
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Czasem zdarza mi się ślizgnięcie sprzęgła, tarcza była sprawdzana przy okazji przekładki silnika, teraz przy przekładce skrzyni mechanik obejrzał i widać "fioletowe" ślady, ale zdarta nie jest. Koło suche. Decyzja już zapadła, jutro zamawia komplet AISIN, tylko niepokoi mnie dlaczego się ślizgało, już zmęczenie materiału? 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
meewosh pisze:Czasem zdarza mi się ślizgnięcie sprzęgła, tarcza była sprawdzana przy okazji przekładki silnika, teraz przy przekładce skrzyni mechanik obejrzał i widać "fioletowe" ślady, ale zdarta nie jest. Koło suche. Decyzja już zapadła, jutro zamawia komplet AISIN, tylko niepokoi mnie dlaczego się ślizgało, już zmęczenie materiału?
Ja miałem podobną sytuację i winę ponosiła zbyt mała ilość płynu
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Benoos pisze:chillak pisze:Ja miałem podobną sytuację i winę ponosiła zbyt mała ilość płynu
Jakiego płynu? Oleju hydraulicznego w wysprzęgliku?
Nie wiem czego sobie do układu sprzęgła nalales, ale tam ma być płyn hamulcowy.
-
- Donator
- Posty: 253
- Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Częstochowa
Mam pytanie, jak myślicie, uda mi się na kobyłkach wysuniętych ma maksymalna wysokość zdjąć całe zawieszenie?
Mam w planach zmiane na poliuretany plus pomalowanie całej zawiechy, robienie tego u mechanika nie dość że pochłonie dużą ilośc pieniędzy to wątpie że ktoś zgodzi się blokować podnośnik na tak długi czas.
Oczywiście w garażu posiadam kompresor oraz pneumata, podłogę mam wykafelkowaną i myślałem o zakupie leżanki warsztatowej.
Mam w planach zmiane na poliuretany plus pomalowanie całej zawiechy, robienie tego u mechanika nie dość że pochłonie dużą ilośc pieniędzy to wątpie że ktoś zgodzi się blokować podnośnik na tak długi czas.
Oczywiście w garażu posiadam kompresor oraz pneumata, podłogę mam wykafelkowaną i myślałem o zakupie leżanki warsztatowej.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Zależy na jakich kobyłkach. Na takich najtańszych - pewnie też da radę, ale byłoby to karkołomne. Osobiście kupiłem zestaw 4 kobyłek, które stabilnie trzymają auto na ~50cm wysokości (uwaga: musisz mieć żabę, która tak wysoko podniesie), co zaczyna już dawać jakiś komfort.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Z przodu pamiętaj, że musisz podeprzeć/podwiesić silnik. Najlepiej podnieś auto na wysokość tych kobyłek i sprawdź miarką, czy masz wystarczająco prześwitu w porównaniu do wysokości sanek, ale wg mnie powinno dać radę.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
chillak pisze:meewosh pisze:Czasem zdarza mi się ślizgnięcie sprzęgła, tarcza była sprawdzana przy okazji przekładki silnika, teraz przy przekładce skrzyni mechanik obejrzał i widać "fioletowe" ślady, ale zdarta nie jest. Koło suche. Decyzja już zapadła, jutro zamawia komplet AISIN, tylko niepokoi mnie dlaczego się ślizgało, już zmęczenie materiału?
Ja miałem podobną sytuację i winę ponosiła zbyt mała ilość płynu
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
U mnie wcześniej winę za "samoczynne" ruszanie w korku powodowała wewnętrzna neiszczelność w pompie sprzęgła.
Co do przypalenia. Jak użytkować przy założeniu niedelikatnej jazdy, żeby nie przypalić nowej tarczy - nie korzystam rekreacyjnie w długich trasach przełajowych), więc jak wsiądę rzadko to ciężko się oprzeć dynamicznemu traktowaniu ?
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem bo w kilku mocnych autach nie miałem problemów ze sprzegłem - czy to w 944 czy w V40 T4 - co ciekawe w V40 kolega który ode mnie kupił dobił do 360 tyś na ori sprzęgle i turbinie przy 200 KM.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- irekJ
- Donator
- Posty: 2789
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Czy ktoś ma pod ręką sprzedać/pożyczyć/wysłać ten wihajster-bolec używany do centrowania sprzęgła w NC?
Ewentualnie czy jego wymiary są takie same jak w NB?
Można to ewentualnie gdzieś dokupić? Dostałem komplet sprzęgła OE z Mazparts.pl bez tego a jutro auto na kanał wjeżdża.
Czy są może jakieś uniwersalne zestawy albo da się to jakoś chałupniczo ogarnąć?
Wiem, że pytanie może lamerskie ale kompletnie technicznie tego nie ogarniam a nie chcę, żeby auto utknęło w warsztacie.
Ewentualnie czy jego wymiary są takie same jak w NB?
Można to ewentualnie gdzieś dokupić? Dostałem komplet sprzęgła OE z Mazparts.pl bez tego a jutro auto na kanał wjeżdża.
Czy są może jakieś uniwersalne zestawy albo da się to jakoś chałupniczo ogarnąć?
Wiem, że pytanie może lamerskie ale kompletnie technicznie tego nie ogarniam a nie chcę, żeby auto utknęło w warsztacie.
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Oddajesz do jakiegoś mechanika/ASO? Jeśli tak to powinien to mieć...
Jak nie, możesz kupić coś taniego:
http://www.wszystkodlawarsztatu.pl/#/pr ... zegla.html
albo wykorzystać cokolwiek o podobnej średnicy, rurkę etc...
Jak nie, możesz kupić coś taniego:
http://www.wszystkodlawarsztatu.pl/#/pr ... zegla.html
albo wykorzystać cokolwiek o podobnej średnicy, rurkę etc...
- irekJ
- Donator
- Posty: 2789
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Auto oddane do sprawdzonego mechanika, potwierdził, że nie będzie problemu z centrowaniem.
Po prostu zmyliło mnie to, że w niektórych kompletach w zestawie jest ta plastykowa tulejka do centrowania.
Po prostu zmyliło mnie to, że w niektórych kompletach w zestawie jest ta plastykowa tulejka do centrowania.
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
Bierzesz coś o mniejszej średnicy ale okrągłe, jak ja np wczoraj przedłużkę grzechotki 3/8. Gdy centrowałem w NB1.6 bierzesz taśmę izolacyjną i owijasz sprawdzając kiedy idealnie pasuje w otwór. A potem powtarzasz owijanie w miejscu gdzie jest otwór tarczy (bo są to dwie rózne średnice).
Działa
Działa

