Filtr stożkowy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3765
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
szymek pisze:czy za ścianą grodziową zmieści się stożek?
Nie zmieści się
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- Morfi
- Donator
- Posty: 1699
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
W zasadzie to chodzi wyłacznie o sposób czerpania zimnego powietrza. W miejscu gdzie na zdjęciu jest otwór to w NA jest rurka dochodząca do jakiegoś zbiorniczka płynu. Na zdjęciu u Phill'a dobrze ją widać. Trzeba by było ją zapewne przenieść poniżej zbiorniczka i otwór zrobić tam gdzie jest przypięta spinką do grodzi.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3765
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
KyRy pisze:chcę doprowadzić do niego jakimś elastycznym przewodem powietrze z pasa przedniego
Coś takiego poczyniłem jak na zdjęciach poniżej.
Jakieś opinie? Spełni to swoją rolę?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- AaaA
- Donator
- Posty: 618
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
jak podepniesz do wylotu powietrza z odkurzacza albo bedziesz jechal ponad 100 na godzine to moze miec jakis sens:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
Spróbujcie pokombinować, aby w rurach dolotu (np. ta stalowa pomiędzy kolankami za stożkiem) wywiercić dziurkę i umocować jakiś elektroniczny termometr (czujnik na kabelku, wyświetlacz oczywiście w kabinie)... sposób prostacki, ale powinien odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Chyba, że jest sposób odczytania temp. z ori czujnika temp. w dolocie, bez większych ingerencji w elektrykę/elektronikę.
Chyba, że jest sposób odczytania temp. z ori czujnika temp. w dolocie, bez większych ingerencji w elektrykę/elektronikę.
- AaaA
- Donator
- Posty: 618
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
w nowszych generacja przez OBD mozna ta temperature odczytac w NA zostaje chyba tylko custom termometr:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
szymek pisze:Spróbujcie pokombinować, aby w rurach dolotu (np. ta stalowa pomiędzy kolankami za stożkiem) wywiercić dziurkę i umocować jakiś elektroniczny termometr (czujnik na kabelku, wyświetlacz oczywiście w kabinie)... sposób prostacki, ale powinien odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Chyba, że jest sposób odczytania temp. z ori czujnika temp. w dolocie, bez większych ingerencji w elektrykę/elektronikę.
Jest sposob (nie mowie ze wygodny ) by odczytac temperature bez zewnetrznego termometru. Trzeba podlaczyc woltomierz do seryjnego czujnika w dolocie i znac (wyliczyc np w excelu) zaleznosc napiecie-temperatura. pomiar temp przez ecu jest robiony na tej zasadzie, uklad jest zasilany z 5V, pullup do plusa przez rezystor o ile pamietam 2k7, charakterystyka czuunika ktory jest termistorem ntc jest typowa
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
KyRy pisze:KyRy pisze:
Coś takiego poczyniłem jak na zdjęciach poniżej.
Jakieś opinie? Spełni to swoją rolę?
Ciebie i tak na tych stu zakrętach mało kto dogoni więc te doloty czy inne przeloty
to chyba tylko cicha pasja ukrytego odlotowego wynalazcy a nie szalonego ściganta
Koncepcja ma coś w sobie o czym można by było długo rozmawiać z uwagi na dłuuugi dolot .
Morfi ponad rok temu podał taki link http://www.autospeed.com/cms/A_110680/article.html.
napisany przez australijskiego fana MX5. To ciekawa obserwacja poparta pomiarami m.in jak
długość rury wpływa na opory przepływu.Rozwiązanie pokazane przez Szymka jest podobne do Pana Kangura.
Czyli krótka gruba rura. Nawet wygląda lepiej, bardziej mocarnie tak na jakieś 250 kucyków
regulator przepływy jest chyba wraz z stożkiem ukryty w tym eleganckim baniaczku.
Ma murowany spadek oporów przepływu o ca 40% Co to daje ? patrz link.Kolejna istotna sprawa
to temperatura. Robiłem wstępne pomiary różnicy temp przy poborze powietrza przed chłodnicą i
komorze silnika na wysokości mocowania amortyzatora - temp powietrza 7 stopni -
wolna jazda po mieście. Różnica jest znaczna.. Do tego można jeszcze dołożyć temp z czujnika
temp przed przepławką. Niestety jest beznadziejna pogoda na takie eksperymenty więc
powtórka pomiarów nastąpi jak przyjdzie wiosna. Korzystając z fatalnej pogody " wydrukowałem"
1 szt MXe ( czyli MX extended cold air flow).Pasuje do NA 1,6 i do NA po przeszczepie 1.8 i 1.8NBFL.
