DIY kompresor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 gru 2015, 17:13

tanie komrpesory teraz sa od audi 3,0 kompresor. w bardzo dobrym stanie mozna kupic za 1500zl.
oczywiscie trzeba troche ciac dolot pod 4 cylindry z szesciu. kolega pod k20 w rexsie to robil i wynik ponad 350 koni.
http://allegro.pl/silniki-i-osprzet-tur ... t-1-2-1218
Obrazek
https://www.youtube.com/watch?v=62QbeP16Lus
http://www.innovativemotorsportstech.co ... ct-upgrade
troche pracy przy tym jest (glwonie ciecie i spawanie alu pod nowy intercooler wodny w dolociei wyjscie na 4 rurki w glowicy). ale dostajemy wydajny cichy komrpesor z przepustnica i bajpasem a nie jakis stary szmelc, ktory niemilosiernie wyje.
http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 26056.html
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

22 gru 2015, 20:41

Nie trzeba też od razu robić wodnego dolotu, można tradycyjnie intercooler. Obudowa jest fatalna do dopasowania do mx5.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

23 gru 2015, 6:22

autopaga pisze:Nie trzeba też od razu robić wodnego dolotu, można tradycyjnie intercooler. Obudowa jest fatalna do dopasowania do mx5.

Oj tam, oj tam, bys cos wydrukowal :D
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

23 gru 2015, 10:37

R1320 jest ciut za duży do NA/NB. Nie da się zaprzeczyć, że jego sprawność jest dużo większa od prawie muzealnych Mxx.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

23 gru 2015, 11:15

no raczej będę szukał m45 albo m62 ze wskazaniem na m62 :) do końca lutego planuje kompletować rzeczy więc chwila czasu jest na ogarniecie.

będę intensywnie zgłebiał temat
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

23 gru 2015, 11:51

GELO pisze:m62

Powodzenia w znalezieniu dobrej sztuki w normalnej cenie, bo 2k pln to trochę dużo.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

28 gru 2015, 8:30

jeszcze takie pytanko potwierdzające...... bo szukając po necie natknąłem się, że różnie ludzie podpisują te kompresory np na e-bay (ten długi podpisują M62...)

z tego co oglądam to M62 na allegro z mietka można mieć za ok 950-2400zl
rozumiem, że Eatony pasujące do mazdy wyglądaja tak:
Załączniki
mp62.jpg
MP62
mp62.jpg (61.5 KiB) Przejrzano 5903 razy
m62.jpg
M62
m62.jpg (24.55 KiB) Przejrzano 5903 razy
zbynie
Donator
Donator
Posty: 394
Rejestracja: 20 paź 2013, 21:38
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Gdynia

28 gru 2015, 13:17

GELO jak chcesz Eatona żeby nie było trzeba dużo rzeźby to szukaj od Mini Cooper S . Najlepiej z teflonem na łopatka a z tego co pamietam to wersja R53 produkowana do 2004 r.
Był Escort 1,6 Cabrio '95
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

28 gru 2015, 15:35

zbynie pisze:GELO jak chcesz Eatona żeby nie było trzeba dużo rzeźby to szukaj od Mini Cooper S . Najlepiej z teflonem na łopatka a z tego co pamietam to wersja R53 produkowana do 2004 r.

Tylko w mini jest maly bo m45.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

28 gru 2015, 16:30

ciśnienia na eatona nie mam, ten wydawał mi sie taki bardzo popularny :)

a jaki byście mi doradzili inny ? cos dobrego ale nie zeby mnie cena zabila... chetnie jakies linki do kupna obejrze

chcialbym z 1,8 146hp podejsc pod ok 210-220hp
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

30 gru 2015, 12:02

czy tego typu kompresor będzie spoko ??

http://allegro.pl/mercedes-e-clk-209-c- ... 34164.html
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

30 gru 2015, 12:28

GELO pisze:czy tego typu kompresor będzie spoko ??

