[NBFL] Jakie zwieszenie na miasto? (kompletne)
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
Hejka, jako, że na ostatniej (i zaraz pierwszej geometrii którą robiłem od kiedy mam to auto) wyszło, że większości się nie da ustawić bo śruby pękają od nagrzewania postanowiłem przyjrzeć się swojemu zawieszeniu już teraz, moje pytanie brzmi jak skompletować zestaw który poprawi prowadzenie ale nadaje się do użytku na polskich drogach? Auto będzie użytkowany w zasadzie tylko w mieście
Na tą chwilę stawiałbym na miękkie poliuretany + Bilsteiny B6 + jakieś sprężyny do gleby na -25mm. Myślicie, że taki setup się sprawdzi? Dodatkowo nie wiem czy nie chciałbym poli wkładać już teraz żeby móc sobie geometrie fajnie ustawić, czy może lepiej zrobić wszystko na raz? No i wtedy pozostaje pytanie, teraz czy na wiosne?
Na tą chwilę stawiałbym na miękkie poliuretany + Bilsteiny B6 + jakieś sprężyny do gleby na -25mm. Myślicie, że taki setup się sprawdzi? Dodatkowo nie wiem czy nie chciałbym poli wkładać już teraz żeby móc sobie geometrie fajnie ustawić, czy może lepiej zrobić wszystko na raz? No i wtedy pozostaje pytanie, teraz czy na wiosne?
- Wenega
- Posty: 233
- Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Oleśnica
miękkie poli nie jest takie miękkie
masz wszystkie tuleje do wymiany?? może wymień tylko te zużyte (ja zamiast poli montuje tuleje z IL)..
zawias, to tak jak napisałeś bile + eibach pro kit lub ewentualnie KYB AGX (4 stopniowa regulacja twardości) + eibach pro kit lub jakiś gwint z regulacja twardości (ISC lub D2) ale to już jest inny pieniądz

zawias, to tak jak napisałeś bile + eibach pro kit lub ewentualnie KYB AGX (4 stopniowa regulacja twardości) + eibach pro kit lub jakiś gwint z regulacja twardości (ISC lub D2) ale to już jest inny pieniądz

-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
Cytując to "dwie śruby mi pękły więc reszty nie dotykałem". Ja to rozumiem jako wymianę wszystkiego :/ Nie przeszkadza mi czucie piasku pod tyłkiem, byle auto się nie rozleciało w dziurze 

Moje zdanie jest takie, tulejki z il'a te które potrzebujesz plus b6 (jest na giełdzie do sprzedania) plus sprężyny że sportiva. Na eibachu będziesz wszystkie progi zwalniające itp pokonywał bokiem. Ewentualnie jak masz większy budżet to np podst gwint Teina.
White NA BP'95
Siemano
W sumie zbierałem się do napisania praktycznie identycznego posta.
Czeka mnie wymiana zawiasu i nie wiem co robić. (NB 99')
Przekartkowałem cały temat "alternatywne zawiesznie" i dużo mi to nie pomogło.
Tak samo, chce zawaias do miasta.
Bez gleby. Ale może przetrawie te - 20mm
Parę osób pisalo o zestawie B6 + pro kit ale cały czas mam wątpliwości co do komfortu... Jak bardzo to jest twarde. Czy da się z tym żyć w trasie innej niż autostrady i ekspresówki, drogi powiedzmy średniej jakości?
A jak nie pro kit to jakie inne sprężyny żeby nie lecialo zbytnio w dół? Czy w ogole sprężyny mają jaki kolwiiek wpły na komfort?
Oczywiście jestem rozsądny i nie myśle tu komforcie na miarę S klasy tylko o tym, tak jak napisał henorek, żeby nie robiła siętaczka.
I fundamentalne pytanie
Gdzie najtaniej kupić B6 i sprężyny?
Szukałem ZG na forum ale chyba nie ma nic.
I czy ktoś ma fotki NB na 15stkach (u mnie 195/50/r15) w powyższym zestawie?
W sumie zbierałem się do napisania praktycznie identycznego posta.
Czeka mnie wymiana zawiasu i nie wiem co robić. (NB 99')
Przekartkowałem cały temat "alternatywne zawiesznie" i dużo mi to nie pomogło.
Tak samo, chce zawaias do miasta.
Bez gleby. Ale może przetrawie te - 20mm
Parę osób pisalo o zestawie B6 + pro kit ale cały czas mam wątpliwości co do komfortu... Jak bardzo to jest twarde. Czy da się z tym żyć w trasie innej niż autostrady i ekspresówki, drogi powiedzmy średniej jakości?
A jak nie pro kit to jakie inne sprężyny żeby nie lecialo zbytnio w dół? Czy w ogole sprężyny mają jaki kolwiiek wpły na komfort?
Oczywiście jestem rozsądny i nie myśle tu komforcie na miarę S klasy tylko o tym, tak jak napisał henorek, żeby nie robiła siętaczka.
I fundamentalne pytanie
Gdzie najtaniej kupić B6 i sprężyny?

