K20a2 Swap, Czyli VTEC Just Kicked In Yo!
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
- Model: NB
- Wersja: 2.0 K20A2
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Czerwona NA nie ma ze mna latwo. Leciwe 1.6 upalane jest przynajmniej raz w tygodniu, a walczyc musi w tej samej klasie glownie z Civic'ami i CRX'ami po 160 czy 180KM.
Zeby ulatwic sobie sprawe, juz w zeszlym roku rozeznalem sie w temacie swap'ow ktore spelnilyby moje oczekiwania i pozwolily na latwiejsza rywalizacje na torze, rallysprintach i calej reszcie imprez motoryzacyjnych.
Zalezalo mi na:
- niskiej wadze przekladki, nie wiekszej niz seryjnie
- niezawodnosci silnika
- odpornosci na calodzienne katowanie bez problemow z przegrzewaniem
- dostepnych modyfikacjach i relatywnie tanich czesci zamiennych
- ilosci dostepnych informacji o silniku i mod'ach
- pozostaniu przy jak najwiekszej ilosci seryjnych elementow i rozwiazan jak np. skrzynia czy polozenie maglownicy
Ostatecznie, zainspirowany tematem takich przekladek zza oceanu(kmiata), zdecydowalem sie na K20a2 z EP3 TypeR.
Silnik dorownuje dopracowaniem i efektywnoscia slynnemu b16 i na moje szczescie, w przeciwienstwie do niego, kreci sie w odpowiednia dla swapu strone:)
Mam w Poznaniu, na miejscu ludkow ogarnietych w temacie Hondy lacznie z kilkoma silnikami do wyboru wiec powinno pojsc latwiej.
W bonusie bedzie krecenie silnika powyzej 8000rpm no i zarty w stylu VTEC kicked in, yo!
Zeby ulatwic sobie sprawe, juz w zeszlym roku rozeznalem sie w temacie swap'ow ktore spelnilyby moje oczekiwania i pozwolily na latwiejsza rywalizacje na torze, rallysprintach i calej reszcie imprez motoryzacyjnych.
Zalezalo mi na:
- niskiej wadze przekladki, nie wiekszej niz seryjnie
- niezawodnosci silnika
- odpornosci na calodzienne katowanie bez problemow z przegrzewaniem
- dostepnych modyfikacjach i relatywnie tanich czesci zamiennych
- ilosci dostepnych informacji o silniku i mod'ach
- pozostaniu przy jak najwiekszej ilosci seryjnych elementow i rozwiazan jak np. skrzynia czy polozenie maglownicy
Ostatecznie, zainspirowany tematem takich przekladek zza oceanu(kmiata), zdecydowalem sie na K20a2 z EP3 TypeR.
Silnik dorownuje dopracowaniem i efektywnoscia slynnemu b16 i na moje szczescie, w przeciwienstwie do niego, kreci sie w odpowiednia dla swapu strone:)
Mam w Poznaniu, na miejscu ludkow ogarnietych w temacie Hondy lacznie z kilkoma silnikami do wyboru wiec powinno pojsc latwiej.
W bonusie bedzie krecenie silnika powyzej 8000rpm no i zarty w stylu VTEC kicked in, yo!
- Alex
- Donator
- Posty: 4611
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
a ja myslalem ze swap jest juz na ukonczeniu
ciezko mi sobie wyobrazic jak to bedzie zasuwac w twoich rekach, pamietam jak mnie przewiozles na Debrznie 1.6
ciezko mi sobie wyobrazic jak to bedzie zasuwac w twoich rekach, pamietam jak mnie przewiozles na Debrznie 1.6
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
S2kmiata:D?
Swietna sprawa.
Ps. Tarczy 225mm nie widu:/ chyba poszlo z zlomexem. ale jeszcze pogrzebie w poszukiwaniu.
Swietna sprawa.
Ps. Tarczy 225mm nie widu:/ chyba poszlo z zlomexem. ale jeszcze pogrzebie w poszukiwaniu.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
- Model: NB
- Wersja: 2.0 K20A2
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
U ciebie w mx-5 juz siedzi?remik pisze:K20 inside - Dobry wybór co do motoru
Spotkamy się w jednej klasie . 3mam kciuki za projekt .
Dokladniej k20, bo motorowni z s2k nie chce, mniej idiotoodporny:) Ta tarcza sprzegla 225mm wlasnie tu sie przyda. Chyba nie zaden rarytas?grzes pisze:S2kmiata:D?
