Powietrze w baku, wał(?), obroty przy skręcie, katalizator

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Flajdzip
Posty: 50
Rejestracja: 27 wrz 2015, 20:03
Model: NB FL
Wersja: Golas
Lokalizacja: Żagań / Zielona Góra

01 kwie 2016, 21:07

Siemanko,
Mam parę spraw.. jako iż jestem nowym kierowcom i mazda to moje pierwsze auto to jestem bardzo uczulony na każde stuki puki i takie tam, więc parę pytań się w głowie rodzi...

1. Powietrze w baku
Mianowicie.. przy pierwszym, bądź drugim tankowaniu po zimowaniu miaty przyszła pora na tankowanie - gdy odkręciłem korek od paliwa było słychać ulatniające się stamtąd powietrze oraz pistolet przy tankowaniu wybijał tak jakby bak był pełny w momencie gdy był pusty :poklony:

2. Na zakrętach coś stuka - wydaje się, że w tylnych kołach, bądź w wale - mianowicie przy zakręcie w prawo, gdy środek ciężkości spada na lewą stronę wystepuje stukanie prawdopodobnie z lewego, tylnego koła, a gdy skrecamy w lewo to dużo wyraźniejszy głos wydobywa się z prawego, tylnego koła
(Przy predkości około 100km/h słychać też szum z okolic wału)

3. Na włączonym silniku, lecz na postoju podczas skręcania kołami samochód wydaje się wchodzić na wyższe obroty (wskazówka stoi w miejscu, lecz silnik (wydaje sie ze silnik) pracuje dużo głośniej :omgomg:

4. Katalizator...
Przy pierwszych kilometrach jazdy naderwał się katalizator i świeci kontrolka check engine - jestem umowiony z mechanikiem na ten tydzien, zeby cos poradzic - myślicie, żeby go wypruć czy wstawić nowy katalizator?

5. Drgania drążka zmiany biegu - nie wiem czy to normalne, czy nie, lecz przy większej predkości drążek zmiany biegu drga tak, że ubiłbym nim śmietane bez żadnego problemu (czasem wydaje mi sie, ze strasznie ciężko wchodzą biegi, lecz może to złudzenie przez to, że często jeżdżę golf'em plus'em rodziców)

Byłbym wdzięczny jeżeli ktoś mógłby poradzić czym to wszystko może być spowodowane, oraz dać jakieś rady od której strony się za to zabrać i od czego zacząć :/
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

01 kwie 2016, 21:24

AD 1. Jeśli chodzi o syczenie przy odkręcaniu korka, to normalne. Tak mam właściwie w każdym aucie. Co do odbijania pistoletu, to w Mazdzie tego nie mam. Ale w służbowej Skodzie wiecznie odbija.... Kwestia może też pistoletu i stacji.. moze różnie mają te odbicia ustawione?

AD 3. Wspomaganie kierownicy napędzane jest od silnika. Wiec jak kręcisz, pompa wspomagania pracuje = obciąża silnik. Normalna sprawa.

AD 5. Też miałem takie odczucia na początku :) Po prostu w MXie mieszasz biegami bezpośrednio w skrzyni biegów. Nie ma żadnych cięgiełek ani innych elementów pośrednich, które te wszystkie drgania zniwelują.

Oczywiście, najlepiej wybrać się na jakieś spotkanie lokalesów i porównać w innym aucie jak jest. Bo to że silnik pracuje głośniej i jakby był obciążony, gdy kręcisz kierownicą to normalne. Ale jest to to normalne do pewnego stopnia. A jednak słowem pisanym, ciężko zobrazować w czym leży problem i czy ta cienka granica miedzy normalne a awaria już została przekroczona czy nie?
Awatar użytkownika
Flajdzip
Posty: 50
Rejestracja: 27 wrz 2015, 20:03
Model: NB FL
Wersja: Golas
Lokalizacja: Żagań / Zielona Góra

01 kwie 2016, 21:35

polokokt pisze:AD 1. Jeśli chodzi o syczenie przy odkręcaniu korka, to normalne. Tak mam właściwie w każdym aucie. Co do odbijania pistoletu, to w Mazdzie tego nie mam. Ale w służbowej Skodzie wiecznie odbija.... Kwestia może też pistoletu i stacji.. moze różnie mają te odbicia ustawione?

