Geometria - jakie ustawienia?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Zna ktoś jakiegoś szpeca od geometrii w okolicach Katowic/Gliwic?
Jakoś mam pecha - oddałem w Gliwicach to się maszyna spieprzyła, w innym serwisie powiedzieli, że oni tylko z maszyny ustawiają, a nie swoje nastawienia, a mój mechanik zapomniał ustawić jak oddałem do niego samochód na przegląd,
Jakoś mam pecha - oddałem w Gliwicach to się maszyna spieprzyła, w innym serwisie powiedzieli, że oni tylko z maszyny ustawiają, a nie swoje nastawienia, a mój mechanik zapomniał ustawić jak oddałem do niego samochód na przegląd,
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
nickesh v2.0 pisze:A co do Twoich pytań, Czester, to zmiana kół (i opon) nie sprawi, że geometria się "rozreguluje", czy coś w tym stylu (nie trzeba jej od nowa ustawiać)
moze i sie nie rozreguluje, ale przy zmianie srednicy kola chyba powinny sie zmienic katy nachylenia?
rachey pisze:Zna ktoś jakiegoś szpeca od geometrii w okolicach Katowic/Gliwic?
szpeca nie znam. ja robilem w bomie: przy biurku dowiedzialem sie, ze obnizonych nie zrobia, ale jak powiedzialem, ze mam swoje nastawy, to juz byla inna rozmowa, sam "ustawiacz" troche pesymistycznie do wszystkiego podchodzil (pewnie srub sie nie bedzie dalo odkrecic itp, itd). w sumie nie mam tego, co planowalem bo sie nie do konca dalo tak ustawic, wiec skonczylo sie wiekszym negatywem przodu niz tylu nie pamietam, ale chyba tez wyplacilem sie za to 180zl
jak zaloze polibushe to bede chcial sprawdzic w innym miejscu, wiec jesli ci sie nie spieszy, to poczekaj troche... chyba, ze dac ci namiary i ty sprawdzisz
R.E.D. pisze:moze i sie nie rozreguluje, ale przy zmianie srednicy kola chyba powinny sie zmienic katy nachylenia?
Kąty to niekoniecznie, ale zbieżności na pewno. A kąty muszą być inne przy różnych wysokościach zawieszenia. Trochę brakuje tych danych przy wrzucanych nastawach w tym wątku.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Co to za dziennikarskie wyrywanie zdania z kontekstu?R.E.D. pisze:nickesh v2.0 pisze:A co do Twoich pytań, Czester, to zmiana kół (i opon) nie sprawi, że geometria się "rozreguluje", czy coś w tym stylu (nie trzeba jej od nowa ustawiać)
moze i sie nie rozreguluje, ale przy zmianie srednicy kola chyba powinny sie zmienic katy nachylenia?
Oryginał brzmiał tak:
Więc jak najbardziej, zgadzam się z Tobą, R.E.D. i jeśli to nie było do końca czytelne, wyjaśniam, że chodziło mi o to, że sama zmiana kół nie powoduje rozregulowania geometrii (np. po założeniu z powrotem poprzednich kół nie będzie żadnej zmiany), ale nie koniecznie geometria ustawiana na jednym komplecie kół będzie odpowiednia dla innego zestawu.nickesh v2.0 pisze:(...) zmiana kół (i opon) nie sprawi, że geometria się "rozreguluje", czy coś w tym stylu (nie trzeba jej od nowa ustawiać), ale za to na różnych kołach auto może się inaczej zachowywać przy tych samych nominalnych parametrach (chyba nawet bardzo różnie).
Teoretycznie każda zmiana w aucie może wymagać zmian geometrii. Nie tylko kół. W poważnych wyścigach robi się to choćby po zmianie ustawień dyfra, zawieszenia, po dodaniu mocy albo zmianie siły docisku. Ale schodząc na ziemię - w przypadku MX-5 na poziomie MMC, jak wrzucasz nowe koła, które nie różnią się drastycznie od poprzednich, a nie jesteś jakimś pedantem, to chyba nie musisz od razu lecieć na geometrię. Ja bym raczej sprawdził, jak to jeździ i czy przypadkiem nie lepiej niż na poprzednim komplecie
zacytowalem tylko poczatek bo z reszty mozna wywnioskowac, ze sie nie zmieni, a inne zachowanie bedzie raczej przez np opone lub wage felgi
ja przechodzilem z 195/50 na 185/60, wiec roznica w srednicy juz byla zauwazalna
...teraz sie obawiam jak to moze skakac na koleinach bo na horyzoncie widac 215
ja przechodzilem z 195/50 na 185/60, wiec roznica w srednicy juz byla zauwazalna
...teraz sie obawiam jak to moze skakac na koleinach bo na horyzoncie widac 215
nickesh v2.0 pisze:Więc jak najbardziej, zgadzam się z Tobą, R.E.D. i jeśli to nie było do końca czytelne, wyjaśniam, że chodziło mi o to, że sama zmiana kół nie powoduje rozregulowania geometrii (np. po założeniu z powrotem poprzednich kół nie będzie żadnej zmiany), ale nie koniecznie geometria ustawiana na jednym komplecie kół będzie odpowiednia dla innego zestawu.
