyhyliła się od pionu w prawo, więc problemów z przegrzewaniem nie ma. Nie wiem, czy mam grubą, czy zwykłą chłodnicę. Mam to co było fabrycznie, ale jest duża i z 2 wentylatorami. Ja się przejmowałem nierównym nagrzewaniem się cylindrów, ale jak mówicie, że nie ma potrzeby na razie, to odpuszczę.


W myśl zasady - nie ruszaj póki nie śmierdzi ;)
Jazda autostradowa to akurat jedne z lepszych warunków drogowych dla silnika i samochodu ogółem ;) Jak Ci się w mieście nie grzeje to na trasie go nie zagrzejesz ;)
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

08 cze 2017, 15:51

Unię nieco na odwrót. Wskazówka rośnie powyżej 150 w upalny dzień. Myślę że to sprawa tablicy rejestracyjnej unię we wlocie

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

08 cze 2017, 19:00

kali7575 pisze:Unię nieco na odwrót. Wskazówka rośnie powyżej 150 w upalny dzień. Myślę że to sprawa tablicy rejestracyjnej unię we wlocie

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka


Tablica na wlocie, to najgorsze zło. To ja już wolę mieć zeszpecony zderzak. Wszystko, byle fabrycznych wlotów nie zakrywać. Ta tablica będzie działać jak ta tektura, którą się kiedyś zimą na atrapę chłodnicy zimą zakładało.
The answer is always Miata.
kali7575
Posty: 73
Rejestracja: 31 lip 2016, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław / Głogów

08 cze 2017, 20:17

Tak ale wcześniej była tam szwajcarska mała blacha i nawet nasza ogromna najlepiej mi tu pasuje.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 745
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

08 cze 2017, 20:18

Panowie, pomóżcie :poklony: - czy tłumik końcowy w NC 1.8 i 2.0 jest ten sam :?:
Samba88
Posty: 133
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

10 cze 2017, 8:14

Panowie takie pytanie. Czy z racji tego, ze miaty są podatne na rdzę stosujecie jakieś specjalne środki zapobiegawcze dotyczące mycia pojazdów? Zapytam wprost, czy mozna je kurde umyć normalnie, jak zwykły samochód karcher spłukać i te sprawy? Czy sie tam coś dostanie do tych kanalików i po robocie. Po dachu tez normalnie lejecie woda?
Awatar użytkownika
mudvayne
Donator
Donator
Posty: 148
Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
Model: NB
Lokalizacja: SZY

10 cze 2017, 8:32

Samba88 pisze:Panowie takie pytanie. Czy z racji tego, ze miaty są podatne na rdzę stosujecie jakieś specjalne środki zapobiegawcze dotyczące mycia pojazdów? Zapytam wprost, czy mozna je kurde umyć normalnie, jak zwykły samochód karcher spłukać i te sprawy? Czy sie tam coś dostanie do tych kanalików i po robocie. Po dachu tez normalnie lejecie woda?


Wystarczy uważać na dach, żeby myjki zbyt blisko nie przyłożyć. W miarę możliwości spróbuj umyć też wewnętrzne części nadkoli ;) przed myciem zwróć też uwagę na kanaliki w progach i odpływy z dachu, muszą być drożne
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2017, 11:34

Wie ktoś może gdzie można dostać sondę lambdę denso DOX0322? Poza denso japan. W intercars podobno nie ma

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2017, 12:27

Carspeed?
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2017, 13:04

Tam jeszcze nie dzwoniłem, dzięki!

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Samba88
Posty: 133
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

10 cze 2017, 18:56

mudvayne pisze:
Samba88 pisze:Panowie takie pytanie. Czy z racji tego, ze miaty są podatne na rdzę stosujecie jakieś specjalne środki zapobiegawcze dotyczące mycia pojazdów? Zapytam wprost, czy mozna je kurde umyć normalnie, jak zwykły samochód karcher spłukać i te sprawy? Czy sie tam coś dostanie do tych kanalików i po robocie. Po dachu tez normalnie lejecie woda?