AD 3. Wspomaganie kierownicy napędzane jest od silnika. Wiec jak kręcisz, pompa wspomagania pracuje = obciąża silnik. Normalna sprawa.

AD 5. Też miałem takie odczucia na początku :) Po prostu w MXie mieszasz biegami bezpośrednio w skrzyni biegów. Nie ma żadnych cięgiełek ani innych elementów pośrednich, które te wszystkie drgania zniwelują.

Oczywiście, najlepiej wybrać się na jakieś spotkanie lokalesów i porównać w innym aucie jak jest. Bo to że silnik pracuje głośniej i jakby był obciążony, gdy kręcisz kierownicą to normalne. Ale jest to to normalne do pewnego stopnia. A jednak słowem pisanym, ciężko zobrazować w czym leży problem i czy ta cienka granica miedzy normalne a awaria już została przekroczona czy nie?


no to troche mnie uspokoiłeś, dzięki za szybką odpowiedź! :senkju: z przyjemnością podjechałbym na jakieś spotkanie, jestem otwarty na nowe znajomości :bicz:

to jeszcze zostaje sprawa katalizatora. Polecacie wymienic go na nowy czy wypruc?
Awatar użytkownika
crazydunky
Posty: 229
Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

01 kwie 2016, 21:50

AD 1
U mnie zależy jak pistolet do wlewu włożysz :) czasem muszę kilka razy poprawić i ustawia się tak że nie odbija. Może gdzieś odpowietrzenie się przykrywa dlatego odbija (moja hipoteza)
Per aspera
Ad astra
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 796
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

01 kwie 2016, 21:56

Ad 5 - ma to chyba każdy samochód z napędem na tył- mazda to jeszcze nic w porównaniu do Wranglera, gdzie gałką można w nogę oberwać.
Jeżeli wchodzą źle biegi to sprawdź gumy lewarka (Bo to norma) i w jakim stanie jest taki teflonowy bushing drążka - w dziale zakupów grupowych jest wątek o tym. Wymień olej w skrzyni, jeżeli nie był zmieniony, albo nie wiesz kiedy był (i przy okazji można w dyfrze, może to Ci z niego szumi).

Kat nowy będzie raczej drogi- zadzwoń może do Brożyna, albo innego forumowego szabrownika czy nie mają czegoś z małym przebiegiem
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
Flajdzip
Posty: 50
Rejestracja: 27 wrz 2015, 20:03
Model: NB FL
Wersja: Golas
Lokalizacja: Żagań / Zielona Góra

02 kwie 2016, 12:47

crazydunky pisze:AD 1
U mnie zależy jak pistolet do wlewu włożysz :) czasem muszę kilka razy poprawić i ustawia się tak że nie odbija. Może gdzieś odpowietrzenie się przykrywa dlatego odbija (moja hipoteza)

rachey pisze:Ad 5 - ma to chyba każdy samochód z napędem na tył- mazda to jeszcze nic w porównaniu do Wranglera, gdzie gałką można w nogę oberwać.
Jeżeli wchodzą źle biegi to sprawdź gumy lewarka (Bo to norma) i w jakim stanie jest taki teflonowy bushing drążka - w dziale zakupów grupowych jest wątek o tym. Wymień olej w skrzyni, jeżeli nie był zmieniony, albo nie wiesz kiedy był (i przy okazji można w dyfrze, może to Ci z niego szumi).

Kat nowy będzie raczej drogi- zadzwoń może do Brożyna, albo innego forumowego szabrownika czy nie mają czegoś z małym przebiegiem

Dzięki panowie :D :D
Awatar użytkownika
Flajdzip
Posty: 50
Rejestracja: 27 wrz 2015, 20:03
Model: NB FL
Wersja: Golas
Lokalizacja: Żagań / Zielona Góra

02 kwie 2016, 19:47

Żeby nie robić nowego tematu zapytam tu - mianowicie jeżeli świeci się "Check Engine" przez rozwalony katalizator to samochód chodzi w tzw. trybie awaryjnym, co wiąże się z większym spalaniem i mniejszą mocą pojazdu?
ODPOWIEDZ