Szukałem ZG na forum ale chyba nie ma nic.
I czy ktoś ma fotki NB na 15stkach (u mnie 195/50/r15) w powyższym zestawie?
-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
A gdzie kupie taki zestaw w sensownej cenie? Szczerze to nie mam pojęcia, zakładam, że tak, w przeciwnym razie to byłaby w mojej opinii ekstremalna fuszerka a robiłem tam gdzie forum kazało 

-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
Ja podjąłem męską decyzję o tym, że to będzie b6 ze sportiva + Eibach pro kit. Teraz tylko nie sypiam po nocach, bo nie wiem czy samemu wymieniać amortyzatory, czy lepiej oddać w ręce jakiegoś "szpeca" - boję się, że oddam, urwie mi śruby i będę miał uziemiony samochód na dwa tygodnie w nieswoim garażu. Na geometrii nie udało się odkręcić gościowi jednej śruby z przodu - tył był dobrze ustawiony. Nie urwał bo nie chciał szarpać, z drugiej strony używał zwykłego klucza - być może gdyby spróbował kluczem udarowym, albo użył palnika/lepszego odrdzewiacza. Nie wiem. Wstępny plan bezpieczny u mnie to taki:
1) Przywiozę mu całe kolumny do wymiany i zapytam za ile to wymieni. Powiem na co ma uważać - dolna śruba amortyzatora, bo jak ją urwie to w wahaczu trzeba będzie dziurę wyciąć.
2) Jak przyjdzie do ustawienia geometrii to umówię się, niech spróbuje odkręcić śruby regulacyjne i policzy ilu się nie dało - tyle śrub dokupię. I wtedy wrócę na geometrię.
3) Wybulę na kmparts ze 400zł za te śrubeczki i mi się odechce wszystkiego i żona mnie z domu wyrzuci.
P.S. Podbijam pytanie, czy da się te śruby taniej gdzieś kupić niż na KMparts - 49zł/szt za takie coś to dużo za dużo moim zdaniem.
1) Przywiozę mu całe kolumny do wymiany i zapytam za ile to wymieni. Powiem na co ma uważać - dolna śruba amortyzatora, bo jak ją urwie to w wahaczu trzeba będzie dziurę wyciąć.
2) Jak przyjdzie do ustawienia geometrii to umówię się, niech spróbuje odkręcić śruby regulacyjne i policzy ilu się nie dało - tyle śrub dokupię. I wtedy wrócę na geometrię.
3) Wybulę na kmparts ze 400zł za te śrubeczki i mi się odechce wszystkiego i żona mnie z domu wyrzuci.

P.S. Podbijam pytanie, czy da się te śruby taniej gdzieś kupić niż na KMparts - 49zł/szt za takie coś to dużo za dużo moim zdaniem.
-
- Donator
- Posty: 482
- Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
- Model: NB
- Wersja: Robi się :-D
- Lokalizacja: Kraków
Osobiście stanąłem przed podobnym dylematem co Henorek, tylko z założeniem że nie mogę obniżyć auta ze względu na poruszanie się nim po mieście (oj nie lubi się moja Miata z chodnikami... nie lubi
). Budżetowo stanęło na zestawie Kayaba AGX + sprężyny z wersji Sportive (mój bazowy model to "golas" NB z 1.6, jest o tyle lepiej niż w NBFL że ma chyba nieco wyżej podcięty przedni zderzak). Prawdopodobnie na wiosnę wleci do tego zestaw poliuretanów 65-tek lub 75-tek i zobaczymy jak to będzie działać. Jak założę zdam relację, będzie o tyle kompletna że zawias wleci już niedługo, zaś poliuretany (jeśli wlecą) to późną wiosną/latem. Oczywiście geomertia z Flyin' musowo
.
T.