Wystarczy uważać na dach, żeby myjki zbyt blisko nie przyłożyć. W miarę możliwości spróbuj umyć też wewnętrzne części nadkoli ;) przed myciem zwróć też uwagę na kanaliki w progach i odpływy z dachu, muszą być drożne


Gdzie znajdę te kanaliki i odpływy? Czym je przepchać?
Awatar użytkownika
mudvayne
Donator
Donator
Posty: 148
Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
Model: NB
Lokalizacja: SZY

10 cze 2017, 19:38

Samba88 pisze:
mudvayne pisze:
Samba88 pisze:Panowie takie pytanie. Czy z racji tego, ze miaty są podatne na rdzę stosujecie jakieś specjalne środki zapobiegawcze dotyczące mycia pojazdów? Zapytam wprost, czy mozna je kurde umyć normalnie, jak zwykły samochód karcher spłukać i te sprawy? Czy sie tam coś dostanie do tych kanalików i po robocie. Po dachu tez normalnie lejecie woda?


Wystarczy uważać na dach, żeby myjki zbyt blisko nie przyłożyć. W miarę możliwości spróbuj umyć też wewnętrzne części nadkoli ;) przed myciem zwróć też uwagę na kanaliki w progach i odpływy z dachu, muszą być drożne


Gdzie znajdę te kanaliki i odpływy? Czym je przepchać?


Kanaliki przedstawione na zdjęciu, mniej więcej te miejsca gdzie podkładasz lewarek, od wewnątrz: Obrazek

Co do odpływów z dachu, tu jest temat: viewtopic.php?t=190
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 335
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2017, 20:55

mudvayne pisze:
Samba88 pisze:
mudvayne pisze:
Samba88 pisze:Panowie takie pytanie. Czy z racji tego, ze miaty są podatne na rdzę stosujecie jakieś specjalne środki zapobiegawcze dotyczące mycia pojazdów? Zapytam wprost, czy mozna je kurde umyć normalnie, jak zwykły samochód karcher spłukać i te sprawy? Czy sie tam coś dostanie do tych kanalików i po robocie. Po dachu tez normalnie lejecie woda?


Wystarczy uważać na dach, żeby myjki zbyt blisko nie przyłożyć. W miarę możliwości spróbuj umyć też wewnętrzne części nadkoli ;) przed myciem zwróć też uwagę na kanaliki w progach i odpływy z dachu, muszą być drożne


Gdzie znajdę te kanaliki i odpływy? Czym je przepchać?


Kanaliki przedstawione na zdjęciu, mniej więcej te miejsca gdzie podkładasz lewarek, od wewnątrz: Obrazek

Co do odpływów z dachu, tu jest temat: viewtopic.php?t=190

Jeżeli ktoś robił antykorozję, odpływy te mogą być zaklejone masą - tak było u mnie. Wycior z wieszaka drucianego dał radę - woda lała się ciurkiem ponad 3 minuty...
Samba88
Posty: 133
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

11 cze 2017, 10:34

Dziękuję Panowie. Muszę zwrócić na to uwagę. Co prawda nie użytkuję auta w deszcz, ale jednak pozaglądam tu i tam.
PiotrB
Posty: 119
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

12 cze 2017, 9:47

Potrzebuję wykonać otwory w stylebarze pod OEMowy windshot tak by umocować go nieco niżej. Stal ma ok 5mm grubości i trzeba wykonać również gwint.

Gdzie można się z czymś takim zgłosić ? Macie jakieś pomysły ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 cze 2017, 10:38

PiotrB pisze:Potrzebuję wykonać otwory w stylebarze pod OEMowy windshot tak by umocować go nieco niżej. Stal ma ok 5mm grubości i trzeba wykonać również gwint.

Gdzie można się z czymś takim zgłosić ? Macie jakieś pomysły ?

jakiś zakład ślusarski/tokarski - szukaj w google pod hasłem "obróbka metalu/usługi slusarskie"
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

12 cze 2017, 19:41

Witajcie.
Mam następujący problem.
Wymieniałem u blacharza drzwi prawe (od strony pasażera) po stłuczce.
Kupiłem drzwi używane na allegro - gołe/ nieuzbrojone - do NA.

Teraz nie pasuje mi do nich prowadnica szyby !

Stąd moje pytanie:
1) czy to możliwe że to są drzwi z wersji "korbotronic" i są w nich jakieś inne mocowania prowadnic ?
2) czy to możliwe że to są drzwi z anglika lub japonki lub NA FL i są w nich jakieś inne mocowania?

Przyznaję że jestem totalnie zaskoczony tematem- może ktoś z Was będzie mi umiał odpowiedzieć jaką prowadnicę powinienem szukać lub może gdzie znaleźć na drzwiach numer części to sam poszukam jakichś informacji.

Z góry dzięki za pomoc!

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