Auto-Detailing - Polerowanie aut
Zrób prezent swojej mazdzie !
Moderator: Moderatorzy
Zdjęć raczej nie będzie, ale relacja słowna. Auto innej kategorii, terenówka, która mimo wielku 13 lat chyba nigdy nie zaznała solidnego czyszczenia. Efekty powalają i pokazują że warto dbać o auto na bieżąco.
Jak zawsze świetna robota Marcin! Dzięki.
Jak zawsze świetna robota Marcin! Dzięki.
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
michan pisze:Miałeś może doczynienia finish kare 1000p hi temp paste wax?
Kiedyś mój ulubieniec. Osobiście wolę go od konkurencyjnego Collinite. Wymaga niestety dość dobrego przygotowania, obowiązkowo glinka, dobry cleaner i odtłuszczenie koniecznie.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
michan pisze:A przed kolejną warstwą (po kilku miesiącach) trzeba go cleanerem potraktować?
Praktycznie można bez cleanera, ale zazwyczaj po kilku miesiącach już lakier zdąży nałapać trochę zanieczyszczeń, szczególnie jak stoi pod chmurką.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
GELO pisze:jak wyglada sprawa wolnych terminow bo przydalo by mi sie polerke zrobic i jakis wosk nalozyc na nowy lakier ? i jak cenowo wyglada jakas promocja na koniec lataa ?
Najbliższe wolne terminy są pod koniec września/początek października, ale możliwe, że coś się zwolni za jakieś 2 tygodnie. Cały aktualny cennik podany jest na pierwszej stronie.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tomasz01 pisze:Marcin - dawaj zdjęcia tej MX5 która się robi teraz
Mam od dzisiaj aparat, zaraz coś porobię.
GELO pisze:kiedy mozna podjechac i sie umowic na jaknajszybszy termin polerki ?? w sensie obejrzec auto i obgadc co mozna zrobic
Zapraszam praktycznie codziennie na oględziny, najlepiej zadzwonić do mnie 505-835-417 i umówimy się konkretniej co do godziny. Co do terminów to zależy od zakresu prac. Jeśli chodzi o pełną korektę lakieru to najwcześniej końcówka października, chyba, że zwolni się coś wcześniej.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tomasz01 pisze:Marcin - dawaj zdjęcia tej MX5 która się robi teraz
Mazda się zrobiła, ale fotki można wrzucić
A tutaj zmiana wnętrza z ciemnego na jasne
Mazda otrzymała pełną korektę lakieru + zabezpieczenie powłoką MaxProtect UNC-R. Całe wnętrze wyprane, plastiki dokładnie wyczyszczone i zabezpieczone, fotele skórzane tak samo.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Zdradzisz czym tak ładnie plastiki doczyściłeś? Muszę się za swoje zabrać
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Lucas Z pisze:Zdradzisz czym tak ładnie plastiki doczyściłeś? Muszę się za swoje zabrać
Wyrób własny. Od jakiegoś czasu pracuję nad linią kosmetyków
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
- manfredmaniek
- Donator
- Posty: 166
- Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
- Model: Inny
- Wersja: Obecnie Bezmiatowy
- Lokalizacja: KR
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ze względu na pogodę jaka jest ostatnio, czyli pogodę w której MX5'tki lubią rdzewieć najbardziej, dostaję wiele pytań dotyczących zabezpieczenia antykorozyjnego, a dokładniej co ono zawiera itp, więc napiszę tutaj w temacie:
W Mazdach patrząc pod kątem korozji jest kilka słabych punktów, które moim zdaniem nie zostały dobrze przemyślane/wykonane w związku z czym po kilku latach lubi się tam pojawiać korozja. Do takich elementów należą szczególnie tylne nadkola i końcówka progów. Jeśli spojrzymy na nadkole od wewnętrznej strony to zobaczymy tam schodzące się blachy panelu błotnika z blachą nadkola - niestety blachy są zgrzane, tworząc "półkę" na której podczas jazdy zbiera się piach/błoto/wilgoć, a w dodatku nie są równo na siebie nałożone, przez co jedna wystaje bardziej, a druga jest przycięta w kształt sinusoidy i między blachami jest mała szpara. Problem jest oczywisty, między dwie blachy dostaje się wyżej wspomniany piach i błoto który trzyma w sobie wilgoć i z czasem powoduje korozję. Idąc po nadkolu w stronę progów mamy podobne zjawisko. Na progu jest kolejna półka, która jest zbieraczem błota i również od jednej strony łączą się dwie blachy. Fabryczne zabezpieczenie po tylu latach praktycznie nie istnieje, przez co w polskim klimacie niezabezpieczona blacha bardzo szybko koroduje.
