Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

31 sie 2015, 9:28

Johnson pisze:Da się kupić same klosze do przednich lamp w NBfl ?
Połamałeś, czy usmażyłeś? :D
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

31 sie 2015, 10:32

Bardzo mocno porysowałem i niestety głównie od strony wewnętrznej :(
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

31 sie 2015, 10:37

moze daj do regeneracji - to nie jest szklo, wiec pewnie da sie odratowac ;)
Obrazek
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

31 sie 2015, 16:04

Urwala mi sie sruba od tylnej rozporki w NA, jakies propozycje co z tym zrobić?
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

31 sie 2015, 16:09

Dopasujesz za grosze w jakiejś Castoramie, czy czymś podobnym. Czester chyba ostatnio przerabiał temat.
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

31 sie 2015, 16:23

Znalezienie odpowiedniej sruby to najmniejszy problem, co zrobic z nakretka ktora jest z urwana sruba? Wyciac ja jakos czy co
Obrazek
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

31 sie 2015, 16:39

Dobra wyrwalem i nakretke
Obrazek
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

31 sie 2015, 18:35

hej! a ma ktos wymiary tej sruby od rozporki bo widze,ze sa dwie szerosci dziurki i za cholere nie wiem jak dluga ta sruba ma byc
bezmiatowy //
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4741
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

31 sie 2015, 18:37

moze ktos potwierdzic numer katalogowy oringu CAS do NA? Czy jest to 9954-10-3801 ?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

31 sie 2015, 19:19

eiti pisze:hej! a ma ktos wymiary tej sruby od rozporki bo widze,ze sa dwie szerosci dziurki i za cholere nie wiem jak dluga ta sruba ma byc


A ma jakieś znaczenie długość tej śruby ? Ja teraz wkręciłem dłuższą i w niczym to nie przeszkadza.. Ale jak chcesz to mogę zmierzyć Ci urwaną śrubę.
Obrazek
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

31 sie 2015, 19:33

8-) poprosilbym , a jutro rabuje obi/castorame
bezmiatowy //
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

01 wrz 2015, 0:16

Adri@n pisze:
eiti pisze:hej! a ma ktos wymiary tej sruby od rozporki bo widze,ze sa dwie szerosci dziurki i za cholere nie wiem jak dluga ta sruba ma byc


A ma jakieś znaczenie długość tej śruby ? Ja teraz wkręciłem dłuższą i w niczym to nie przeszkadza.. Ale jak chcesz to mogę zmierzyć Ci urwaną śrubę.


Ja nie wiem z czym wy macie problem... śruba to tak groszowa sprawa, że nie opłaca się sprawdzać jaki ma rozmiar.

Jedziecie do casstoramy i kupujecie z każdego rozmiaru po 6-8 szt. Udajecie się do kasy i płacicie za wszszystko 4zł. NAstępnie dopasowania pod autem. Wymieniałem śruby na nowe bo były mocno skorodowane i nie mam pojęcia jakie mają rozmiary. Po prostu wsadzałem co pasowało ;)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4741
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 wrz 2015, 8:58

pytanie moze troche dziwne :lol: : czy da sie zobaczyc chwile otwarcia sie zaworu ssacego na 1 cylindrze bez sciagania pokrywy zaworow? tzn. czy widac dzwigienke zaworu i to jak jest ustawiona przez korek wlewu oleju?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

01 wrz 2015, 9:12

korek wlewu masz raczej nad wydechowym :mrgreen:
Obrazek
erbi2222
Donator
Donator
Posty: 368
Rejestracja: 23 cze 2015, 11:20
Model: NA
Wersja: Sunracer
Lokalizacja: GA

01 wrz 2015, 9:46

Przymierzam się do remontu zawiasu w NA. Samochód nie jeździ na torze. Teraz mam założone Sachsy i Eibachy Pro Kit. Pierwszą decyzją było wywalenie Sachsa i włożenie Bili B6, natomiast często słyszę opinię, że jest duża różnica pomiędzy zestawem b6/ProKit z NA i b6(b8)/ProKit z NB(fl). Na czym ta różnica polega? Czy jest warta dodatkowej inwestycji w kolejne (nowe) Eibachy i top mounty?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2279
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

01 wrz 2015, 10:48

W telegraficznym skrócie: B6 z NB jest bardziej kulturalny, z NA twardszy (duży skok pomiedzy standardem a bilami).
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 wrz 2015, 10:50

flatline pisze:W telegraficznym skrócie: B6 z NB jest bardziej kulturalny, z NA twardszy (duży skok pomiedzy standardem a bilami).
No i bilki z NB, wrzucone do NA są wyższe, AFAIK.
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

01 wrz 2015, 12:06

http://allegro.pl/rozporka-podwozia-prz ... 15661.html będzie to pasować w ogóle do NB?
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

01 wrz 2015, 17:56

Jakis pomysl jak zamocowac reje tak by nie zaslaniala wlotu powietrza? Obecnie mam ja we wlocie przez co slabo chłodzi silnik


Btw u was też tak grzeje się tunel środkowy ? A dokładniej przy drążku od biegów jest gorący po dłuższej jeździe (ciepło pewnie leci z silnika i grzeje ale czy tak powinno być ? )
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2015, 19:20 przez Adri@n, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

01 wrz 2015, 18:07

rrutek pisze:Zgłupiałem. Pacjent NA 1.6 92r, próbuję dobrać pasek klinowy od alternatora i pompy wody:

GATES 6466MC - za krótki
BOSCH 1987947653 - za krótki (wizualnie się różnił długością zębów od GATESa, więc postanowiłem spróbować)

EPC mówi o numerze B6S7-18-381C 9F / AUTO-FLEX 3 A-34.7, przy czym powyższe zamienniki mają relacje z numerami B6S7-18-381A i B6S7-18-381B, ale nie z tym z końcówką "C". Ktoś to przerabiał? Względem tego, który jest aktualnie założony, nowe są zauważalnie szersze, co podejrzewam, że jest przyczyną problemu z długością, bo ten BOSCH ma identyczną długość, na kółkach dobrze siedzi, ale widocznie "płyciej", przez co brakuje sporo, aby nałożyć go na kółko alternatora. Czy faktycznie ten pasek z końcówką "C" jest na tyle inny, że nie występuje w zamienniku? W poniedziałek prawdopodobnie zamówię w ASO, mam nadzieję, że będzie ok...

