Czyszczenie odpowietrznika Fuji LSD

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2789
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

13 kwie 2016, 13:58

Witam,

Niestety ku mojemu zdziwieniu po wymianie uszczelniaczy i półosi znowu pociekło mi z dyfra. Dokładnie z uszczelniacza półosi.
Organoleptycznie sprawdziłem, że jak jeżdżę jak emeryt to nic się nie dzieje a jak pocisnę trochę bokiem i porządnie rozgrzeję auto to pojawia się kilka - kilkanaście kropel na ziemi. Nie sądzę aby był to duży wyciek bo okolice dyfra nie są ochlapane olejem, tylko wilgotna sama obudowa mostu.

Udało mi się wsadzić łeb pode spód i na moje oko odpowietrznik z zewnątrz jest mocno ubrudzony i jest na nim wyraźna warstwa jakiegoś brudu albo resztek oleju. Także obstawiam, że jest zatkany i stąd wycieki przy ciśnięciu auta. Patrzyłem na jakieś oferty na allegro z tym dyfrem to na zdjęciach te odpowietrzniki są całkiem czyste żeby nie powiedzieć błyszczące.

Moje pytanie jak skutecznie to udrożnić i wyczyścić? Wystarczy przemycie z zewnątrz i przedmuchanie na ile się da?
Czy trzeba ściągać dekielek?

Ewentualnie będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi co sprawdzić.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

13 kwie 2016, 14:24

Jak to wygląda w ogóle? I po co tam jakiś odpowietrznik?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2789
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

13 kwie 2016, 14:32

Taki naparstek na górze dekielka dyfra. Dosyć trudno widoczny i dostępny.
Tadziol tłumaczył, że w trakcie pracy rośnie temperatura przez co ciśnienie oleju i powietrza w środku. Normalnie ciśnienie uchodzi odpowietrznikiem. Jak ten jest zatkany to jedyna droga to uszczelniacze półosi.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

13 kwie 2016, 14:36

Ciekawa informacja. W sobotę będę wymieniał olej, to aż tam zajrzę zobaczyć jak to u mnie wygląda.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 kwie 2016, 9:48

gdzies na miata net byl jakis opis dotyczacy odpowietrznika - nie pamietam czy czyszczenia czy wymiany (bo ponoc niezbyt drogi nowy) i tyczyl sie na/nb, ale pewnie zasada dzialania identyczna
Obrazek
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2789
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

15 kwie 2016, 13:59

Tak jak piszesz, jest wymienialny. Kuba dał mi namiary na parta w ASO i tak to wygląda mniej więcej:
http://parts.arlingtonmazda.com/product_images/j/775/FCD6BADEDC1BC885397FDE0449A9A72D__45045_zoom.jpg

Wczoraj miałem okazję dokładnie się przyjrzeć w jakim stanie jest u mnie i z zewnątrz wygląda nie najgorzej. natomiast jak na niego patrzę to jeśli miałby być zatkany to w środku.
Zamówiłem już nowy w ASO i w przyszłym tygodniu będę wymieniał. Mam tylko nadzieję, że się odkręci bez problemu.

Nawet filmik znalazłem na miata.net:

https://www.youtube.com/watch?v=ZsNcRCwDEUk&feature=youtu.be

Miły Pan opisuje dokładnie mój problem, przynajmniej taką mam nadzieję.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

15 kwie 2016, 20:06

Tak jak obiecałem, sprawdziłem dziś u siebie, jest czyściutki, tak to wygląda (trudno zrobić zdjęcie)
Obrazek
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 kwie 2016, 22:36

irekJ pisze:Zamówiłem już nowy w ASO

:kciuk: a jak to wyglada cenowo w pl?
Obrazek
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2789
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

16 kwie 2016, 10:26

W sumie to nie wiem, po prostu powiedziałem im, żeby zamówili na umówioną wizytę.
Dam znać jak się dowiem.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2789
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

27 kwie 2016, 10:44

Aby oszczędzić innym czasu i pieniędzy postanowiłem się podzielić moimi doświadczeniami z wyciekiem oleju z dyfra.

