Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Pubis
Donator
Donator
Posty: 58
Rejestracja: 24 maja 2016, 22:20
Model: Inny

01 sie 2016, 21:30

Hej,

Szukam już z 15 minut i znaleźć nie mogę - jakie żarówki postojowe są z przodu w NC? I jak się je wyjmuje - na wcisk siedzą czy są jakoś zamocowane? Próbowałem podejrzeć ale miejsca tam tak mało, że nie ma jak a nie chcę popsuć.

Edit: znalazłem, że typ to W5W, natomiast nadal posoztaje otwarte pytanie jak ją wyjąć? :)

Pozdrawiam!
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

01 sie 2016, 22:34

W5W. Otwiera się raczej klasycznie, trzeba coś przekręcić, wyciągnąć i wychodzi cała oprawka. Jak wymieniałeś kiedykolwiek żarówkę w innym samochodzie, to tutaj też sobie poradzisz, jest analogicznie.
Kajetan
Posty: 41
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:59
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

03 sie 2016, 8:30

Co może powodować, że moja mazda strasznie lata na koleinach? Zawieszenie mam po przeglądzie. Wymienione były końcówki drążków kierowniczych, łożysko i sworzeń wahacza. Na koniec oczywiście zrobiona zbieżność. Czy to może być winna gum w wahaczach / stabilizatorach? Luźne łączniki stabów?

Nie wiem, dajcie jakąś podpowiedź ;)
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1759
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

03 sie 2016, 11:55

U mnie tył latał bo spece sp...li mi zbieżność tylnych kół. Teraz po poprawieniu jest już OK.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1226
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

04 sie 2016, 13:43

Przy zajechanych amorach też może tak być.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 sie 2016, 17:14

Zmieniałem dzisiaj olej w skrzyni biegu. Zeby dostac sie do skrzyni trzeba u mnie zdemontować rozpórke (mocowaną na 6 śrub). Przy zdejmowaniu ukręciłem dwie z nich (środkowe) i chuba uszkodziłem gwint w jednej. niestety ta jedna (od tyłu auta) obraca się z umiarkowanym oporem się w miejscu tak jakby miała zerwany gwint. Środkowe śruby to nie problem bo nie przenoszą dużych obciążeń - wykręcą mi je w warsztacie za kilka miesiecy jak bede zmieniał zawieszenie. Martwie się tą śrubą która mocuje rozpórke z tyłu. Wie ktoś może czy da się ją jakoś przytrzymać (np od wewnątrz kabiny). W tej chwili moge założyc rozpórke tak żeby nie spadała ale nie jestem w stanie dokręcić tej śruby. :roll:

poglądowe zdjęcie:
Obrazek

chodzi o śrubę z tyłu rozpórki
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

06 sie 2016, 13:47

Panowie krótka piłka , naczytałem się w 5b skrzyni trzeba wlewać olej " do góry" przy zmianie, o ile dół wiem ile o tyle ile tam?
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

06 sie 2016, 14:43

z tego co pamiętam, to resztki które zostawały po uzupełnieniu oliwy w skrzyni wystarczały na "góre". chyba ~0,3 litra
Awatar użytkownika
babar
Posty: 20
Rejestracja: 06 lip 2016, 20:20
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Kraków

06 sie 2016, 16:59

Czy i czym smarujecie wyloty nawiewów, żeby gładko chodziły? :)
NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
Ake
Posty: 42
Rejestracja: 08 lis 2014, 20:54
Lokalizacja: JG

06 sie 2016, 17:03

Witam.
Jestem w trakcie wymiany gum lewarka NBFL 2004 1.8, skrzynia 5. biegowa i mam pytanie. Czy powinienem dolać olej do przestrzeni, w której pracuje lewarek, czy tez nie? Po zdjęciu małej gumy nie było tam oleju, ale sam lewarek (jego końcówka) i ten plastikowy dynks były tłuste od jakiegoś smaru. Jeśli mam dolać olej, to do jakiego poziomu, no i jaki? (w skrzyni olej nie był przeze mnie wymieniany).
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

06 sie 2016, 19:32

Czesc
Co to za zagadka, huczy mi cos mocno chyba z tylu, jak stary autobus, tylko wtedy gdy jade na biegu i puszcze gaz, jak wcisne gaz choc troszke,zrzuce na luz,wcisne sprzeglo halas momentalnie ustaje. Dodatkowo przed chwila jak podjezdzalem pod sklep bardzo mocno bylo slychac jak wrzucalem bieg i jakby mi podszarpywala przy ruszaniu.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