Stożek na zdjęciu to taka jednorazowa zabawka za ca 45 zł.
- Załączniki
-
- MX5 mk1 cold air intake DIY Yoozef
- IMG_1935L.JPG (57.84 KiB) Przejrzano 5773 razy
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 8:03 przez Yoozef, łącznie zmieniany 2 razy.
Masz pliki tego dolotu do druku 3D? Możesz to udostępnić?
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Prawdopodobnie najlepsza relacja efekt/koszt ma taka modyfikacja: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=474759
Kawałek rury, dziura w grodzi do podszybia, gotowe.
Ktoś na forum próbował tej opcji?
Kawałek rury, dziura w grodzi do podszybia, gotowe.
Ktoś na forum próbował tej opcji?
[quote="ols"]Prawdopodobnie najlepsza relacja efekt/koszt ma taka modyfikacja: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=474759 Kawałek rury, dziura w grodzi do podszybia, gotowe.
To prawda . Dziura ,rura strzelamy z bata i w rurę .
Praktyczne przyznaję ale nie zmniejsza ale zwiększa opory przepływu.
Poszukując oszczędności w "drukowaniu" MXe powstała nowa wersja .
Materiałowo koszty sporo spadają . Opory przepływu maleją tyle ile
daje wyjęcie (z pierwszej wersji MXe) min 40 cm dolotu. Dla przepławki z NA
nie robiłem przymiarki ale powinna się zmieścić. Łącznie pracy adaptacyjnej znacznie mniej.
Na przykład nie potrzeba przesuwać, podginać i mocować mini-chłodnicy płynu
układu servo jeżeli stosujesz (jak u mnie ) stożek w obudowie o wysokości > 170 mm .
To prawda . Dziura ,rura strzelamy z bata i w rurę .
Praktyczne przyznaję ale nie zmniejsza ale zwiększa opory przepływu.
Poszukując oszczędności w "drukowaniu" MXe powstała nowa wersja .
Materiałowo koszty sporo spadają . Opory przepływu maleją tyle ile
daje wyjęcie (z pierwszej wersji MXe) min 40 cm dolotu. Dla przepławki z NA
nie robiłem przymiarki ale powinna się zmieścić. Łącznie pracy adaptacyjnej znacznie mniej.
Na przykład nie potrzeba przesuwać, podginać i mocować mini-chłodnicy płynu
układu servo jeżeli stosujesz (jak u mnie ) stożek w obudowie o wysokości > 170 mm .
- Załączniki
-
- MX5 mk1 1.8 swap cold air intake DIY Yoozef
- MXe modif.JPG (118.31 KiB) Przejrzano 5688 razy
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 8:10 przez Yoozef, łącznie zmieniany 2 razy.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Yoozef pisze:Poszukując oszczędności w "drukowaniu" MXe powstała nowa wersja.
mozna wiecej info? podejdzie to do NA 1.6 ? dostepnosc, cena??
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex pisze:mozna wiecej info? podejdzie to do NA 1.6 ? dostępność, cena??
Alex
Sam jestem ciekawy czy podejdzie do NA ,W " łikend "postaram się sprawdzić czy zmieści się przepławka z NA.
Pamiętaj jednak ,że to rozwiązanie w przypadku NA wymaga przedłużenia kabla przepławki i obniżenia
mocowania chłodnicy( pisałem o tym wcześniej). Bez tego nie da się upchać rur dolotowych i podłączyć do compa
O dostępności będzie później.
Do wersji z klima ten sposób chyba nie podejdzie
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
[quote="kammich"]Do wersji z klima ten sposób chyba nie podejdzie
Jak masz klimę to podaj mi ile zostaje mm /cm od chłodnicy + clima
Pewnie clima jest pierwsza a potem chłodnica ale nie oto chodzi.
Chodzi o wolną przestrzeń do krawędzi przepustnicy do zawalidrogi jaką jest
jakaś chłodnica . Mam przepławkę NA przyłożę , odejmę dodam , podzielę i
szybko się dowiemy , jak to się w gwarze mówi, czy wejdzie przepławka do worka
Jak masz klimę to podaj mi ile zostaje mm /cm od chłodnicy + clima
Pewnie clima jest pierwsza a potem chłodnica ale nie oto chodzi.
Chodzi o wolną przestrzeń do krawędzi przepustnicy do zawalidrogi jaką jest
jakaś chłodnica . Mam przepławkę NA przyłożę , odejmę dodam , podzielę i
szybko się dowiemy , jak to się w gwarze mówi, czy wejdzie przepławka do worka
- Załączniki
-
- MX5 mk1 1.8 swap cold air intake DIY Yoozef
- short MXe take 1_6 clima1.jpg (125.62 KiB) Przejrzano 5572 razy
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 8:09 przez Yoozef, łącznie zmieniany 1 raz.
