pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Lexx
- Donator

- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
06 mar 2016, 23:44
Kup pasek i wymien go sam, to jest 30 minut roboty i chocbys mial tylko na finalnie ustawienie naciagu do mechanika pojechac nie ryzykuj zucia zdrowego silnika.
Mozna tez zawsze sie do kogos z forum zwrocic o pomoc, w Trojmiescie jest Was chyba troche

-
PiotrB
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
07 mar 2016, 16:51
Pytanie do osób, które wykonywały naprawę blacharską tylnych błotników.

W jaki sposób zabezpieczaliście ranty błotników z zewnątrz i wewnątrz ? Tylko podkład epoksydowy ? Czy może jeszcze "baranek" i spryskanie jakimś Tectylem ML ?
-
carlo
- Posty: 244
- Rejestracja: 09 paź 2011, 8:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań
09 mar 2016, 7:06
Oczyść do gołej blachy, najlepsza do tego tarcza lamelowa na szlifierce kątowej. Jak nie ma śladu rdzy czy innych wżer to daj podkład antykorozyjny lub epoxydowy. Jeśli coś zostanie zaaplikuj brunox, fertan lub podkład reaktywny. Następnie warstwę farby, potem może być struktura i farba wykończeniowe. Tam gdzie sie da do srodka zaaplikuj wosk do profili. Jak korozja nie jest mocno zaawansowana a tylko na rantach powinieneś mieć spokój na jakiś czas.
-
drozdz110
- Posty: 182
- Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
- Model: NA
- Lokalizacja: Lublin
09 mar 2016, 15:00
siemka, ma ktoś PEWNE namiary gdzie kupie drążki kierownicze z końcówkami do NA 1993 ze wspomaganiem?
pozdrawiam!
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
09 mar 2016, 15:32
Tej rdzy już raczej nie powstrzymasz. Blacha jest 2-warstwowa i rdza pojawia się najpierw między tymi warstwami, w środku i potem wyłazi na zewnątrz. Trzeba to po prostu wyciąć i wstawić zdrową blachę.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
Lucas Z
- Donator

- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontakt:
09 mar 2016, 18:22
ma ktoś pod ręką nr czesci sprężynki napinającej rozrząd do NB 1.6 ?
-
DEXTER
- Posty: 4974
- Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań
09 mar 2016, 18:33
Lucas Z pisze:ma ktoś pod ręką nr czesci sprężynki napinającej rozrząd do NB 1.6 ?
Odkopałem swoje zdjęcie

Złota łopata dla samego siebie.
edit: to ten mały woreczek
Pozdro
DEX
-
Lucas Z
- Donator

- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontakt:
-
ma-rc
- Donator

- Posty: 168
- Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
-
Kontakt:
09 mar 2016, 23:27
Siema, zaliczyłem niedużą przycierkę nie ze swojej winy i uszkodzeniu uległ lewy tylny błotnik (przytarty oraz lekko wgnieciony) oraz lekko przytarte zostały lewe drzwi. Ubezpieczyciel wycenił mi to na nieco ponad 800 zł. Pytanie czy jest sens walczyć o większą kasę, a jeśli tak, to czy ktoś ma doświadczenie w tego typu odwołaniach? Kojarzę taki temat na forum, ale nie udało mi się go znaleźć, a zupełnie nie mam pojęcia jaka powinna być wycena. Mogę udostępnić dokładny kosztorys likwidatora.
-
dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
09 mar 2016, 23:33
ma-rc pisze:Siema, zaliczyłem niedużą przycierkę nie ze swojej winy i uszkodzeniu uległ lewy tylny błotnik (przytarty oraz lekko wgnieciony) oraz lekko przytarte zostały lewe drzwi. Ubezpieczyciel wycenił mi to na nieco ponad 800 zł. Pytanie czy jest sens walczyć o większą kasę, a jeśli tak, to czy ktoś ma doświadczenie w tego typu odwołaniach? Kojarzę taki temat na forum, ale nie udało mi się go znaleźć, a zupełnie nie mam pojęcia jaka powinna być wycena. Mogę udostępnić dokładny kosztorys likwidatora.
Pokaż lepiej jakiemu uszkodzeniu uległo auto. Jeżeli błotnik ma jakiekolwiek załamanie blachy łatwo będzie można zrobić szkodę całkowitą, bo przecież nikt nie będzie na tyle szalony żeby całą ćwiartkę wycinać...
-
ma-rc
- Donator