Druga sprawa - kanaliki. Większość osób wie o kanalikach przy dachu, jego zatkanie spowoduje, że woda z dachu, która spływa do rynny dachowej następnie jest kierowana do tych właśnie kanalików, jeśli będą zatkane, woda zamiast spływać stoi w odpływie, jeśli przez długi czas pada deszcz, woda dostaje się na tylną półkę pod dachem. Czasami ciężko jest wyczuć to po wykładzinie, bo pod nią jest filc wygłuszający grubości ok. 1cm, i to w niego wsiąka woda, często zostawiając wierzchnią wykładzinę względnie suchą. W cięższych przypadkach woda spływa na tylnią część wykładziny za fotelami. Drugim problemem kanalików znajdujących się przy dachu jest ich zsunięcie się z mocowania. Wtedy woda zamiast uciekać przez gumowy kanalik wlatuje w próg, a jeśli kanaliki w progu są zatkane ( co jest bardzo częste, jeśli progi były naprawiane, lub było zabezpieczane podwozie. Kanaliki są małej średnicy i przy naprawach często są poprostu zatykane) pojawia sie wtedy opisywany tutaj na forum kilka razy problem z dziwnym dzwiękiem przelewającej się wody w progach. Poprostu woda nie ma gdzie spłynąć, wiec przelewa się w progu - jeśli jest jej naprawde sporo to przedostaje się pod dywanik kierowcy lub pasażera, przez co mamy powódź w środku auta.
To tyle jeśli chodzi o kanaliki tylne, ale nie wiele osób wie, że jest też odpływ z przodu, a dokładniej często pomijany odpływ między błotnikiem a progiem. Większosć liści z podszybia przedostaje się właśnie tam, jako, że po odpływem jest bardzo wąska szczelina, liście nie są wstanie tamtędy wylecieć, więc gromadzą się w "kieszeni" między błotnikiem a progiem. Im więcej lisci, tym wiecej wilgoci co w niedługim czasie powoduje korozję wewnętrznej stony progu jak i błotnika od dołu.
Kolejnymi elementami są podłużnice i tylna klapa bagażnika - tutaj wiele nie ma do gadania, poprostu trzeba je zabezpieczać raz na jakiś czas przez otwory technologiczne. W NB podłużnice (w tej części widocznej pod maską) mają ten problem, że jest zrobione tam łączenie dwóch blach przez co przednia część podłużnic w NB często wygląda dużo gorzej niż w NA.
Jeśli chodzi o klapę bagażnika - miejsca w których są mocowane żarówki podświetlenia tablicy są podklejone piankową taśmą która trzyma wilgoć. Dobrze jest raz na jakiś czas je oczyścic, nawoskować, a środek klapy zabezpieczyć impregnatem do profili zamkniętych.
Tyle jesli chodzi o słabe strony pod względem korozji w mazdach, temat już przerabiałem dziesiątki razy i z własnego doświadczenia wiem, że dobrze zabezpieczając mazdę jesteśmy w stanie w prawie 100% zabezpieczyć ją przed korozją jeżdżąc nawet zimą.
Jak ktoś chce zabezpieczyć swoją mazdę to zapraszam, cena taka jak zawszę - 200zł za całościowe zabezpieczenie przed tym co opisałem powyżej. Termionowo trwa to 1 dzień.
W Mazdach patrząc pod kątem korozji jest kilka słabych punktów, które moim zdaniem nie zostały dobrze przemyślane/wykonane w związku z czym po kilku latach lubi się tam pojawiać korozja. Do takich elementów należą szczególnie tylne nadkola i końcówka progów. Jeśli spojrzymy na nadkole od wewnętrznej strony to zobaczymy tam schodzące się blachy panelu błotnika z blachą nadkola - niestety blachy są zgrzane, tworząc "półkę" na której podczas jazdy zbiera się piach/błoto/wilgoć, a w dodatku nie są równo na siebie nałożone, przez co jedna wystaje bardziej, a druga jest przycięta w kształt sinusoidy i między blachami jest mała szpara. Problem jest oczywisty, między dwie blachy dostaje się wyżej wspomniany piach i błoto który trzyma w sobie wilgoć i z czasem powoduje korozję. Idąc po nadkolu w stronę progów mamy podobne zjawisko. Na progu jest kolejna półka, która jest zbieraczem błota i również od jednej strony łączą się dwie blachy. Fabryczne zabezpieczenie po tylu latach praktycznie nie istnieje, przez co w polskim klimacie niezabezpieczona blacha bardzo szybko koroduje.
Druga sprawa - kanaliki. Większość osób wie o kanalikach przy dachu, jego zatkanie spowoduje, że woda z dachu, która spływa do rynny dachowej następnie jest kierowana do tych właśnie kanalików, jeśli będą zatkane, woda zamiast spływać stoi w odpływie, jeśli przez długi czas pada deszcz, woda dostaje się na tylną półkę pod dachem. Czasami ciężko jest wyczuć to po wykładzinie, bo pod nią jest filc wygłuszający grubości ok. 1cm, i to w niego wsiąka woda, często zostawiając wierzchnią wykładzinę względnie suchą. W cięższych przypadkach woda spływa na tylnią część wykładziny za fotelami. Drugim problemem kanalików znajdujących się przy dachu jest ich zsunięcie się z mocowania. Wtedy woda zamiast uciekać przez gumowy kanalik wlatuje w próg, a jeśli kanaliki w progu są zatkane ( co jest bardzo częste, jeśli progi były naprawiane, lub było zabezpieczane podwozie. Kanaliki są małej średnicy i przy naprawach często są poprostu zatykane) pojawia sie wtedy opisywany tutaj na forum kilka razy problem z dziwnym dzwiękiem przelewającej się wody w progach. Poprostu woda nie ma gdzie spłynąć, wiec przelewa się w progu - jeśli jest jej naprawde sporo to przedostaje się pod dywanik kierowcy lub pasażera, przez co mamy powódź w środku auta.