Tu nie chodzi o chłodnice tylko otwór w który masz poprowadzony otwór jest już zajęty
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Tu nie chodzi o chłodnice tylko otwór w który masz poprowadzony otwór jest już zajęty
A cóż tam u diabła siedzi pytam z ciekawości bo jeszcze na własne oczy nie widziałem.
takiego modelu
Ale co by to nie było to dziura zajęta i wariant "short" nie do zastosowania.
Robiłem przymiarki z przepławka od NA. Brakuje na zdjęciu po prawej stronie przepławki
adaptera który zamienia dolot prostokątny na okrągły. Rurę dolotową można zawsze od tej strony
odpowiednio przyciąć. W tuningowych sklepach taki adapter jest do dostania
foto1.
Przepławka poziomo. Bez dodatkowego obniżenia chłodnicy nie da rady zamknąć klapy.
Przypuszczam też ,że trzeba przełożyć wentylator na drugą stronę bo obudowa termostatu
nie pozwala obniżyć położenia przepławki.
foto 2
przepławka pionowo.
Bez przełożenia wentylatora z uwagi na wtyczkę do przepławki nie będzie można
obniżyć położenia przepławki i domknąć maskę silnika.
foto 3
Dla wersji którą obecnie instaluję u siebie po dodatkowym obniżeniu chłodnicy jest trochę luzu.
Zobaczymy jak pójdzie dokręcanie plastikowej osłony silnika.
A cóż tam u diabła siedzi pytam z ciekawości bo jeszcze na własne oczy nie widziałem.
takiego modelu
Ale co by to nie było to dziura zajęta i wariant "short" nie do zastosowania.
Robiłem przymiarki z przepławka od NA. Brakuje na zdjęciu po prawej stronie przepławki
adaptera który zamienia dolot prostokątny na okrągły. Rurę dolotową można zawsze od tej strony
odpowiednio przyciąć. W tuningowych sklepach taki adapter jest do dostania
foto1.
Przepławka poziomo. Bez dodatkowego obniżenia chłodnicy nie da rady zamknąć klapy.
Przypuszczam też ,że trzeba przełożyć wentylator na drugą stronę bo obudowa termostatu
nie pozwala obniżyć położenia przepławki.
foto 2
przepławka pionowo.
Bez przełożenia wentylatora z uwagi na wtyczkę do przepławki nie będzie można
obniżyć położenia przepławki i domknąć maskę silnika.
foto 3
Dla wersji którą obecnie instaluję u siebie po dodatkowym obniżeniu chłodnicy jest trochę luzu.
Zobaczymy jak pójdzie dokręcanie plastikowej osłony silnika.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 8:08 przez Yoozef, łącznie zmieniany 2 razy.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Yoozef pisze:Tu nie chodzi o chłodnice tylko otwór w który masz poprowadzony otwór jest już zajęty
A cóż tam u diabła siedzi pytam z ciekawości bo jeszcze na własne oczy nie widziałem.
takiego modelu
Ale co by to nie było to dziura zajęta i wariant "short" nie do zastosowania.
Robiłem przymiarki z przepławka od NA. Brakuje na zdjęciu po prawej stronie przepławki
adaptera który zamienia dolot prostokątny na okrągły. Rurę dolotową można zawsze od tej strony
odpowiednio przyciąć. W tuningowych sklepach taki adapter jest do dostania
foto1.
Przepławka poziomo. Bez dodatkowego obniżenia chłodnicy nie da rady zamknąć klapy.
Przypuszczam też ,że trzeba przełożyć wentylator na drugą stronę bo obudowa termostatu
nie pozwala obniżyć położenia przepławki.
foto 2
przepławka pionowo.
Bez przełożenia wentylatora z uwagi na wtyczkę do przepławki nie będzie można
obniżyć położenia przepławki i domknąć maskę silnika.
w NA z ABSem nie da sie tego zamontowac gdyz jest tam wlot do zbiornika spryskiwaczy
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3765
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
zbiornik do spryskiwaczy jest po drugiej stronie
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
KyRy pisze:zbiornik do spryskiwaczy jest po drugiej stronie
ty patrzysz na trzecie zdjecie gdzie jest 1.8, w przypadku 1.6 ktore jest na dwoch pierwszych niestety potrzebujemy otworu po lewej stronie (kierowcy) ktory jest zajety. Wiec d. zbita, trzeba szukac innego rozwiazania.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
henorek pisze:I to i to nic nie da albo da bardzo niewiele więc weź to co lepiej brzmi Ja bym brał stożek
+1000
Co prawda nie słuchałem airboxa na żywo ale IMHO stożek daje akustycznie z miliun kunia
Najlepszy mod za tą kasę ever
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Rudy pisze:henorek pisze:I to i to nic nie da albo da bardzo niewiele więc weź to co lepiej brzmi Ja bym brał stożek
+1000
Co prawda nie słuchałem airboxa na żywo ale IMHO stożek daje akustycznie z miliun kunia
Najlepszy mod za tą kasę ever
Z ciekawosci przejarzalem Twoja fure. Bardzo spodobal mi sie przeniesienie filtra na druga strone:
download/file.php?id=36076&mode=view
chyba skopiuje
Odkopując temat.
