DIY kompresor
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
tanie komrpesory teraz sa od audi 3,0 kompresor. w bardzo dobrym stanie mozna kupic za 1500zl.
oczywiscie trzeba troche ciac dolot pod 4 cylindry z szesciu. kolega pod k20 w rexsie to robil i wynik ponad 350 koni.
http://allegro.pl/silniki-i-osprzet-tur ... t-1-2-1218
https://www.youtube.com/watch?v=62QbeP16Lus
http://www.innovativemotorsportstech.co ... ct-upgrade
troche pracy przy tym jest (glwonie ciecie i spawanie alu pod nowy intercooler wodny w dolociei wyjscie na 4 rurki w glowicy). ale dostajemy wydajny cichy komrpesor z przepustnica i bajpasem a nie jakis stary szmelc, ktory niemilosiernie wyje.
http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 26056.html
oczywiscie trzeba troche ciac dolot pod 4 cylindry z szesciu. kolega pod k20 w rexsie to robil i wynik ponad 350 koni.
http://allegro.pl/silniki-i-osprzet-tur ... t-1-2-1218
https://www.youtube.com/watch?v=62QbeP16Lus
http://www.innovativemotorsportstech.co ... ct-upgrade
troche pracy przy tym jest (glwonie ciecie i spawanie alu pod nowy intercooler wodny w dolociei wyjscie na 4 rurki w glowicy). ale dostajemy wydajny cichy komrpesor z przepustnica i bajpasem a nie jakis stary szmelc, ktory niemilosiernie wyje.
http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 26056.html
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
jeszcze takie pytanko potwierdzające...... bo szukając po necie natknąłem się, że różnie ludzie podpisują te kompresory np na e-bay (ten długi podpisują M62...)
z tego co oglądam to M62 na allegro z mietka można mieć za ok 950-2400zl
rozumiem, że Eatony pasujące do mazdy wyglądaja tak:
z tego co oglądam to M62 na allegro z mietka można mieć za ok 950-2400zl
rozumiem, że Eatony pasujące do mazdy wyglądaja tak:
- Załączniki
-
- MP62
- mp62.jpg (61.5 KiB) Przejrzano 6289 razy
-
- M62
- m62.jpg (24.55 KiB) Przejrzano 6289 razy
-
- Donator
- Posty: 394
- Rejestracja: 20 paź 2013, 21:38
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Gdynia
GELO jak chcesz Eatona żeby nie było trzeba dużo rzeźby to szukaj od Mini Cooper S . Najlepiej z teflonem na łopatka a z tego co pamietam to wersja R53 produkowana do 2004 r.
Był Escort 1,6 Cabrio '95
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
zbynie pisze:GELO jak chcesz Eatona żeby nie było trzeba dużo rzeźby to szukaj od Mini Cooper S . Najlepiej z teflonem na łopatka a z tego co pamietam to wersja R53 produkowana do 2004 r.
Tylko w mini jest maly bo m45.
GELO pisze:czy tego typu kompresor będzie spoko ??
http://allegro.pl/mercedes-e-clk-209-c- ... 34164.html
GELO czytałeś w ogóle wątek DIY kompresor?
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
tfutfu99 pisze:Wydawało mi się, że doładowanie powinno liniowo zwiększać się wraz z liczbą obrotów.
Ono bardzo ładnie jak dla mnie narasta na tych wykresach. Pomijając ich wzajemną synchronizację, bo jest jakaś śmieszna. Osiąga z tego co widzę jakieś ponad 0,6bar i pewnie tu jest koniec sprawności kompresora. Co to jest ? M45 ? Na ostatnim biegu jest jakiś dziwny chwilowy zanik ciśnienia ale z tych danych cięzko wywróżyć. Na fabrycznie nowym MP62 z największym przełożeniem wykresy były praktycznie identyczne, maksimum ciśnienia stabilizowało się gdzieś przy 0,85 bar. Dokładniejsze dane musiałłbym ze swojego archiwum logów wyciągnąć. Po prostu powyżej pewnego punktu pompa typu roots przestaje zwiększać ciśnienie a zaczyna grzać.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dzięki za szybką odpowiedź ale mógłbyś wyjaśnić dwie kwestie?
1.
2.
Kompresor to prawdopodobnie m65.
1.
Narasta ale przy około 3000 obrotów osiąga wartość około 120kPa i dalej ani więcej.majkel pisze:Ono bardzo ładnie jak dla mnie narasta na tych wykresach.
2.
Maksymalne ciśnienie to 120kPa, wydawało mi się, że to oznacza 20kPa więcej niż ciśnienie atmosferyczne, czyli 0,2bar.majkel pisze:Osiąga z tego co widzę jakieś ponad 0,6bar
Kompresor to prawdopodobnie m65.
Mikołaj
tfutfu99 pisze:Maksymalne ciśnienie to 120kPa, wydawało mi się, że to oznacza 20kPa więcej niż ciśnienie atmosferyczne, czyli 0,2bar.
Dokładnie tak jest, to ciśnienie bezwzględne.
