pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Adri@n
- Posty: 218
- Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
25 paź 2015, 13:09
wojteks pisze:Adri@n pisze:Oraz jaka jest zarowka od kierunków z przodu?
BA15 12V 21W biała.
Adri@n pisze:który wylaczy swiatla dzienne i w tej samej lampie zaczną mrygać kierunki.
Tam w lampie jest pomarańczowa blenda, dzienne maja być białe a kierunki pomarańczowe, nie zrobisz tego na 1 żarówce. Żarówka pomarańczowa 21W ma inne ząbki na cokole i nie włożysz jej do oprawki po białej żarówce.
Biała żarówka by została, a na pomarańczowo świeciłby pasek led wewnątrz lampy.
Wszystko już mam w sumie gotowe lecz jakoś nie chce mi się tego przerobić..
-
Lexx
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
25 paź 2015, 14:31
Dzieki wielkie
Felunek juz siedzi w Miacie
-
R.E.D.
- Donator
- Posty: 2365
- Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
- Model: NB FL
- Lokalizacja: silesia
25 paź 2015, 20:45
pecha pisze:Panowie, jak usunąć emblemat MX5 z tyłu samochodu? On jest przymocowany tylko na taśmę czy są dziury pod spodem?
sa dziury - po dwie na znaczek
chyba da sie siegnac od spodu do zabezpieczenia - identyczne sa pod przednim emblematem
-
pecha
- Donator
- Posty: 133
- Rejestracja: 25 lip 2015, 7:01
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Łódź
25 paź 2015, 22:36
R.E.D. pisze:pecha pisze:Panowie, jak usunąć emblemat MX5 z tyłu samochodu? On jest przymocowany tylko na taśmę czy są dziury pod spodem?
sa dziury - po dwie na znaczek
chyba da sie siegnac od spodu do zabezpieczenia - identyczne sa pod przednim emblematem
dzięki!
-
Lexx
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
26 paź 2015, 20:24
Szybkie pytanie.
Sprezyny obnizajace Apex'a, ktora ma isc na przod a ktora na tyl (chdzi o ich wysokosc)?
-
ubek
- Donator
- Posty: 1349
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
27 paź 2015, 22:15
spotkał się ktoś z katalizatorem o dł 400mm w NA 1.8 rok 95 ?
przymierzam sie do Cobalta i nijak mi nie pasuje ta długość kata, wyglada mi to na ori katalizator.
White NA BP'95
-
szymek
- Posty: 1491
- Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
- Lokalizacja: Poznań
28 paź 2015, 8:09
ubek pisze:spotkał się ktoś z katalizatorem o dł 400mm w NA 1.8 rok 95 ?
przymierzam sie do Cobalta i nijak mi nie pasuje ta długość kata, wyglada mi to na ori katalizator.
W NA są dwa rodzaje katalizatorów. Podpytaj kolegę novy jakiego ma kata, bo kupił zestaw Cobalta i musiał to odrobinę przerobić (jedno cięcie i jeden spaw
)
-
Grudzien19
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
28 paź 2015, 12:19
Czy nakładki na pedały pasują od innych modeli mazdy? próbował ktoś? wiem, że od Demio pasują..
-
ubek
- Donator
- Posty: 1349
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
29 paź 2015, 13:10
szymek pisze:ubek pisze:spotkał się ktoś z katalizatorem o dł 400mm w NA 1.8 rok 95 ?
przymierzam sie do Cobalta i nijak mi nie pasuje ta długość kata, wyglada mi to na ori katalizator.
W NA są dwa rodzaje katalizatorów. Podpytaj kolegę novy jakiego ma kata, bo kupił zestaw Cobalta i musiał to odrobinę przerobić (jedno cięcie i jeden spaw
)
Kod: Zaznacz cały
There are three different cats fitted to the Mk1,
1.6 or 1.8 up to 1994. This cat is 370mm in length.
1.6 or 1.8 from 1994 to 1996. This cat is 440mm in length.
1.6 or 1.8 1996/8. This cat is 475mm in length. A cat replacement pipe is NOT available for this model.
wychodzi na to ze powininem mieć 440mm wiec pewno ktoś go wymienił. Czyli co trzeba bedzie flansze przespawac? wydłuzyc o 4cm?
