(NA/NB/NC/ND) Dyfry z LSD
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster
- Lokalizacja: Upper Silesia
Torsen Typ 1 (widac pelen otwor)
Torsen Typ 2 (widac "podkładkę" w otworze)
Fuji (widac "sześciokąt" w otworze)
Otwarty (widac "walek" w otworze)
Jezli podczas wymiany oleju znajdziesz takie kawlki oznacza, ze masz Fuji na wykończeniu.
Jezeli chodzi o rynek UK to do okolo polowy 2003 wszystkie szpery byly Torsen. Po polowie 2003, Fuji.
Rozebralem kilkanascie jak nie kilkadziesiąt mx5.
Większość fuji dyfrow (mowie o MK2,5 nie MK3) mialy kawlki metalu ze (zdjec powyzej) w oleju.
Dryfry te nie byly glosne, nie szumialy, dzialay.....
Poloski z MK1 (późne lata), MK2 i MK2,5 sa zamienne....
Torsen Typ 2 (widac "podkładkę" w otworze)
Fuji (widac "sześciokąt" w otworze)
Otwarty (widac "walek" w otworze)
Jezli podczas wymiany oleju znajdziesz takie kawlki oznacza, ze masz Fuji na wykończeniu.
Jezeli chodzi o rynek UK to do okolo polowy 2003 wszystkie szpery byly Torsen. Po polowie 2003, Fuji.
Rozebralem kilkanascie jak nie kilkadziesiąt mx5.
Większość fuji dyfrow (mowie o MK2,5 nie MK3) mialy kawlki metalu ze (zdjec powyzej) w oleju.
Dryfry te nie byly glosne, nie szumialy, dzialay.....
Poloski z MK1 (późne lata), MK2 i MK2,5 sa zamienne....
Z tego co wyczytałem jak z fuji wylecą kawałki to zachowuje się wtedy jak otwarty dyfer, bo te płytki właśnie są odpowiedzialne za tarcie i spinanie. Ogólnie znalazłem wątek na forum uk i masa ludzi ma z tym problem, trzeba omijać ten mechanizm szerokim łukiem.
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
autopaga pisze:Z tego co wyczytałem jak z fuji wylecą kawałki to zachowuje się wtedy jak otwarty dyfer, bo te płytki właśnie są odpowiedzialne za tarcie i spinanie. Ogólnie znalazłem wątek na forum uk i masa ludzi ma z tym problem, trzeba omijać ten mechanizm szerokim łukiem.
Jest w tym sporo racji, ale niekoniecznie bym go omijał. W Grinchu przetrwał sezon niezbyt lekkiej jazdy. I żyje
Kiedyś sebna, który miał go w swoim sportive wymieniał dyfer ze 2 razy. Tak to już ma, że się zużywa, ale nie ma reguły.
miatasm.com
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Uuuu znowu rośnie legenda.
Znam z bliska i od dłuższego czasu przynajmniej 3 NBFL które mają grubo ponad 150tyś i ori fuji i nic się nie dzieję.
W tym mój speed ma fuji, 160tyś km + i bebechy eleganckie.
Znam z bliska i od dłuższego czasu przynajmniej 3 NBFL które mają grubo ponad 150tyś i ori fuji i nic się nie dzieję.
W tym mój speed ma fuji, 160tyś km + i bebechy eleganckie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
u mnie ok 160kk km w msm i spina na łuku bardzo fajnie
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Uuuu znowu rośnie legenda.
Znam z bliska i od dłuższego czasu przynajmniej 3 NBFL które mają grubo ponad 150tyś i ori fuji i nic się nie dzieję.
W tym mój speed ma fuji, 160tyś km + i bebechy eleganckie.
http://www.mx5oc.co.uk/forum/yaf_postsm357597_Bits-from-diff.aspx
Przeczytałem cały temat i według mnie to popularna usterka. Prawda jest taka że nie idzie sprawdzić czy te elementy są czy ich nie ma bez wyciągnięcia szpery, nie widać ich nawet po ściągnięciu czapki z łapami.
A nie jest tak, że tylko w 2003r czyli na początku bywały problemy, a później to poprawili? Gdzieś tak czytałem.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Biorąc pod uwagę, że montowali to ustrojstwo od połowy 2003 do połowy 2004 (później weszła NC), to mało czasu na to "później"
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
W sumie faktycznie. Skoro pierwsze NC wyprodukowali w maju 2015, to przez 4 miesiące coś z taśmy musiało zjeżdżać Czyli jakieś 2 lata produkcji z tym dyfrem były
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
-
- Posty: 1049
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Alan pisze:W 2005 też była produkcja NBFL. Z limitowanych np. Impuls, MSM.
Tak, NBFL był produkowany w 2005 roku, ale nie dotyczy to MSM.
Wszystkie MSM (także te na rok 2005) zostały wyprodukowane w 2004 roku. Ostatni MSM zszedł z tasmy 22 grudnia.