Teoretycznie każda zmiana w aucie może wymagać zmian geometrii. Nie tylko kół. W poważnych wyścigach robi się to choćby po zmianie ustawień dyfra, zawieszenia, po dodaniu mocy albo zmianie siły docisku. Ale schodząc na ziemię - w przypadku MX-5 na poziomie MMC, jak wrzucasz nowe koła, które nie różnią się drastycznie od poprzednich, a nie jesteś jakimś pedantem, to chyba nie musisz od razu lecieć na geometrię. Ja bym raczej sprawdził, jak to jeździ i czy przypadkiem nie lepiej niż na poprzednim komplecie
No właśnie w tym jest myk. Jeśli ustawiasz parametry (nawet seryjne z maszyny) na seryjnym zawieszeniu, a potem w magiczny sposób pojawią Ci się spręzyny obniżajace wysokość o na przykład 20mm to w efekcie bez regulacji nastaw dostajesz setup zachowujący się zupełnie inaczej niż na seryjnych nastawach. Dlatego przy ustawianiu ustawiacz mierzy wysokość i do niej nastawy przelicza.
Analogicznie jak sobie ustawisz zbieżność na na przykład 1/8" a potem załozysz koła o istotnie innej średnicy to w efekcie nie masz już pierwotnej 1/8" i aby ją z powrotem mieć musisz powtórnie regulację wykonać.
To nie jest do końca tak, że na różnych gratach inaczej się buda zachowuje tylko zmieniając graty mimowolnie zmieniasz nastawy, w tą stronę
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Wcześniej pytałem o to w czaterii działu technicznego, ale tutaj jest chyba bardziej odpowiednie miejsce.
Próbuję rozkminić, czy da się na ślepo (bez pomiarów) zwiększyć negatyw przednich kół "na maksa". O ile dobrze kombinuję, służą do tego dwie śruby na dolnym wahaczu. "Przednia śruba" (tutaj przykład na lewym przednim kole):
1. Luzuję blokadę (nakrętkę).
2. Przekręcam śrubę o kilka stopni (na główce śruby są kreski wyznaczające skalę).
3. Dokręcam blokadę.
To samo robię z "tylną śrubą" (na zdjęciu tym razem prawe przednie koło):
To teraz moje obawy i wątpliwości:
A) Czy kręcąc tą przednią i tylną śrubą napotkam jakiś opór na końcu skali, czy jest możliwość, że to przekręcę dalej, gdy np. źle ocenię podziałkę pod rdzą na śrubie?
B) Co mi grozi, jeśli wyjdę poza skalę? Kiepska geometria, którą będę mógł sobie zaraz pojechać ustawić profesjonalnie, czy może mi np. odpaść koło, czy coś w tym stylu?
C) Czy zmieniając kąt pochylenia w ten sposób (przekręcając przednią i tylną regulację o ten sam kąt), zmienię też kąt pochylenia zwrotnicy? Jeśli tak, to rozumiem, że bez pomiarów i korekty pochylenia zwrotnicy się nie obejdzie, więc olewam sprawę.
D) Czy na rysunku porąbałem kierunki zmiany regulacji?
Z góry dzięki za odpowiedzi NA TE PYTANIA. Proszę bez offtopów
Próbuję rozkminić, czy da się na ślepo (bez pomiarów) zwiększyć negatyw przednich kół "na maksa". O ile dobrze kombinuję, służą do tego dwie śruby na dolnym wahaczu. "Przednia śruba" (tutaj przykład na lewym przednim kole):
1. Luzuję blokadę (nakrętkę).
2. Przekręcam śrubę o kilka stopni (na główce śruby są kreski wyznaczające skalę).
3. Dokręcam blokadę.
To samo robię z "tylną śrubą" (na zdjęciu tym razem prawe przednie koło):
To teraz moje obawy i wątpliwości:
A) Czy kręcąc tą przednią i tylną śrubą napotkam jakiś opór na końcu skali, czy jest możliwość, że to przekręcę dalej, gdy np. źle ocenię podziałkę pod rdzą na śrubie?
B) Co mi grozi, jeśli wyjdę poza skalę? Kiepska geometria, którą będę mógł sobie zaraz pojechać ustawić profesjonalnie, czy może mi np. odpaść koło, czy coś w tym stylu?