White NA BP'95
-
logimen
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
29 paź 2015, 17:13
Miata jak zimna do wpada w drgania, takie mocno odczuwalne i troche irytujace. Wraz z nagrzewaniem sie, drgania ustepuja az calkiowicie znikaja po nagrzaniu silnika (ok 10km jazdy).
Szukalem, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazlem. Mechanik sugeruje czujnik temp. silnika. A ktos moze mial juz taki problem i sie pozbyl ?
-
Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
30 paź 2015, 7:55
ubek pisze:szymek pisze:ubek pisze:spotkał się ktoś z katalizatorem o dł 400mm w NA 1.8 rok 95 ?
przymierzam sie do Cobalta i nijak mi nie pasuje ta długość kata, wyglada mi to na ori katalizator.
W NA są dwa rodzaje katalizatorów. Podpytaj kolegę novy jakiego ma kata, bo kupił zestaw Cobalta i musiał to odrobinę przerobić (jedno cięcie i jeden spaw
)
Kod: Zaznacz cały
There are three different cats fitted to the Mk1,
1.6 or 1.8 up to 1994. This cat is 370mm in length.
1.6 or 1.8 from 1994 to 1996. This cat is 440mm in length.
1.6 or 1.8 1996/8. This cat is 475mm in length. A cat replacement pipe is NOT available for this model.
wychodzi na to ze powininem mieć 440mm wiec pewno ktoś go wymienił. Czyli co trzeba bedzie flansze przespawac? wydłuzyc o 4cm?
Jak to z tuningiem bywa.
Nie będzie plug&play, ale ogarnięty tłumikarz Ci w chwilę rozetnie, przedłuży i pospawa co trzeba
Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
-
jqb
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
30 paź 2015, 8:23
Czy faktycznie tył każdej miaty (najbardziej interesuje mnie NC) podnosi się za dyferencjał? Łapy dyferencjału to wytrzymają?
-
GELO
- Posty: 326
- Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16
30 paź 2015, 11:10
panowie panie,
naszła mnie chęć zmiany kiery na coś sportowego i pytanko czy jak zdejmę serie to czy trzeba coś kombinować z kontrolkami air baga ? coś się zapali itp co trzeba później głębiej rozgrzebać i wyłączyć ?
ps.
NB FL
-
Marcinos
- Posty: 317
- Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
30 paź 2015, 11:42
Panowie i Panie,
Tak sobie trochę grzebałem w wyszukiwarce ale w sumie nic konkretnego nie znalazłem.
Gdzie w Warszawie mógłbym oddać samochód do "ocenienia" stanu podwozia. Mam na myśli rdze. Zrobiło mi się trochę na progach i może zrobię to sam ale chce znaleźć wszystko o ile jest.
Generalnie chciałbym żeby mi ktoś zrobił diagnozę. Wziął auto na podnośnik, umył podwozie, pokazał placem gdzie jest coś do zrobienie i przygotował ewentualny kosztorys napraw.
Jakieś godne polecenia miejsce?
Pozdro
-
logimen
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
30 paź 2015, 13:59
GELO pisze:panowie panie,
naszła mnie chęć zmiany kiery na coś sportowego i pytanko czy jak zdejmę serie to czy trzeba coś kombinować z kontrolkami air baga ? coś się zapali itp co trzeba później głębiej rozgrzebać i wyłączyć ?
ps.
NB FL
Tak, musisz wpiac rezystor 3ohm w kostke airbaga (w NB), nie wiem jak NBfl czy cos dodtkowo nie trzeba) albo wyjac zarowke w zegarach. Do tego dochodzi zabawa z podlaczeniem klaksonu :/ Sam jeszcze tego nie ogarnalem
-
Malik
- Posty: 45
- Rejestracja: 26 wrz 2015, 13:35
- Model: NB
- Lokalizacja: Kraków
30 paź 2015, 21:42
Mam problem następującego typu, zaraz po odpaleniu silnika (~5sek) włącza się wentylator chłodnicy.
Raczej wykluczam wszelkie czujniki czy uszkodzony przekaźnik ponieważ je sprawdziłem.
Rozumiem, że problem leży po stronie komputera? Dodam, że odłączenie akumulatora nic nie dało.
-
Lexx
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
30 paź 2015, 22:20
Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?
-
R.E.D.