To tyle jeśli chodzi o kanaliki tylne, ale nie wiele osób wie, że jest też odpływ z przodu, a dokładniej często pomijany odpływ między błotnikiem a progiem. Większosć liści z podszybia przedostaje się właśnie tam, jako, że po odpływem jest bardzo wąska szczelina, liście nie są wstanie tamtędy wylecieć, więc gromadzą się w "kieszeni" między błotnikiem a progiem. Im więcej lisci, tym wiecej wilgoci co w niedługim czasie powoduje korozję wewnętrznej stony progu jak i błotnika od dołu.
Kolejnymi elementami są podłużnice i tylna klapa bagażnika - tutaj wiele nie ma do gadania, poprostu trzeba je zabezpieczać raz na jakiś czas przez otwory technologiczne. W NB podłużnice (w tej części widocznej pod maską) mają ten problem, że jest zrobione tam łączenie dwóch blach przez co przednia część podłużnic w NB często wygląda dużo gorzej niż w NA.
Jeśli chodzi o klapę bagażnika - miejsca w których są mocowane żarówki podświetlenia tablicy są podklejone piankową taśmą która trzyma wilgoć. Dobrze jest raz na jakiś czas je oczyścic, nawoskować, a środek klapy zabezpieczyć impregnatem do profili zamkniętych.
Tyle jesli chodzi o słabe strony pod względem korozji w mazdach, temat już przerabiałem dziesiątki razy i z własnego doświadczenia wiem, że dobrze zabezpieczając mazdę jesteśmy w stanie w prawie 100% zabezpieczyć ją przed korozją jeżdżąc nawet zimą.
Jak ktoś chce zabezpieczyć swoją mazdę to zapraszam, cena taka jak zawszę - 200zł za całościowe zabezpieczenie przed tym co opisałem powyżej. Termionowo trwa to 1 dzień.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
kermit01 pisze:Gratulacje występu w TVN turbo
A dziękuję. W innych programach na TVN Turbo też zdarzyło mi się pomagać od strony detailingowej .
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
-
- Donator
- Posty: 3628
- Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
- Model: NA
- Wersja: FL
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Piękny efekt! Sam robiłeś czy zleciłeś?
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dzięki !
Wszystko robiłem sam, prawie wszystko ręcznie, jedynie końcowe polerowanie maszynowo. Trochę czasu, wiecej cierpliwości i efekt jest. Praca bardzo przyjemna
Wszystko robiłem sam, prawie wszystko ręcznie, jedynie końcowe polerowanie maszynowo. Trochę czasu, wiecej cierpliwości i efekt jest. Praca bardzo przyjemna
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Cin0 pisze:jak z terminami teraz?
Zależy na co. Pełna korekta+powłoka dopiero początek lipca, chyba, że coś się zwolni wcześniej.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Mrcnsb pisze:Cin0 pisze:jak z terminami teraz?
Zależy na co. Pełna korekta+powłoka dopiero początek lipca, chyba, że coś się zwolni wcześniej.
pewnie korekta (pytanie czy pełna potrzebna) + powłoka, poproszę o zapisanie w takim razie na 1 wolny termin, a jeśli coś się zwolni to chętnie wcześniej podjadę
Marcin
- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
Tak czysto teoretycznie... Jak to wychodzi czasowo z konserwacją podwozia w Mx5. Załóżmy, że chciałbym kulnąć się ze Szczecina do Lipkowa na konserwację. Dało by to ogarnąć w ciągu jednego dnia?? Czysto teoretyzując (na razie)...
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rudy pisze:Tak czysto teoretycznie... Jak to wychodzi czasowo z konserwacją podwozia w Mx5. Załóżmy, że chciałbym kulnąć się ze Szczecina do Lipkowa na konserwację. Dało by to ogarnąć w ciągu jednego dnia?? Czysto teoretyzując (na razie)...
Zabezpieczenie antykorozyjne w MX-5 dotyczy progów, nadkoli i kanalików. Jeśli pytasz o zabezpieczenie podwozia (podłogi) to tego nie wykonuje (po za wpuszczeniem płynu antykorozyjnego w podłużnice).
Czasowo ciężko czasami mi powiedzieć bez zaczęcia pracy, ale zazwyczaj jeśli zostawi się samochód rano (ok. 8-10) to wieczorem (ok. 20) jest gotowy. Może się przedłużyć, bo jak widzę, że jakaś rdza zaczyna się rozprzestrzeniać to usuwam to i zabezpieczam podkładem epoksydowym, a to już zanim wyschnie to troche potrwa.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8