W rootsie objętość powietrza na obrót jest w uproszczeniu stała w normalnym zakresie pracy, a VE silnika się zmienia, więc ciśnienie musi się zmienić.
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
DEXTER pisze:Igor (rogI) napedzal z seryjnego kola. Ale gdzies u kogos widzialem customowe kolo na wal.
U mnie:
1. Nie dało się założyć mniejszego koła na kompresor (stary model, trzeba by było ciąć jego budowę, żeby mniejsze kółko weszło), więc zdecydowałem dać większe koło pasowe. IIRC kosztowało mnie to 350 PLN, custom w Polsce.
2. Jak już powiększyłem koło pasowe, to pompa wspomagania nie wyrobiła z ciśnieniem i pluła płynem, więc wjechała pompa elektryczna z opla astry 2, polecam.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Kod: Zaznacz cały
2. Jak już powiększyłem koło pasowe, to pompa wspomagania nie wyrobiła z ciśnieniem i pluła płynem, więc wjechała pompa elektryczna z opla astry 2, polecam.
Pompa wspomagania zawsze pluje przy upalaniu.
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
autopaga pisze:Kod: Zaznacz cały
2. Jak już powiększyłem koło pasowe, to pompa wspomagania nie wyrobiła z ciśnieniem i pluła płynem, więc wjechała pompa elektryczna z opla astry 2, polecam.
Pompa wspomagania zawsze pluje przy upalaniu.
To prawda. U mnie po powiększeniu koła pasowego opluła pompę hamulcową, ścianę grodziową i generalnie pół komory, a płynu starczyło na jedno okrążenie w Toruniu. Ale to już przeszłość
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Idzie wiosna. Jako, że obiecałem sobie wyjąć silnik i ogarnąć komorę (nowa farba, lepiej poukładane przewody itp.) - stwierdziłem, że dlaczego nie warto byłoby od razu zabrać się do tematu DIY. Odgrzewam kotleta
Chciałbym zrobić build-a na bazie m62 którego już mam, natomiast najwięcej problemów może sprawić kwestia dostępnosci kilku części:
a) pompa paliwa Walbro 190 l/h HP praktycznie nie do ogarnięcia w Polsce. Skąd to można złapać? Ewentualnie czy są jakieś zamienniki które warto polecić z lepszą dostępnością? Btw.255 nie wchodzi w rachubę bo nie chce robić z samochodu czołgu
b) bypass - z tego co wyczytałem, najłatwiejszy w ogarnięciu będzie http://www.1320.co.uk/mini-cooper-s-sup ... pass-valve - natomiast tego też w polsce ni widu, ni słychu. Ktoś może sprowadzał z zza granicy?
Teraz nie problemy, ale pytania:
= Intercooler - czy ktoś może robił setup pod IC z przesuwaniem chodnicy o kilka cm. do tyłu i wciskaniem orurowania Nad i przed chłodnicę? Wydaje się to być rozsądniejsze niż pchanie rur pod spodem przez wąskie gardło
= wtryski - polecane są od rx7/8, ewentualnie widziałem, że zielone od Celica-i też mogą dać radę. Jakieś sprawdzone sugestie?
Poźniej przejdę do innych tematów, ale pierw skompletuje setup. Najgorszą częścią pewnie będzie znalezienie rzeźbiarza któremu uda się całość sensownie wystroić Tego tematu już się sam nie dotknę, bo boję się roz_______ silnik na próbach
Wszelkie namiary/informacje na osoby które chcą się podzielić wiedzą DIY mile widziane.
Dodam, że nie chce z tego robić potwora, bardziej zależy mi na wiedzy, zaspokojeniu ciekawości i zebraniu doświadczenia (ot jestem taki dziwak, że się uczę wszystkiego co mnie interesuje).
Opcje w stylu: nie rób tego, bo sobie młotkiem obijesz palca proszę pozostawić dla siebie. Potrafię operować różnymi narzędziami i mam dobrze pracujący mózg
Chciałbym zrobić build-a na bazie m62 którego już mam, natomiast najwięcej problemów może sprawić kwestia dostępnosci kilku części:
a) pompa paliwa Walbro 190 l/h HP praktycznie nie do ogarnięcia w Polsce. Skąd to można złapać? Ewentualnie czy są jakieś zamienniki które warto polecić z lepszą dostępnością? Btw.255 nie wchodzi w rachubę bo nie chce robić z samochodu czołgu
b) bypass - z tego co wyczytałem, najłatwiejszy w ogarnięciu będzie http://www.1320.co.uk/mini-cooper-s-sup ... pass-valve - natomiast tego też w polsce ni widu, ni słychu. Ktoś może sprowadzał z zza granicy?
Teraz nie problemy, ale pytania:
= Intercooler - czy ktoś może robił setup pod IC z przesuwaniem chodnicy o kilka cm. do tyłu i wciskaniem orurowania Nad i przed chłodnicę? Wydaje się to być rozsądniejsze niż pchanie rur pod spodem przez wąskie gardło
= wtryski - polecane są od rx7/8, ewentualnie widziałem, że zielone od Celica-i też mogą dać radę. Jakieś sprawdzone sugestie?