- Posty: 168
- Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
-
Kontakt:
09 mar 2016, 23:35
dmk pisze:ma-rc pisze:Siema, zaliczyłem niedużą przycierkę nie ze swojej winy i uszkodzeniu uległ lewy tylny błotnik (przytarty oraz lekko wgnieciony) oraz lekko przytarte zostały lewe drzwi. Ubezpieczyciel wycenił mi to na nieco ponad 800 zł. Pytanie czy jest sens walczyć o większą kasę, a jeśli tak, to czy ktoś ma doświadczenie w tego typu odwołaniach? Kojarzę taki temat na forum, ale nie udało mi się go znaleźć, a zupełnie nie mam pojęcia jaka powinna być wycena. Mogę udostępnić dokładny kosztorys likwidatora.
Pokaż lepiej jakiemu uszkodzeniu uległo auto. Jeżeli błotnik ma jakiekolwiek załamanie blachy łatwo będzie można zrobić szkodę całkowitą, bo przecież nikt nie będzie na tyle szalony żeby całą ćwiartkę wycinać...
Jutro zrobię zdjęcie. Szkoda całkowita rozumiem jest na moją niekorzyść?
-
winebago
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2015, 7:45
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
10 mar 2016, 12:24
cześć,
korzystał ktoś z usług tecnogarage.com chciałem im dać do zrobienia przelot, dolot i ew remont silnia. Warto oddać im samochód? Widziałem w ich projektach 2 mazdy mx5 nb/nbfl - są to auta klubowe? Jeśli tak czy właściciele mogą coś więcej powiedzieć? Zadowoleni?
P.S
mam nadzieje że post w dobrym miejscu.
-
maciek01
- Donator

- Posty: 743
- Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
- Model: Inny
- Wersja: Fiesta ST
- Lokalizacja: Gdańsk
10 mar 2016, 14:18
jest różnica jaki filtr paliwa kupię? nie wiem czy cebulować i kupić za 16zł (Ashika) czy lepiej OEM za 40

#miatarri
-
Matik
- Posty: 43
- Rejestracja: 23 sie 2015, 10:34
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: Wał Pomorski
10 mar 2016, 15:20
Panowie, wiem że to jak wróżenie z fusów, ale powiedzcie czego mogę się spodziewać po kompresorze jak na fotce w załączniku, osmolony wirnik z takimi o to rysami. Wg. sprzedawcy
"Pojazd kupiony w zeszłym roku z awarią silnika - zepsuta pompa olejowa. W międzyczasie wymiana silnika, sprzedał samochód ...Sprężarka obraca się swobodnie i bez hałasu, olej był już zmieniany według poprzednich właścicieli i koła zębate - Gears są nowe, na bokach są rysy , ale według specjalistów Mini są całkiem normalne " . Muszę wiedzieć ile mogę dać i czy nie będzie to szmelc do remontu (zawsze jest takie ryzyko) i w dodatku jest bez kółka, pytanie kto robi i za ile, lub czy pasuje z innych eatonów. Pzdr.
-
Załączniki
-

-
sophisty
- Donator

- Posty: 1212
- Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
- Model: NB
- Lokalizacja: Trójmiasto
11 mar 2016, 11:40
Tak jak zauważyłeś na wstępie jest to wróżenie z fusów. Na pierwszy rzut oka rotory wyglądają w miarę ok a rysy widoczne na zdjęciu nie są dramatyczne. Poza tym masz zdjęcie tylko z jednej pozycji rotorów więc nie widać jak wygląda ich dalsza część. Wirnik nie jest osmolony tylko zapewne jest to wersja z teflonem.
Matik pisze: według poprzednich właścicieli i koła zębate - Gears są nowe
W jakim celu ktoś wymieniał koła zębate?
Ile możesz dać? A kto to ma wiedzieć? Nikt Ci do portfela nie zagląda. Sprawdź ceny i sam wyciągnij wnioski. Co do kółka opcje są dwie albo kupujesz aftermarket np. Kavs i przy okazji dobierasz sobie średnicę pod własne potrzeby(ceny sobie sprawdź na ebay chociażby) albo idziesz do ogarniętego tokarza i robisz to samo mniejszym kosztem.
-
Matik
- Posty: 43
- Rejestracja: 23 sie 2015, 10:34
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: Wał Pomorski
11 mar 2016, 12:22
Dzięki
sophisty co do zębatek być może są to jakieś nieścisłości w tłumaczeniu googla, a co do tego ile mogę dać głównie chodziło właśnie o koszt kółka

. Nie widziałem też czy takie rysy są normalne. Jeszxze raz dzięki.
-
wobi
- Posty: 257
- Rejestracja: 06 sie 2012, 8:53
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1990
- Lokalizacja: Warszawa
12 mar 2016, 13:23
Krótkie pytanie, czy szkło lusterek bocznych NA, manualnego i elektrycznego ma taki sam kształt?
wobi
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
12 mar 2016, 18:25
wobi pisze:Krótkie pytanie, czy szkło lusterek bocznych NA, manualnego i elektrycznego ma taki sam kształt?
Z tego co pamiętam nie. Autopaga ma chyba takie i takie więc może spr.
-
Busterek
- Donator