C) Czy zmieniając kąt pochylenia w ten sposób (przekręcając przednią i tylną regulację o ten sam kąt), zmienię też kąt pochylenia zwrotnicy? Jeśli tak, to rozumiem, że bez pomiarów i korekty pochylenia zwrotnicy się nie obejdzie, więc olewam sprawę.
D) Czy na rysunku porąbałem kierunki zmiany regulacji?
Z góry dzięki za odpowiedzi NA TE PYTANIA. Proszę bez offtopów
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
nickesh.... krótko i na temat :
Geometrii nie robi się na ślepo, od tego są odpowiednie narzędzia i wiedza.
Proszę Cię
nickesh v2.0 pisze:czy da się na ślepo
Geometrii nie robi się na ślepo, od tego są odpowiednie narzędzia i wiedza.
Proszę Cię
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Heh, no wiem, że geometrii nie robi się na ślepo. Pytałem, czy da się podkręcić sam negatyw na maksa, bez ruszania reszty. Znam obecne ustawienie i pomysł polegał na chwilowym zmniejszeniu same kąta pochylenia koła. Gdyby to działało tak, że jest tam gdzieś jedna konkretna śrubka, która pozwoli mi ustawić jeden tylko paramter oraz nie dałoby się przekroczyć maksymalnego ustawienia, to oznaczałoby, że można przestawić negatyw do maksymalnego odchylenia w identyczny sposób, jak na stacji z pomiarem - po prostu na maksa.
No, ale rozumiem, że nie da się tego zrobić bez wpływu na pozostałe ustawienia, więc tak jak na początku napisałem - nie tykam tego. I to jest odpowiedź na moje pytania.
No, ale rozumiem, że nie da się tego zrobić bez wpływu na pozostałe ustawienia, więc tak jak na początku napisałem - nie tykam tego. I to jest odpowiedź na moje pytania.
kermit01 pisze:i tył nie do ruszenia.
Zazwyczaj nie ma tych śrub nie do ruszenia. Dobre środki penetrujące i czas. Niektóre serwisy jako ostatnią deskę ratunku stosują grzanie indukcyjne.
kermit01 pisze:i co jeszcze powinienem przy okazji wymienić(całą tuleje??)
Jeśli nikt się z nimi nie siłował to reszta powinna być w porządku. Jak była próba na siłę to tuleje mogą być do wymiany bo guma zerwana.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1417
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
- Model: Inny
- Wersja: Japoński :P
- Lokalizacja: Warszawa
majkel pisze:kermit01 pisze:i tył nie do ruszenia.
Zazwyczaj nie ma tych śrub nie do ruszenia. Dobre środki penetrujące i czas. Niektóre serwisy jako ostatnią deskę ratunku stosują grzanie indukcyjne.kermit01 pisze:i co jeszcze powinienem przy okazji wymienić(całą tuleje??)
Jeśli nikt się z nimi nie siłował to reszta powinna być w porządku. Jak była próba na siłę to tuleje mogą być do wymiany bo guma zerwana.
Po
eM
Na arkuszowej piekli i nic nie dało tak wiec chyba trzeba zastosować środki ostateczne
kermit01 pisze:Panowie, u mnie wszystkie śruby zapieczone i tył nie do ruszenia. Ile jest tych śrub z tyłu i co jeszcze powinienem przy okazji wymienić(całą tuleje??)
4 z tyłu, tyle samo z przodu.
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Panowie,
Czy przy sporo obniżonym aucie ustawienia z flyin miata będą możliwe do uzyskania ?
I nurtuje mnie jedno pytanie. Wiadomo, różnica miedzy 15" a 16" jest ale czy ET przy takim samym rozmiarze koła też ma jakieś znaczenie ?
Czy przy sporo obniżonym aucie ustawienia z flyin miata będą możliwe do uzyskania ?
I nurtuje mnie jedno pytanie. Wiadomo, różnica miedzy 15" a 16" jest ale czy ET przy takim samym rozmiarze koła też ma jakieś znaczenie ?
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
No lewarek pod progi mi nie wchodzi, przednia dokladka 2,5 palca od ziemi. Będę ją podnosił ale dopiero jak bede miał 16" felgi żeby to jakoś spasować i teraz kolejne pytanie czy podniesienie auta o 1cm znacząco wpłynie na ustawione parametry ?
przy mojej glebie minimalny negatyw był w okolicach -2
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
kammich pisze:przy mojej glebie minimalny negatyw był w okolicach -2
Myslę, że mam podobną glebe do Twojej ale bedę trochę podnosił.