06 sie 2016, 19:52

Ake pisze:Witam.
Jestem w trakcie wymiany gum lewarka NBFL 2004 1.8, skrzynia 5. biegowa i mam pytanie. Czy powinienem dolać olej do przestrzeni, w której pracuje lewarek, czy tez nie? Po zdjęciu małej gumy nie było tam oleju, ale sam lewarek (jego końcówka) i ten plastikowy dynks były tłuste od jakiegoś smaru. Jeśli mam dolać olej, to do jakiego poziomu, no i jaki? (w skrzyni olej nie był przeze mnie wymieniany).


Olej przekładniowy, ten sam co do skrzyni. Wlej do pełna, najwyżej przelejesz i będziesz miesiąc jeździł z nieprzyjemnym zapachem ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 sie 2016, 22:40

Sigma pisze:
Ake pisze:Witam.
Jestem w trakcie wymiany gum lewarka NBFL 2004 1.8, skrzynia 5. biegowa i mam pytanie. Czy powinienem dolać olej do przestrzeni, w której pracuje lewarek, czy tez nie? Po zdjęciu małej gumy nie było tam oleju, ale sam lewarek (jego końcówka) i ten plastikowy dynks były tłuste od jakiegoś smaru. Jeśli mam dolać olej, to do jakiego poziomu, no i jaki? (w skrzyni olej nie był przeze mnie wymieniany).


Olej przekładniowy, ten sam co do skrzyni. Wlej do pełna, najwyżej przelejesz i będziesz miesiąc jeździł z nieprzyjemnym zapachem ;)

Co do ilości oleju nie pamiętam, ale wcześniej odessij stary olej używając dużej strzykawki z nałożoną na końcówkę silikonową rurką. Strzykawkę kupisz za grosze w aptece, a rurkę w budowlanym typu liroy merlin itp.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 sie 2016, 9:30

mutra pisze:Zmieniałem dzisiaj olej w skrzyni biegu. Zeby dostac sie do skrzyni trzeba u mnie zdemontować rozpórke (mocowaną na 6 śrub). Przy zdejmowaniu ukręciłem dwie z nich (środkowe) i chuba uszkodziłem gwint w jednej. niestety ta jedna (od tyłu auta) obraca się z umiarkowanym oporem się w miejscu tak jakby miała zerwany gwint. Środkowe śruby to nie problem bo nie przenoszą dużych obciążeń - wykręcą mi je w warsztacie za kilka miesiecy jak bede zmieniał zawieszenie. Martwie się tą śrubą która mocuje rozpórke z tyłu. Wie ktoś może czy da się ją jakoś przytrzymać (np od wewnątrz kabiny). W tej chwili moge założyc rozpórke tak żeby nie spadała ale nie jestem w stanie dokręcić tej śruby. :roll:

poglądowe zdjęcie:
Obrazek

chodzi o śrubę z tyłu rozpórki



Jakieś sugestie?
Wie ktoś może czy jest dostęp do tych śrub od strony kabiny po zdjęciu wykladziny?
Ake
Posty: 42
Rejestracja: 08 lis 2014, 20:54
Lokalizacja: JG

07 sie 2016, 13:47

Fifkers pisze:
Sigma pisze:
Ake pisze:Witam.
Jestem w trakcie wymiany gum lewarka NBFL 2004 1.8, skrzynia 5. biegowa i mam pytanie. Czy powinienem dolać olej do przestrzeni, w której pracuje lewarek, czy tez nie? Po zdjęciu małej gumy nie było tam oleju, ale sam lewarek (jego końcówka) i ten plastikowy dynks były tłuste od jakiegoś smaru. Jeśli mam dolać olej, to do jakiego poziomu, no i jaki? (w skrzyni olej nie był przeze mnie wymieniany).


Olej przekładniowy, ten sam co do skrzyni. Wlej do pełna, najwyżej przelejesz i będziesz miesiąc jeździł z nieprzyjemnym zapachem ;)

Co do ilości oleju nie pamiętam, ale wcześniej odessij stary olej używając dużej strzykawki z nałożoną na końcówkę silikonową rurką. Strzykawkę kupisz za grosze w aptece, a rurkę w budowlanym typu liroy merlin itp.