Swietna sprawa.
Ps. Tarczy 225mm nie widu:/ chyba poszlo z zlomexem. ale jeszcze pogrzebie w poszukiwaniu.
Kolejne update'y beda, choc pewnie rozlozone troche w czasie. Narazie kolekcjonuje graty, to ta przyjemna czesc:)Sowaone pisze:Super plan, sam mam podobny
Czekam na kolejne update'y
Powodzenia!
Ja bym powiedzial, dobrze ze w ogole sie zdecydowalem:) Prawy masz zaklepany na mmcAlex pisze:a ja myslalem ze swap jest juz na ukonczeniu
ciezko mi sobie wyobrazic jak to bedzie zasuwac w twoich rekach, pamietam jak mnie przewiozles na Debrznie 1.6
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
W jakiej to klasie teraz będzie jeździć? Już nie seria, a jeszcze nie doładowana:) Dobry pomysł na spełnienie dwóch marzeń na raz.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
- Model: NB
- Wersja: 2.0 K20A2
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Wbrew temu co moglaby nazwa sugerowac dogadalem sie z Claire szybko a calosc wydaje sie byc pospawana bardzo poprawnie i z elementow cietych laserem.Fiveopac pisze:Uuuu fajnie sie zaczyna kibicuje miło, że w EU da się zakupić gotowa ramę pod silnik, swoją droga ciekawa nazwa firmy
Poprosilem tez na specjalne zyczenie o wersje do NA z udoskonalaona geometria zawieszenia od NB co wymagalo wykoniana nowego wzornika.
Jestem rownie podekscytowany. Do tego stopnia ze ogladam na yt onboardy civikow kreconych do 10k rpmMarekJ pisze:Mega projekt Będę śledził
Wydaje mi sie ze klasa "doladowana" MMC przyjmuje tez wszystkiego rodzaju przekladance.czester_ pisze:W jakiej to klasie teraz będzie jeździć? Już nie seria, a jeszcze nie doładowana:) Dobry pomysł na spełnienie dwóch marzeń na raz.
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Dodatkowy otwor montazowy i co wazniejsze wiekszy mozliwy kat wyprzedzenia zwrotnicy przy zachowaniu tego samego negatywu.
co daje jakies +50mm.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
U.S.U.L pisze:U ciebie w mx-5 juz siedzi?remik pisze:K20 inside - Dobry wybór co do motoru
Spotkamy się w jednej klasie . 3mam kciuki za projekt .
U mnie siedzi już w Integrze - rozmawialiśmy na Bednarach
Temat dodany do obserwowanych i trzymam kciuki za udany projekt.
Patrząc na zalety k20 to zdecydowanie najrozsądniejszy wybór do mx5 jeśli ktoś chce się bawić w swapy. Co jak co, ale hondzie trzeba przyznać że małe silniki to potrafią robić.
Patrząc na zalety k20 to zdecydowanie najrozsądniejszy wybór do mx5 jeśli ktoś chce się bawić w swapy. Co jak co, ale hondzie trzeba przyznać że małe silniki to potrafią robić.
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
- Model: NB
- Wersja: 2.0 K20A2
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Ahh, myslalem ze cos nowego sie urodzilo:)remik pisze:U.S.U.L pisze:U ciebie w mx-5 juz siedzi?remik pisze:K20 inside - Dobry wybór co do motoru
Spotkamy się w jednej klasie . 3mam kciuki za projekt .
U mnie siedzi już w Integrze - rozmawialiśmy na Bednarach
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
- Model: NB
- Wersja: 2.0 K20A2
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Trudno sie nie zgodzic, tyle ze ja mam juz klapki na oczachD4C pisze:Temat dodany do obserwowanych i trzymam kciuki za udany projekt.
Patrząc na zalety k20 to zdecydowanie najrozsądniejszy wybór do mx5 jeśli ktoś chce się bawić w swapy. Co jak co, ale hondzie trzeba przyznać że małe silniki to potrafią robić.
[quote=U.S.U.L]Dodatkowy otwor montazowy i co wazniejsze wiekszy mozliwy kat wyprzedzenia zwrotnicy przy zachowaniu tego samego negatywu.[/quote]
+50mm gdzie? ET ?
USUL, kiedy zaczynasz prace? W tym roku widzimy sie jeszcze w klasie 1.6 ?
grzes pisze:co daje jakies +50mm.