http://allegro.pl/mercedes-e-clk-209-c- ... 34164.html


GELO czytałeś w ogóle wątek DIY kompresor?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

10 sty 2016, 15:30

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

22 lut 2016, 14:28

mam eaton m45 jesli okaze sie za slaby to w przyszlosci wymienie na m62 albo cos podobnego.

teraz pytanie o wymiary icka ? jaki podpasuje do nbfl ?
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

02 kwie 2016, 19:57

Jak powinien wyglądać wykres doładowania do obrotów silnika przy kompresorze? Wydawało mi się, że doładowanie powinno liniowo zwiększać się wraz z liczbą obrotów. U mnie jednak tak nie jest i zastanawiam się, czy mam gdzieś nieszczelność.
Załączniki
map.png
Mikołaj
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 kwie 2016, 20:20

tfutfu99 pisze:Wydawało mi się, że doładowanie powinno liniowo zwiększać się wraz z liczbą obrotów.

Ono bardzo ładnie jak dla mnie narasta na tych wykresach. Pomijając ich wzajemną synchronizację, bo jest jakaś śmieszna. Osiąga z tego co widzę jakieś ponad 0,6bar i pewnie tu jest koniec sprawności kompresora. Co to jest ? M45 ? Na ostatnim biegu jest jakiś dziwny chwilowy zanik ciśnienia ale z tych danych cięzko wywróżyć. Na fabrycznie nowym MP62 z największym przełożeniem wykresy były praktycznie identyczne, maksimum ciśnienia stabilizowało się gdzieś przy 0,85 bar. Dokładniejsze dane musiałłbym ze swojego archiwum logów wyciągnąć. Po prostu powyżej pewnego punktu pompa typu roots przestaje zwiększać ciśnienie a zaczyna grzać.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
tfutfu99
Posty: 116
Rejestracja: 20 maja 2011, 8:21
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Leszno

04 kwie 2016, 17:44

Dzięki za szybką odpowiedź ale mógłbyś wyjaśnić dwie kwestie?
1.
majkel pisze:Ono bardzo ładnie jak dla mnie narasta na tych wykresach.
Narasta ale przy około 3000 obrotów osiąga wartość około 120kPa i dalej ani więcej.
2.
majkel pisze:Osiąga z tego co widzę jakieś ponad 0,6bar
Maksymalne ciśnienie to 120kPa, wydawało mi się, że to oznacza 20kPa więcej niż ciśnienie atmosferyczne, czyli 0,2bar.

Kompresor to prawdopodobnie m65.
Mikołaj
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

05 kwie 2016, 11:02

tfutfu99 pisze:Maksymalne ciśnienie to 120kPa, wydawało mi się, że to oznacza 20kPa więcej niż ciśnienie atmosferyczne, czyli 0,2bar.

Dokładnie tak jest, to ciśnienie bezwzględne.

W rootsie objętość powietrza na obrót jest w uproszczeniu stała w normalnym zakresie pracy, a VE silnika się zmienia, więc ciśnienie musi się zmienić.
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

18 maja 2016, 15:46

Pytanie do ludzi, którzy budują/zbudowali DIY kit - kompresor napędzacie z dodatkowego koła na wale czy ze standardowego?
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

18 maja 2016, 16:05

Igor (rogI) napedzal z seryjnego kola. Ale gdzies u kogos widzialem customowe kolo na wal.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

24 maja 2016, 12:20

DEXTER pisze:Igor (rogI) napedzal z seryjnego kola. Ale gdzies u kogos widzialem customowe kolo na wal.