Wielkie dzięki za odzew. Z tym odsysaniem to nie bardzo, bo tam było całkiem sucho ???? Zastosuję się do Waszych sugestii i dziękuję za rady.
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

08 sie 2016, 18:00

Cześć, poszukuje tylnych gum stabilizatora do NBFL 1.8 . Nie mogę ich znaleźć na allegro ani na stronach typu intercars.
Gdzie je dostane?
Pozdro
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

08 sie 2016, 18:11

KonradPLN pisze:Cześć, poszukuje tylnych gum stabilizatora do NBFL 1.8 . Nie mogę ich znaleźć na allegro ani na stronach typu intercars.
Gdzie je dostane?
Pozdro

http://www.kmparts.pl/552.Gumowe-tuleje ... zod-NBNBFL
Albo carspeed ;)
http://www.kmparts.pl/551.Gumowa-tuleja ... NANBNBFLNC
Sorki pierwsze to przód drugie tył - carspeed musisz zapytać ,albo wrzuć na forum w dziale kupie może ktoś Poli odsprzeda .
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 sie 2016, 23:11

KonradPLN pisze:Gdzie je dostane?

zdecydowanie carspeed. Jeśli są gdzieś dostepne w zamiennikach to Ci je znajda, jak nie zaproponują oryginał.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

09 sie 2016, 7:38

Dzięki,skontaktuje się z nimi.
Kajetan
Posty: 41
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:59
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

10 sie 2016, 11:50

Przyjechał dzisiaj do mnie kolektor wydechowy z nierdzewki z mx5parts.co.uk. Zanim go zamontuje jednak uznałem, że spytam się was czy należy ten kolektor owinąć taśmą termoizolacyjną? Jeśli tak to gdzie ją najlepiej kupić i jak owijać kolektor? Są jakieś schematy? I jeszcze jedno... ile tej taśmy jest potrzebne na jeden kolektor?

Dzięki za wszelkie odpowiedzi :)
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

10 sie 2016, 12:06

Kajetan pisze:Przyjechał dzisiaj do mnie kolektor wydechowy z nierdzewki z mx5parts.co.uk. Zanim go zamontuje jednak uznałem, że spytam się was czy należy ten kolektor owinąć taśmą termoizolacyjną? Jeśli tak to gdzie ją najlepiej kupić i jak owijać kolektor? Są jakieś schematy? I jeszcze jedno... ile tej taśmy jest potrzebne na jeden kolektor?

Dzięki za wszelkie odpowiedzi :)

Czy warto? Moim zdaniem tak, obniżenie temperatury pod maską jest zawsze wskazane. Gdzie kupić? A wujek google nie działa? ;) Proponuję kupić bandaż bazaltowy o grubości min 2mm a gdzie go kupisz to już Twój wybór. Jak owijać? Youtube prawdę Ci powie - filozofia żadna. Ile potrzeba? 10m spokojnie starczy
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

10 sie 2016, 12:19

Są różne szkoły pierwsza przedstawił Sop natomiast druga mówi że tam gdzie nie uda Ci się owinąć kolektora powstają gorące punkty i kolektor zaczyna pękać.

Jaki to jest kolektor 4-2-1?
White NA BP'95
Kajetan
Posty: 41
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:59
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

10 sie 2016, 17:44

Dzięki za zainteresowanie :).

Tak, to jest 4-2-1. Z tego co widzę na youtubie to ludzie owijają zaczynając od dołu (pojedynczej rury) i idąc w górę oplatają wszystkie rury razem, a inni oplatają każdą rurę osobno. Bardziej podoba mi się ta druga metoda. Coś w takim stylu: https://www.youtube.com/watch?v=WP3o1snEF2Q.
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

10 sie 2016, 19:20

Założyłem ostatnio Mid Brejki.Mam problem z ręcznym a raczej z jego brakiem. Zakładając tylne zaciski musiałem odkręcić śrubko- zaślepke aby dostac się do jakiejś regulacji na imbusa aby cofnąć tłoczek, przykręciłem zacisk założyłem linke a potem oczywiście odpowietrzyłem, zacisk się ustawił itd.Macie pomysła co źle zrobiłem?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 sie 2016, 19:45

Imbusem najpierw odsuwasz tloczek zeby zlozyc calosc z klockami a potem po zmontowaniy znowu regulujesz tak by klocki prawie stykaly sie z tarczami. Tego nie zrobiles
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

13 sie 2016, 19:43

Hej, potrzebuję Waszej pomocy - w mojej NA'90 nie działa lewe przednie światło pozycyjne. Wszystkie inne światła działają, a co dziwniejsze, ta sama żarówka nie ma problemu żeby świecić jako awaryjna/kierunkowskaz. :|
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 sie 2016, 20:38