+50mm gdzie? ET ?
USUL, kiedy zaczynasz prace? W tym roku widzimy sie jeszcze w klasie 1.6 ?
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
- Model: NB
- Wersja: 2.0 K20A2
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Ciezko znalezc wiarygodne zrodlo, ale wedlug kolektywnej informacji z netu k20a2 wazy 275lbs czyli 125kg. Moje 1.6 B6ZE(RS) wazy w okolicach 280lbs, wiec wychodzi prawie to samo. 1.8 oczywiscie juz wiecej.remik pisze:U.S.U.L pisze:Wazy toto 9,5kg czyli juz na starcie 5,5kg oszczednosci na przodzie wzgledem serii.
.
Oki, dobra - a policzyłeś ile silnik K20 będzie cięższy od serii NA ?
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
U.S.U.L pisze:Ciezko znalezc wiarygodne zrodlo, ale wedlug kolektywnej informacji z netu k20a2 wazy 275lbs czyli 125kg. Moje 1.6 B6ZE(RS) wazy w okolicach 280lbs, wiec wychodzi prawie to samo. 1.8 oczywiscie juz wiecej.
hmm, ciekawe ile z osprzętem - ale to byłaby dobra wiadomość. Nieoficjalnie mam info - że K seria jest z osprzętem cięższą od B serii , co mnie trochę martwiło . Tym bardziej stawiam - że seria NA powinna być sporo lżejsza , ale być może te mazdowskie jednostki są po prosu takie ciężkie ...
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
- Model: NB
- Wersja: 2.0 K20A2
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
To niby wagi z osprzetem bez skrzyn. Jakby nie patrzec aluminiowy blok i miska w k20a2 vs zeliwny b6ZE. Przyjdzie czas to postaram sie porownac jak to w rzeczywistosci wyglada.remik pisze:U.S.U.L pisze:Ciezko znalezc wiarygodne zrodlo, ale wedlug kolektywnej informacji z netu k20a2 wazy 275lbs czyli 125kg. Moje 1.6 B6ZE(RS) wazy w okolicach 280lbs, wiec wychodzi prawie to samo. 1.8 oczywiscie juz wiecej.
hmm, ciekawe ile z osprzętem - ale to byłaby dobra wiadomość. Nieoficjalnie mam info - że K seria jest z osprzętem cięższą od B serii , co mnie trochę martwiło . Tym bardziej stawiam - że seria NA powinna być sporo lżejsza , ale być może te mazdowskie jednostki są po prosu takie ciężkie ...
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1057
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Byłoby mega fajnie, jakbyś jakiś kosztorys też prowadził - kupiłem sobie rok temu MX5, miał być zwykły dupowóz. I był. Dopóki się z dziewczyną nie rozstałem w lipcu. Od tej pory cały hajs ładuję w auto, cały czas spędzam albo w pracy albo w aucie Nigdy nie chciałem obniżanego auta - kupiłem gwint, niby jest nisko niby z nowym kołem jest fitment ale kusi mnie żeby wywalić plastikowe osłony nadkoli i zejść niżej Niby 1.6 mi wystarcza, ale od jakiś dwóch tygodni coś mi się stało w głowę i chodzi za mną albo swap (rozważałem 13B REW albo K20 właśnie), albo dmuchanie (+ swap na BP) Chyba zachorowałem na nieuleczalną zakaźną chorobę pod tytułem mazda miata Miało być po sezonie lakierowanie całości, ale kurcze coś mnie ciągnie na ciemną stronę mocy, także kibicuję mocno bo jak nie wyzdrowieję to czeka mnie to samo
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 29 maja 2015, 11:46
- Model: NB
- Wersja: 2.0 K20A2
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Wydech bedzie budowany od podstaw. Caly czas mysle o wykorzystaniu czesci seryjnego kolektora wydechowego od jakiegos silnika serii k czy moze z f20c (s2000), tak zeby odciac i poprowadzic reszte zaraz za miska na druga strone(k seria ma na odwrot kolektory wzgledem miaty).Sowaone pisze:MarekJ pisze:A co z wydechem robisz?
Skrzynia z mx5 podchodzi p&p do tego silnika?
raczej na pewno nie
Skrzynia zostaje seria mx-5 polaczona z silnikiem za pomoca wyfrezowanego adaptera.
Kosztorys to cos czego wole nie byc swiadmy, ale tak na boku prowadze:)