EDIT:
CarSpeed mi coś dobrał, zobaczymy w poniedziałek.


Dostałem paczkę od CarSpeedu z paskiem BANDO 3345 12,5x900. Niżej fotka porównawcza paska BOSCHa 13x900 i tego BANDO (węższy), przy czym ciekawostka: na samym pasku jest też napisane 13x900, mimo że to 12,5x900. Poprzedni pasek, DAYCO, miał taką samą szerokość jak nowy BANDO.

Obrazek

Ciężko go było założyć, ale zakładając go najpierw na koło pompy wody i alternatora i potem na koło pasowe dało radę go wepchnąć na swoje miejsce. :winner:
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

02 wrz 2015, 7:05

Termostat do NB serio kosztuje 140 PLN? Tak mi zawołali w CarSpeedzie. Są jakieś tańsze opcje bez fuszerki, czy kupować ten?
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1147
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

02 wrz 2015, 7:43

139 w IC Wahler więc przez normalny sklep pewnie ze 30 % taniej. Ale po co kombinować:

http://www.iparts.pl/czesc/termostat-uk ... 56915.html

http://www.iparts.pl/czesc/termostat-uk ... 53972.html
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1147
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

02 wrz 2015, 7:46

zresztą tu też masz Wahlera i po 66 zł :)

http://www.iparts.pl/czesc/termostat-uk ... 69006.html

Ja u nich kupowałem Rozrząd i kilka innych rzeczy i po numerach oryginału można wiekszość znaleźć lub po numerach zamienników z EPC i potem klikasz zamienniki. Dość w przyzwoitych pieniądzach skonfekcjonowałem sobie właśnei rozrząd.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

02 wrz 2015, 9:36

Adri@n pisze:Btw u was też tak grzeje się tunel środkowy ? A dokładniej przy drążku od biegów jest gorący po dłuższej jeździe (ciepło pewnie leci z silnika i grzeje ale czy tak powinno być ? )

tunel bardziej grzeje sie ze skrzyni/wydechu niz z silnika, a jesli grzeje przy samym drazku, to najwyzszy czas sprawdzic gumy lewarka bo pewnie sa juz w rozsypce ;)

nickesh v2.0 pisze:Termostat do NB serio kosztuje 140 PLN?

kupowalem ostatnio gates`a za jakies 50-60 zl :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

02 wrz 2015, 11:15

Meewosh, R.E.D. - dzięki! Właśnie coś mi się wydawało, że to powinno być tańsze niż 140 szelestów.
R.E.D. pisze:jesli grzeje przy samym drazku, to najwyzszy czas sprawdzic gumy lewarka bo pewnie sa juz w rozsypce
Może, ale nie koniecznie. U mnie są nowe gumy, a i tak się grzeje. Ten typ tak ma. Można pokombinować z dodatkową izolacją tunelu, albo z uszczelką pod maską, od strony szyby. Jest na to kilka pomysłów i na pewno na forum znajdziesz wyczerpujące informacje, Adri@n. Nawet całkiem aktualne.
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

02 wrz 2015, 11:58

Jak wyglada wymiana silnika szyby od strony kierowcy? Duzo to rzezba? Po nacisnieciu przycisku nic sie nie dzieje wiec dobrze rozumuje ze to silniczek?
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1147
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

02 wrz 2015, 12:03

Dla mnie gdy robiłem to pierwszy raz to była lekka masakra, ale u mnie silnik był dobry ale szyba nie chodziła - linka w pancerzu się spiekła rdzą, wymontowałem puściłem WD40 i pociągnąłem na siłę - działa aż miło, ale wyjmowanie w potem wsadzanie całości - rzeźnia - może dlatego że 30 stopni w słońcu było :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3594
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

02 wrz 2015, 12:04

Davey pisze:Jak wyglada wymiana silnika szyby od strony kierowcy? Duzo to rzezba? Po nacisnieciu przycisku nic sie nie dzieje wiec dobrze rozumuje ze to silniczek?


Nie musi być silniczek, a może być pęknięta łapka w samym przycisku pomiędzy siedzeniami ;)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

02 wrz 2015, 13:13

Czy ktoś kojarzy/ zna jakieś podsumowanie ( o ile istnieje) które w zwarty i jasny sposób pokazuje różnice w poszczególnych wersjach Mx-5 NB/ NBFL. Co występowało w jakich wersjach/ co było klasyczną opcją do wyboru podczas zakupu nowego samochodu, co mamy gwarantowane kupując silver blues-a, można było kupić sportive-a bez klimy?(oczywiście pytanie przykładowe). Chodzi mi o jakieś źródło które podsumowało zagadnienie wyposażenia poszczególnych "wersji" i "opcji".
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

02 wrz 2015, 13:37

Tu ostatnio o tym było: viewtopic.php?f=25&t=17561
I chyba wychodzi, że nie ma takiego katalogu.
ODPOWIEDZ