Skrót telegraficzny mojej historii:

1. Kupiłem auto z lekko sączącymi się zapoconymi uszczelniaczami półosi.
2. Od razu na przeglądzie w ASO poprosiłem o uszczelnienie dyfra i wymianę oleju.
3. Po tej akcji sączenie zamieniło się w wyciek, na szczęście bardzo niewielki, olej cały czas był pod korkiem.
4. Reklamacja w ASO, ich diagnoza to zużyte ślizgi półosi -> wymiana uszczelniaczy, półosi i oleju.
5. Przestało ciec ale nadal się sączyło po ostrzejszej jeździe.
6. Kolejna reklamacja w ASO -> mili panowie próbują subtelnie mi wmówić, że tak to już jest i niewiele da się zrobić.

W tym momencie sam zacząłem drążyć temat, obdzwoniłem wszystkich forumowych magików, przebrnąłem przez miata.net i diagnoza wydawała się oczywista -> niedrożny odpowietrznik.
Na ostatnią reklamację poprosiłem aby zamówić nowy odpowietrznik, na miejscu mistrz serwisu nie zgodził się z tą diagnozą ponad to twierdził, że odpowietrznik jest niewymienialny. Poprosiłem o przyniesienie odpowietrznika, pokazałem co i gdzie odkręcić i w końcu po trzech godzinach obwąchiwania auta odpowietrznik został wymieniony.

Problem znikł jak ręką odjął. Okazało się oczywiście, że stary odpowietrznik był zatkany. Sporo było korozji, brudu i starego oleju w okolicach kapturka i łebka do nakręcania.
Nowy odpowietrznik kosztuje w granicach 50zł i spora jego część jest już zrobiona z tworzywa (stary z metalu). Wymiana jest prosta i szybka.

W moim przypadku gdybym od tego zaczął to prawdopodobnie uniknął bym starty pieniędzy, nerwów i czasu.

Także jak będziecie wymieniać olej czy uszczelniacze to polecam zerknąć na odpowietrznik :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 kwie 2016, 10:49

irekJ pisze:W moim przypadku gdybym od tego zaczął to prawdopodobnie uniknął bym starty pieniędzy, nerwów i czasu.

Tak się zastanawiam czy nie można zażądać zwrotu kosztów wymiany (choć częściowo) części, które nie wymagały wymiany. Bo przecież wydałeś kasę przez ich błędną diagnozę :evil:
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2789
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

27 kwie 2016, 11:17

Pracowałem w ASO Mazdy (nie jako mechanik) i z doświadczenia wiem jak wyglądałaby odpowiedź na reklamację: wszystkie czynności zostały wykonane zgodnie z zaleceniami producenta a powodem problemów była niewłaściwa eksploatacja auta.
Prawdopodobnie mógłbym się odwołać do centrali Mazdy i może coś ugrać.

Z drugiej strony widziałem dobrą wolę ze strony ASO i chęć wybrnięcia z sytuacji... po prostu zabrakło im znajomości auta i chyba trochę wiedzy.
Ponadto poniosłem "tylko" dodatkowy koszt części, z pamięci było to ok 600zł więc tragedii nie ma.
Ostatecznie cieszę się, że sprawa się wyjaśniła i auto jest w 100% sprawne.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 kwie 2016, 19:30

irekJ pisze:po prostu zabrakło im znajomości auta i chyba trochę wiedzy.

Tylko dlaczego klient ma za to płacić :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Rudas
Posty: 180
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
Model: NA
Wersja: 1,8
Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo

14 maja 2016, 11:25

Tez szukałem odpowietrznika nowy - 45 PLN!!
Wystarczy go umyc np w kąpieli mikrofalowej jak części gaźnikowe.
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
ODPOWIEDZ