U mnie:
1. Nie dało się założyć mniejszego koła na kompresor (stary model, trzeba by było ciąć jego budowę, żeby mniejsze kółko weszło), więc zdecydowałem dać większe koło pasowe. IIRC kosztowało mnie to 350 PLN, custom w Polsce.
2. Jak już powiększyłem koło pasowe, to pompa wspomagania nie wyrobiła z ciśnieniem i pluła płynem, więc wjechała pompa elektryczna z opla astry 2, polecam.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

24 maja 2016, 12:27

Kod: Zaznacz cały

2. Jak już powiększyłem koło pasowe, to pompa wspomagania nie wyrobiła z ciśnieniem i pluła płynem, więc wjechała pompa elektryczna z opla astry 2, polecam.


Pompa wspomagania zawsze pluje przy upalaniu.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

25 maja 2016, 9:16

autopaga pisze:

Kod: Zaznacz cały

2. Jak już powiększyłem koło pasowe, to pompa wspomagania nie wyrobiła z ciśnieniem i pluła płynem, więc wjechała pompa elektryczna z opla astry 2, polecam.


Pompa wspomagania zawsze pluje przy upalaniu.


To prawda. U mnie po powiększeniu koła pasowego opluła pompę hamulcową, ścianę grodziową i generalnie pół komory, a płynu starczyło na jedno okrążenie w Toruniu. Ale to już przeszłość :)
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
bashub
Posty: 114
Rejestracja: 18 mar 2016, 6:56
Model: NA
Wersja: eunos r-limited
Lokalizacja: Kraków

02 paź 2016, 15:14

Czy ktoś orientuje sie czy kit naprawczy do eatona m62 pasuje do eatona z zestawu jrsc ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

05 paź 2016, 11:00

Lozyska igielkowe sa inne. Ja swoj M45 regnerowalem w firmie na slasku, ale skasowali mnie 1500 pln. Na racingforum polecili mi za to ten kontakt:

Sławomir Ekert tel. 791512741, jakieś 30km od Łodzi.
Awatar użytkownika
soberinho
Posty: 69
Rejestracja: 22 kwie 2016, 12:31
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: WWA

20 mar 2017, 19:02

Idzie wiosna. Jako, że obiecałem sobie wyjąć silnik i ogarnąć komorę (nowa farba, lepiej poukładane przewody itp.) - stwierdziłem, że dlaczego nie warto byłoby od razu zabrać się do tematu DIY. Odgrzewam kotleta :winner:

Chciałbym zrobić build-a na bazie m62 którego już mam, natomiast najwięcej problemów może sprawić kwestia dostępnosci kilku części:
a) pompa paliwa Walbro 190 l/h HP praktycznie nie do ogarnięcia w Polsce. Skąd to można złapać? Ewentualnie czy są jakieś zamienniki które warto polecić z lepszą dostępnością? Btw.255 nie wchodzi w rachubę bo nie chce robić z samochodu czołgu :)
b) bypass - z tego co wyczytałem, najłatwiejszy w ogarnięciu będzie http://www.1320.co.uk/mini-cooper-s-sup ... pass-valve - natomiast tego też w polsce ni widu, ni słychu. Ktoś może sprowadzał z zza granicy?

Teraz nie problemy, ale pytania:
= Intercooler - czy ktoś może robił setup pod IC z przesuwaniem chodnicy o kilka cm. do tyłu i wciskaniem orurowania Nad i przed chłodnicę? Wydaje się to być rozsądniejsze niż pchanie rur pod spodem przez wąskie gardło ;)
= wtryski - polecane są od rx7/8, ewentualnie widziałem, że zielone od Celica-i też mogą dać radę. Jakieś sprawdzone sugestie?

Poźniej przejdę do innych tematów, ale pierw skompletuje setup. Najgorszą częścią pewnie będzie znalezienie rzeźbiarza któremu uda się całość sensownie wystroić :diablo: Tego tematu już się sam nie dotknę, bo boję się roz_______ silnik na próbach :)

Wszelkie namiary/informacje na osoby które chcą się podzielić wiedzą DIY mile widziane.
Dodam, że nie chce z tego robić potwora, bardziej zależy mi na wiedzy, zaspokojeniu ciekawości i zebraniu doświadczenia (ot jestem taki dziwak, że się uczę wszystkiego co mnie interesuje).