Poźniej przejdę do innych tematów, ale pierw skompletuje setup. Najgorszą częścią pewnie będzie znalezienie rzeźbiarza któremu uda się całość sensownie wystroić Tego tematu już się sam nie dotknę, bo boję się roz_______ silnik na próbach
Wszelkie namiary/informacje na osoby które chcą się podzielić wiedzą DIY mile widziane.
Dodam, że nie chce z tego robić potwora, bardziej zależy mi na wiedzy, zaspokojeniu ciekawości i zebraniu doświadczenia (ot jestem taki dziwak, że się uczę wszystkiego co mnie interesuje).
Opcje w stylu: nie rób tego, bo sobie młotkiem obijesz palca proszę pozostawić dla siebie. Potrafię operować różnymi narzędziami i mam dobrze pracujący mózg
soberinho pisze: pompa paliwa Walbro 190 l/h HP praktycznie nie do ogarnięcia w Polsce. Skąd to można złapać?
yyy.. Jeżeli chcesz to zrobić na FMU, to wybierasz rozwiązanie muzealne, a jeżeli paliwo ogarniesz współczesnymi metodami, to seryjna pompa. Lepiej dołożyć czujnik ciśnienia paliwa na listwę.
soberinho pisze:natomiast tego też w polsce ni widu, ni słychu.
Mam, leży na półce, mogę sprzedać. Odezwij się na PW jeżeli jesteś zainteresowany.
soberinho pisze:polecane są od rx7/8, ewentualnie widziałem, że zielone od Celica-i też mogą dać radę
Praktycznie jedyne dostępne to żółte i niebieskie z RX-8.
Nie jestem przekonany do konkretnych rozwiązań. Pewnie dlatego też słucham opinii innych
Skąd pewność że pompa ori. da radę przy większym zapotrzebowaniu na wachę? Jest aż taka wydajna w serii?
Być może wybrałem rozwiązanie muzealne, natomiast takie na jakie znalazłem odpowiedzi i pozwoliło mi zrozumieć zasadę działania mimo wszystko mechanika mi łatwiej wchodzi niż elektronika.
Jeśli dobrze rozumiem to do sugerowanego rozwiązania potrzeba jeszcze pompy pobocznej i dodatkowej kombinacji z obiegiem paliwowym?
Skąd pewność że pompa ori. da radę przy większym zapotrzebowaniu na wachę? Jest aż taka wydajna w serii?
Być może wybrałem rozwiązanie muzealne, natomiast takie na jakie znalazłem odpowiedzi i pozwoliło mi zrozumieć zasadę działania mimo wszystko mechanika mi łatwiej wchodzi niż elektronika.
Jeśli dobrze rozumiem to do sugerowanego rozwiązania potrzeba jeszcze pompy pobocznej i dodatkowej kombinacji z obiegiem paliwowym?
-
- Donator
- Posty: 394
- Rejestracja: 20 paź 2013, 21:38
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Gdynia
= Intercooler - czy ktoś może robił setup pod IC z przesuwaniem chodnicy o kilka cm. do tyłu i wciskaniem orurowania Nad i przed chłodnicę? Wydaje się to być rozsądniejsze niż pchanie rur pod spodem przez wąskie gardło
IC jak najbardziej da się umieścić i poprowadzić rury tak jak piszesz, nawet nie ma z tym dużej rzeźby. Najważniejsze to żeby opuścić chłodnice ze trzy centy na dół i wstawić ja w dalsze otwory mocujące na dole w prowadnicy. Rury da się wtedy ładnie poprowadzić góra. Zostaje tylko ogarnąć nowe mocowania górne do chłodnicy. A jak wyglada to znajdziesz np. w moim wątku .
IC jak najbardziej da się umieścić i poprowadzić rury tak jak piszesz, nawet nie ma z tym dużej rzeźby. Najważniejsze to żeby opuścić chłodnice ze trzy centy na dół i wstawić ja w dalsze otwory mocujące na dole w prowadnicy. Rury da się wtedy ładnie poprowadzić góra. Zostaje tylko ogarnąć nowe mocowania górne do chłodnicy. A jak wyglada to znajdziesz np. w moim wątku .
Był Escort 1,6 Cabrio '95
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
soberinho pisze:Skąd pewność że pompa ori. da radę przy większym zapotrzebowaniu na wachę?
Pewnie stąd, że ludzie to przetestowali i jeżdżą na ori pompie i doładowaniu? Wszystko jest na forum
soberinho pisze:Być może wybrałem rozwiązanie muzealne, natomiast takie na jakie znalazłem odpowiedzi i pozwoliło mi zrozumieć zasadę działania
Naprawdę szkoda Twojego czasu, pieniędzy i nerwów na FMU. Skoro pytasz, zaufaj tym co Ci podpowiadają.
soberinho pisze:Jeśli dobrze rozumiem to do sugerowanego rozwiązania potrzeba jeszcze pompy pobocznej i dodatkowej kombinacji z obiegiem paliwowym?
O jakim rozwiązaniu piszesz i jakiej pompie "pobocznej"?