Każdy własciciel MSM może dowiedzieć się dokładnej daty zejścia z tasmy swojego auta.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Witam Panowie! Na forum miaty tym angielskim, wyczytalem ze NC'ki mialy LSD tylko w wersji 2.0 i 6 biegowej skrzyni. Ja mam 5 biegowa wiec smutny obszedłem sie smakiem.. Ale dzis rozkodowalem VIN i pokazuje mi ze mam 2.0 5 Biegow + LSD . Wiec jak to jest w koncu?
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
HDM pisze:Witam Panowie! Na forum miaty tym angielskim, wyczytalem ze NC'ki mialy LSD tylko w wersji 2.0 i 6 biegowej skrzyni. Ja mam 5 biegowa wiec smutny obszedłem sie smakiem.. Ale dzis rozkodowalem VIN i pokazuje mi ze mam 2.0 5 Biegow + LSD . Wiec jak to jest w koncu?
Nie wiem, ale mam znajomego, który też ma 5b i LSD w NC z 2007 więc to chyba nie jest reguła.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
-
- Donator
- Posty: 403
- Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Jakby ktoś potrzebował bardzo obrazowego wyjaśnienia działania torsena
https://www.facebook.com/25093143827702 ... 355477728/
https://www.facebook.com/25093143827702 ... 355477728/
Zdrówko!
- szy
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
W tym filmiku jest wyjaśniona zasada działania otwartego dyfra, a nie LSD.kazik_kazik pisze:Jakby ktoś potrzebował bardzo obrazowego wyjaśnienia działania torsena
https://www.facebook.com/25093143827702 ... 355477728/
________________
edit
tu masz torsena:
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Zanim zacznie się powtórka z rozrywki... -> viewtopic.php?f=25&t=15697
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Świeżo z rozbierania auta.
Fuji Mazdaspeed ma inny wymiar wieloklinu, 29mm i widok przez dyfer- przelotowy. Szpera fuji Mazdaspeed, to inna fuji niz te NBFL-owe zwyczajne. Budowa przypomina szpere z rx8/NC.
Fuji Mazdaspeed ma inny wymiar wieloklinu, 29mm i widok przez dyfer- przelotowy. Szpera fuji Mazdaspeed, to inna fuji niz te NBFL-owe zwyczajne. Budowa przypomina szpere z rx8/NC.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 1049
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Wg japońskiego dziennikarza - MSM względem zwykłej wersji NBFL, ma "poprawione przeniesienie napedu". "Półosie zostały wzmocnione" i co ciekawe, "koła mechanizmu różnicowego mają te same wymiary (size) co w S2000".
Dodatkowo w/w dziennikarz stwierdził, w rozmowie z kierowcą, testującym pierwszego - prototypowego MSM'a, że do MSM "dodano 6-biegową skrzynie identyczną jak te w Altezza i Silvia". Ciekawe czy skrzynie z MSM, różni się od np. 6-tki z NB czy z NBFL ?
Dodatkowo w/w dziennikarz stwierdził, w rozmowie z kierowcą, testującym pierwszego - prototypowego MSM'a, że do MSM "dodano 6-biegową skrzynie identyczną jak te w Altezza i Silvia". Ciekawe czy skrzynie z MSM, różni się od np. 6-tki z NB czy z NBFL ?
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Wiemy, że pierwsze 6-tki w NBFL-ach miały inny rozmiar tej wsławionej tulejki drążka (bush lower kit), co może samo w sobie nie jest istotną różnicą, ale świadczy o tym, że w trakcie produkcji (właściwie na samym początku) jakieś zmiany w tych skrzyniach wprowadzono.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1779
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Witam,
byłem ciekaw jaki rodzaj LSD siedzi w mojej ND. Otrzymałem anglojęzyczny opis szpery montowanej w MX-5 ND z silnikiem 2.0
• Inside the super-LSD, taper rings that are fixed to the differential gear case have been placed between the differential gear case and the side gears. Additionally, a cone is provided around the outer surface of the side gear.
• Springs and retainers are positioned between the right and left side gears to provide initial torque to the taper rings
Otrzymałem również rysunek poglądowy. Problem w tym że nie mam pojęcia jak tu go wkleić.
Zainteresowanym mogę przesłać rysunek na prv.
Pozdrawiam
Rafał
byłem ciekaw jaki rodzaj LSD siedzi w mojej ND. Otrzymałem anglojęzyczny opis szpery montowanej w MX-5 ND z silnikiem 2.0
• Inside the super-LSD, taper rings that are fixed to the differential gear case have been placed between the differential gear case and the side gears. Additionally, a cone is provided around the outer surface of the side gear.
• Springs and retainers are positioned between the right and left side gears to provide initial torque to the taper rings
Otrzymałem również rysunek poglądowy. Problem w tym że nie mam pojęcia jak tu go wkleić.
Zainteresowanym mogę przesłać rysunek na prv.
Pozdrawiam
Rafał
- MMRS
- Donator
- Posty: 1779
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
I jeszcze raz opis, który otrzymałem od Mazdy na moje zapytanie jaki rodzaj LSD siedzi w czwartej generacji.
• Inside the super-LSD, taper rings that are fixed to the differential gear case have been placed between the differential gear case and the side gears. Additionally, a cone is provided around the outer surface of the side gear.
• Springs and retainers are positioned between the right and left side gears to provide initial torque to the taper rings
Pozdrawiam
R.