- irekJ
- Donator
- Posty: 2789
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
SPAM pisze:Bierzesz coś o mniejszej średnicy ale okrągłe, jak ja np wczoraj przedłużkę grzechotki 3/8. Gdy centrowałem w NB1.6 bierzesz taśmę izolacyjną i owijasz sprawdzając kiedy idealnie pasuje w otwór. A potem powtarzasz owijanie w miejscu gdzie jest otwór tarczy (bo są to dwie rózne średnice).
Działa
Można też użyć. jeśli ktoś ma, plastiku od NB. Średnica tego mniejszego łożyska od podpory wału jest taka sama w NB i NC. Otwór tarczy sprzęgła jest o jakiś mm większy więc pewnie patent z taśmą się sprawdzi.
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
zabieram się za problem z falującymi obrotami (sporadycznie). Sprawdziłem dolot pod kątem lewego powietrza. Następny krok to sciągniecie i czyszczenie przepustnicy i czujnika. W związku z tym kilka pytań:
1. Czy między kolektorem dolotowym a przepustnicą jest jakaś uszczelka którą trzeba wymienić?
2. z boku przepustnicy wychodzi przewód który idzie do kostki na prawym nadkolu (napis na kostce Boost sensor) Od czego ten przewód?
3. Rozumiem że spray do czyszenia gaźników będzie ok do czyszecznia przepustnicy i czujnika? (nie uszkodzę nic w czujniku?)
pytanie bonusowe: za przepustnica na kolektorze dolotowym jest taki "dzyndzel"
z gumowym kapturkiem
co to takiego? https://drive.google.com/file/d/0B_jXaf ... NSEZj/view
na zdjęciu w prawym dolnym rogu
1. Czy między kolektorem dolotowym a przepustnicą jest jakaś uszczelka którą trzeba wymienić?
2. z boku przepustnicy wychodzi przewód który idzie do kostki na prawym nadkolu (napis na kostce Boost sensor) Od czego ten przewód?