- Posty: 376
- Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
- Model: Inny
- Wersja: Chwilowo BezMX
- Lokalizacja: Gdańsk
12 mar 2016, 21:31
Powiedzcie proszę jak to jest,technicznie lepszy jest winyl czy szmata? A może jeden pies? Jak to wygląda cenowo? Szmata podoba mi się wizualnie i tylko z racji tego zastanawiam się nad zmianą. Mój winyl jest w bdb stanie no i było nie było jest daszkiem z epoki

Pozdro
Marcin
-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
12 mar 2016, 21:35
Jaw0r pisze:To przegub kulowy,
Nie zawsze

-
carlo
- Posty: 244
- Rejestracja: 09 paź 2011, 8:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań
13 mar 2016, 6:48
Busterek pisze:Powiedzcie proszę jak to jest,technicznie lepszy jest winyl czy szmata? A może jeden pies? Jak to wygląda cenowo? Szmata podoba mi się wizualnie i tylko z racji tego zastanawiam się nad zmianą. Mój winyl jest w bdb stanie no i było nie było jest daszkiem z epoki

Jak vinyl jest ok to zostaw. Jak bedziesz w przyszłości zastanawiał sie nad wymiana to bierz sonnenland/ szmatę. Nie pęka, lepiej wyglada i dłużej pożyje. Szmata wymaga jednak większej opieki by spełniała swoje zadanie, odpowiednie czyszczenie i zabezpieczenie wskazane. Nie bez przyczyny wszystkie nowe cabrio z miękkimi dachami wychodzą właśnie w sonnenland. Jesli chodzi o daszki polecam cabriopietryga.pl
-
Grajek
- Posty: 228
- Rejestracja: 27 mar 2013, 15:29
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
13 mar 2016, 6:52
Potwierdzam. Szmata od Pietrygi robi robotę
Zmieniłem stary vinyl którego już nie dało się uratować. Różnica u użytkowaniu moim zdaniem żadna. Jak pisze kolega, wymaga większej uwagi i pielęgnacji. Za to wygląda super
Pozdrawiam,
GRAJEK
-
PiotrB
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
13 mar 2016, 8:56
Wiem, że dach Sonnenland materiałowy kosztuje ok. 1700 zł. Jaka jest średnia cena wymiany dachu u profesjonalisty ?
-
Grajek
- Posty: 228
- Rejestracja: 27 mar 2013, 15:29
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
13 mar 2016, 8:58
Ja za swój, U Pirtrygi w zeszlym roku, razem z wymianą zapłaciłem 1600 zł (stary zostaje w rozliczeniu)
-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
13 mar 2016, 12:38
czy potrzebuje coś wiedzieć szczególnego przed wymianą rozrządu w NA ?
np. bede wymieniał uszczelkę pod głowicą wiec teoretycznie nie potrzebuje blokować kółek ?
simmeringi wałków też bede wymieniał
jak nie bede blokował wałków i je potem ustawie na znaki to będzie wszystko ok ?
i drugie pytanko
czy miska jest na silikon czy na uszczelke ?
MIATA nim jak szatan

-
Lexx
- Donator

- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
13 mar 2016, 12:52
Miska jest na sylikonie i uszczelkach z przodu i z tylu, takie luki ( nie wiem hak to opisac precyzyjniej).
Rozrzad ustawisz na znakach bez problemu.
Jesli chcesz wymieniac uszzelke miski to znaczy ze silnik masz wyjety? Jesli tak to simering na wale od strony sorzegla az sie prosi o wymiane. Z przodu bedziesz nial dostep po zdjeciu rozrzadu. Simeringi na walkach to najmniejszy problem.
Pompe wody wynieniasz?
-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
13 mar 2016, 12:58
księżyce na misce też wymienie :]
silnika nie mam wyjętego planuje go podnieść na 10cm i wyjąć miske
simmering od skrzyni był robiony ze sprzęgłem - jest dobry
simering na wale też będzie nówka
tak pompe też kompletto fullo

oringi węża od termostatu i oringi wtrysków itp. itd.
wszystko co potrzeba - przygotowania do boostu

MIATA nim jak szatan

-
Lexx
- Donator

- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
13 mar 2016, 13:07
Zeby wyjac miske musisz odkreci pompe oleju bo smok bedzie Cie trzymal. Pompa oleju jest na sylikonie.
Jesli bedziesz tak daleko grzebal proponuje wymiane korkow w bloku, tak profilaktycznie.
-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
13 mar 2016, 13:19
chce wyjąć miske żeby wywiercić spływ opleju z turbiny
mysle czy wyjmować czy robić na założonej :]
z filmików na youtubie wnioskowałem że nie trzeba pompy oleju wyjmować, wystarczy podnieść silnik wysoko i wykręcić przekładnie kierowniczą
korki w bloku tzn. te od chłodzenia ?
MIATA nim jak szatan