T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
Co do B6-tek IMHO na miasto jest to idealny kompromis między pewnością prowadzenia a komfortem. Miatka robi się zwarta i lepiej wyczuwalna a zarazem wciąż "komfortowa" i plomby z zębów nie wypadają. Mam porównanie ze swojej Smerfety (seryjnie jest B6 ale na czas regeneracji wleciały używki OEM i jakiejś ZNACZĄCEJ różnicy nie odczułem). Oczywiście jeżeli dla kogoś Mx5 jest autem typowo "bulwarowym" do spokojnego przemieszczania się z miejsca na miejsce montaż twardszych amorów uważam za bezsens. 

SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
Nie no lubię jej trochę w palnik dać, kto nie
Ale do pracy też trzeba jakoś dojechać 
No dobra to B6 + poli 75tki + jakaś sprężyna z lekką glebą albo bez? Jak gleba to do ilu? Na wiosne wjadą koła 205/45-16 i od przyszłej zimy też na takiej rozmiarówce będę jeździł więc pod tym kątem kminie. Do -30mm będzie odczuwalne w negatywny sposób na mieście? Też chce estetykę auta zachować więc ta gleba nie może być za niska


No dobra to B6 + poli 75tki + jakaś sprężyna z lekką glebą albo bez? Jak gleba to do ilu? Na wiosne wjadą koła 205/45-16 i od przyszłej zimy też na takiej rozmiarówce będę jeździł więc pod tym kątem kminie. Do -30mm będzie odczuwalne w negatywny sposób na mieście? Też chce estetykę auta zachować więc ta gleba nie może być za niska
- ansayamina
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 paź 2016, 11:17
- Model: NB
Na polskie miasta to w zasadzie Flyin' Miata z lift kitem.



-
- Donator
- Posty: 482
- Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
- Model: NB
- Wersja: Robi się :-D
- Lokalizacja: Kraków
Airride od Vampirka 
T.

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
-
- Donator
- Posty: 257
- Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
Przesiadłem się ostatnio z seryjnego zawieszenia na b6 z pro-kitem i powiem tak: bałem się, że komfort jazdy spadnie dramatycznie, jednak jest dobrze. Na słabych drogach jedzie się mniej przyjemnie, ale na nowych asfaltach to jest bajka. Nie buja przy hamowaniu/ruszaniu, prowadzi się dużo pewniej i zdecydowanie. Niestety niektóre progi, bardzo bolą nieważne jak się najeżdża (najgorszy jest chyba wjazd na parking PKiN od Emilii Plater, nie ważne jak się ustawię i jak wolno przejadę to trę niemiłosiernie).
Przynajmniej dla mnie zmiana jest warta, bo zaleta w prowadzeniu i wyglądzie rekompensuje wszelkie drobne zgrzyty czy obcierki
I można zabrać się samemu za wymianę, ja wymieniłem całość sam. Trochę się zeszło, aby rozkręcić pierwszą kolumnę, a potem jak po maśle
Musiałem wycinać łączniki stabilizatorów, bo były tak zardzewiałe, że urwałem wszystkie gwinty...
A reszta śrub mimo, że podrdzewiała to bez problemu udała się odkręcić i ponownie zakręcić.
Przynajmniej dla mnie zmiana jest warta, bo zaleta w prowadzeniu i wyglądzie rekompensuje wszelkie drobne zgrzyty czy obcierki

I można zabrać się samemu za wymianę, ja wymieniłem całość sam. Trochę się zeszło, aby rozkręcić pierwszą kolumnę, a potem jak po maśle