Czy ktoś może polecić jakiś dobry stożek albo cały zestaw do 1.8 nb? Myślałem o zestawie K&N, ale może macie jakieś inne propozycje?
I co do umiejscowienia filtra może też macie jakieś dokładne wytyczne jak zrobić to najlepiej.
Z góry dzięki za pomoc.
Czy ktoś może polecić jakiś dobry stożek albo cały zestaw do 1.8 nb? Myślałem o zestawie K&N, ale może macie jakieś inne propozycje?
I co do umiejscowienia filtra może też macie jakieś dokładne wytyczne jak zrobić to najlepiej.
Z góry dzięki za pomoc.
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3765
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
A czytałeś przynajmniej kilka stron wstecz tego co odkopałeś?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
KyRy pisze:A czytałeś przynajmniej kilka stron wstecz tego co odkopałeś?
Tak czytałem, wiem że słynny zestaw za 135zl jest super. Chciałem się bardziej dowiedzieć czy nadal jest super czy są może jakieś inne możliwości które weszły na rynek. Czy te K&N faktycznie nie sprawdzają się w mazdach czy chodziło to że dają mniejsze walory dźwiękowe? Jeśli nic się nie zmieniło to również będę szedł w ten zestaw SIMOTA tylko chciałem się upewnić dlatego odkopałem. Fakt może źle sformułowałem poprzedniego posta ale tym chyba wszystko wyjaśniłem.
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
Hej chyba zamówię ten dolot z il motorsport a ktoś moze ma taki u siebie i może powiedzieć czy faktycznie podniósł moc jak sugeruje wykres z hamowania.
http://ilmotorsport.de/shop/article_det ... 6fff0beccf
http://ilmotorsport.de/shop/article_det ... 6fff0beccf
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
[quote="thekingisback"]Hej chyba zamówię ten dolot z il motorsport a ktoś moze ma taki u siebie i może powiedzieć czy faktycznie podniósł moc jak sugeruje wykres z hamowania.
Kto bogatemu zabroni wygody i większych wydatków
Pomysł i wykonanie ciekawe bo mało inwazyjne i wszystkie potrzebne elementy w zestawie.
Nawet bez wyższej szkoły gotowania na gazie można to założyć samemu.
Tylko pamiętaj ,że zostajesz z filtrem papierowym który ma gorsze parametry przepływu
i pozbawiony jest poprawy efektów dźwiękowy.
Nie słyszałem tego zestawu w oryginale ale nie oczekuję ,że pomysłodawca się tym zajmował.
Będziesz miał dźwięk za sobą( wydech-tłumik) a nie przed sobą jak to jest w przypadku stożka.
Ja po wstawieni mojego short cut cold air intake jeżdżę z bardziej
wygiętym bananem pomijając inne korzyści.
Stożek do 3,2 krpm jest cichym urządzeniem więc przy 100km/h na 5 biegu nie czuje się zmiany akustycznej
ale potem tak do 7 krpm ma duży wpływ na wygięcie banana,
Kto bogatemu zabroni wygody i większych wydatków
Pomysł i wykonanie ciekawe bo mało inwazyjne i wszystkie potrzebne elementy w zestawie.
Nawet bez wyższej szkoły gotowania na gazie można to założyć samemu.
Tylko pamiętaj ,że zostajesz z filtrem papierowym który ma gorsze parametry przepływu
i pozbawiony jest poprawy efektów dźwiękowy.
Nie słyszałem tego zestawu w oryginale ale nie oczekuję ,że pomysłodawca się tym zajmował.
Będziesz miał dźwięk za sobą( wydech-tłumik) a nie przed sobą jak to jest w przypadku stożka.
Ja po wstawieni mojego short cut cold air intake jeżdżę z bardziej
wygiętym bananem pomijając inne korzyści.
Stożek do 3,2 krpm jest cichym urządzeniem więc przy 100km/h na 5 biegu nie czuje się zmiany akustycznej
ale potem tak do 7 krpm ma duży wpływ na wygięcie banana,