Paulie pisze:Hej, potrzebuję Waszej pomocy - w mojej NA'90 nie działa lewe przednie światło pozycyjne. Wszystkie inne światła działają, a co dziwniejsze, ta sama żarówka nie ma problemu żeby świecić jako awaryjna/kierunkowskaz. :|

Hej sprawdź oprawke, i prąd na przewodzie / kostce, sama kostkę pod kątem " zasniedziale,oprawka ze stykami - rozgiete, zasniedziale.zrob też próbę wszystkich świateł " przodu".mijania, i np awaryjne włącz popatrz czy mrygaja tylko kierunki, jak się disco robi - czyli coś tam mrygaja kierunek, coś pozycja pomruguje to szukaj masy lampy tam może być " brak styku".
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

14 sie 2016, 18:23

Dzięki waldi, sprawdziłem połączenia i wszystko wydaje się OK. Zauważyłem też, że gdy włączę i wyłączę prawy kierunek przy włączonych pozycyjnych, pozycyjne zaczyna świecić dopiero po 2 sekundach po wyłączeniu (strona pasażera, gdzie działają pozycyjne).

Nie bardzo wiem gdzie szukać masy lampy - mechanikę zaczynam jako tako ogarniać, ale elektryka to dla mnie kolorowa magia.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

15 sie 2016, 7:56

Pauli aby żarówka świeciła musi mieć plus i minus ( minus w aucie jest na całej karoserii) ,do lampy idzie wiązka, masz dwie żarówki minimum trzy przewody ,1 plus na jedną żarówkę,2 na drugą żarówkę ,3 jest minus ( masa) zazwyczaj idzie jeden i w
przy samej lampie "rozgalezia się na dwie żarówki . Do całego układu dochodzi jeszcze przekaźnik ( odpowiada za załączenie konkretnych świateł ) i włącznik "pozycja",drugi wajcha przy kierownicy "kierunki". Bezpiecznik .za objawy jak piszesz może odpowiadać przekaźnik . Aby zdiagnozować lecisz po kolei od żarówki w lampie w górę ,kostkę ,aż do przekaźnika i włącznika w kierownicy .Natomiast za objaw '"zwłoki " może odpowiadać przekaźnik a to już trzeba wyjąć obejrzeć " nóżki"- otworzyć aby nie zniszczyć i sprawdzić wewnątrz " styki" .Jeżeli nie operujesz miernikiem , probnikiem - wzrokowo sprawdziles elementy przy lampie sa ok - podjedz do elektryka - można sobie kosztów na robić.Auta zazwyczaj są po kilku właścicielach i tak do końca nigdy nie wiemy czy ktoś coś nie kombinowal.
DarekD
Posty: 83
Rejestracja: 28 sty 2015, 23:24
Model: NB FL
Wersja: 1,6 Unplugged
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

15 sie 2016, 22:20

samochód: MX5 2004 NBFL 1,6 przebieg 150 tys. chyba :)
Problem: samochód wczoraj chodził aż milo, dziś po odpaleniu prycha , kicha, nie wchodzi na obroty, ewidentnie chodzi na 3 cylindrach, kontrolka check engine raz mryga raz się pali na stałe. Na luzie chodzi dobrze, problem pojawia się po dodaniu gazu.
1.Nie zmieniałem po zakupie świec - od nich zacznę - jakie kupić ?
2.Nie zmieniałem po zakupie przewodów WN - jakie kupić, tez zmienię.
3.No i kolejna sprawa, może to niestety cewka - jeśli nie pomoże punkt 1 i 2 to gdzie szukać i za ile cewki ?

znalazłem coś takiego
http://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/oem/b61p1810xc#

Czy jest opcja regeneracji, przewinięcia ? Pasuje od czegoś innego , innego 1,6 DOHC - Kia Cerato czy coś ?
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 79339.html ta wygląda podobnie, tylko że ja mam 1,6 ?

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-chevr ... 25962.html ten ?

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-kompl ... 43548.html ?

Czy kontrolka check engine po usunięciu awarii skasuję sie sama (od razu czy po iluś tam odpaleniach) czy muszę skasować komputerem ?
Mogę samochodem jeździć w takim stanie czy coś jeszcze mogę spier.. ?
Dzięki za pomoc
ODPOWIEDZ