A reszta śrub mimo, że podrdzewiała to bez problemu udała się odkręcić i ponownie zakręcić.
- flatline
- Donator
- Posty: 2285
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Pomyślcie o Tein S jako sprężynie - komfort jest ok, obniżają o te ~10mm mniej niż Eibach i bardziej równomiernie.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- flatline
- Donator
- Posty: 2285
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Eibach to 30-35mm realnie, Tein daje 25mm.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Marcinos pisze:henorek pisze:To ile tam masz gleby? 30mm właśnie? Pochwalisz się fotką z profilu?
Ta sama prośba, o fotkę
Dobrze mówię, że cena to około 2k za B6 i 600-700zł za pro kit?
Najtaniej jak znalazłem B6 + sprężyny (ja akurat wziąłem Vogtlandy) to 2,5kPLN.
Nie mogę znaleźć bezpośredniego porównania przed-po, więc wrzucam po.
-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
Trzeba się dobrze czaić na oferty - ja kupiłem używki z niedużym przebiegiem (30tys mil to nieduzo na b6) i prawie nowy pro-kit i zamknąłem się w 1500zł.Marcinos pisze:Dobrze mówię, że cena to około 2k za B6 i 600-700zł za pro kit?
jerzj pisze:Marcinos pisze:henorek pisze:To ile tam masz gleby? 30mm właśnie? Pochwalisz się fotką z profilu?
Ta sama prośba, o fotkę
Dobrze mówię, że cena to około 2k za B6 i 600-700zł za pro kit?
Najtaniej jak znalazłem B6 + sprężyny (ja akurat wziąłem Vogtlandy) to 2,5kPLN.
Nie mogę znaleźć bezpośredniego porównania przed-po, więc wrzucam po.
To są 16"?:)
Chętnie bym się załapał jakoś za miesiąc kiedy już będę mieć zrobiony dach aby porównać, i zobaczyć jakie są odczucia.
I przy okazji pytanie o dach, to Pietryga czy WiatroŁapydoCabrio ?
-
- Donator
- Posty: 482
- Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
- Model: NB
- Wersja: Robi się :-D
- Lokalizacja: Kraków
henorek pisze:I myślisz, że 25mm się sprawdzi na mieście? Czy lepiej kupić OEMowe springi?
Baby we wsi gadajo, że nie powinno się łączyć Bilków i Agx-ów z OEM sprężynami


T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
Psychotulanek pisze:henorek pisze:I myślisz, że 25mm się sprawdzi na mieście? Czy lepiej kupić OEMowe springi?
Baby we wsi gadajo, że nie powinno się łączyć Bilków i Agx-ów z OEM sprężynami. Jak się powiedziało A (jak amortyzator), to trzeba powiedzieć też B (jak bach, np. Eibach
).
T.
Eh żebym tylko miał pewność, że wjadę tym na krawężnik i przez próg zwalniający

Marcinos pisze:jerzj pisze:Marcinos pisze:henorek pisze:To ile tam masz gleby? 30mm właśnie? Pochwalisz się fotką z profilu?
Ta sama prośba, o fotkę
Dobrze mówię, że cena to około 2k za B6 i 600-700zł za pro kit?
Najtaniej jak znalazłem B6 + sprężyny (ja akurat wziąłem Vogtlandy) to 2,5kPLN.
Nie mogę znaleźć bezpośredniego porównania przed-po, więc wrzucam po.
To są 16"?:)
Chętnie bym się załapał jakoś za miesiąc kiedy już będę mieć zrobiony dach aby porównać, i zobaczyć jakie są odczucia.
I przy okazji pytanie o dach, to Pietryga czy WiatroŁapydoCabrio ?
Tak, to 16"
Chciałbyś porównać dach? za jakiś miesiąc trafi na giełdę jakby co

Dach od Pietrygi
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Mam b6n eibach i poli ale 65. Okreslilbym auto jako komfortowa taczka. Na miasto przy koloach 15cali za nisko, na 16tkach trochę lepiej. Generalnie gdybym miał jedno auto i byłaby nim miata nie obnizalbym jej bo w wawie za dużo krawężników itp. Trzeba niestety się trochę męczyć przy nawet małej glebie. Choćby to że do kraweznika dojechać nie możesz jak jeszcze wpadniesz na genialny pomysł z dokladką:)
Auto wyciągam raz na tydzień więc mi to nie przeszkadza ale jako Daily radzę zostawić seryjne rozwiązania. Dobre gumy lepsze od poli na miasto.
Aa i mi po wymianie na poli auto jeszcze bardziej siadlo
Auto wyciągam raz na tydzień więc mi to nie przeszkadza ale jako Daily radzę zostawić seryjne rozwiązania. Dobre gumy lepsze od poli na miasto.
Aa i mi po wymianie na poli auto jeszcze bardziej siadlo

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