Opcje w stylu: nie rób tego, bo sobie młotkiem obijesz palca proszę pozostawić dla siebie. Potrafię operować różnymi narzędziami i mam dobrze pracujący mózg :bang:
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

20 mar 2017, 19:55

soberinho pisze: pompa paliwa Walbro 190 l/h HP praktycznie nie do ogarnięcia w Polsce. Skąd to można złapać?


yyy.. Jeżeli chcesz to zrobić na FMU, to wybierasz rozwiązanie muzealne, a jeżeli paliwo ogarniesz współczesnymi metodami, to seryjna pompa. Lepiej dołożyć czujnik ciśnienia paliwa na listwę.

soberinho pisze:natomiast tego też w polsce ni widu, ni słychu.


Mam, leży na półce, mogę sprzedać. Odezwij się na PW jeżeli jesteś zainteresowany.

soberinho pisze:polecane są od rx7/8, ewentualnie widziałem, że zielone od Celica-i też mogą dać radę

Praktycznie jedyne dostępne to żółte i niebieskie z RX-8.
Awatar użytkownika
soberinho
Posty: 69
Rejestracja: 22 kwie 2016, 12:31
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: WWA

20 mar 2017, 22:34

Nie jestem przekonany do konkretnych rozwiązań. Pewnie dlatego też słucham opinii innych :)
Skąd pewność że pompa ori. da radę przy większym zapotrzebowaniu na wachę? Jest aż taka wydajna w serii?
Być może wybrałem rozwiązanie muzealne, natomiast takie na jakie znalazłem odpowiedzi i pozwoliło mi zrozumieć zasadę działania :) mimo wszystko mechanika mi łatwiej wchodzi niż elektronika.
Jeśli dobrze rozumiem to do sugerowanego rozwiązania potrzeba jeszcze pompy pobocznej i dodatkowej kombinacji z obiegiem paliwowym? :roll:
zbynie
Donator
Donator
Posty: 394
Rejestracja: 20 paź 2013, 21:38
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Gdynia

21 mar 2017, 0:58

= Intercooler - czy ktoś może robił setup pod IC z przesuwaniem chodnicy o kilka cm. do tyłu i wciskaniem orurowania Nad i przed chłodnicę? Wydaje się to być rozsądniejsze niż pchanie rur pod spodem przez wąskie gardło ;)

IC jak najbardziej da się umieścić i poprowadzić rury tak jak piszesz, nawet nie ma z tym dużej rzeźby. Najważniejsze to żeby opuścić chłodnice ze trzy centy na dół i wstawić ja w dalsze otwory mocujące na dole w prowadnicy. Rury da się wtedy ładnie poprowadzić góra. Zostaje tylko ogarnąć nowe mocowania górne do chłodnicy. A jak wyglada to znajdziesz np. w moim wątku :mrgreen: .
Był Escort 1,6 Cabrio '95
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

21 mar 2017, 8:09

soberinho pisze:Skąd pewność że pompa ori. da radę przy większym zapotrzebowaniu na wachę?

Pewnie stąd, że ludzie to przetestowali i jeżdżą na ori pompie i doładowaniu? Wszystko jest na forum ;)
soberinho pisze:Być może wybrałem rozwiązanie muzealne, natomiast takie na jakie znalazłem odpowiedzi i pozwoliło mi zrozumieć zasadę działania

Naprawdę szkoda Twojego czasu, pieniędzy i nerwów na FMU. Skoro pytasz, zaufaj tym co Ci podpowiadają.
soberinho pisze:Jeśli dobrze rozumiem to do sugerowanego rozwiązania potrzeba jeszcze pompy pobocznej i dodatkowej kombinacji z obiegiem paliwowym?

O jakim rozwiązaniu piszesz i jakiej pompie "pobocznej"?
ODPOWIEDZ