- Donator
- Posty: 2365
- Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
- Model: NB FL
- Lokalizacja: silesia
31 paź 2015, 5:04
Lexx pisze:Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?
tak - chyba tez ameliniowe
logimen pisze:GELO pisze:panowie panie,
naszła mnie chęć zmiany kiery na coś sportowego i pytanko czy jak zdejmę serie to czy trzeba coś kombinować z kontrolkami air baga ? coś się zapali itp co trzeba później głębiej rozgrzebać i wyłączyć ?
ps.
NB FL
Tak, musisz wpiac rezystor 3ohm w kostke airbaga (w NB), nie wiem jak NBfl czy cos dodtkowo nie trzeba) albo wyjac zarowke w zegarach. Do tego dochodzi zabawa z podlaczeniem klaksonu :/ Sam jeszcze tego nie ogarnalem
zamiast rezystora lub wyciagania zarowki mozna wlozyc tez trytytke do wtyczki - jest gdzies watek o poduszkach razem ze zdjeciem
-
Hantkus
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
31 paź 2015, 7:31
Lexx pisze:Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?
Skrzyni ma na bank, dyfra nie wiem.
W ASO kosztuje to grosze, oczywiście starą też można wykorzystać o ile nie jest uszkodzona.
Rules are made to be broken
-
Lexx
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
31 paź 2015, 9:26
Znalazlem juz na ebau dyfer ma podkladki na wlewie i spuscie.
Dzieki za pomoc.
Rob.
-
Lexx
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
31 paź 2015, 10:07
Hantkus pisze:Lexx pisze:Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?
Skrzyni ma na bank, dyfra nie wiem.
W ASO kosztuje to grosze, oczywiście starą też można wykorzystać o ile nie jest uszkodzona.
Jeszcze tak na szybko, czy jestes w stanie mi powiedziec czy przypadkiem nei sa tej samej srednicy co podkladka miski plejowej?
-
rrutek
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
31 paź 2015, 10:44
Według EPC dla NA 92' (1.6 115), skrzynia 5 zarówno miska olejowa, skrzynia biegów jak i dyfer mają dokładnie ten sam numer części dla podkładki śruby spustowej, także raczej dobrze strzeliłeś
-
Lexx
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
31 paź 2015, 10:47
Czyli warto bylo kupic 10 podkladek za jednym razem
Dzieki
-
Hantkus
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
31 paź 2015, 13:21
Lexx pisze:Hantkus pisze:Lexx pisze:Czy korki spustowe dyfra i skrzyni maja podkladki jak miska olejowa?
Skrzyni ma na bank, dyfra nie wiem.
W ASO kosztuje to grosze, oczywiście starą też można wykorzystać o ile nie jest uszkodzona.
Jeszcze tak na szybko, czy jestes w stanie mi powiedziec czy przypadkiem nei sa tej samej srednicy co podkladka miski plejowej?
Nie wiem jak w NA, w NBfl podkładka miski jest inna niż podkładka w skrzyni.
Rules are made to be broken
-
R.E.D.
- Donator
- Posty: 2365
- Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
- Model: NB FL
- Lokalizacja: silesia
31 paź 2015, 18:09
ja tez watpie, ze bedzie taki sam rozmiar - przy takiej roznicy klucza raczej nie da sie zachowac tych samych rozmiarow podkladki
-
ma-rc
- Donator
- Posty: 167
- Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
-
Kontakt:
01 lis 2015, 13:52
Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h?
-
logimen
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
01 lis 2015, 14:42
ma-rc pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h?
Raczej watpie bo masz tylko guziki od godzin, minut i reset. No, ale kto wie...
-
GELO
- Posty: 326
- Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16
01 lis 2015, 16:04
logimen pisze:ma-rc pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h?
Raczej watpie bo masz tylko guziki od godzin, minut i reset. No, ale kto wie...
jeśli chodzi ten zegarek z półeczką to nie da sie
mam taki u siebie i tylko 12h
-
ma-rc
- Donator
- Posty: 167
- Rejestracja: 27 paź 2015, 18:41
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
-
Kontakt:
01 lis 2015, 16:32
GELO pisze:logimen pisze:ma-rc pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Da się ustawić zegarek w NB, żeby pokazywał godzinę w formacie 24h?
Raczej watpie bo masz tylko guziki od godzin, minut i reset. No, ale kto wie...
jeśli chodzi ten zegarek z półeczką to nie da sie
mam taki u siebie i tylko 12h
Taak, dokładnie o ten. No nic, dzięki