3. Rozumiem że spray do czyszenia gaźników będzie ok do czyszecznia przepustnicy i czujnika? (nie uszkodzę nic w czujniku?)
pytanie bonusowe: za przepustnica na kolektorze dolotowym jest taki "dzyndzel"


co to takiego? https://drive.google.com/file/d/0B_jXaf ... NSEZj/view
na zdjęciu w prawym dolnym rogu
-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
mutra pisze:2. z boku przepustnicy wychodzi przewód który idzie do kostki na prawym nadkolu (napis na kostce Boost sensor) Od czego ten przewód?
Z tego co wiem, cudny Boost Sensor to jeden z czujników układu recyrkulacji spalin. Mierzy podciśnienie i wysyła sygnał do ECU.
Jak bardzo falują te obroty? Na ciepłym? Na zimnym? Może czujnik położenia wałka rozrządu?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
MikeyMike pisze:mutra pisze:2. z boku przepustnicy wychodzi przewód który idzie do kostki na prawym nadkolu (napis na kostce Boost sensor) Od czego ten przewód?
Z tego co wiem, cudny Boost Sensor to jeden z czujników układu recyrkulacji spalin. Mierzy podciśnienie i wysyła sygnał do ECU.
Jak bardzo falują te obroty? Na ciepłym? Na zimnym? Może czujnik położenia wałka rozrządu?
Generalnie prawie wcale (od 3 tygodni nie falowały) podejrzewam że problem jest z przepustnicą/czujnikiem bo zczytałem kod P0507.
Dzisiaj zajrzałem do przepustnicy i jest trochę czarnego osadu więc nawet jeżeli problem się już nie pojawi wypadałoby zdemontować i wyczyścić.
odnośnie uszczelek to EPC pokazuje dwie:
bp2y-13-w89 między przepustnicą a czujnikiem
b6bf-13-655 między przepustnicą a kolektorem
Obie w cenach raczej zaporowych, wie ktoś gdzie można je dostac w rozsądnej cenie (rozsądna znaczy 25PLN lub mniej)
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Szukam i szukam i już nie wiem jak szukać .Jak wyjąć wykladzine w kabinie nbfl ? Fotele tunel środkowy wyjęte
Chyba jeszcze konsole " za radiem " ? Czy cały dół deski ? Wie ktoś gdzie jakieś foty,manula znajdę .
Chyba jeszcze konsole " za radiem " ? Czy cały dół deski ? Wie ktoś gdzie jakieś foty,manula znajdę .
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Fifkers pisze:Trzeba odciąć bo jest trzymana pod deską rozdzielczą.
O widzisz były wzmianki ale myślałem że to jakiś mały kawałek - ciach ciach i mamy dwie sztuki - dzięki
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
A tak przy okazji to nie ma czegoś takiego jak dół deski
Tak to tylko wygląda, ale deska jest całością i nie da się rozdzielić dolnej i górnej części. Jak wyciągasz to całość.

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Fifkers pisze:A tak przy okazji to nie ma czegoś takiego jak dół deskiTak to tylko wygląda, ale deska jest całością i nie da się rozdzielić dolnej i górnej części. Jak wyciągasz to całość.
czyli cała decha do zdjęcia - żeby dywan wyprać " wręcz niemożliwe - a jednak ", wiesz kręcę i myślę nie no bez sensu musi być jakiś " dół " do rozkrecenia żeby dywan wyjąć - i tu powstał nowy element wyposażenia dół deski

Witam,
Zamierzam zrobić swapa w swojej NB 1.6 na silnik 1.8 tez z NB, anglika. Pytanie czy jest jakaś różnica w wiązce czy wystarczy odpiąć kompa od 1.6 i podłączyć od 1.8 z jednej strony i do silnika z drugiej? Są jakieś różnice we wtyczce? Jeżeli ktoś wie to jakie jeszcze mogą być problemy przy tym swapie?
Zamierzam zrobić swapa w swojej NB 1.6 na silnik 1.8 tez z NB, anglika. Pytanie czy jest jakaś różnica w wiązce czy wystarczy odpiąć kompa od 1.6 i podłączyć od 1.8 z jednej strony i do silnika z drugiej? Są jakieś różnice we wtyczce? Jeżeli ktoś wie to jakie jeszcze mogą być problemy przy tym swapie?
Moja eks Miata -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22557
Obecnie BMW 135i e82
Obecnie BMW 135i e82