Teraz pytanie jak mam ustawić żeby było dobrze
- damiansd4hide3
- Posty: 70
- Rejestracja: 24 paź 2014, 9:37
Trochę tu poczytałem, trochę poczytałem na innych forach o geometriach i zamierzam jechać wkrótce na geometrię i ustawić pod takie paramtery które również w symulatorze ustawiłem i się sprawdzają na zakrętach :_) na żywo przetestyję to napiszę konkret jak samochód się zachowuje itp. Jeśli ktoś to rzeczywiście dobrze ogarnie.
Moje koła 205/45 R16 szer. 7.5J Zawias seria
Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-out: 1/16”
Rear
Camber: 1.4 degrees negative
Toe-in: 1/16"
Moje koła 205/45 R16 szer. 7.5J Zawias seria
Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe-out: 1/16”
Rear
Camber: 1.4 degrees negative
Toe-in: 1/16"
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystko zależy od wysokości zawieszenia. Jak włożyłem bikki i eibach to ledwo 6* ustawiłem na wsz
Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- damiansd4hide3
- Posty: 70
- Rejestracja: 24 paź 2014, 9:37
Ustawiłem geometrię, jednak zmieniłem trochę zdanie.
Przy okazji polecam dla osób z okolic NOWEGO SĄCZA, firmę King Soft. Tanio policzyli a ustawiali 2 godz dokładnie i wedle moich zaleceń
moje ustawienia By "damiansd4hide3"
Przód:
Pochylenie kół: -1 stopień Negatyw
Wyprzedzenie kąta zwrotnicy: 5.45 stopnia
Zbieżnośc: -15 Minut Rozbieżny
Tył:
Pochylnie kół: -1 stopień Negatyw
Zbieżność: +15 Minut Zbieżny
Będę testował, na razie nie ma odpowiedniej pogody. Ale na tyle ile udało się mi sprawdzić to dużo lepsza trakcja niż wczesniej
Przy okazji polecam dla osób z okolic NOWEGO SĄCZA, firmę King Soft. Tanio policzyli a ustawiali 2 godz dokładnie i wedle moich zaleceń
moje ustawienia By "damiansd4hide3"
Przód:
Pochylenie kół: -1 stopień Negatyw
Wyprzedzenie kąta zwrotnicy: 5.45 stopnia
Zbieżnośc: -15 Minut Rozbieżny
Tył:
Pochylnie kół: -1 stopień Negatyw
Zbieżność: +15 Minut Zbieżny
Będę testował, na razie nie ma odpowiedniej pogody. Ale na tyle ile udało się mi sprawdzić to dużo lepsza trakcja niż wczesniej
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2016, 14:51 przez damiansd4hide3, łącznie zmieniany 1 raz.
zbieznosc opisujemy na plusie, rozbieznosc na minusie. troche mylacy ten twoj opis.
powinno byc zbiezny calkowicie +15minut (no chyba ze te 0,15 to 1/6667 stopnia czyli kolo 10 minut ale mysle ze nie o to chodzilo) i rozbiezny calkowicie -15minut
powinno byc zbiezny calkowicie +15minut (no chyba ze te 0,15 to 1/6667 stopnia czyli kolo 10 minut ale mysle ze nie o to chodzilo) i rozbiezny calkowicie -15minut
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- irekJ
- Donator
- Posty: 2646
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Czy ma może ktoś sprawdzone ustawienia do NC?
Jeśli ma to jakieś znaczenie to w aucie będzie Eibach ProKit, Bile B6 i staby RX-8.
Autem w tym sezonie chcę zrobić kilka dłuższych tras więc pasuje też żeby ustawienia nie zjadały opon.
Wcześniej dostałem takie coś, testował ktoś?
https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php
Jeśli ma to jakieś znaczenie to w aucie będzie Eibach ProKit, Bile B6 i staby RX-8.
Autem w tym sezonie chcę zrobić kilka dłuższych tras więc pasuje też żeby ustawienia nie zjadały opon.
Wcześniej dostałem takie coś, testował ktoś?
https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Chyba większość z nas. Zrób, a jak coś wyjątkowo nie będzie Ci pasować, wróć do warsztatu i niech poprawią to, co Ci przeszkadza.irekJ pisze:Wcześniej dostałem takie coś, testował ktoś?
https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php
Podobają mi się ustawienia Flyin' Miata dla ND: negatyw -1.8 i pochylenie sworznia zwrotnicy na maksa - pod 8.0
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Cześć Irek, wprowadziłeś te ustawienia z flyinmiata czy jakieś inne?
Jak wrażenia?
Jak wrażenia?
irekJ pisze:Czy ma może ktoś sprawdzone ustawienia do NC?
Jeśli ma to jakieś znaczenie to w aucie będzie Eibach ProKit, Bile B6 i staby RX-8.
Autem w tym sezonie chcę zrobić kilka dłuższych tras więc pasuje też żeby ustawienia nie zjadały opon.
Wcześniej dostałem takie coś, testował ktoś?
https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php