Hej
Wg mnie przy wymianie górnych wahaczy przednich, co jest dosyć prostą sprawą, nie ma potrzeby regulowania zbieżności. Tylko należy pamiętać o dokręceniu tulei gdy auto stoi na kołach aby zapobiec skręceniu tulei.
Jedyne co trzeba zrobić to wykręcić 2 śruby w tulejach oraz wybić sworzeń i odłączyć dolne mocowanie amortyzatora, żeby wyjąć wahacz.
Nie ma tam żadnej regulacji zbieżności wiec nie powinno mieć na nią wpływu.
Kolejna sprawa: wymiana stabilizatorów na grubsze np. Eibach'a też nie powinna mieć wpływu na zmianę geometrii.
Dobrze myślę ?
Geometrię zrobiłbym po (myślę tutaj tylko o pracach na przednim zawieszeniu):
- wymianie wahaczy dolnych (lub tulei) gdzie są śruby nastawcze kątów,
- wymianie amortyzatorów i sprężyn,
- wymianie drążków kier. lub ich końcówek lub całej maglownicy.
Wymiana górnych wahaczy przód oraz stabilizatorów
Konieczna geometria ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Ustawiać geometrii po wymianie wahaczy górnych może nie będziesz musiał, jeżeli będzie OK, ale skontrolować ją warto, bo skoro wymieniasz wahacze górne to znaczy, że coś było z nimi nie tak, np. zerwane tuleje gumowe lub luźny sworzeń, co mogło wpływać na geometrię.
Skoro masz tak długą listę roboty do wykonania to nie lepiej zrobić wszystko za jednym zamachem?
Skoro masz tak długą listę roboty do wykonania to nie lepiej zrobić wszystko za jednym zamachem?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Nie nie. To nie tak ze cos z nimi nie w porzadku jest. Rozkminiam hipotetycznie na przyszlosc bo wlasnie wymienialem dolne wahacze i koncowki drazkow.
Na dzien dzisiejszy bardziej zastanawia mnie stabilizator. Chcialbym wymienic na grubsze Eibacha.
To nie powinno miec wplywu na geometrie prawda ? Kawal preta z lacznikami do wahacza. Laczniki beda te same bo sa nowe.
Na dzien dzisiejszy bardziej zastanawia mnie stabilizator. Chcialbym wymienic na grubsze Eibacha.
To nie powinno miec wplywu na geometrie prawda ? Kawal preta z lacznikami do wahacza. Laczniki beda te same bo sa nowe.
Mayk pisze:Załóż staby z RX-8 - grube a nie kosztują więcej niż 150zł. Pasują do Ciebie p&p
Szczerze, w Anglii, gdzie mieszkam łatwiej kupić inne nowe staby niż od RX 8 - deficytowy towar. A jak jest to cena jak za nowe Eibachy albo inne marki.
Tak dopytuję o tą geometrię co wpływa a co nie, bo niewiedzieć czemu droga jest tutaj nieproporcjonalnie do innych usług czy ceny części. Za kwotę tej przyjemności mam 2 baki paliwa i jeszcze trochę trzeciego, które mógłbym przepalić na lokalnych dróżkach
